[Lost Alpha] by dez0wave - Download, dyskusja

Co sądzisz o Lost Alpha DC?

Przewyższyło oczekiwania
50
44%
No jest dobre, ale szału ni ma
41
36%
LA to kupa
15
13%
Nie mam zdania
7
6%
 
Razem głosów : 113

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Download, dyskusja

Postprzez kaczor_1991 w 29 Lip 2014, 15:35

Powiem Ci, że osobiście nie zauważyłem wymienionych przez Ciebie problemów. Ok, ze snajperki oddałem tylko kilka strzałów do nieruchomych celów (wojskowi przy moście się 'zacięli" i nie reagowali na moje działania) co jednak nie wpłynęło na to, że bez większych problemów serwowałem im head-shoty ze stosunkowo sporej odległości. Ze SPASem w łapie przebiegłem jednak sporą cześć zony jak do tej pory i nie odczułem jakiegoś nadmiernego się psucia.

Mała prośba. Po angielsku przeczytam wszystko, ale ze słuchem już sporo gorzej. Czy jest ktoś w stanie mi przybliżyć treść "widzenia" na bagnach?
Ruch przeciwników pisania maczkiem na forach. Jak chcecie coś ukryć używać spoilerów!!!
Awatar użytkownika
kaczor_1991
Tropiciel

Posty: 312
Dołączenie: 02 Lis 2010, 12:00
Ostatnio był: 22 Lut 2020, 08:32
Frakcja: Grzech
Ulubiona broń: Big Ben
Kozaki: 46

Reklamy Google

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Download, dyskusja

Postprzez Pangia w 29 Lip 2014, 15:39

@Gizbarus – no akurat Cień Czarnobyla miał to negatywne wyróżnienie, że był jedynym w serii, w którym strzelby mogły się „zaciąć”, co szczególnie idiotycznie wyglądało w wypadku dubeltówek, a i przeładowanie broni nie mogło działać tak, jak w wypadku normalnych, ładowanych magazynkami broni (bo jak załadowanie kolejnych pocisków do Spasa miałoby spowodować odblokowanie się broni?). W Zewie bronie psuły się szybko, ale strzelby się nie zacinały, a w niespatchowanym Czystym Niebie configi były źle przeliczone i w konsekwencji ulepszony Toz nigdy się nie psuł ;)
Porównałem teraz configi z patcha 1.3002 i configi z Cienia Czarnobyla. Są niemal identyczne – odpowiedniki z LA są silniejsze i droższe, a dwururki mają dodatkowo większy odrzut. Ale rzeczywiście ktoś się nie postarał:

w_toz34.ltx
Kod: Zaznacz wszystko
fire_dispersion_condition_factor = 5
misfire_probability       = 0.003
condition_shot_dec       = 0.007 <--- 143 strzały od 100% do 0% kondycji

w_bm16_long.ltx
Kod: Zaznacz wszystko
fire_dispersion_condition_factor = 5
misfire_probability = 0.003
misfire_condition_k = 0.05 <-- najwidoczniej ta linia jest zbędna, skoro jej nie ma w configu Toza
condition_shot_dec = 0.00003 <--- 33334 strzały od 100% do 0% kondycji

Tak więc moja porada: nie ulepszaj niczego, bo póki co to chyba więcej szkód niż pożytku to czyni, a nie jesteś odosobniony w byciu niezadowolonym z tego powodu (ktoś wcześniej mówił o niepoprawnej linii ulepszania Ekologa, która ma jako „ulepszenie” gorszą jakościowo noktowizję niż jest wbudowana w kombinezon).
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Download, dyskusja

Postprzez paintball_0 w 29 Lip 2014, 18:40

Ulepszanie ekwipunku. Chciałbym przeczytać wyjaśnienie napisane przez osobę odpowiedzialną za ten element gry. Dlaczego nie dało się go zrobić jak należy? Dlaczego więcej psuje niż poprawia? Dlaczego nie ma opisów i dlaczego napisy sugerują że dana modyfikacja wcale nie ulepsza danego parametru tylko go pogarsza?

Kto przy zdrowych zmysłach wstawia "większy magazynek" na samym końcu ścieżki rozwoju? To samo z innymi atachmentami jak na przykład granatnik. To jest bez sensu.
Awatar użytkownika
paintball_0
Legenda

Posty: 1285
Dołączenie: 18 Wrz 2008, 15:12
Ostatnio był: 30 Sty 2017, 23:03
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U Special
Kozaki: 184

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Download, dyskusja

Postprzez Pangia w 29 Lip 2014, 20:03

Jeśli ulepszaną broń posiada tylko gracz (a nie jak w TFW – również NPC, którym ulepszenia broni są dobierane losowo), to nie powinno być problemu ze zmianą tego aspektu. Jest to jedynie czasochłonne i wymaga sprawdzania poprawności pod względem ulepszeń poprzedzających (czy się nie nadpisują) i pod względem configu broni (czy czegoś nie psuje). Przykład:

w_pb.ltx:
Kod: Zaznacz wszystko
misfire_probability = 0.005
misfire_condition_k = 0.05
condition_shot_dec = 0.0003

A teraz plik ulepszeń upgrades_pb.ltx:
Kod: Zaznacz wszystko
[pb_upg_b0]:wpn_pb_upg_base
upg_name = st_up_zatp_b3_name
upg_descr = st_up_zatp_b3_descr
upg_icon = ui_inGame2_upgrade_PB_1S_2
upg_cost = 150
cost = 850
fire_dispersion_condition_factor = 7
condition_shot_dec = 0.0032

No ładnie. Takie wspaniałe ulepszenie (notabene pierwsze w drzewku, więc zakładam, że musi być zainstalowane – chyba, że można wybrać tylko jedno drzewko ulepszeń, tu musiałby mnie ktoś oświecić), że ponad 10-krotnie zwiększa tempo psucia się broni ;) A co jeszcze ciekawsze, nigdzie nie ma dodatkowego ulepszenia w stronę wytrzymałości, więc broń, chociaż celniejsza i z dwukrotnie większym magazynkiem, to i tak jest już bezpowrotnie spi♥rdolona. Ponadto dwa ulepszenia z różnych drzewek ustawiają takie same wartości, więc w praktyce nic one nie dają.
Ogółem silnik gry nie jest po prostu stworzony do takiego kompleksowego systemu ulepszeń broni. W kombinezonach jeszcze daje radę, bo jest znacznie więcej rzeczy, które można w nich zmieniać (kilka rodzajów ochrony, wytrzymałość kombinezonu, rodzaje noktowizji) i które dadzą realny efekt, który gracz będzie widział. W wypadku broni tego nie ma, bo broń jak to broń – można poprawić jej celność, wytrzymałość, odrzut, „obsługę” (co sprowadza się po prostu do zwiększonej czułości myszy przy trzymaniu danego egzemplarza, co osobiście uważam za najidiotyczniejszą rzecz w całym tym temacie, bo w ten sposób łatwo sobie schrzanić celowanie z broni) i wielkość magazynka. Kwestia jest jednak tego, że silnik nie potrafi zliczać poszczególnych wartości – to znaczy, potrafi, ale tylko w jedną stronę. Smoq to kiedyś tłumaczył w temacie o TFW, co mi osobiście bardzo pomogło w zrozumieniu całego tego systemu. Czyli: jeżeli jedno ulepszenie zmniejsza szybkostrzelność, a kolejne ją zwiększa, to gra wyjdzie z wyjściowej wartości wpisanej w config broni, a nie z ostatniej wartości, jaka była. GSC to dobrze przewidziało w Czystym Niebie, gdzie są dwie wykluczające się ścieżki ulepszeń broni – albo robimy parasnajperkę, albo szturmówkę i dlatego tam to dobrze działało. W Zewie większość ulepszeń nic nie daje (te na celność i na obsługę dają realną różnicę, ale poza tym raczej null) i dopiero te ostatnie z drzewek dają dużą różnicę. A jak się nie wie, jak to działa, to łatwo to schrzanić. Z tego co widzę to w LA i tak jest łatwiej, bo normalnie są podwójne sekcje ulepszeń – jedna od kosztów, druga od ikonek i jeszcze na końcu pliku ustawienie drzewka ulepszeń, które jeszcze ma odniesienie w configu broni. Tu wrzucili to w jedną sekcję i łatwo byłoby podmieniać i opisy, i ikony ulepszeń, i same ulepszenia i za to im chwała. Ale za wykonanie to biczów czterdzieści bez jednego na gołą dupę.
paintball_0 napisał(a):Kto przy zdrowych zmysłach wstawia "większy magazynek" na samym końcu ścieżki rozwoju? To samo z innymi atachmentami jak na przykład granatnik. To jest bez sensu.

To akurat idzie łatwo zrobić: podmieniasz jedną sekcję (najprędzej tą, która jest na pierwszym miejscu) za drugą i tyle. Jeśli nie ulepszałeś broni, to na pewno zadziała, a jak nie ulepszałeś w tym miejscu, to chyba też. Dawno się już nie bawiłem w Stalkerze.
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Download, dyskusja

Postprzez bober w 29 Lip 2014, 20:53

Ciągnąc temat broni.
Standartowa amunicja WNP 5,45x39 ( 7N6) ma energię na poziomie 1330J, AP- czyli 7N22 -około 1430J.(te wartości są wypadkowymi ciężaru kuli , ilości ładunku miotającego i długości lufy). Na zdrowy rozsądek przy takiej samej długości lufy AN94 i AK74 - 405-413mm-wartość ta winna być stałą dla tej samej amunicji. W grze , jak popatrzymy na pasek broni w podglądzie ekranowym te wartości są różne. O jedną, dwie kreski na korzyść AN94. To samo występuje pomiędzy LR300 i SA80/L85 , ale w tym przypadku na korzyść LR300 .Ergo - w/g jakiego klucza gra dobiera te wartości ?
Awatar użytkownika
bober
Stalker

Posty: 111
Dołączenie: 25 Paź 2009, 20:08
Ostatnio był: 20 Mar 2016, 16:21
Miejscowość: Turek
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 15

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Download, dyskusja

Postprzez impulse_101 w 29 Lip 2014, 21:15

Wedle konieczności zapewnienia jakiegoś postępu w grze i urozmaicenia. Nie potrzeba 30tu tak samo strzelających karabinów.
Image
Awatar użytkownika
impulse_101
Legenda

Posty: 1305
Dołączenie: 20 Sty 2009, 16:47
Ostatnio był: 08 Lut 2020, 16:44
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Viper 5
Kozaki: 275

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Download, dyskusja

Postprzez ZiomB w 29 Lip 2014, 21:17

Czy ostatni patch usuwa mapę ai_test z plików gry? Nie ma jej już u mnie.
Awatar użytkownika
ZiomB
Tropiciel

Posty: 377
Dołączenie: 03 Mar 2010, 21:13
Ostatnio był: 06 Kwi 2019, 00:36
Miejscowość: Crawley
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Obokan
Kozaki: 65

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Download, dyskusja

Postprzez Pangia w 29 Lip 2014, 23:08

bober napisał(a):Ciągnąc temat broni.
Standartowa amunicja WNP 5,45x39 ( 7N6) ma energię na poziomie 1330J, AP- czyli 7N22 -około 1430J.(te wartości są wypadkowymi ciężaru kuli , ilości ładunku miotającego i długości lufy). Na zdrowy rozsądek przy takiej samej długości lufy AN94 i AK74 - 405-413mm-wartość ta winna być stałą dla tej samej amunicji. W grze , jak popatrzymy na pasek broni w podglądzie ekranowym te wartości są różne.

Więc idąc tym tokiem Abakan powinien być mniej celny od AK, bo jest cięższy i ma krótszą lufę, co powinno w rezultacie dać dodatkowo większy odrzut, a obaj wiemy, że tak nie jest ;)
No i poza tym to, co impulse powiedział – jakiś progres w grze trzeba zachować, inaczej każdy by biegał z AK-74 z lunetą i dużo później zmienił na G36 albo LR-300, bo byłyby odrobinę celniejsze. Chociaż i tak zazwyczaj tak niewielka różnica w obrażeniach zadawanych przez poszczególne bronie nie jest odczuwalna podczas gry.
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Download, dyskusja

Postprzez bober w 29 Lip 2014, 23:53

Więc idąc tym tokiem Abakan powinien być mniej celny od AK

Akurat temat celności jest wypadkową innych składowych broni , np rodzaju gwintu , mechanizmów wytłumiających lub spowalniających wystepowanie drgan lufy etc....Ergo - ma się generalnie nijak do amunicji w moim przykładzie.
AN94 dlatego jest w pewnych warunkach celniejszy bo ma trochę inna budowę wewnętrzną niż kałach.Zresztą takie były założenia projektowe tej broni.

inaczej każdy by biegał z AK-74 z lunetą
Nie . Ponieważ jednym z równie istotnych elementów jest tej broni celność , która wcześniej czy pózniej wymusi zmiane broni.Chociazby na AN94 - który tak w grze jak i w realu jest zdecydowanie celniejszy niz AK.

Uwagi moderatora:

Co to za cytowanie po penersku, używaj [quote], bo się połapać nie można. - Wheeljack
Awatar użytkownika
bober
Stalker

Posty: 111
Dołączenie: 25 Paź 2009, 20:08
Ostatnio był: 20 Mar 2016, 16:21
Miejscowość: Turek
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 15

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Download, dyskusja

Postprzez Pangia w 30 Lip 2014, 13:10

Nie, panie kolego. „tym tokiem” znaczyło uznanie tylko za ważnych ciężaru broni, ładunku miotającego kuli i długości lufy, bo tylko to wymieniłeś w swoim poście. A notka „obaj wiemy, że tak nie jest” powinna dać ci do myślenia, że wiem, że Abakan jest w rzeczywistości celniejszą bronią od AK-74 – chociażby dlatego, że ruchoma lufa podczas strzału niweluje częściowo siłę odrzutu, co ułatwia strzelcowi kontrolę ognia (a największy wpływ na celność broni ma to, kto z niej strzela ;))
Zresztą wystarczy spojrzeć w pliki, żeby zobaczyć, że po dołożeniu tłumika do AK na poziomie weterana jego moc rośnie z 0.67 (co już jest sporą wartością, pozwala na położenie bandyty w kurtce w góra trzech, może czterech trafieniach w korpus) na 0.77, co plasuje AK prawie na równi ze strzelbami ;)
Także mówiąc krótko: gra z realizmem nie ma wiele wspólnego. Są możliwości, żeby ją do realizmu przybliżyć, ale komu by się chciało :D
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Download, dyskusja

Postprzez bober w 30 Lip 2014, 14:12

Ech, szkoda. Mam nadzieję że kiedyś w przyszłości ktoś posiadający wiedzę i czas zrobi coś podobnego do SGM w COP- ie , gdzie configi broni były powiązane z configami amunicji. O ile silnik gry na to pozwoli.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
bober
Stalker

Posty: 111
Dołączenie: 25 Paź 2009, 20:08
Ostatnio był: 20 Mar 2016, 16:21
Miejscowość: Turek
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 15

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Download, dyskusja

Postprzez Mila w 30 Lip 2014, 14:38

Jeśli ktoś jest na tyle sprytny, a jeszcze tego nie odkrył w barze, w bazie Powinności jest schowek, którego "strzeże" strażnik. Tak świetnie strzeże, że wszystkie zapasy, woda, żarcie, kombinezon PSZ-9d mam za darmo, Black Kite (śmieszna nazwa dla Deserta) również i trochę amunicji. Wystarczy przykucnąć obok strażnika i wszystko wyzbierać. Drzwi nie są przeszkodzą. :D Moim zdaniem, twórcy powinni te itemy poprzesuwać dalej, w głąb pomieszczenia tak, by nie sięgnąć ich w ten sposób. :D
Awatar użytkownika
Mila
Stalker

Posty: 159
Dołączenie: 28 Cze 2014, 16:30
Ostatnio był: 16 Lut 2019, 20:01
Miejscowość: Siedlce
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U
Kozaki: 13

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość