Negatywne wrażenia z gry...

Miał już dość tego bezowocnego jazgotu i przepitych mord. Wyłączył transmisję z obrad sejmu.

Negatywne wrażenia z gry...

Postprzez triv w 18 Cze 2007, 20:10

W tym poście są pewne informacje o fabule: jeśli jeszcze nie skończyłeś gry lepiej nie czytaj :)

Skończyłem grać w Stalkera i jestem strasznie zawiedziony.
Co prawda po grze jak praktycznie po wszystkich nowych tytułach nie spodziewałem się niczego nadzwyczajnego - ale w S. pograłem u kumpla i byłem miło zaskoczony więc zdecydowałem się na zakup - przyznam, że to pierwsza gra FPS którą przeszedłem w całości po raz pierwszy od... hmn... chyba Dooma 3 (który też jak dla mnie rewelacyjny nie był). Ale wracając do tematu - o ile początek Stalkera jest całkiem całkiem, to później jest tragedia... I to straszna.
1) Poziom jakości fabuły w połowie gry leci łeb na szyję by osiągnąć poziom poniżej zera pod sam koniec - rozumiem, że Zona to mógł być wynik eksperymentu itd, ale równie dobrze zamiast Czernobyla mogła to być jakaś wysepka na Pacyfiku. Widać, że twórcy na początku chcieli dobrze, ale w miarę rozwoju projektu albo nie mieli już pomysłów, albo pomysłów było za dużo i nie wiedzieli na które się zdecydować.
2) Sama fabuła - że Naznaczonego zaprogramowano przez pomyłkę by zabił sam siebie :) Hmn... przemilczę to... Praktycznie do końca spodziewałem się, że PDA bohatera należał wcześniej do jakiegoś polującego na niego najemnika. Co zresztą byłoby chyba bardziej logiczne niż wyjaśnienie zaproponowane przez autorów gry. Sam projekt tej super świadomości to jak dla mnie niezła bzdura nawet jak na SF. Albo zwłaszcza jak na SF, bo w dobrym SF jest więcej science niż fiction ;)
3) Straszne mnie wkurza niewyważony poziom rozgrywki - na początku w miarę realistyczne zużycie pancerzy i sprzętu jest ok, ale w momencie gdy robi się arcadówka to jest to przegięcie - quickload co 10s to nie jest przyjemne.
4) Gdzie są te głośne elementy RPG? Że niby udźwig jest? Żadna rewelacja. Pancerze i broń maja statystyki? Fakt, np w Doom tego nie ma ale poziom rozgrywki praktycznie taki sam. Poza tym jakoś nie zauważyłem by statystyki broni miały jakiś praktyczny wpływ na nie. Podobnie z pancerzami bo po kilku kulkach wszystkie mają identyczny poziom ;)
RPG chyba cechuje sie odgrywaniem postaci, gdzie postać jest opisana przy pomocy jakichś tam statystyk - to właśnie te statystyki i ich rozwój pozwalają na identyfikację z odgrywaną postacią. Już w DeusEx który był bardziej shooterem niż rpg było więcej elementów rpgowych niż tutaj - a to gra sprzed siedmiu lat jest.

Za ten post triv otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Kalib99,
Negative megashooter, Józio.
Awatar użytkownika
triv
Kot

Posty: 11
Dołączenie: 13 Cze 2007, 19:13
Ostatnio był: 27 Cze 2007, 13:53
Kozaki: -1

Reklamy Google

Postprzez Quinn w 18 Cze 2007, 20:24

To takie było zakończenie STALKERA? Ja miałem totalnie schizowane, gdzie widac było tylko jego białka zamiast oczu. A że nie chciało mi się zbyt kminić, to tylko lekko modyfikowałem potem metodę przechodzenia go.

Jakie są w ogóle zakończenia i co znaczy skrót STALKER?
Awatar użytkownika
Quinn
Ekspert

Posty: 712
Dołączenie: 14 Cze 2007, 13:37
Ostatnio był: 26 Sty 2024, 17:02
Miejscowość: Seattle, budynek z elektryczną owcą na dachu...
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 4

Postprzez Soviet w 18 Cze 2007, 20:32

Stalker to nazwa człowieka, który chodzi po Zonie i zbiera artefakty. Po raz pierwszy wprowadzili go pop-kultury bracia Strugaccy w "Pikniku na Skraju Drogi". Do wieczności (?) przenieśli go za to twórcy gry, którzy przy okazji bardzo udziwnili sposób zapisu tego słowa.
r u avin a giggle m8? LA nie będzie.
Image
Awatar użytkownika
Soviet
Very Important Stalker

Posty: 2736
Dołączenie: 07 Maj 2005, 13:41
Ostatnio był: 30 Sty 2023, 16:16
Miejscowość: Wow
Kozaki: 787

Postprzez beer w 18 Cze 2007, 20:46

Quinn radzę Ci wpaść na youtube.com, wpisać "stalker" i będziesz miał możliwość powybierać sobie które zakończenie chcesz obejrzeć.
Awatar użytkownika
beer
Stalker

Posty: 51
Dołączenie: 12 Cze 2007, 18:53
Ostatnio był: 13 Kwi 2012, 18:20
Miejscowość: Pyskowice
Kozaki: 0

Postprzez Quinn w 18 Cze 2007, 22:08

@Soviet, ależ ja wiem, kim jest stalker, czytałem Piknik ho, ho, i jeszcze trochę temu. ;] Poszukuję za to rozwinięcia skrótu s.t.a.l.k.e.r. ;]

@beer, faktycznie, pooglądam na YouTube.
Awatar użytkownika
Quinn
Ekspert

Posty: 712
Dołączenie: 14 Cze 2007, 13:37
Ostatnio był: 26 Sty 2024, 17:02
Miejscowość: Seattle, budynek z elektryczną owcą na dachu...
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 4

Postprzez MCaleb w 18 Cze 2007, 22:35

Quinn napisał(a):Poszukuję za to rozwinięcia skrótu s.t.a.l.k.e.r. ;]

Tak naprawdę skrót ten nie został rozwinięty. Od profka natomiast dowiadujemy się co on oznacza. Nie wiem tylko czy mogę tu spoilerować, ale powiem, byś doszedł do prawdziwego zakończenia (dowolnego).
There is nothing in this world worth believing in...
Image

MCaleb
Wygnany z Zony

Posty: 551
Dołączenie: 09 Cze 2007, 23:23
Ostatnio był: 03 Wrz 2015, 19:57
Miejscowość: Mars
Kozaki: 8

Postprzez Alleran w 18 Cze 2007, 22:40

Co do fabuły, to jak dla mnie fakt kim jest główny bohater, był miłym zaskoczeniem, chociaż sam w końcu zacząłem się zastanawiać czy nie szukam sam siebie.

@FPP-RPG
Gra z początku miała mieć więcej elementów RPG, jak chociażby ranking Stalkerów etc. (który służy jako ozdoba teraz ?)
Z planów wielkiego RPG-a trochę zostało, ale główna oś gry została skierowana na FPP.
Podsumowując: z rpg-fpp gra zmieniła się na fpp z elementami rpg.
Alleran
Kot

Posty: 4
Dołączenie: 18 Cze 2007, 21:13
Ostatnio był: 19 Cze 2007, 12:30
Kozaki: 0

Postprzez yarpen w 19 Cze 2007, 14:06

Trudno sie nie zgodzić z autorem topica, choć tak bardzo czekałem na stalkera że patrze na to przez palce. o tym kim jest naznaczony można sie łatwo i szybko połapać. fabuły nie bedę oceniał, bo klimat jest fajny więc cieszę się tym co jest :) natomiast irytujący jest fakt że obietnice na temat parametrów broni, różnorodnosci jej itp nie do końca się sprawdzają. Fakt, nie jest tak że każda pukawka tak samo bije, ale za to przeciwnicy mają oko i rękę pewną nawet z najgorszych patyków i o wkurza, zwłaszcza że nawet nie można ich zmusić do wystrzelania się z naboi. a kiedy jeszcze jakis trep przyjmie cały magazynek z obokana w plecy odwroci się i zalatwi mnie jednym strzałem zaczynam się obrażać. Spodziewałem się eż większej różnorodnosci broni. a obiecywane modyfikacje jej skończyły się na mozliwości zamontowania lunety i granatnika (na 3 przejściagry, znalazłem 2 lunety, jeden granatnik oraz 1 ak z lunetą ), nie wspomnę o roli artefaktów, które miały brać również udział w modyfikacjach broni i amunicji - czy ktoś wie jak to się robi? bo ja nie potrafię tego. przeciwnicy czasem potrafią sprytnie zajść boku lub sie osłaniać, ale czasem można znaleźć ich stojących z lufą do ściany (!), plecami do wyjścia, albo bez ruchu mimo że stoimy 5m od niego...argh!!... a motyw skradankowy? wskaźnik widoczności? nie ma szans na grę w stylu Sama Fishera, nie zależnie od wskazań paska widoczności naznaczonego, od razu wzbudza se alarm. Próbowałem wielokrotnie wykraść dokumenty z jednostki czy instytutu, i kończyło się zawsze sieczką. potencjał gra ma ogromny, natomiast nie wykorzystany. mam nadzieję że rozwinie się ona jednak na tyle, byśmy dostali to co obiecywano, porządny system rozwoju postaci, różnorodną broń, łebskie boty itd.

mimo to stalker będzie moją ulubioną grą :) bo ma to coś co na mnie działa :)
Por. Funky Koval 'AIR Star Force' piec lat czynnej sluzby, miliardy na liczniku, odznaczenia, takze srebrna gwiazda Palantiru.
Awatar użytkownika
yarpen
Stalker

Posty: 180
Dołączenie: 20 Kwi 2006, 21:16
Ostatnio był: 19 Lip 2023, 22:29
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 7

Postprzez BasseB w 19 Cze 2007, 15:32

nie do końca się zgodzę z kwestia broni, że nie czuć róznic, że kamizelki też prawie jednakowe. Spróbujcie wziąć kilka giwer i postrzelać do merców w dziczy chociażby.
weź kałacha szybkostrzelnego+luneta (np.), MP5 i dajmy na to TS - 3 rózne rodzaje ammo - niech mi nikt nie mówi że róznicy nie ma pomidzy giftami, kalibrem i typem ammo i ogólnymi obrażeniami od broni.
Ja to testowałem na zombiakach w jantarze - mój ulubiony kałach szybkostrzelny podpasiony versus Thunder - no przecież ammo 9x39 po prostu siecze
To samo tylko, że z drugiej strony widać jak ktos lutuje do Ciebie.
Skoro wróg ma takiego samego cela a zbierasz rózne obrażenia od róznych broni to o czymś świadczy. Jak ktoś do mnie strzela z shotguna z powiedzmy 4m to w zasadzie nic się nie dzieje i wtedy mogę zaszarzowac na close combat natomiast jeśli ktos ma juz choćby kałacha to jest dużo gorzej.
Weźmy kwestię celności - wybierzcie cel w dość sporej odległości i z oddajcie kilka strzałów, tak zeby zauważyć powtarzalność trafiania w cel - ewidentnie widać, które bronie jak strzelają, które sieją po bokach a które powtarzają.

To, że bronie są mniej więcej wyważone to w/g mnie jest plus. że porównam do RPG, co za przyjemność z gry, kiedy wszyscy do okoła maja zardzewiałe miecze a Twój bohater ma "Lodowy Szpon Smierci" +6 do obrażeń, +3 od zimna, +200% przeciwko snorkom, -50% od anomalii.

Chyba mnie trochę temat poruszył :D

co do fabuły to w dobie 70 bzdur wydawanych miesięcznie Stalker plasuje sie u mnie b. wysoko ze względu na to własnie połączenie czy tez jak ktos wyzej nazwał FPP z dodatkiem RPG
" Inteligentni ludzie są często zmuszani do picia alkoholu aby bezkonfliktowo spędzać czas z idiotami"
E. Hemingway
Awatar użytkownika
BasseB
Stalker

Posty: 96
Dołączenie: 08 Cze 2007, 14:16
Ostatnio był: 27 Sty 2013, 23:49
Miejscowość: Ostrów Wlkp
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper VLA
Kozaki: 1

Postprzez triv w 19 Cze 2007, 17:41

W Doomie (pierwszym z 1993 roku) też była różnica między shotgunem a minigunem :D

To o czym pisałem, to nie to, że w grze między różnymi typami broni nie ma różnicy w sile ognia bo ta jest oczywista, ale trochę bezsensowne jest opisywanie broni przy pomocy jakichś tam statystyk tyko w celu by gra miała jakieś elementy pseudo RPG.

Co do pancerzy - żaden nie jest dobry :) A to ze względu, że gra jest totalnie niewyważona - albo zachowujemy charakter RPG albo arcadowego FPSa - a właśnie połowa gry to stylizacja na RPG z mrocznym klimatem a później jest rzeźnia jak w oldschoolowych FPSach - co przekłada sie na to, ze realistyczne użycie pancerzy cieszy w pierwszej połowie gry, a w drugiej wkurza okrutnie. Tutaj doskonałym przykładem jest różnica między np zwiedzaniem jednego z laboratoriów gdzie bodajże oprócz dwóch snorków (których wejście może przyprawić o zawał) i poltergeista nie ma nic więcej a totalną sieczka w czerwonym lesie, Prypeci, terenu elektrowni, sarkofagu itd

Co do fabuły - to że główny bohater i nasz główny cel to jedna i ta sama osoba, domyślałem sie po pierwszym przerywniku (ten ze szczurami) a następne to potwierdzały.
Nie mówię, że to źle (chociaż... nie wiem czemu, ale widzę tu pewne podobieństwa do planescape torment). Ale samo wyjaśnienie tajemnicy którego dokonuje hologram i informacja dlaczego bohater miał zabić samego siebie to jest po prostu absurdalne ;)

W każdym razie: po przejściu gry czuję niedosyt. I nie mam ochoty przechodzić gry po raz drugi. Czy wrócę do gry w przyszłości nie wiem ale to wszystko wskazuje, że jak dla mnie gra jakąś rewelacja nie jest.
Awatar użytkownika
triv
Kot

Posty: 11
Dołączenie: 13 Cze 2007, 19:13
Ostatnio był: 27 Cze 2007, 13:53
Kozaki: -1

Postprzez Quinn w 19 Cze 2007, 18:35

Pobawiłem się, pooglądałem, poznałem zakończenia STALKER. Cóż, zamysł oryginalny i niezwykle ciekawy, ale... do cholery, przez to Zona traci cały klimat. Fakt, że to ja jestem 'Striłok" - domyślałem się od początku gry... ale że to miejsce prac nad kontrola usmysłów w celu wyeliminowania agresji?! Przez to STALKER traci cał sens!

Urok gry tej tkwił właśnie w wolności łażenia po zonie, podziwiania, penetrowania, a tu ktoś mną steruje... porażka. Gdzie ta wolność, gdzie?

Może i zamysł niezły, ale do Czarnobyla nie pasuje.

Pzdr.

Za ten post Quinn otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive SlendySnork.
Awatar użytkownika
Quinn
Ekspert

Posty: 712
Dołączenie: 14 Cze 2007, 13:37
Ostatnio był: 26 Sty 2024, 17:02
Miejscowość: Seattle, budynek z elektryczną owcą na dachu...
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 4

Postprzez beer w 19 Cze 2007, 18:50

No dobra !!! To jakie zakończenie by wam odpowiadało ? Pytanie na dziś.

A tak btw to filmiki na końcu gry są beznadziejne.
Awatar użytkownika
beer
Stalker

Posty: 51
Dołączenie: 12 Cze 2007, 18:53
Ostatnio był: 13 Kwi 2012, 18:20
Miejscowość: Pyskowice
Kozaki: 0

Następna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości