Wrażenia z wersji beta

Ogólnie rzecz biorąc, porady Beara Gryllsa dotyczące przetrwania można zastosować także w przypadku odwodnienia.

Wrażenia z wersji beta

Postprzez Soviet w 20 Gru 2013, 13:26

Nowy topic z okazji startu europejskich testów gry:

http://survarium.com/en/news/closed-bet ... es-lottery

Proszę donosić kto się dostał, jak bardzo gra ssie, LA nie będzie i w ogóle.

Image
r u avin a giggle m8? LA nie będzie.
Image
Awatar użytkownika
Soviet
Very Important Stalker

Posty: 2736
Dołączenie: 07 Maj 2005, 13:41
Miejscowość: Wow
Kozaki: 787

Reklamy Google

Re: Wersja beta

Postprzez Canthir w 02 Sty 2014, 23:18

Chwilę szarpałem się w Rudni, okamgnienie w Zakładzie Chemicznym (zaraz po wczytaniu był bugtrap, więc w sumie nic mapy nie zobaczyłem xD ), trochę Szkoły (ale mocno szarpało) i na koniec Radar. Na radarze utłukłem pierwszego przeciwnika :E Tam też pierwszy zgon od działania anomalii :/ Jakiś biało błyszczący cuś na podłodze nie dał się przeskoczyć. Widziałem też dziwne roślinki pod szkołą uwalniające zarodniki na moją obecność, chmury chemicznego świństwa i anomalię elektryczną na transformatorach.

Gra w pełnoekranowym 1366x768 z ustawieniami wszystko na minimum wyciąga ~10fps :) Jak lag złapie to teleportuję się skokami, acz czasami przy braku połączenia da się płynnie poruszać (w sumie rzadziej szarpie nawet, ale jak szarpie to długo trwa nim ustabilizuje połączenie).

Lokacje fajne, wszędzie bałagan i rozwałka, bardzo stalkerowy nastrój. Przez niskie ustawienia grafiki przypomina trochę Alfy albo Cień Czarnobyla.

Trochę problem natury językowej, bo Europę Zachodnią dołączyli de serwera rosyjskiego i wschodnia społeczność nie jest komunikatywna po angielsku :/ Ale czasem trafi się Australijczyk czy Węgier, z którym można coś pogadać.

Screenów nie będzie bo nie wolno ;__;

Pozdrawiam
Смертельные аномалии, опасные мутанты, анархисты и бандиты, не остановят "Долг", победоносной поступью идущей на помощь мирным гражданам всей планеты!

Kiedy idziesz do Strefy, to sobie za konotuj: z towarem wróciłeś - cud boski, z życiem uszedłeś - daj na mszę, kula patrolu - fart, a cała reszta - jak los zdarzy.
- A&B Strugaccy; Piknik na Skraju Drogi

Nie da się tu żyć bez gorzałki... Chcę już o wszystkim zapomnieć. Cholera, to samo dzień po dniu. Kiedy to się wszystko skończy? To chyba przeznaczenie... Daj mi spokój! Życie i tak jest do dupy.

zdjęcia Zony

Za ten post Canthir otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive HaijTaczi.
Awatar użytkownika
Canthir
Opowiadacz

Posty: 309
Dołączenie: 02 Lis 2010, 17:50
Miejscowość: Szn
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 193

Re: Wrażenia z wersji beta

Postprzez grzesiek1945 w 04 Sty 2014, 18:44

Gra sie fajnie, ciezko na poczatku bo startujesz z pistoletem a wiekszosc ma juz aksu i kamizelki kuloodporne, ciezko sie przebic ale jakos mi sie udalo. Mam juz aksu i snajperke, duzo lepiej sie gra, znaczy sie duzo latwiej. Co do grafiki to slabo zooptymalizowana gra, mi na minimum, a najnowszy batman na full, moze poprawia to w przyszlosci. Jak na razie jest ok ;)

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
grzesiek1945
Stalker

Posty: 125
Dołączenie: 26 Lis 2010, 14:48
Miejscowość: Zagorzyce
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 0

Re: Wrażenia z wersji beta

Postprzez Canthir w 06 Sty 2014, 05:24

Dobra, trochę pograłem to napiszę coś więcej.

Beta testowanie zaczynałem na buildzie v0.18b, obecnie jest v0.18e i zmiany są odczuwalne (chyba najbardziej RAMożerność zmniejszona o 100MB).

Beta to beta, nie można się spodziewać bezproblemowej gry. Szczęśliwie wywaleń do pulpitu jest mało i gra zasadniczo jest stabilna. Największym ograniczeniem dla mnie jest odległość do serwera, który podobno gdzieś w Rosji, oraz nieogarniająca karta graficzna sprzed eonu.

Na chwilę obecną dostępnych jest 5 map:
- Rudnia
- Szkoła
- Radar
- Zakład Chemiczny
- Fort


Rudnia jest chyba największa, przynajmniej robi takie wrażenie. Wioska z chatkami i cerkwią przecięta wąwozem pełnym duszącej zielonej mgły.
Prawie raj dla snajperów, bo będąc schowanym w chatce można wygodnie celować ponad parowem, punkt widokowy na wieżyczce cerkwi daje pole widzenia na prawie całą mapę (i nawzajem). Między domkami na krótszych dystansach dobrze sprawdzają się AKSU i Witjaz, jak ktoś się ich jeszcze nie dorobił to można ugrać coś strzelbą z przyczajenia.
Ciekawe ukształtowanie terenu urozmaica rozgrywkę, a anomalna bariera wymusza więcej chodzenia między bazami drużyn. Co prawda butla z tlenem pozwala przejść przez nią, ale mało kto jej używa zostawiając udźwig na ciężką pancerną kurtkę czy mocniejszą drugą broń. Niestety chwilowo mechanizm rozwoju postaci, a z nim możliwość zwiększania udźwigu, zostały wyłączone.
Może nie jest to moja ulubiona mapa, ale na pewno jedna z ulubionych.

Szkoła natomiast jest jedną z mniejszych map. Ogranicza się do budynku szkoły z wewnętrznym dziedzińcem i odrobiny przestrzeni wokół. Dostępne są cztery kondygnacje: piwnica z fioletowym grzybem, parter i dwa piętra. W sali gimnastycznej znajdującej się na parterze i pomieszczeniu nad nią znajdują się niebieskie grzyby.
Ponieważ odległości tutaj są mniejsze niż w Rudni to najlepiej sprawdza się broń automatyczna, snajperki znajdują nisze wzdłuż ścian szkoły i w korytarzach w osi między bazami drużyn. Strzelby jak najbardziej w korytarzach poprzecznych, klatkach schodowych innych ciasnych przestrzeniach. Oczywiście, można próbować i w innych okolicznościach, ale będzie to trudniejsze.
Obecnie gracz nie ma wyboru na jakiej mapie chce grać. Wybiera się swoje wyposażenie, klika [Play] i czeka co gra wylosuje. Uczy to radzenia sobie z nieoptymalną bronią na każdej mapie. Alternatywnie można założyć lżejsze ubrania i wziąć snajperkę + coś automatycznego, byle zmieścić się w udźwigu (tak jak w Zewie można mieć dwie bronie długie, nie koniecznie długa + krótka).
Również lubiana przeze mnie mnie mapa.

Radar wydaje się być większy od Szkoły, być może dlatego, że więcej na nim mniejszych budynków. Pośrodku góruje tytułowa antena radarowa z jednym budynkiem u stóp, z jednej strony dwa budynki, z drugiej obszar pełny zielonej mgły z jakimiś wrakami i garażem podziemnym, po pozostałych przeciwnych znajdują się bazy drużyn. Na parterze radaru pojawiają się błyszczące kałuże białych iskier, wokół stacji transformatorowej wiją się wyładowania elektryczne.
Z balkonów umieszczonych na maszcie anteny rozciąga się dobry widok na mapę, ale mało kto z tego korzysta. Może dlatego, że jest się tam zbyt łatwym celem, a może dlatego, że droga na szczyt jest długa i podczas jej pokonywania łatwo o konfrontację z przeciwnikiem. Przejście anomalią gazową jest mało uczęszczane ze względu na małą popularność aparatu tlenowego.
Za Radarem jakoś nie przepadam. Niby mapa ładna, ale do mnie nie trafia.

Zakład Chemiczny jest chyba podobnej wielkości co Radar. Bardzo industrialny krajobraz, dużo wagonów towarowych na jakieś materiały sypkie, silosy, rurociągi, zbiorniki plus budynki administracyjne i zakładowe. Centralnym punktem jest silos z przejazdem ustawionym w poprzek osi. Z jednej strony mamy bardzo ładne pole z anomaliami: niebieskim rozlanym glutem i fruwającymi czerwonymi zarodnikami. Do ochrony przed pierwszym wystarczą buty ochronne, przed drugim - aparat tlenowy. Z drugiej strony przejście między labiryntem wagonów.
Tutaj każdy znajdzie dość miejsca dla siebie. Wyborowe mogą ściągać z okien budynków administracyjnych, automaty i strzelby mogą szturmować między wagonami albo przez silosy. Ja tam się ze swoją płynnością gry na pierwszy front nie pcham, a raczej czaję się w obronie ew. zastawiając pułapki na niczego nie spodziewających się graczy.
Zdecydowanie moja ulubiona mapa. Zarówno od strony stylu rozgrywki jak i wyglądu. Mam nadzieję, że nic nie będą w niej zmieniać.

Fort jest ostatnio dodaną mapą i już zdążył przejść pewną rewolucję polegającą na przemieszczeniu baz drużyn o 90° z krótszej osi na dłuższą. Rozgrywka toczy się w części ceglanego fortu, w dwóch 'ścianach', dwóch otwartych 'przejściach' i skrzydle między nimi zawartym. Zarówno w 'ścianach' jak i środkowym skrzydle są korytarze, którymi można się poruszać równolegle do 'przejść'. Część pomieszczeń tam znajdujących się ma zamurowane przejścia, co czyni przemieszczanie się między nimi trudniejszym i przywodzi na myśl labirynt.
Długie otwarte przejścia w osi dają dużą przewagę snajperkom. Ponieważ w częściowo zasypanych arkadach można się nieźle schować, dobrze ustawiony snajper ma lekkie życie. Zanim snajperzy się ustawią leci szturm z automatami. Pochowane korytarze są zazwyczaj puste i jeśli mnie nie zdejmą po drodze to nimi się przekradam po skrzynki.
Fortu nie lubię i nie mogę się do niego przekonać. Dostaję na nim zawsze najtęższe baty i najczęściej na nim nie mogę nawet wyjść z bazy.


Piszcie ludzkości co was ciekawi w becie to na jakie pytania czy co odpowiem.

pzdr
Смертельные аномалии, опасные мутанты, анархисты и бандиты, не остановят "Долг", победоносной поступью идущей на помощь мирным гражданам всей планеты!

Kiedy idziesz do Strefy, to sobie za konotuj: z towarem wróciłeś - cud boski, z życiem uszedłeś - daj na mszę, kula patrolu - fart, a cała reszta - jak los zdarzy.
- A&B Strugaccy; Piknik na Skraju Drogi

Nie da się tu żyć bez gorzałki... Chcę już o wszystkim zapomnieć. Cholera, to samo dzień po dniu. Kiedy to się wszystko skończy? To chyba przeznaczenie... Daj mi spokój! Życie i tak jest do dupy.

zdjęcia Zony
Awatar użytkownika
Canthir
Opowiadacz

Posty: 309
Dołączenie: 02 Lis 2010, 17:50
Miejscowość: Szn
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 193

Re: Wrażenia z wersji beta

Postprzez Omnibus w 06 Sty 2014, 10:49

To ja może, jako, że też się do ludzkości zaliczam, zadam pytanie Canthirowi: Grałeś w trybie PvP, czy też w tryb otwartego świata? Jakie wrażenia z tego drugiego? Jakie są możliwe interakcje między graczami, poza mordowaniem się?
PS: O ile wiem, to jeszcze nikt nie zaimplentował Burzy/Emisji, prawda?
Awatar użytkownika
Omnibus
Łowca

Posty: 536
Dołączenie: 20 Lut 2013, 09:07
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 153

Re: Wrażenia z wersji beta

Postprzez Soviet w 06 Sty 2014, 12:26

Obecnie dostępne jest tylko PvP.
r u avin a giggle m8? LA nie będzie.
Image
Awatar użytkownika
Soviet
Very Important Stalker

Posty: 2736
Dołączenie: 07 Maj 2005, 13:41
Miejscowość: Wow
Kozaki: 787

Re: Wrażenia z wersji beta

Postprzez Glaeken w 06 Sty 2014, 15:28

Omnibus napisał(a):PS: O ile wiem, to jeszcze nikt nie zaimplementował Burzy/Emisji, prawda?

Anomalną Burze mają zaimplementować w II kwartale br.
Awatar użytkownika
Glaeken
Administrator

Posty: 1034
Dołączenie: 16 Lip 2011, 17:53
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 371

Re: Wrażenia z wersji beta

Postprzez grzesiek1945 w 07 Sty 2014, 00:09

Macie takie wrażenie ze rosyjscy gracze widzą was wcześniej ?? Czy PING ma tutaj jakąś rolę ?? Nie raz było tak że równo strzelaliśmy do siebie, ja zgoniłem a rusek żyje, wkurza mnie to, albo strzelam w łep gościowi cały magazynek a ten nic, do mnie dwa naboje i leże choć mam już level 11 i wszystkie najmocniejsze dodatki :/ często wkurzają mnie takie sytuacje :/ Rosyjscy gracze mają łatwiej bo mają serwer bliżej ??
Awatar użytkownika
grzesiek1945
Stalker

Posty: 125
Dołączenie: 26 Lis 2010, 14:48
Miejscowość: Zagorzyce
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 0

Re: Wrażenia z wersji beta

Postprzez KoweK w 07 Sty 2014, 00:15

Też tak mam choć ping jest niski. Nie wiem od czego to zależy. Na szczęście rzadko mi się to przytrafia.
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5642
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1470

Re: Wrażenia z wersji beta

Postprzez grzesiek1945 w 07 Sty 2014, 00:27

Kowek graliśmy raz ;) zawsze tak mam ale jakoś se radzę, wkurza mnie tylko ile ja musze walić w wroga a ja ginę od jednej kulki, choć mam kompletny kombinezon bandyty który jest najbardziej odporny na strzały, a gości w samych swetrach ciężko mi zabić. Wkurza mnie też snajpera, nie raz tak było ze ewidentnie trafiłem ale gra nie zaliczyła zabójstwa. Jak nie poprawią takich rzeczy to nie wiem czy będę dalej grał, lub będę czekał do free mode bo takie maczyki nie za bardzo dają mi fun.

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
grzesiek1945
Stalker

Posty: 125
Dołączenie: 26 Lis 2010, 14:48
Miejscowość: Zagorzyce
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 0

Re: Wrażenia z wersji beta

Postprzez Canthir w 07 Sty 2014, 00:37

Ja ginę zanim zobaczę przeciwnika, a jak naciskam strzał to ginę zanim broń wystrzeli. Czasem na farcie się coś udaje, ale to duże święto. Celownik reaguje z półsekundowym lagiem na ruch myszy, celowanie ze snajperki, która sama z siebie lekko 'pływa' to wyższa szkoła jazdy, nawet jak przeciwnik jest nieruchomy.

Kowke pisał gdzieś, że mu chodziło na zintegrowanej grafie CPU zamiast na właściwym GPU, ale na nVidii. Sądząc po wrażeniach u siebie mniemam, że mam podobnie, ale niuja nie wiem jak z tym uradzić, a na moim ATI nie widziałem narzędzia, które mogłoby coś z tym zmienić ;__;
Смертельные аномалии, опасные мутанты, анархисты и бандиты, не остановят "Долг", победоносной поступью идущей на помощь мирным гражданам всей планеты!

Kiedy idziesz do Strefy, to sobie za konotuj: z towarem wróciłeś - cud boski, z życiem uszedłeś - daj na mszę, kula patrolu - fart, a cała reszta - jak los zdarzy.
- A&B Strugaccy; Piknik na Skraju Drogi

Nie da się tu żyć bez gorzałki... Chcę już o wszystkim zapomnieć. Cholera, to samo dzień po dniu. Kiedy to się wszystko skończy? To chyba przeznaczenie... Daj mi spokój! Życie i tak jest do dupy.

zdjęcia Zony
Awatar użytkownika
Canthir
Opowiadacz

Posty: 309
Dołączenie: 02 Lis 2010, 17:50
Miejscowość: Szn
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 193

Re: Wrażenia z wersji beta

Postprzez grzesiek1945 w 07 Sty 2014, 00:41

Czyli nie jestem sam ;) gram kilka dni uzbieralem juz ponad 100 000 kasy to może poczekam na rozwój gry i wtedy będę grał bo teraz ruscy gracze mają łatwiej, aha i jeszcze jedno, które umiejętności wg was najlepiej rozwijać? Ja równo rozwijam dwie pierwsze, wy jak robicie?

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
grzesiek1945
Stalker

Posty: 125
Dołączenie: 26 Lis 2010, 14:48
Miejscowość: Zagorzyce
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 0

Następna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości

cron