[Lost Alpha] by dez0wave - Download, dyskusja

Co sądzisz o Lost Alpha DC?

Przewyższyło oczekiwania
50
44%
No jest dobre, ale szału ni ma
41
36%
LA to kupa
15
13%
Nie mam zdania
7
6%
 
Razem głosów : 113

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Download, dyskusja

Postprzez utak3r w 10 Paź 2015, 02:07

Co do ładowania: w DX10 są większe tekstury i to one się tyle ładują. Jest pewien trick na przyspieszenie... Wypakować całą gamedatę i usunąć pliki db* - ładuje się zauważalnie szybciej.

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Reklamy Google

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Download, dyskusja

Postprzez atikabubu w 10 Paź 2015, 09:05

Z tego co pamiętam z konwersacji z dezoworem, Volumetric Smoke to jest spawnowalny efekt który został użyty w, uwaga, JEDNYM miejscu w CS. :E Za dużo pie*dolenia. :caleb:

A częścią Volumetric Lighting są przecież sun shafty, chyba że chodzi ci o tą ładną lampkę w bazie Czystego Nieba. :E
Fiat justitia ruat caelum
W10 x64 / Ryzen 3600 4.2 GHz/ Gigabyte GTX 1070 / 16 GB DDR 4
Pierwszy opek/ LA Persona (Firefox) / Hińskie bajki obejrzane
Awatar użytkownika
atikabubu
Very Important Stalker

Posty: 1459
Dołączenie: 23 Lut 2008, 13:10
Ostatnio był: 01 Sty 2024, 01:00
Miejscowość: Zajebista
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: RP-74
Kozaki: 569

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Download, dyskusja

Postprzez Cromm Cruac w 10 Paź 2015, 10:14

utak3r napisał(a):Wypakować całą gamedatę i usunąć pliki db* - ładuje się zauważalnie szybciej.

Naprawdę? U mnie akurat ładuje się wolniej. Kiedyś się nawet z kimś o to kłóciłem, że radzi wypakowywać gamedatę. Może to zależy od prędkości albo porządku na dysku.
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2541
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 26 Lip 2023, 10:13
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Download, dyskusja

Postprzez Plaargath w 10 Paź 2015, 15:48

Chętnie bym się dowiedział, jak to właściwie działa. Wielokrotnie już próbowałem u siebie przyuważyć różnicę, na różnych modziwach, ale po prawdzie, to nie zauważam żadnej (jadę na czarnym Caviarze 1TB).
Image Image

Merkantylizm, srerkantylizm.
Awatar użytkownika
Plaargath
Weteran

Posty: 653
Dołączenie: 23 Mar 2010, 15:12
Ostatnio był: 03 Kwi 2022, 22:03
Kozaki: 234

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Download, dyskusja

Postprzez Baron w 10 Paź 2015, 16:56

Fenix napisał(a):Baron, to jestem ciekaw jak Ci sie podobal w ogole Stalker? LA jest ciekawszy, ma wiecej tresci, urozmaicen i dopelnień w stosunku do wersji podstawowej, ktorej zreszta jest ogromnym rozwinieciem. Mi ten mod szalenie przypadl do gustu. Na tyle, ze doszedlem do wawozu i juz od miesiecy czekam na wersje finalna zeby przejsc go juz ze wszytkimi smaczkami - zyje nadzieja, ze ja za pare lat ujrze. ;) Co do przerostu formy nad trescia, to wydaje mi sie, ze zageszczenie rzeczy, ktore musimy zrobci na danym obszarze jest co najmniej takie samo jak w wersji podstawowej, pomimo, ze realny teren dzialan jest znacznie wiekszy, a finalny patch zapowiada wlasnie dodanie wielu nowych zadan.

Trochę późno zauważyłem to pytanie, ale mimo to odpowiem.

Serię S.T.A.L.K.E.R uważam za najlepsze FPP jakie istnieje, bijąc na łeb nawet takie tytuły jak Half Life. Klimat przy pierwszym przejściu SoC po prostu mnie pozamiatał. Do tego stopnia, że po ukończeniu gry, pierwszą rzeczą jaką zrobiłem było rozpoczęcie nowej. Do dzisiaj mam dreszcze (nie ze strachu) jak pomyślę o Jantarze albo o zbliżaniu się do anten w SoC. Absolutnie wszystko wówczas mi podeszło. Grafika, MUZYKA, fabuła, skromny, ale jednak otwarty świat, lektor Utty (!), zupełna inność w stosunku do cukierkowości gier typu Call of Duty, (które uważam za chłam). Stalker był surowy, pozbawiony zbędnych nabłyszczaczy E-414. Wszystko to idealnie wpasowało się w klimat zony. To uczucie opuszczenia i niedoli było rzeczą nie do opisania.

Porównanie oryginalnej gry do LA jest o tyle niefortunne, że SoC grałem w 2008 roku i od tamtego czasu zdążyłem pewnie się nieco wypalić, obniżając tym samym mój entuzjazm do każdego moda. Jeśli będę abstrahował od tego, to mogę napisać, że w LA wkurzało mnie wiele rzeczy. Nadmienię, że już trochę pozapominałem. :(

- brak Utty
Co zrobisz? Nic nie zrobisz. :(

- pustki
Niektóre lokacje mimo, że ciekawe, nie oferowały niestety zbyt wiele. :(

- więcej biegania niż akcji

- problemy z naprawą sprzętu
Zwłaszcza przy ostatnim podejściu do Sarkofagu, bo jedyny mechanik jest 19 lokacji za nami.

- niejasny system ulepszeń
O ile pamiętam nie udało mi się dokonać wszystkich ulepszeń broni. Nie pamiętam już dlaczego.

- GP37 jedyną słuszną opcją
Niewiele można dodać, 75% gry przebiegłem korzystając z tej broni.

- Wkurzające wstawki
Owszem, doceniam wkład twórców, ale te cut scenki burzyły cały klimat, były irytujące i sprawiały, że nie chciało mi się tego słuchać (a znam angielski).

- Labirynt na każdym kroku
Każde podziemia to istna udręka dla gracza. Ślepe uliczki, wąskie przejścia, wielopoziomowość. Nie wyobrażam sobie jak ktoś nieobyty z grami byłby w stanie im sprostać. W przejściu do Prypeci autorzy przeszli samych siebie. Nie zrozum(cie) mnie źle, nie chcę iść do celu po sznurku jak w CoD, ale złożoność tych lokacji była niestety związana z błąkaniem się po pustych korytarzach. A może by tak ze dwa zombie chociaż? Nie? Jeden?! Nawet głupie dojście do baru było wkurzające. :(

- Pojazdy
Odkąd przeczytałem o tym, wiedziałem że nigdy z nich nie skorzystam. Stalker to nie Project Cars i było to niestety widać, patrząc na fizykę czy dźwięki silnika. Rozumiem, że to odpowiedź na problem pustych i ogromnych lokacji? Nigdy nie korzystam z takich ułatwień, Skyrim, Wiedźmin, Stalker - bez znaczenia.

To tyle z tych większych grzechów, które udało mi się zapamiętać. Pamiętam, że wkurzała mnie jeszcze powtarzalność niektórych dźwięków otoczenia (np. dźwig na złomowisku). O plusach się nie wypowiem, bo to w sumie nie było moim celem. Generalnie Lost Alpha to dobry mod (oddzielna gra?), ale nie dorównuje klimatem SoC czy nawet CoP. Jeden jedyny raz byłem zachwycony tym modem - kiedy wyszedłem z ostatniego laba i zobaczyłem zieloną zonę z świetnym utworem w tle. To był majstersztyk, klimat aż lał się z monitora. Może to się wydawać dziwne, ale chyba tylko dzięki temu zakończeniu nie żałuję czasu poświęconego na grę. :)

Aha, bo bym zapomniał. Jeszcze raz piwko dla autorów. Dużo roboty musiało na to być przeznaczone. Cieszyć się, że jeszcze cokolwiek się dzieje ze Stalkiem, a nie marudzić. :P
Ostatnio edytowany przez Baron, 24 Mar 2016, 20:32, edytowano w sumie 1 raz

Za ten post Baron otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Gizbarus, Sivert, apg2312.
Baron
Stalker

Posty: 117
Dołączenie: 16 Wrz 2008, 11:21
Ostatnio był: 01 Cze 2020, 23:05
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 7

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Download, dyskusja

Postprzez Gizbarus w 10 Paź 2015, 17:21

Baron napisał(a): W przejściu do Prypeci autorzy przeszli samych siebie


No zobacz, a jak dla mnie, to właśnie te podziemia były jedną z niewielu rzeczy, które serio przypadły mi do gustu i które cenię w LA. No i przyznam, że dojście do celu za każdym razem (dwa przejścia gry) było tak samo proste - nie więcej, jak pół godziny.

Co do reszty wad, jakie wypisałeś - niestety (albo i stety?) muszę się zgodzić. LA miało potencjał, jednak Dezowór widocznie spieprzył swoimi pomysłami coś, co mogło być serio świetne.
A czy TY już przeczytałeś i oceniłeś moją twórczość?
"Samotność w Zonie" - nadal kontynuowana.
"Dawno temu w Zonie" - tylko dla weteranów forum.
"Za późno" - czerwona część cyklu "Kolory Zony"
"Akurat o czasie" - biała część cyklu "Kolory Zony"
"Za wcześnie" - niebieska część cyklu "Kolory Zony"
"Pęknięte Zwierciadło" - mini-cykl o Zonie w wersji noir
Awatar użytkownika
Gizbarus
Opowiadacz

Posty: 2895
Dołączenie: 18 Paź 2011, 16:44
Ostatnio był: 07 Cze 2023, 10:07
Miejscowość: Zadupie Mniejsze Wybudowania Kolonia II
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 854

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Download, dyskusja

Postprzez paintball_0 w 10 Paź 2015, 19:56

"Gry nauczyły mnie jednego: jeśli nie napotykam na swojej drodze przeciwników, to znaczy że idę w złym kierunku". Ta stara prawda nie całkiem ma się do Stalkera. Idziesz, idziesz, idziesz przez puste podziemia czy puste korytarze i myślisz sobie "zaraz, w końcu to mod, pewnie coś zwalili i się skrypt nie doczytał, jakieś drzwi mi się nie otworzyły, albo paczka na mapę nie zespawnowała- gówno przejdę". Ten mod przepięknie udowadnia jak błędną drogą jest najpierw budowanie mapki a potem wymyślanie do niej gameplaya.
Awatar użytkownika
paintball_0
Legenda

Posty: 1285
Dołączenie: 18 Wrz 2008, 15:12
Ostatnio był: 30 Sty 2017, 23:03
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U Special
Kozaki: 184

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Download, dyskusja

Postprzez Roach43 w 10 Paź 2015, 21:36

Szczerze powiedziawszy to.... Lost Alpha sporo przewyższyło moje oczekiwania.... Właściwie to niedawno się dowiedziałem o tym modzie.... I zdecydowanie warto było ściągnąć.... WOW!! Graficznie STALKER wygląda zdecydowanie o wiele lepiej na maksymalnych ustawieniach niż oryginał, nowe bronie, nowe budynki, nowe potwory i wiele, wiele innych nowych możliwości .... Nie będę się zresztą na razie wypowiadał na temat tej gry, bo zawsze staram się być jak najbardziej obiektywny.... Więc wszystkich kwestii nie jestem w stanie ocenić za mną dopiero około 7 godzin gry więc... Choć przyznaje znalazło się parę bugów i crash'y.... Większość raczej nie przeszkadzających w rozgrywce.... Właściwie to tylko błąd podczas rozmowy z barmanem przeszkadzał, bo wywalał do pulpitu, ale jak zmieniłem z wersji polskiej na angielska i ustawiłem dynamiczne oświetlenie obiektów to problem zniknął... I kolejny błąd już mniej irytujący na początku gry w Kordonie... Gdy podczas biegu byłem blokowany przez niewidzialną ścianę, lecz udało mi się stamtąd wydostać omijając ją bokiem.... No i kolejny błąd rażący mnie w oczy odnośnie Polskiej wersji językowej.... Przeciętna osoba nawet pewnie nie była, by w stanie dostrzec takiej "pierdoły", ale dla mnie to skandaliczny błąd.... Ze względu na to, iż interesuję się od wielu lat bronią palną.... Błąd ten tyczy się TT33 Tokarev.... W polskiej wersji językowej pistolet ten obsługiwany jest amunicją Magnum 44 (0.44 Cala) w przeliczeniu na centymetry to około 11,2 mm.... Po za tym to broń typowo rosyjska skonstruowana przed 2 wojną światową... A, standardowy kaliber w broni palnej w tych czasach w Rosji to 7.62 i TT33 również, tak naprawdę ma 7.62, tak samo jak pierwsza wersja AK (AK-47).... W dodatku Magnum 44 pocisk stworzony przez USA dopiero w latach 50..... A, w rosyjskiej armii jeszcze nigdy nie była używana broń o tym kalibrze.... Więc jak widać są tutaj dość spore nieścisłości.... Sprawdziłem nawet z ciekawości jak jest w angielskiej wersji językowej i tam jest odpowiedni typ amunicji (7.62x25 Tokarev). Osobiście dla mnie to jest skandal.... Między 7.62, a 11,2 jest wiele innych kalibrów np: 9mm i magnum 357.... O ile pociski 9x18 Makarov i 9x19 gwarantujące precyzyjność i celność mają za to niską prędkość wylotową i niską energie w Dżulach za to pociski Magnum 357, Magnum 44 i 7.62x25 Tokarev wręcz przeciwnie... Ale kaliber 7.62 został wycofany ze względu sporej ilości wad.... Przede wszystkim ze względu na duży odrzut i nowe standardy amunicyjne.... TT33 było potężną bronią.... Zresztą nawet prędkość wylotowa mówi za siebie (480m/s to 10m/s więcej niż Eagle Desert !!) Za to Eagle Desert jest napędzany przez naboje Magnum 44, Magnum 357 lub 50 AE, posiadające większe kalibry i sporo większą energie w dżulach co czyni go znacznie mocniejszą bronią.... Lecz na ówczesne czasy był to coś pokroju Desert Eagle albo Taurus Raging Bull.... Potężna krótka broń...
A, no i dla ciekawych lokalizacji TT33 w STALKER..... Znajduje się w Kordonie, ma go jeden z bandytów z którym trzeba było porozmawiać, by wypuścili tego gości o pseudonimie Lis , czy jakoś tak nie mam pewności (zadanie zlecone przez Handlarza Sidorowicza na samym początku gry), ale dodam, że znajduje się to po przejściu pod mostem po prawej stronie ulicy, właśnie tam znajduje się też ta niewidzialna ściana, znaczy się dom z bandytami znajduje się jakieś ponad 50 metrów dalej.... W moim wypadku wcale nie musiałem ich zabijać.... Umarli najprawdopodobniej dzięki burzy psionicznej.... A nie powinni, bo znajdowali się w budynku....
Po mimo wszystkich tych niedoskonałości gra mi się świetnie.... Myślałem, że w Lost Alpha dodadzą parę broni, parę questów i na tym koniec.... A zostało zmodyfikowane wszystko.... Od oprawy graficznej po misje.... Przez co Lost Alpha zrobił na mnie piorunujące wrażenie.... Normalnie wow, ale super.... To były moje pierwsze myśli po zobaczeniu świata gry.... Ale, na obiektywną ocenę jeszcze za wcześniej.
Roach43
Kot

Posty: 1
Dołączenie: 10 Paź 2015, 19:50
Ostatnio był: 18 Paź 2015, 23:07
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: Gauss Gun
Kozaki: 0

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Download, dyskusja

Postprzez Poldzer w 10 Paź 2015, 22:03

Roach43 napisał(a):ale dodam, że znajduje się to po przejściu pod mostem po prawej stronie ulicy, właśnie tam znajduje się też ta niewidzialna ściana, znaczy się dom z bandytami znajduje się jakieś ponad 50 metrów dalej....


Jeśli myślimy o tym samym to tam jest niewidzialna, podziemna anomalia, a nie ściana ale też mnie to wkurzało.
Awatar użytkownika
Poldzer
Legenda

Posty: 1014
Dołączenie: 02 Paź 2013, 17:17
Ostatnio był: 06 Sty 2023, 13:41
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: SPSA14
Kozaki: 239

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Download, dyskusja

Postprzez Red Liquishert w 10 Paź 2015, 22:39

trzykropki...sprawiają wrażenie...jak gdyby piszący był zdychającym od godziny astmatykiem...który błaga o to... żeby go ku*wa dobić :caleb:

Nie Tokarev tylo tokariew, meh. Do końca życia będę anglozjebów edukował :caleb:
Bydlę z pana, panie Red

Za ten post Red Liquishert otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Gizbarus, Mito,
Negative Fraternus.
Awatar użytkownika
Red Liquishert
Łowca

Posty: 418
Dołączenie: 07 Sty 2010, 16:13
Ostatnio był: 16 Gru 2021, 16:32
Miejscowość: Chuj wie, Polska Ź
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 167

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Download, dyskusja

Postprzez Kudkudak w 10 Paź 2015, 22:57

Ogólnie LA na tą porę jest bardzo średnio grywalne, bo jest pustawe, ale nie rozumiem tych przytyków:

Baron napisał(a):- brak Utty


:E

Baron napisał(a):Niewiele można dodać, 75% gry przebiegłem korzystając z tej broni.


Co to za zarzut w ogóle? :E każdego stalkera przebiegłem z obrzynem albo vintorezem i to też źle?

Baron napisał(a):Nie wyobrażam sobie jak ktoś nieobyty z grami byłby w stanie im sprostać.


Mody przebudowujące fabułę i mapy w jakimś stopniu są skierowany do ludzi, którzy znają grę od podstaw i chcą czegoś nowego.
Image
Image Image Image Image Image

Za ten post Kudkudak otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Pangia,
Negative lehoslav.
Awatar użytkownika
Kudkudak
Legenda

Posty: 1462
Dołączenie: 02 Lis 2011, 18:55
Ostatnio był: 02 Maj 2020, 00:25
Miejscowość: atomizer
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: RPG-7u
Kozaki: 656

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Download, dyskusja

Postprzez Pangia w 10 Paź 2015, 23:01

W zasadzie nawet Zew Prypeci ze swoimi żałosnymi statystykami dotyczącymi niezawodności broni daje się przejść tylko z G36, bo jest jedyną bronią obok AK-74, która jest w stanie nie rozwalić się po 3 magazynkach – w SoC był bardzo dobrą bronią, a w CS to już w ogóle nie było niczego lepszego… Czyli poniekąd zachowały się cechy ze zwykłych Stalkerów :)
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości