Max Payne

Dyskusje na temat gier i szeroko rozumianej rozrywki mieszczącej się w ramach powyższej kategorii.

Re: Max Payne

Postprzez kis104 w 25 Wrz 2012, 21:49

Wyżej masz naprawdę dużo przydatnych recenzji i opinii na temat gry, wystarczy poczytac ;p
Prawdziwy Stalker powinien zrobić w życiu trzy rzeczy:
1.Zabić chimerę.
2.Przetrwać emisję.
3.Wypić 5 kozaków czasie krótszym niż 3 minuty.
Awatar użytkownika
kis104
Łowca

Posty: 425
Dołączenie: 31 Maj 2010, 18:56
Ostatnio był: 12 Paź 2020, 11:22
Miejscowość: Prypeć
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 43

Reklamy Google

Max Payne 3

Postprzez paintball_0 w 30 Paź 2014, 10:57

Gra od Rockstara. Poprzedniczki były od Remedy, Rockstar był tylko producentem. Grałem na PC pozwalającym na w pełni płynną zabawę z włączoną teselacją, DX11 i wszystkimi suwakami na max.

Gra kontynuuje historię z jedynki i dwójki. Max odszedł z policji, dalej rozpacza nad żoną, chleje i ćpa (leki przeciwbólowe) na potęgę. Nie będę zdradzał fabuły, powiem tylko że przyjmuje posadę prywatnego ochroniarza jakiejś bogatej rodzinki w Sao Paulo w Brazylii, oraz że są retrospekcje z New Jersey.

Pierwsze co rzuca się w oczy to grafika i udźwiękowienie. Światowa czołówka. Wszystko jest dopracowane niemal do perfekcji. Teselacja powoduje, że modele postaci wyglądają jak prosto spod ręki artysty grafika. Twarze są pełne detali i żywe. Świetnie oddano emocje. Otoczenie jest szczegółowe, ciekawe i doskonale oświetlone. Muzyka w tle i w przerywnikach idealnie oddaje klimat ameryki południowej ale wciąż pasuje do serii o Maksie Paynie. Głosy postaci są dobrane bardzo dobrze i dobrze zagrane. Dźwięki otoczenia pasują do grafiki, szczególnie świetnie brzmią odgłosy mechanizmów broni i wystrzały.

Do gry wprowadzono bardzo dużo monologów. Max cały czas gada do siebie. Na filmikach, podczas zwiedzania map, podczas walki. Każda podejmowana przez niego decyzja jest okraszona ironiczną bądź dowcipną uwagą. Gracz nigdy nie jest zostawiony sam sobie, nigdy też nie potrzebuje wskaźnika celu misji, bo Max co i rusz podpowiada co należy zrobić i gdzie iść.

Misje są zróżnicowane, ciekawe i posiadają efektowne finały. Zwiedzamy mnóstwo miejsc, walczymy z tysiącami przeciwników. Absolutna liniowość w ogóle tutaj nie przeszkadza, bo gra jest w istocie interaktywnym filmem akcji. Do świetnej zabawy w zupełności wystarcza bullet time i trochę osłon terenowych, za którymi można się schować.

Mechanika została znacznie poprawiona w stosunku do poprzedników ale dodano sporo (całkowicie opcjonalnych) ułatwiaczy. Dla konsolowców, dla graczy którzy nigdy w Maxa nie grali, albo dla takich których nie jara hardkorowy gameplay rodem z 2001 roku. Można na przykład włączyć auto namierzanie celów, albo kiedy gracz wciśnie prawy przycisk myszy odpowiedzialny za dokładne celowanie gra na moment zwolni żeby łatwiej się celowało.

Gra jest dość trudna (na trudnym i z wyłączonymi ułatwiaczami) ale generuje zaskakująco mało frustracji ciągłym umieraniem. Checkpointy są po każdej potyczce, nigdy nie miałem sytuacji, gdzie śmierć zaprzepaszczała mi więcej niż dwie, trzy minuty walki. Oczywiście, czasami są ciężkie przeprawy które powtarza się po kilkadziesiąt razy, ale są one jednocześnie tak mocno w stylu starego dobrego Maxa Payne'a, że po prostu chce się w to grać.

Max porusza się z pewną bezwładnością, niektóre manewry wymagają czasu na wykonanie. To powoduje, że zawsze trzeba brać poprawkę na to czy Max będzie miał czas na podniesienie się z ziemi albo czy będzie miał wystarczająco dużo miejsca na wykonanie skoku w bullet timie. Jest to odrobinę frustrujące ale wygląda zbyt zaje*iście, żeby odczuwać żal do twórców że to zaimplementowali.

Ograniczono ilość przenoszonej broni na postaci. Teraz można nosić tylko 3 sztuki dowolnej broni na raz: dwie sztuki broni krótkiej i jedną sztukę broni długiej. Przy tym jak wyjmiesz dwa pistolety na raz, będziesz musiał rzucić na ziemię to, co akurat trzymasz w rękach. W tej grze nie ma pasów nośnych do broni długiej ani "magnetycznych pleców". Można zachować broń długą wyjmując tylko jeden pistolet. Wtedy Max strzela z prawej ręki a broń długą trzyma po prostu w lewej. Wygląda to super filmowo i przyjemnie realistycznie.

Nie pamiętam czy było to również w dwójce, ale w trójce jak Max ląduje po skoku na podłodze, to leży dopóki gracz nie każe mu wstać. Można wtedy przeładować, albo dalej strzelać co wygląda tak filmowo, że jak to zauważyłem za pierwszym razem, mało mi łba nie urwało! Dodano też prosty system chowania się za zasłonami ale bez szybkiego i prostego przeskakiwania zza jednej do drugiej zasłony. Jest za to fikołek niczym w Wiedźminie 2 ;)

Gra posiada kilka słabych punktów:

1. Motion capture został zrobiony przez tę samą ekipę co robiła GTA. Ruchy postaci na przerywnikach filmowych są przerysowane i nienaturalne na tle olśniewającej grafiki. Dawniej, kiedy mimika twarzy nie była tak zaawansowana jak teraz, postać musiała mnóstwo rzeczy przekazać mową ciała. Teraz kiedy nie jest to aż tak potrzebne, niektóre sceny są tak żywo zagrane, że przypominają raczej parodię albo błazenadę. Mocapowi w Maksie Paynie 3 bliżej do Call of Juarez Więzy Krwi niż do The Last of Us. To jest bardzo duży problem bo momentami nie mogłem brać na poważnie tego co widziałem na ekranie. Story telling mocno na tym cierpi. Co i rusz miałem wrażenie, że gram w GTA.

2. Bronie nie są licencjonowane. Z grubsza przypominają znane mi modele (mp5, g36, glock, colt, uzi, benelli etc.) ale strasznie to razi patrząc na jakość oprawy i przywiązanie do najmniejszych nawet detali.

3. Max Payne w tej grze ciągle podejmuje złe decyzje przez co ciągle pakuje się w kłopoty. Myślę, że chciano odtworzyć sytuacje niczym w filmach z Brucem Willisem, gdzie bohater stara się podjąć najlepszą możliwą decyzję ale ma po prostu pecha. A wyszło na to, że Max jest tutaj kreowany na totalnego idiotę, kompletnie minięto się tutaj z celem.

4. Przerywniki filmowe są przepełnione efektami nakładanymi na obraz. Dystorcja, rozchodzenie się obrazu, roztrzęsiona kamera, efekt nagrywania obrazu z ekranu kineskopowego telewizora, rozchodzenie się koloru na RGB i wiele innych. A wszystko to na raz i praktycznie przez cały czas! Z tego co rozumiem miało to symulować fakt, że Max jest zdezorientowany nowym otoczeniem, albo pijany, albo naćpany, albo na kacu. Nietrafiony pomysł. Dezorientuje to gracza w zły sposób. Nie można cieszyć się grafiką, ciężko śledzić akcję.

5. Bullet Time jest nieco niedopracowany. Chodzi konkretnie o wyskakiwanie zza przeszkody. Powinien włączać się znacznie wcześniej niż po oderwaniu nóg od podłogi. Przez to wielokrotnie ginąłem od jednej kuli bo gra załącza mi niezniszczalność dopiero kiedy lecę w bullet timie.

Końcowa ocena dla trybu single player to 7/10. Gdyby choć jeden z powyższych punktów został naprawiony, dałoby to ocenie +1 w górę. Naprawdę nie są to jakieś drobiazgi, to poważne problemy, które po prostu zaniżają mój odbiór gry. Czy to patrząc na fabułę, grafikę czy gameplay. Jest to jednak cały czas gra godna polecenia i dająca masę radochy. Co więcej- nie zauważyłem, żeby posiadała fabularne DLC, więc nie trzeba się przejmować dodatkową zawartością i można kupować samą podstawkę!

Za ten post paintball_0 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Pangia, Kpuc.
Awatar użytkownika
paintball_0
Legenda

Posty: 1285
Dołączenie: 18 Wrz 2008, 15:12
Ostatnio był: 30 Sty 2017, 23:03
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U Special
Kozaki: 184

Re: Max Payne 3

Postprzez Kpuc w 30 Paź 2014, 14:28

-Można także dodać że postać którą kierujemy to nie manekin, jest żywa i gdy wyskoczymy w ścianę/słup/inne to stracimy trochę z życia.
-W polskiej wersji językowej (nie wiem jak w innych) przeciwnicy rozmawiają/krzyczą w swoim dialekcie czego max nie rozumie i niema także napisów co dodaje trochę klimatu.
-Gra jest dość łatwa lecz ma jeden dość trudny moment z granatnikiem na lotnisku.
-W dwójce także postać mogła się położyć i nie musiała wstawać od razu.
-DLC odnoszą się tylko do Multiplayer'a a w samym mp jest bullettime co prowadzi do dość ciekawie wyglądających akcji.
Image
Awatar użytkownika
Kpuc
Legenda

Posty: 1810
Dołączenie: 06 Paź 2010, 09:10
Ostatnio był: 19 Lut 2024, 21:21
Miejscowość: zona
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 285

Re: Max Payne 3

Postprzez Soviet w 30 Paź 2014, 15:04

A mi w pamięć zapadło to, że Max miał animowane fałdy na koszuli podczas biegania. 10/10 would play again.
r u avin a giggle m8? LA nie będzie.
Image
Awatar użytkownika
Soviet
Very Important Stalker

Posty: 2736
Dołączenie: 07 Maj 2005, 13:41
Ostatnio był: 30 Sty 2023, 16:16
Miejscowość: Wow
Kozaki: 787

Re: Max Payne 3

Postprzez xionc w 30 Paź 2014, 21:11

Minie sie zawsze wydawało że w trójce nawet przy włączonym BT Max dostawał obrażenia, mniejsze ale zawsze.
Image
Awatar użytkownika
xionc
Przewodnik

Posty: 906
Dołączenie: 07 Maj 2005, 13:33
Ostatnio był: 19 Lip 2022, 20:36
Miejscowość: Zg-c
Kozaki: 171

Re: Max Payne 3

Postprzez paintball_0 w 31 Paź 2014, 03:01

Zapomniałem dopisać, że gra posiada replayability. Chce się w to grać jeszcze raz. Tym razem gram na odblokowanym najwyższym poziomie trudności. Opanowałem walkę już za pierwszym przejściem gry, teraz wcale nie czuję, że jest trudniej. Nie ma trybu "ostatniej szansy", który kradnie mi jeden pojemnik tabletek w zamian za odratowanie od pewnej śmierci. Ten element bardziej mnie wnerwiał niż mi pomagał, chyba nawet da się toto wyłączyć w opcjach. Ja zostawiłem jako dodatkowy ficzer a nie ułatwiacz. Teraz jest automatycznie wyłączony i gra mi się bez tego o wiele lepiej.

Nie pisałem wcześniej o pomniejszych kwestiach technicznych ani nie rozpisywałem się zanadto, bo i tak post wyszedł bardzo długi a chciałem żeby jednak komuś chciało się to przeczytać. ;)

To o tej koszuli to autentyczna prawda. No i Max co jakiś czas zmienia ciuszki, poci się, zakrwawia je albo niszczy. Realizmem bym tego nie nazwał. Chyba że kinowym, bo wygląda niesamowicie efektownie.

Najwyraźniej bez względu na to jaka jest wersja językowa, przeciwnicy mówią w swoim języku i gracz nie dostaje tłumaczenia w postaci napisów albo dubbingu. Oczywiście zrobiono to specjalnie i przez cały czas się zastanawiałem ile fabuły tracę z tego powodu i jak szybko w grze wyjaśnia się kto jak i dlaczego. Doskonały sposób na wprowadzenie gracza w rolę obcokrajowca.
Awatar użytkownika
paintball_0
Legenda

Posty: 1285
Dołączenie: 18 Wrz 2008, 15:12
Ostatnio był: 30 Sty 2017, 23:03
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U Special
Kozaki: 184

Re: Max Payne 3

Postprzez CONAN w 06 Lis 2014, 20:19

Max dobra gra, dobrze się grało i ostatnia szansa zawsze ratowała dupę w zwartej akcji. Teraz poszukuję tanio kolekcjonerki na xboxa 360 może gdzieś dostanę bo figurka spoko jest.
"Jeśli nie możesz znaleźć czegoś dlaczego
chciałbyś żyć, postaraj się znaleźć coś,
za co chciałbyś umrzeć"
Tupac Amaru Shakur
Image
Awatar użytkownika
CONAN
Weteran

Posty: 639
Dołączenie: 13 Lip 2011, 16:29
Ostatnio był: 01 Wrz 2021, 15:38
Miejscowość: Amsterdam
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Gauss Gun
Kozaki: 101

Re: Max Payne

Postprzez Pangia w 22 Wrz 2016, 18:22

A ja męczę jedynkę ostatnio. Z naciskiem na męczę, bo co chwila zaczynam od nowa, bo mi w późniejszych etapach I rozdziału brakuje tabletek. No i nie używam szybkich zapisów, cały etap jadę bez śmierci. I zazwyczaj niemiłosiernie klnę przy tym, ale jak już się „wstrzelę” w grę, to naprawdę miodnie się gra, mimo iż czuć, że to już ma 15 lat i trochę topornie to wszystko wygląda i działa. Grałbym w dwójkę, ale obiecałem sobie, że nawet jej nie zainstaluję, dopóki nie przejdę pierwszej części.
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Poprzednia

Powróć do Inne gry

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości