X-ray engine

Na trzeźwo to możemy dyskutować tylko o ogólnych sprawach, rzekł Naznaczony, wychodząc z baru.

X-ray engine

Postprzez KR4SO w 20 Sie 2009, 08:52

Mam pytanko jak oceniacie silnik graficzny x-ray, który wystąpił już w obu częściach S.T.A.L.K.E.R-a, i zdaje się być nadal.
KR4SO
Kot

Posty: 34
Dołączenie: 23 Lip 2009, 10:43
Ostatnio był: 04 Mar 2010, 16:34
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Noiseless Pistol (PB1s)
Kozaki: 0

Reklamy Google

Re: X-ray engine

Postprzez Crisu w 20 Sie 2009, 09:07

Jest tego pełno na forum, silnik oceniany jest źle, ponieważ oferuje wątpliwą stabilność i nieco ograniczone możliwości. Czyli jak na 'czasy dzisiejsze' nie do końca spełnia - że tak to ujmę - standardy. Może i wersja 1.5 ukazuje całkiem ładne widoczki świadcząc o tym, że wyciąga co może, jednak grafika to nie wszystko. Stabilność nawet na szybkich komputerach leży, a o tym jak cholernie jest zabugowany już nie wspomnę. Dlatego ten silnik jest słaby. Wszystko okej, ale reszta narzekań kręci się wokół stabilności, błędach i ograniczonych możliwościach.
"Дай мне мой респект, не больше не меньше."
Awatar użytkownika
Crisu
Legenda

Posty: 1402
Dołączenie: 05 Paź 2007, 20:16
Ostatnio był: 26 Sty 2017, 10:51
Kozaki: 47

Re: X-ray engine

Postprzez KoweK w 21 Sie 2009, 12:28

Przestarzały silnik, który grafikę w wersji 1.5 ma gorszą od Crysis'a a wymagania o wiele większe. Silnik sprawdziłby się w 2003/4/5 roku... ale nie w tych czasach. Jedyną jego zaletą wg. mnie jest możliwość modyfikowania.

Poza tym "ugi bugi ugi wszyscy lubią bugi" (by zdzicho)
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5642
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: 08 Mar 2024, 14:32
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1470

Re: X-ray engine

Postprzez Soczek w 21 Sie 2009, 13:59

Kowek, ja to powiedziałem, on powtórzył :P
A co do X-Ray, to mi jakoś się nie spodobał, koszmarna optymalizacja, wymagania z kosmosu, które uspawiedliwiałaby grafika. Ale niestety, ona również prezentuje poziom całości, czyli bardzo przeciętny. Dla mnie górne stany klasy średniej.
Image
Awatar użytkownika
Soczek
Kot

Posty: 35
Dołączenie: 09 Sie 2009, 11:44
Ostatnio był: 28 Maj 2013, 18:22
Miejscowość: Jelenia Góra
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 8

Re: X-ray engine

Postprzez KR4SO w 21 Sie 2009, 22:02

Macie racje ten engine jest taki jak lokata :D, a więc żeby tylko ruski zrobiły wersje 1.6 jak należy.
PS. moze prorzmawiajmy tutaj oglonie o x-ray engine, o nowej wersji 1.6 widzieliście trainer, i co powiecie o nowej wersji ? I jak myślicie czy pociągną z tym silnikiem dalej czy wykupią na stalka 2 taki cry engine 2
KR4SO
Kot

Posty: 34
Dołączenie: 23 Lip 2009, 10:43
Ostatnio był: 04 Mar 2010, 16:34
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Noiseless Pistol (PB1s)
Kozaki: 0

Re: X-ray engine

Postprzez KoweK w 21 Sie 2009, 22:48

KR4SO napisał(a): ? I jak myślicie czy pociągną z tym silnikiem dalej czy wykupią na stalka 2 taki cry engine 2

Oleg Yaworsky (czy jak mu tam) już dawno zaprzeczył plotkom o wykupieniu Cry Engine 2. Nigdy żadna gra zapewne z wytwórni GSC nie będzie tworzona na tym silniku.
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5642
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: 08 Mar 2024, 14:32
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1470

Re: X-ray engine

Postprzez monolit1935 w 22 Sie 2009, 09:46

zgodzę się z kowkiem
Pamiętacie zapewne wojnę FPS-ÓW z 2004 roku ( hl2,doom,far cry, no i stalker który w znaczący sposób nie odbiegał)
X-Ray w 2004 oferował bajery takie jak dynamiczne oświetlenie (którego nie było w hl2) czy ragdoll (którego zabrakło w doom3 )
Moim zdaniem engine zaczynał się cofać od 2004r ( ograniczenia fizyki itp )
Image
Awatar użytkownika
monolit1935
Stalker

Posty: 183
Dołączenie: 01 Lip 2009, 22:49
Ostatnio był: 15 Lip 2015, 12:11
Miejscowość: generatory z 1935
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 4

Re: X-ray engine

Postprzez KR4SO w 22 Sie 2009, 15:23

w dodatku engine jest "kapryśny" bo na dwóch takich samych kompach i na jednym odpali, a na drugim już nie. Więc to troche no takie h*j.we dla mnie ale ciekawe jaka będzie wersja 1.6. czy bedzie odlegac od 1.4 czy nie za bardzo. a macie moze cos jeszcze moze porownania dwoch wersji silnikow albo co ?
KR4SO
Kot

Posty: 34
Dołączenie: 23 Lip 2009, 10:43
Ostatnio był: 04 Mar 2010, 16:34
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Noiseless Pistol (PB1s)
Kozaki: 0

Re: X-ray engine

Postprzez Pinquin w 23 Wrz 2009, 09:50

gra powstawała bardzo długo silnik w każdej nowej odsłonie chodził dosyć kulawo
Firma nie opanowała do końca niektórych zagadnień informatycznych i kończy się to przywracaniem zabugowanych dupereli do kodu gry po kilku latach
Pinquin


Ostatnio był: 01 Sty 1970, 02:00

Re: X-ray engine

Postprzez Idaho w 24 Wrz 2009, 17:15

Ale jedno x-ray trzeba oddać, mianowicie a-life. Coś czego nie spotyka się nawet dziś. Pozbawienie rozrywki oskryptowania totalnego. Ma to swoje wady i zalety, ale imo x-ray postawił pierwszy krok w drodze do całkowitego pozbawienia rozgrywki skryptów i stworzenie totalnie niezależnego, żyjącego własnym życiem świata w którym wszystko może się zdarzyć.
Image
Awatar użytkownika
Idaho
Stalker

Posty: 137
Dołączenie: 29 Mar 2009, 04:10
Ostatnio był: 18 Sie 2019, 08:18
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 2

Re: X-ray engine

Postprzez szaku w 25 Gru 2010, 11:44

Moim zdaniem grafika jest jak najbardziej ok, ja jestem zwolennikiem tego typu grafiki. Podobnie ma silnik od Valve (Half-Life 2), że jest to grafika bez przesady, nie ma tutaj tego nadmiaru wartości nad treścią. Oddaje specyficzny klimat, taki zimny, chłodny. Niestety problem to optymalizacja, tutaj nawalili. Chciałbym aby Stalker 2 i jego nowy silnik byli bardzo podobne do poprzednich wydań, ale koniecznie aby optymalizacja była znacznie lepsza.
szaku
Kot

Posty: 6
Dołączenie: 22 Gru 2010, 10:50
Ostatnio był: 22 Lut 2011, 16:25
Kozaki: 1

Re: X-ray engine

Postprzez tomasz4815 w 19 Lip 2011, 19:01

Przepraszam, wiadomo już jak będzie się nazywał silnik pod S.T.A.L.K.E.R'a 2?
Awatar użytkownika
tomasz4815
Łowca

Posty: 400
Dołączenie: 17 Lut 2011, 12:46
Ostatnio był: 12 Lut 2019, 14:53
Miejscowość: Tam, gdzie atik czołgiem jeździ.
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper TRs 301
Kozaki: 97

Następna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości