Laboratoryjna Groza

Miał już dość tego bezowocnego jazgotu i przepitych mord. Wyłączył transmisję z obrad sejmu.

Re: Laboratoryjna Groza

Postprzez djcycu w 18 Mar 2012, 19:28

Możesz spokojnie z nim tam iść :P W NS dałem rady z MP5 tak że i tobie powinno się w podstawce to udać :P
Szczegółowe mapy do S.T.A.L.K.E.R Zew Prypeci

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti. Amen
Awatar użytkownika
djcycu
Monolit

Posty: 3533
Dołączenie: 17 Wrz 2009, 16:38
Ostatnio był: 12 Sty 2021, 21:51
Miejscowość: "Łosiek"
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 775

Reklamy Google

Re: Laboratoryjna Groza

Postprzez Szweminek999 w 08 Maj 2012, 16:12

Według mnie:
X18 (w Dolinie Mroku) - Najlepsze lab w SoC. Klimatyczne, ciekawe, a nawet, do pewnego stopnia, wiarygodne. 9/10

X16 (nad Jantarem) - Niezwykle wciągająca rzeź mutantów, niezapomniane starcie z kontrolerem i tunel do wyjścia. 7/10

X10 (w Czerwonym Lesie) - Najgorsze labolatorium ze wszystkich Stalków. Kilka hangarów, pijawek (czemu tylko 3?), pełno Monoliciarzy. To ma być labolatorium? Widać, że twórcy nie mieli pomysłu co tam zrobić. Nie ma tam śladów żadnych badań, nie ma się ochoty na zbadanie go dokładniej. Nawet mózgozwęglacz to jakaś maszyna, którą wyłącza się przekładając wajchę na dół. Zero klimatu, tajemnic, emocji. 3+/10
;)
S.T.A.L.K.E.R.
Awatar użytkownika
Szweminek999
Stalker

Posty: 87
Dołączenie: 09 Kwi 2012, 21:57
Ostatnio był: 01 Sie 2014, 13:12
Miejscowość: Baza Powinności
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 8

Re: Laboratoryjna Groza

Postprzez Tormentor w 08 Maj 2012, 16:27

X 10 ma to do siebie, że jak się przechodziło grę pierwszy raz to naprawdę czuć było klimat i niebezpieczeństwo. Powolutku się mijało te korytarze i co chwila F5. A teraz? Na pałę przed siebie i jakoś ten labirynt szybko schodzi. Droga powrotna jest strasznie niemiła :/ Za dużo Monoliciarzy.

A X18 nie ma sobie równych. Ktoś kiedyś napisał na youtube "Hell on earth", słusznie. Najbardziej kultowe miejsce w grze.
Image

Za ten post Tormentor otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Szweminek999.
Awatar użytkownika
Tormentor
C O N T R I B U T O R

Posty: 1029
Dołączenie: 15 Lis 2010, 21:42
Ostatnio była: 18 Cze 2023, 17:27
Miejscowość: Yantar
Ulubiona broń: --
Kozaki: 289

Re: Laboratoryjna Groza

Postprzez Olkolk w 08 Maj 2012, 20:39

Moim zdaniem najstraszniejsze było X18... te latające beczki i strzelanie na oślep do poltegrista... Ponadto końcówka amunicji kiedy strzelałam do snorków. To było okropne :s
I nigdy nie zapomne podziemi agropromu. Początek gry, przeszłam jedną walke z wojskowymi i myślałam że super gracz ze mnie hohoho, przeliczyłam sie. Na początku pijawa średnio mnie przestraszyła. Ale potem w drodze powrotnej eh, tylko usłyszałam ryk kontrolera to od razu esc i zawał. XD Potem włączyłam dalej, ale tak okropnie sie bałam że aż właczyłam PDA i patrzyłam jak to mnie będzie zabijac. Potem gdy odważyłam się je wyłączyć, odwróciłam się by zobaczyć co to jest. I jak mnie ta jego moc tak jakby 'przyciagala' to pewnie jakies moje objawy obłąkania, ale wydawało mi się że widzę czaszke :E Potem dopiero go zabiłam i uciekłam jak najszybciej z podziemi agro. To było coś!
koko koko pijawki spoko!
Awatar użytkownika
Olkolk
Kot

Posty: 2
Dołączenie: 08 Maj 2012, 20:23
Ostatnio była: 10 Maj 2012, 14:25
Miejscowość: Bydgoszcz
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 0

Re: Laboratoryjna Groza

Postprzez Szweminek999 w 08 Maj 2012, 20:42

Tak, masz rację, Tormentor, ale X16 na przykład ma to do siebie, że nawet grając 10 raz będziesz się bał tego kontrolera (ja ich nienawidzę, po agropromie przez tydzień bałem się grać dalej). A X10? Pierwszy raz ok, pijawki są, monolit jest, zagadki są. Tylko że nie ma tego w następnych podejściach. A tak zmieniając temat : Czemu wg was Prypeć to zła lokacja? Mi się tam podobało (choć mało mutantów).

:wódka: dla ciebie!
S.T.A.L.K.E.R.
Awatar użytkownika
Szweminek999
Stalker

Posty: 87
Dołączenie: 09 Kwi 2012, 21:57
Ostatnio był: 01 Sie 2014, 13:12
Miejscowość: Baza Powinności
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 8

Re: Laboratoryjna Groza

Postprzez megashooter w 20 Lip 2012, 19:31

Jeżeli ktoś niechętnie wchodzi do labów lub podziemi agropromu to niech najpierw zdobędzie jakąś porządną broń np big ben lub gp37

:

:!: Spoiler big ben jest w dziczy przy gordonie freemania koniec spoilera :!:

Uwagi moderatora:

Od tego jest odpowiedni tag... poprawiam. - xKoweKx
Awatar użytkownika
megashooter
Stalker

Posty: 159
Dołączenie: 20 Cze 2012, 08:35
Ostatnio był: 29 Sie 2017, 13:21
Miejscowość: Rostok
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 12

Re: Laboratoryjna Groza

Postprzez Zimny leszcz w 21 Lip 2012, 17:58

Ja to miałem taki śmieszny przypadek gdy szłem przez podziemia Agropromu. Idę nagle słysze ryk staje jak otępiały
i myślę co to (przeklęte pijawy :D) i nagle widzę że wojskowego coś tłucze.Nagle materjalizuje się ta pijawa i zabija wojskowego.Stałem na schodach i mnie zobaczyła podbiegła i zaczeła latać na około schodów wpadając dwa razy w galaretę.Zeszłem na dół i wpakowałem jej w ryj dwa naboje z dubeltówki. Potem był kontroler :E.
Zimny leszcz
Kot

Posty: 1
Dołączenie: 20 Lip 2012, 17:51
Ostatnio był: 03 Paź 2012, 21:53
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 0

Re: Laboratoryjna Groza

Postprzez SeveN797 w 02 Sie 2012, 13:53

Witam wszystkich, szkoda że tak późno odkryłem stalkera i te forum ale cóż... :) Nie miałem w co grać, a jako że napęd dvd miałem cały czas zepsuty i nie miałem jak instalować nowych gier to w końcu kupiłem nowy, przeglądałem stare cda a tam stalker cień czarnobyla i czyste niebo, słyszałem o tej serii ale nigdy jej nie widziałem ani nie interesowałem się nią, więc musiałem wejść na wikipedie i sprawdzić która to pierwsza część a która druga :D. Ale wracając do tematu... teraz mam wyłączyć mózgozwęglacz czyli chyba lab X10(?) A jak wspominam poprzednie laby? Szczerze nie wiem jak to możliwe ale teraz to najstraszniejsza gra w jaką grałem, a przecież mamy 2012 rok, grałem w metro 2033, dead space, amnesie i jakieś tam inne horrory ( w feara akurat nie grałem) a ten stalker z 2007 roku jest wciąż najstraszniejszy. Na pewno głównie temu że nie zawsze mamy ten wskaźnik pokazujący w którym kierunku iść, w x16 był chyba cały czas, ale w x18 czyli najgorszym labu przez pewien czas go nie było i to właśnie decydowało o straszności tej gry. W nowych grach nie sposób się zgubić, nie wiedzieć gdzie mamy iść, zawsze jest jakiś wskaźnik czy mapa, a w stalkerze nie zawsze tak było i to właśnie dlatego tak bałem się x18 że nie wiedziałem gdzie miałem iść i chcąc nie chcąc trzeba było zaglądać do każdego pomieszczenia. Przykładowo w dead spacie mamy wskaźnik który pokazuję nam że mamy iść do tych drzwi po prawej, po lewej też są jakieś drzwi ale nie trzeba tam wchodzić, pewnie jest tam jakiś straszak ale nagrodą jest ammo czy coś... w x18 tak nie było i jeśli chciało się znaleźć dokumenty to trzeba było zaglądać wszędzie. Jeszcze jeden czynnik wpływający na straszność tej gry, a mianowicie ona jest w 2007, zrobiona na innych standardach... serio ktoś to grał w nowe, wyżej wymienione tytuły, mniej więcej już się przyzwyczaił i wie że tym momencie coś na niego wyskoczy a tutaj powinien być spokój, ale stalker jest z 2007 i tutaj te zasady nie obowiązują i w momencie gdzie powinien być spokój, twórcy gry jak na złość chcą ci zniszczyć psyche i wyskakują mutanty, jasne w stalkerze też są takie typowe straszaki, że wchodzisz do kibla w laboratorium a tam snorki. Ogólnie wracając do labów to x18 jest najstraszniejszy głównie na ciasne pomieszczenia w których jeszcze były snorki. X16 było już większe, nie było tych klaustrofobicznych pomieszczeń i w razie czego było gdzie uciekać a mutanty można było z daleka wypatrzeć, chociaż sama droga i miejsce w którym x16 się znajdowało, źle wróżyło :|. Pierwszy kontroler w x16 (ominąłem jeszcze aprogrom ale o tym później) który zbytnio mnie nie przestraszył, zaatakował mnie raz, w między czasie wywaliłem na niego pierwszy magazynek ale potem się odwrócił plecami do mnie i mnie olał, w między czasie wystrzeliłem drugi magazynek i już chyba miał z powrotem mnie zaatakować aż dostał 3 magazynek i zdechł. Teraz zostało mi z drugiej strony niby najmniej straszne x10 ale z drugiej strony w końcu będę musiał spotkać pijawki.
Dobra... to teraz kilka pytań
1.Czy silniejszy mutanty pojawiają się w miarę postępów w grze i czy to zależy od poziomu trudności? Np. gram na poziomie stalker i mam teraz wyłączyć mózgozwęglacz ale nie spotkałem jeszcze żadnej pijawki, a nie którzy spotykali je wcześniej już w dziczy czy nawet dolinie mroku.
2.O co dokładniej chodzi z tą misją z kretem? Pamiętam że jak go uratowaliśmy to później zaczęliśmy uciekać z tego kompleksu i doszliśmy do takiego tunelu którym miałem razem z nim zejść. Ja w tym kompleksie miałem jeszcze ukraść te dokumenty, więc nie schodziłem tym tunelem z kretem tylko go zostawiłem i cofnąłem się po te dokumenty. Potem nie pamiętam dokładnie jak to było ale na mapie cały czas miałem zaznaczone "Uratuj Kreta" a po jakimś czasie pokazał się napis że zadanie nie udane, tak jakby skończył się czas no i to olałem ale do teraz cały czas mam te zadanie w pda i zaznaczone na mapie, a rozumiem że to one jest związane z podziemiami aprogromu, które później mi się odblokują?
3. I jeszcze ostatnie pytanko, a mianowicie gdzie radzicie spotkać pierwszą pijawke? ;) Teraz będę szedł do x10 ale to chyba nie jest najlepsze miejsce na pierwsze spotkanie, tym bardziej że z tego co czytałem będą tam 3 pijawki, teraz jestem w magazynach wojskowych czyli w pobliżu mam wioskę pijawek ale to chyba też kiepskie miejsce, to chyba zostały podziemia aprogormu?

Za ten post SeveN797 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive marcel.
SeveN797
Kot

Posty: 11
Dołączenie: 02 Sie 2012, 13:08
Ostatnio był: 12 Sie 2013, 15:44
Frakcja: Samotnicy
Kozaki: 1

Re: Laboratoryjna Groza

Postprzez djcycu w 02 Sie 2012, 16:58

Mutanty są wyspawnowane według fabuły i skryptu więc nic nie przeoczysz :) Co do laboratoriów to X18 zamyka całość. Niby pierwszy lab (nie licząc tych tuneli w Agropromie) ale już kończy spektrum mutantów. Pamiętam że jak widziałem pijawkę to się nie wystraszyłem zbytnio. Pomyślałem - mutant jakiś taki niewidzialny ale co mi tam... Wojskowi gorsi bo oni strzelają i ich więcej. Jak widziałem kontrolera to się zacząłem zastanawiać czy Striełok to przypadkiem nie jakiś mutant! Tym bardziej że to była moja pierwsza "nowoczesna" gra i nie sądziłem że w pogoni za tym Striełokiem przyjdzie gonić większą część fabuły. Wracając do X18 to tam kończymy spotykać już wszystkie mutanty i szkoda... Co prawda były jeszcze dwa które wycięto i jakieś zombiaki i szczury ale one praktycznie nic nowego już nie wnosiły a tym bardziej nie były takie straszne (nie wliczając Chimery). X10 czy tam X19 to najgorszy lab tak samo jak sterownia monolitu... Pusto i martwo. Jak na tak niebezpieczną (i działającą!) instalację jaką jest Mózgozwęglacz to za mało tam klimatu i sprzętu. Brakuje też przegnitych trupów naukowców wewnątrz albo przynajmniej sprzętu który zostawili przed wyjściem...
Szczegółowe mapy do S.T.A.L.K.E.R Zew Prypeci

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti. Amen
Awatar użytkownika
djcycu
Monolit

Posty: 3533
Dołączenie: 17 Wrz 2009, 16:38
Ostatnio był: 12 Sty 2021, 21:51
Miejscowość: "Łosiek"
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 775

Re: Laboratoryjna Groza

Postprzez marcel w 02 Sie 2012, 17:52

@ SeveN797
Oj, chłopie, trochę namieszałeś z tym Kretem. ;) Gdy już wyratowałeś go z bitwy z wojskiem, gościu mówił, że zaraz na miejscu zjawi się Specnaz i pora się wynosić. Pobiegliście do włazu między drzewami, i tu zaczynają się schody - nie zagadałeś z nim. Kret wręczyłby ci kilka tysięcy rubli, a zadanie "Uratuj Kreta" zostałoby zaliczone. Ale ciort, on akurat nie jest do niczego ważnego potrzebny. Zadanie w PDA zaznaczyło ci się jako niezaliczone z prozaicznego powodu - najpewniej ktoś go zaciukał. Jeśli będzie ci się chciało, pospaceruj po Agropromie, możliwe, że znajdziesz jego ciało. Do rzeczy. Kret prowadził cię do włazu nie bez kozery. Przez podziemia dostałbyś się do bazy wojskowych od zaplecza, wyjście znajduje się między barakami. Teoretycznie, takie podejście miało umożliwić kradzież dokumentów bez mordowania wszystkich żołnierzy, ale już taki urok gry, że tak czy siak zostałbyś wykryty. Inna rzecz, najważniejsza z tego wszystkiego: w Podziemiach Agropromu znajduje się kryjówka Striełoka, i akurat do niej musisz zajrzeć KONIECZNIE, by na końcu gry obejrzeć jedno z "prawdziwych" zakończeń. W PDA powinieneś mieć zadanie, uzyskane dawno, dawno temu od Sidorowicza, w Kordonie, dotyczące własnie tej kryjówki. Dobrze radzę, wracaj do Agropromu, odszukaj właz, do którego zaprowadził cię Kret, a już w podziemiach, kanciapę grupy Striełoka i ukryty w niej pendrive. Gdzie on dokładnie jest, nie powiem, nie chcę psuć ci zabawy. Podobnie, jeśli chodzi o mutanty, wejdziesz, to się przekonasz. Ale zapewniam, emocji nie zabraknie. :)

EDIT: Aha, skoro już napisałem w tym temacie, to może teraz dodam coś co nie będzie OTem. Przy pierwszych dwóch, trzech podejściach, każde podziemia, poza samą Elektrownią, podnosiły mi ciśnienie. Pierwszy kontroler, później biały burer na samym końcu X18 - grałem z OL2.2 - pamiętam, jaki byłem szczęśliwy, gdy udało mi się go W KOŃCU zamordować, stawiając mu przed nosem Spalacza. Gorzej, że anomalie tworzone ręcznie z pomocą artefaktów, zabijały wszystko i wszystkich, a ten Spalacz nieszczęsny był tuż przy wyjściu z pomieszczenia... Krótko mówiąc, czekała mnie powtórka z rozrywki i wczytywania save'a sprzed cholernie ciężkiej walki. X18 jest absolutnym królem, jeśli o grozę w Stalkerze chodzi, to nie ulega wątpliwości. Klaustrofobiczne wnętrza, poplątane korytarze, ambientowa muzyka, jakieś postukiwania w tle i świadomość, że zaraz zza rogu może wyskoczyć jakaś maszkara, świetne.
>>> Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer? Ja! ... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput. <<< ~ Ernest Scribbler
marcel
Opowiadacz

Posty: 436
Dołączenie: 31 Lip 2007, 17:48
Ostatnio był: 29 Paź 2020, 15:47
Kozaki: 193

Re: Laboratoryjna Groza

Postprzez SeveN797 w 02 Sie 2012, 18:42

@ marcel
Dzięki za wskazówki, jak się okazało misja tak jakby się zresetowała ale już z zabitym kretem, czyli gdy pobiegłem do centrum tego kompleksu to stalkerzy i wojskowi dalej walczyli ale kret już nie żył. Co do samych podziemi byłem zdziwiony i już myślałem że będę mógł z czystym sumieniem napisać że na szczęście nie spotkałem pijawek, a tu już przy samym wyjściu zabijają mnie żołnierze... oczywiście ostatni save to homesave... czyli z początku. Pomyślałem sobie "no to jestem w dupie i teraz gra na pewno nie będzie dla mnie taka łaskawa ", jak powiedziałem tak się stało :D i w tym długim korytarzu gdzie po lewej była dziura a w niej drabina prowadząca do pomieszczenia z pendrivem to wcześniej wyskoczyły mi 3 pijawki xD, myślałem że może za drugim razem nic się zmieni i pijawek dalej nie będzie, więc cała lokacje przebiegłem na spirncie aż tu jeb... zderzyłem się z pierwszą pijawką :D, jej mordka wypełniała cały ekran, więc nie trzeba było nawet celować, wystarczyło tylko przytrzymać przycisku strzału, przez co dosyć szybko zdechła i nawet nie zdążyłem się przestraszyć ale potem zobaczyłem 2 pary zbliżających się oczu i to już nie było przyjemne :(
SeveN797
Kot

Posty: 11
Dołączenie: 02 Sie 2012, 13:08
Ostatnio był: 12 Sie 2013, 15:44
Frakcja: Samotnicy
Kozaki: 1

Re: Laboratoryjna Groza

Postprzez Gorianov w 07 Sie 2012, 16:25

Ogółem stalker nie należy do jakiś horrorów typu Penumbra czy Amnesia więc tutaj niema co dyskutować. Aczkolwiek jak pierwszy raz grałem to pamiętam swoje początki gdy wszedłem do katakumb, a szczególnie jak wyskoczyła na mnie pijawka, grałem w nocy więc trochę mnie wystraszyła. X18/X16 moim zdaniem na tym samym poziomie, niby pustka, a parę mutantów było. Potem niestety strach minął gdy pojawił się oddział wojskowych w lab.18, tak samo X10, początek niepewny bo zaraz coś może wyskoczyć a gdy się wyłączy mózgozwęglacz to jest chmara monolitowców przez którą trzeba się siłą przebijać.
Awatar użytkownika
Gorianov
Człowiek-Artefakt

Posty: 192
Dołączenie: 27 Cze 2012, 00:20
Ostatnio był: 08 Wrz 2021, 23:36
Miejscowość: legowisko utakera
Kozaki: 41

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości