The Vanishing of Ethan Carter

Dyskusje na temat gier i szeroko rozumianej rozrywki mieszczącej się w ramach powyższej kategorii.

The Vanishing of Ethan Carter

Postprzez Alchemik w 31 Sie 2014, 22:33

Gra z gatunku detektywistycznego z elementami Lovecraftowskimi. Kierujemy detektywem o nadprzyrodzonych zdolnościach, który ma odnaleźć tytułowego Ethana Cartera (nazwisko chyba wszystkim fanom HPL się kojarzy? :E ).


Gra ma podobno wyjść już w tym roku, więc nie mogę się doczekać. Mam nadzieję, że tak jak w Penumbrze/Amnesii, nie będziemy mieli broni do obrony przed potworami, demonami i tym podobnym ścierwem.
Alchemik
Weteran

Posty: 656
Dołączenie: 17 Lut 2010, 12:59
Ostatnio był: 09 Sie 2017, 22:09
Ulubiona broń: --
Kozaki: 207

Reklamy Google

Re: The Vanishing of Ethan Carter

Postprzez caleb59 w 31 Sie 2014, 23:05

Również czekam bo lubię takie rozkminki w grach i już mogę dodać, że premiera na PC nastąpi 25 Września 2014 czyli tuż, tuż i póki co gra jest wyceniana zdaje się na 19 ojro...
Do tego nie będzie żadnej walki i zgonów naszej postaci podczas gry - sama przygoda, zwiedzanie lokacji i wątek detektywistyczny...

                 Image
| Ryzen 7 5800X3D | 32GB DDR4 RAM | RTX 3070 8GB GDDR6 RAM | Windows 11 Pro x64 |
Awatar użytkownika
caleb59
Administrator

Posty: 2687
Dołączenie: 23 Sie 2008, 18:59
Ostatnio był: 05 Gru 2023, 00:39
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 666

Re: The Vanishing of Ethan Carter

Postprzez paintball_0 w 01 Wrz 2014, 00:43

Dawno temu kupiłem preorder na gog. Spodobał mi się sposób przedstawiania wskazówek. Najpierw dostajemy obraz i dźwięk, sami wymyślamy co się mogło stać, a potem klikamy i dostajemy od gry wskazówki co się mogło stać.

Podejrzewam, że gra odniesie się też do tego, że używamy dwóch umysłów: umysłu gracza i umysłu bohatera. Ciekawe też na ile będzie łamać schematy gier komputerowych a na ile iść ich tokiem. Wiecie, "powszechnie znane fakty z gier" pokroju wybuchających czerwonych beczek, żółtych punktów na które można się wspiąć, ładniej oteksturowanych przedmiotów używalnych itd.
Awatar użytkownika
paintball_0
Legenda

Posty: 1285
Dołączenie: 18 Wrz 2008, 15:12
Ostatnio był: 30 Sty 2017, 23:03
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U Special
Kozaki: 184

Re: The Vanishing of Ethan Carter

Postprzez vandr w 26 Wrz 2014, 14:40

TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!

Za ten post vandr otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Wojas21.
vandr
Modder

Posty: 3876
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 01 Mar 2023, 21:43
Kozaki: 1747

Re: The Vanishing of Ethan Carter

Postprzez Ropasiak w 27 Wrz 2014, 04:13

3 godziny i ukończone. Historia baaaaaardzo dobra. Grafika - jak na razie dla mnie najlepsza 2014 ;) Jest też moment gdzie serce katapultuje się z klatki piersiowej do... gdzieś w okolicach Marsa.

:

Idę sobie przez kopalnie... nagle patrze ludek. O, fajnie, ktoś żywy... I jego japa Zombiego na całym ekranie. Może samo w sobie straszne to by nie było... gdyby nie to, że byłem nastawiony, że w tej grze nie da się zginąć [więc nie napotkamy żadnych wrogów] Aj się myliłem... P.S. Skok w dół 50 metrów i przeżycie = profit


Gdyby nie naprawdę dosyć żenujący czas na przejście byłoby 10/10, tak jest 7/10. A no i oczywiście... z tego co wiem akcja dzieje się w Ameryce... tylko, że bardzo łatwo poczuć się jak w Polsce ;) (Semafory PL, natknąłem się na jedną teksturę z PL, reszta również wydaję się wyczyszczoną wersją z tekstu polskiego, ogólnie budynki dobrze znane nam w Polsce).
Image
Awatar użytkownika
Ropasiak
Tropiciel

Posty: 333
Dołączenie: 29 Mar 2008, 18:02
Ostatnio był: 19 Sty 2023, 23:08
Miejscowość: Grodzisk Mazowiecki
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: SVUmk2
Kozaki: 13

Re: The Vanishing of Ethan Carter

Postprzez caleb59 w 27 Wrz 2014, 11:12

Ukończyłem w jakieś 2 godziny nie spiesząc się - niestety pozostawia duży niedosyt i fabuła nie rozkręca się, a wręcz nagle wszystko się ucina i won graczu - nie ma dla Ciebie nic więcej...
Czytałem opinie, że ponoć krótka ale nie sądziłem, że do tego stopnia - może nie jestem fanem przygodówek, ukończyłem kilka z nich w tym kamienie milowe jakimi były oba pierwsze Broken Swordy ale Ethan Carter to bardziej demo technologiczne z zalążkiem fabuły niż pełnoprawny tytuł, który moim zdaniem nie zasłużył na taki hype w internecie...

P.S. Co Wy wszyscy macie z tym skakaniem ku*wa w dół windy? Jakieś masowe zboczenie?
                 Image
| Ryzen 7 5800X3D | 32GB DDR4 RAM | RTX 3070 8GB GDDR6 RAM | Windows 11 Pro x64 |
Awatar użytkownika
caleb59
Administrator

Posty: 2687
Dołączenie: 23 Sie 2008, 18:59
Ostatnio był: 05 Gru 2023, 00:39
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 666

Re: The Vanishing of Ethan Carter

Postprzez Ropasiak w 27 Wrz 2014, 13:48

U mnie po prostu nie dało się przywołać windy, więc musiałem skoczyć :E Also wyszedł patch i co nieco poprawia. M.in. skok w dół windy ;)
Image
Awatar użytkownika
Ropasiak
Tropiciel

Posty: 333
Dołączenie: 29 Mar 2008, 18:02
Ostatnio był: 19 Sty 2023, 23:08
Miejscowość: Grodzisk Mazowiecki
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: SVUmk2
Kozaki: 13

Re: The Vanishing of Ethan Carter

Postprzez Soviet w 27 Wrz 2014, 14:26

Caleb, ty nigdy w gry nie grałeś? :E Skoro da sie skoczyć, to się skacze.
r u avin a giggle m8? LA nie będzie.
Image
Awatar użytkownika
Soviet
Very Important Stalker

Posty: 2736
Dołączenie: 07 Maj 2005, 13:41
Ostatnio był: 30 Sty 2023, 16:16
Miejscowość: Wow
Kozaki: 787

Re: The Vanishing of Ethan Carter

Postprzez Adam w 27 Wrz 2014, 17:40

Widziałem preview builda od NRGeeka i wygląda według mnie na ciekawą pozycję, zwłaszcza to ustalanie kolejności chronologicznej zdarzeń :)
Image
Image
Awatar użytkownika
Adam
Redaktor

Posty: 2524
Dołączenie: 27 Gru 2007, 12:13
Ostatnio był: 20 Wrz 2023, 17:49
Miejscowość: Kutno
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 393

Re: The Vanishing of Ethan Carter

Postprzez caleb59 w 27 Wrz 2014, 17:56

I tu Cię muszę zmartwić... Ta chronologia zdarzeń wymaga myślenia tylko za pierwszym razem koło tego wagonika, później nawet się nie wysilili by chociaż pomieszać bardziej układ wydarzeń i kolejne wspomnienia robi się na zasadzie 1,2,3,4,5 w jednym ciągu, ew. lekkie wariacje w stylu 1,3,2,4,5 - nie trzeba się nawet wysilać i z reguły można założyć, że tak jak postacie w danym wspomnieniu są ulokowane to taka jest chronologia wydarzeń...

Ogólnie cała gra robi wrażenie jakby największy nacisk położono na wizualne aspekty i lokacje, a cała reszta to drugi i nawet trzeci plan...
                 Image
| Ryzen 7 5800X3D | 32GB DDR4 RAM | RTX 3070 8GB GDDR6 RAM | Windows 11 Pro x64 |

Za ten post caleb59 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Adam.
Awatar użytkownika
caleb59
Administrator

Posty: 2687
Dołączenie: 23 Sie 2008, 18:59
Ostatnio był: 05 Gru 2023, 00:39
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 666

Re: The Vanishing of Ethan Carter

Postprzez paintball_0 w 29 Wrz 2014, 17:57

Ta gra jest nierówna.

Krajobraz jest przepiękny. Pod warunkiem, że nie patrzysz ogółem na całą mapę, tylko podziwiasz to, co akurat widzisz w danym miejscu. Bo jeśli patrzeć na zabudowę, ta gra to bzdura na bzdurze. Chmielarzowi zamarzyła się tama, więc kazał zrobić tamę. Zamarzyła mu się trasa kolejowa, więc jest trasa kolejowa. Zamarzyła mu się willa nad jeziorem i jest willa nad jeziorem. Ale wszystko to nie składa się na jeden wiarygodny obraz tylko na kolekcję makiet w piwnicy fana elektrycznych kolejek. W żaden sposób nie potrafię uwierzyć że ktoś mógłby w tym miejscu mieszkać. Bo po prostu nie ma ani powodu ani środków do życia. Szczególnie jeśli patrzeć na willę nad jeziorem. Totalna bzdura.

W dodatku krajobraz to żadne USA. To cholerne Karkonosze plus niemiecka infrastruktura i sam Chmielarz o tym pisze w swoich blogach. Przez takie mieszanie całość po prostu traci wiarygodność. Zamiast miasteczka Silent Hill dostajemy wyspę z Dear Esther. I o ile w tamtej grze wyspa jest ok, bo jest ona tylko wizualizacją czyjegoś umysłu, tak tutaj gra każe nam wierzyć, że dolina Red Creek jest prawdziwym miejscem w Ameryce.

Modele postaci mocno odstają od reszty oprawy. Są po prostu brzydkie. Etan jest brzydki, jego matka i ojciec są brzydcy i wyglądają nieciekawie. Cała ta rodzina oprócz dziadka wygląda brzydko i nudno. Prawdopodobnie twórcy chcieli, żeby rodzinka wyglądała przeciętnie i zwyczajnie. A wyszło na to, że wyglądają brzydko i nudno. W dodatku głosy postaci też są słabe. Słabo zagrane i słabo dobrane. Mocap też jest słaby. Od razu widać, że robiły go dwie osoby (aktor i animator) i że jedna osoba robiła za wszystkie postacie.

Muzyka jest bardzo ładna. Do momentu, kiedy zaczynasz zauważać, że jest zapętlona. Momenty kiedy muzyka znika w zamierzeniu miały mówić graczowi "uważaj, coś się zmieniło, zachowaj ostrożność". Ja w tych momentach mówiłem sobie "jezu, wreszcie trochę ciszy...".

Na całą grę jest kilka naprawdę znakomitych elementów. Wszystko w spojlerach bo wszystko to elementy fabularne:

1.
:

gracz śledzi zmyśloną sprawę zniknięcia Etana Kartera myśląc że rozwiązuje prawdziwe śledztwo

2.
:

gracz doświadcza mieszania się świata realnego z wymyślonym w historyjkach Etana, dzięki czemu nie wiadomo co jest prawdą a co fikcją

3.
:

nawet przez moment nie podejrzewałem, że prowadzone przeze mnie śledztwo i odtwarzanie tych wszystkich zabójstw to jedna wielka historyjka Etana, w której biorę udział

4.
:

wszystkie historyjki Etana (nie licząc Portali i historii o magiku) były fenomenalne

5.
:

snajperka o której mowa w change logu patcha do gry :P


Zakończenie jest zbyt krótkie. I nie mam tutaj na myśli czasu, jaki mi zajęło dojście do finału. Mam na myśli długość samego finału. Za szybko toto się kończy kiedy gracz po raz ostatni klika i potem już tylko ogląda filmik. Jak na hajp który rozsiewał Chmielarz na temat swojej gry liczyłem na lepszy finał, na jeszcze większy mind-fuck niż dostałem.

Jest natomiast jeden element, którego po prostu nie kumam. Mianowicie:
:

jaki związek z czymkolwiek w tej grze ma motyw kruka/wrony/tego czarnego ptaszyska wszędzie wliczając w to logo gry?


Moja ocena na chwilę obecną (przeszedłem grę tylko raz) to 7/10. Zdecydowanie powyżej przeciętnej, grafika i muzyka (póki nie zaczyna męczyć) są fenomenalne. Fotogrametria robi olbrzymie wrażenie. Zwiedzanie mapy jest przyjemne, poznawanie historii również. Do momentu kiedy przejdziesz grę i zaczniesz się zastanawiać co właściwie osiągnąłeś przechodząc ją.
Awatar użytkownika
paintball_0
Legenda

Posty: 1285
Dołączenie: 18 Wrz 2008, 15:12
Ostatnio był: 30 Sty 2017, 23:03
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U Special
Kozaki: 184


Powróć do Inne gry

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości