Deus Ex

Dyskusje na temat gier i szeroko rozumianej rozrywki mieszczącej się w ramach powyższej kategorii.

Re: Deus Ex

Postprzez Gizbarus w 15 Paź 2015, 11:32

paintball_0 napisał(a):Jest różnica między "to mi się kojarzy z tym robotem z RoboCopa" a " o cholera, koleś nosi zbroję blejda z, no, blejda!"


To, że TOBIE się kojarzy, nie znaczy, że tak jest, nie sądzisz? :E A poza tym, gdzie dokładnie widzisz tam KOPIOWANIE pomysłów? Rozumiem, że kamizelki kuloodporne odpadają, bo kojarzą się ze zbroją Blejda, a wszczepy oraz policja też są nu-nu, bo RoboCop?
A czy TY już przeczytałeś i oceniłeś moją twórczość?
"Samotność w Zonie" - nadal kontynuowana.
"Dawno temu w Zonie" - tylko dla weteranów forum.
"Za późno" - czerwona część cyklu "Kolory Zony"
"Akurat o czasie" - biała część cyklu "Kolory Zony"
"Za wcześnie" - niebieska część cyklu "Kolory Zony"
"Pęknięte Zwierciadło" - mini-cykl o Zonie w wersji noir
Awatar użytkownika
Gizbarus
Opowiadacz

Posty: 2895
Dołączenie: 18 Paź 2011, 16:44
Ostatnio był: 07 Cze 2023, 10:07
Miejscowość: Zadupie Mniejsze Wybudowania Kolonia II
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 854

Reklamy Google

Re: Deus Ex

Postprzez Terminus w 15 Paź 2015, 12:27

Mnie pierwszy Deus w pierwszym momencie odrzucił bo główny bohater w czarnym płaszczu mi się kojarzył z Martixem. Z żadnym tam Blejdem, bo aż takiego guano nie oglądam :P

Owszem, możemy zarzucać twórcom pierwszej gry, że w zasadzie "wszystko już było" i wszystko jest skopiowane.
Począwszy od użycia bibliotek API, tekstur i silnika renderującego Unreal Engine (I) :E
Mniej ważne z jakich klocków oni to poskładali. Ważne, że zrobili z tych klocków nową wartość.

Oczywiście dyskusja o subiektywnych ocenach fabuły i tego co się komu podoba nie ma większego sensu, ale obiektywnie w jedynce świat i bohaterowie są zbudowani o wiele ciekawiej i te elementy są bardziej złożone, wielowymiarowe itp. W jedynce jest klasyczny suspens i mocne zwroty akcji. W HE jest bezbarwna fabuła uzupełniona płaskimi postaciami takimi jak laska o której mówimy, która pojawia się 2 razy w grze a jej motywacja jest tak naciągana, że aż szkoda czasu by się nad tym zastanawiać. Na dodatek w HR są tragiczni bossowie. Nie dość że pojawiają się "z dupy wolanda" to na dodatek są ludźmi znikąd. Jak to się ma do bossów z jedynki, których poznawaliśmy przez pierwszą część gry, z którymi współpracowaliśmy, grzebaliśmy w ich komputerach?
Naprawdę nie widzisz różnicy?
Ostatnio edytowany przez Terminus, 15 Paź 2015, 15:57, edytowano w sumie 1 raz
CREDO [łac. Wierzę]
Awatar użytkownika
Terminus
Deliryk

Posty: 3955
Dołączenie: 22 Cze 2007, 06:15
Ostatnio był: 21 Lip 2022, 18:56
Kozaki: 1440

Re: Deus Ex

Postprzez Pangia w 15 Paź 2015, 12:33

paintball_0 napisał(a):Jest różnica między "to mi się kojarzy z tym robotem z RoboCopa" a " o cholera, koleś nosi zbroję blejda z, no, blejda!"


K♥rwa, ale się czasy zmieniły. Kiedyś to było kopiowanie, a dzisiaj na to mówią easter-egg.
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: Deus Ex

Postprzez Dżuz w 15 Paź 2015, 18:49

Kupił żech jakiś czas temu tego DE:HR w Stonce za jakieś grosze. Pograłem trochę = nie za wiele. Jakoś mnie nie urzekł, mimo że cyberpunk bardzo lubię. Główny bohater mówi jakby za chwilę miał wyzionąć ducha, co już od początku zaczęło mnie irytować. Sam klimat świata niedalekiej przyszłości nawet ujdzie, powiem że nawet pozytywnie mnie zaskoczył, chociaż jest tak czarno i złoto, że aż puchną oczy :suchar: Nie poczułem natomiast czegoś co w .....punku jest dla mnie sprawą kluczową, czyli buntu jednostki przeciw wszechmocnym korporacjom rządzącym światem, czy tam danym państwem. No bez jaj, ale w takim mocno niepoważnym, delikatnie mówiąc, Project G.e.e.K.e.R., który nie jest może stricte cyberpunkiem, a który oglądałem za gówniarza :E ten element był dużo bardziej wyczuwalny i dopracowany :caleb: Może gdybym dłużej pograł to gdzieś bym go znalazł, ale mechanika gry mnie odrzuciła.

Jakoś dziwne wrażenie odniosłem, że twórcy postawili głównie na skradanie się i ciche eliminowanie przeciwników z finezją i w białych rękawiczkach. Sorry ale ja czegoś takiego nie znoszę. No i jeszcze to nieszczęsne łamanie kodów, które kompletnie mnie nie wkręciło :/ Wiem że da się wejść na pełnej pi*dzie, z gnatem w ręku i eksterminować wrogów przy akompaniamencie wystrzałów i z kaskadami łusek sypiącymi się nam na głowę, ale tu znowu pojawił się problem. Strzelanie zza osłon to jakiś żart. Już artyleria we wocie jest bardziej celna niż ten stetryczały koleś. Nie oczekuję, że gość będzie walił headshoty skitrany za jakąś skrzynią, ale bez przesady... :E Pomijam już ogólną celność broni :caleb:

Może kiedyś jeszcze wrócę do tej gry bo ładnie się prezentuje wizualnie, choć dłuższe wystawianie się na wspomniane kolory zwyczajnie mnie męczy (serio :caleb: ) i dam jej szansę, mimo że od początku nie porywa ani fabułą, ani bohaterami, ani zadaniami :/
W10 x64 / i5-4670 / MSI GeForce GTX 1070 Ti GAMING 8GB / 8 GB DDR 3 / SSD Samsung 850 Pro 256GB Image
atikabubu Dżuz to morrofag z 10 letnim stażem Image
Awatar użytkownika
Dżuz
Przewodnik

Posty: 968
Dołączenie: 11 Lut 2011, 19:08
Ostatnio był: 02 Maj 2023, 08:36
Miejscowość: Frogville
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 254

Re: Deus Ex

Postprzez Microtus w 15 Paź 2015, 21:31

I ja wrzucę swoje, pod obronę starego Deusa. Nowy mi się podobał nie powiem (nie całkiem bo pisałem o tym już kiedyś), ale nie wciągnął mnie w połowie tak jak stary. W starego deusa mimo słabej w sumie grafy, grało się z wypiekami na twarzy. Właśnie mimo słabej oprawy klimat udał się stworzyć dziesięć razy bardziej dołujący niż w nowym. Na ulicach był brud i syf, widać było wyzysk korporacji. Zresztą fabuła była prowadzona tak, że mimo początkowej sympatii do korporacji i chęci załatwienia terrorystów byliśmy stopniowo przekonywani do tego, że terroryści wcale nie są źli ani to o co walczą. Ale nie było tu też różowo, wiadomo metody były złe.
Moim zdaniem ten fakt i moralne wybory, oraz to, że bohater był tak naprawdę porzucony i zdany na siebie.

To jak zrobiono Hong kong wtedy to był majstersztyk. W nowym jakoś to wszystko dupy nie urywało. Zgadzam się Dżuz, że porostu chyba było za dużo światła żółci i ogólnej jasności. Mimo wizualnie o niebo lepszej oprawy, fajerwerków, paru zabawek, nowy deus nie kładł na kolana. DO tego był jakiś taki japoński w stylu za bardzo,
Ci wspomniani wcześniej bossowie wyglądali jak z anime...
War. War never changes...
Bury
zapraszam do lektury :)
Awatar użytkownika
Microtus
Legenda

Posty: 1028
Dołączenie: 18 Cze 2007, 14:31
Ostatnio był: 19 Sty 2019, 22:54
Miejscowość: łorsoł
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 106

Re: Deus Ex

Postprzez The Witcher w 22 Paź 2015, 21:04

Nowe trailery Mankind Divided:
The Witcher
Legenda

Posty: 1175
Dołączenie: 31 Lip 2008, 09:03
Ostatnio był: 05 Lis 2023, 13:22
Ulubiona broń: --
Kozaki: 325

Re: Deus Ex

Postprzez caleb59 w 29 Kwi 2016, 15:04

                 Image
| Ryzen 7 5800X3D | 32GB DDR4 RAM | RTX 3070 8GB GDDR6 RAM | Windows 11 Pro x64 |

Za ten post caleb59 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive The Witcher.
Awatar użytkownika
caleb59
Administrator

Posty: 2687
Dołączenie: 23 Sie 2008, 18:59
Ostatnio był: 05 Gru 2023, 00:39
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 666

Re: Deus Ex

Postprzez The Witcher w 26 Maj 2016, 21:21


Za ten post The Witcher otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Alchemik.
The Witcher
Legenda

Posty: 1175
Dołączenie: 31 Lip 2008, 09:03
Ostatnio był: 05 Lis 2023, 13:22
Ulubiona broń: --
Kozaki: 325

Re: Deus Ex

Postprzez Imienny w 08 Cze 2016, 19:32

Taki tam gameplay z jednej z misji - jest inny głos Davida Sarifa, co niektórym wyraźnie się nie podoba.


Edit (19.07) I kolejny fragment rozgrywki z komentarzem (tym razem od quaza)
"-Jesteś tchórz - nagle wyraźne powiedział chłopiec. (..)
-Jak to - tchórz? - zapytał Malanow - Dlaczego mnie obrażasz?
-A ja cię nie obrażam - oznajmił chłopczyk patrząc na mnie badawczo, jak na jakieś niespotykane zwierzę - Ja cię zdefiniowałem..." - Arkadij i Borys Strugaccy "Miliard lat przed końcem świata"
Niektóre moje koncepty: S.T.A.L.K.E.R. Przekleństwo, "Przeklęci Łowcy", Przeklęty, Sieroj Nikołajewicz Bondaruk, Bronie+dodatki, cz. I, S.T.A.L.K.E.R. Początki (w przygotowaniu)

Za ten post Imienny otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Pijawol.
Awatar użytkownika
Imienny
Weteran

Posty: 610
Dołączenie: 28 Sty 2014, 12:37
Ostatnio był: 17 Maj 2023, 21:49
Miejscowość: Warszawa/Tarnobrzeg
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 227

Re: Deus Ex

Postprzez Terminus w 19 Lut 2018, 19:40

Walczę o złoty szpadel dalej...

Kupiłem za grosze na GOG-u D.E. Invisible War. Zainstalowałem z nudów i zacząłem grać. Na początku było trochę drętwo, ale potem mnie wciągnęło.
Graficznie to prehistoria, gra wygląda chyba gorzej nawet od jedynki, w której były jakieś filtry obrazu maskujące niedostatki grafiki. Mechanika też gry uproszczona względem pierwowzoru. Na dodatek źle zbalansowany system modyfikacji, bo dość szybko nie miałem co robić z biomodyfikatorami. Po zdobyciu shotguna i snajperki większą część gry nie potrzebowałem innych broni a te ręczne to już w ogóle zbędny balast.
Fabuła... No cóż jest... jakaś. Nie dorównuje jak wszystkie inne aspekty jedynce, ale ehmmm... powiedziałbym że nie odbiega jakościowo od ostatnich części.
Podsumowując DE IW jest grą bardzo podobną np. do DE HR - w tym sensie, że są to przyzwoite gry same w sobie ale będące marnymi sequelami jedynki. Jakościowo od nowych części DE IW różni tylko grafika.
CREDO [łac. Wierzę]
Awatar użytkownika
Terminus
Deliryk

Posty: 3955
Dołączenie: 22 Cze 2007, 06:15
Ostatnio był: 21 Lip 2022, 18:56
Kozaki: 1440

Re: Deus Ex

Postprzez Pijawol w 19 Lut 2018, 20:16

Najgorsze, że na nowych systemach z wgraną łatką na rozdziałkę 1920x1080 Invisible War minimalizuje się przy każdym ładowaniu poziomu, co zabija immersję ( a przechodzimy pomiędzy nimi dość często i jest to bardzo irytujące ) a granie bez tej łatki to jakiś koszmar, bo jak wspomniał Termi gra miejscami wygląda nawet gorzej niż jedynka :E . Ostatnio chciałem odświeżyć IW po prawie 10 latach od pierwszego ukończenia i o ile klimacik świata po Upadku nadal wciąga, to przez wyżej wymienione problemy techniczne komfortowe granie graniczy z cudem. A szkoda.
Awatar użytkownika
Pijawol
Legenda

Posty: 1277
Dołączenie: 15 Wrz 2010, 16:52
Ostatnio był: 07 Kwi 2024, 17:54
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Gauss Gun
Kozaki: 313

Poprzednia

Powróć do Inne gry

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości