Clear Sky w CDA

Jak zwykle ominął ten dział gazety, przechodząc od razu do sportu i dowcipów.

Clear Sky w CDA

Postprzez Polski zolnierz w 13 Cze 2008, 16:27

Witam! Opiszę tu artykuł o Clear Sky z CD Action numer Czerwcowy.
No to odrazu powiem, że artykuł przedstawia grę w pięknym świetle i nie da się ukryc, że zapowiada się sto razy lepiej.

"Zapomnijcie wszystko co wiecie o Czarnobylskiej Zonie (...) Zapomnij Shadow of Chernobyl."- to pierwsze słowa jakie rzucają się w oczy po otworzeniu artykułu, a tak nawiasem mówiąc, w ogóle zaskoczył mnie ten artykuł, bo wydaje się, że w świecie polskich mediów komputerowych to Clear Sky jest z deczka zapomniany.

1) Zacznijmy od silnika gry.
Wydaje się na pierwszy rzut oka, że to najważniejszy aspekt gry teraz. Nie prawda! Jest tylko jednym z ważniejszych i czytanie o nim tylko przyprawia o potok ślinki na samą myśl.
Najbardziej realistyczny wirtualny świat w całej historii gier komputerowych! -
Ciągle te słowa są powtarzane, ale nie dziwą bo patrząc po screenach wydaję się to i tak mało powiedziane. Czyżby pożegnanie z chwałą Crysis'a ?
O silniku można wiele, ale myślę, że najlepiej przepiszę tu małą ramkę z drugiej strony.

S.T.A.L.K.E.R. 2.0
S.T.A.L.K.E.R. to w dużej mierze jego technologia. Stworzony przez programistów GSC Game World engine X-RAY 1.5 zaś wydaje się nie miec ograniczeń! Dzięki niemu poprawiony został każdy element składowy Cienia Czarnobyla.
Świat Zony jest nie tylko większy, ale i bardziej wiarygodny. Pojawiły się m.in.: wolumetryczne oświetlenie, dynamiczne mgły, mokre powierzchnie (jedna bump mapa , a ocean różnicy) czy miękka powierzchnia wody i...rozbryzgi deszczu na każdej powierzchni! Podobny zakres dotknął postecie ludzi i potworów. Ich modele zostały przygotowane metodą normal mappingu, w której tekstura jest tworzona na podstawie modelu stworzonego z milionów wielokątów i następnie nakładana na znacznie prostszy model właściwy. Mówiąc o teksturach nie sposób nie wspomniec o tym, że jak twierdzą twórcy, wymienione zostało 90% tekstur


Następnie dowiadujemy się, iż głównym założeniem działu graficznego jest genialna optymalizacja gry jak w np. CoD4. Clear Sky ma miec wymagania bardzo przybliżone do tych z Cienia Czarnobyla!. Co do ciekawostek o X-RAY 1.5, można dodac to, że zmieniły się animacje, czyli najsłabyszy punkt S.T.A.L.K.E.R.a. Podobno samo bezczynne stanie ma teraz ponad 100 różnych animacji. Co do map. to są o wiele lepsze niż w Cieniu Czarnobyla i w alphie CS. Dowód? Bagna stworzono z 7 milionów wielokątów a Elektrownię z raptem pół miliona.
2) Informacje/Ciekawostki:
Po przeczytaniu tekstu można się dowiedziec, że będą dla nas dostępne następujące frakcje:
Powinnośc
Wolnośc
Clear Sky
Monolit (nie potwierdzone)
bandyci
A żołnierze, naukowcy i mutanty zawsze będą wrogami. Zmiana frakcji będzie w każdym momencie dostępna itd. Natomiast zdziwił mnie fakt, że naukowcy będą dla nas wrogami...i to zawsze, nawet gdy będziemy grali Powinnością, a dodatkowo podobno Clear Sky ma pracowac również dla naukowców...nic w kupie.
Teraz będzie większa sieczka wszędzie. Strzały i jęki rannych mają nigdy nie ustawac. Czy to w dzień czy w nocy. Zona jest teraz o wiele dziksza niż wcześ...później (Cień Czarnobyla), przykład: Czerwony las, jest większy i mieszkają tam tylko mutanty... o zgrozo.
Z tekstu nie mogłem wyczytac czy będą pojazdy, choc narazie wychodzi na to, że nie...oby się okazało, że nie umiem czytac.
Teraz coś co mnie zdziwiło...połowa artykułu jest jakby "napisana"przez naszego bohatera i co ciekawsze, że to wielki BULL SHIT, że będziemy szukali Strieloka. Cytuję:
"Ponownie ruszę śladem Strieloka i zmów stanę w sali światła i dowiem się dlaczego stało się to, co się stało"
Co do bohatera to podobna jest "naturalnie" odporny na blowouty. A no i właśnie!! Będą blowouty wszędzie!
Z ciekawostek to to, że będzie system "chowania się". System ten, będzie od razu podczas walki szukał dla oddzielnego stalkera miejsca do schowania się i prowadzenia ostrzału, czy to celnie czy na oślep. Na pewno stalkerzy będą o niebo mądrzejsi niż wcze..później ;P.

To tyle co ważniejsze, myślę, że Czyste Niebo jest warte czekania!
"Prawda wyłania się tak samo niespodziewanie jak deszcz popromienny Czarnobyla"
Awatar użytkownika
Polski zolnierz
Tropiciel

Posty: 376
Dołączenie: 01 Sie 2007, 13:59
Ostatnio był: 04 Kwi 2011, 09:37
Miejscowość: Łódź
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 1

Reklamy Google

Re: Clear Sky w CDA

Postprzez Towarzysz Lenin w 13 Cze 2008, 17:21

Polski zolnierz napisał(a): Czyżby pożegnanie z chwałą Crysis'a ?
O silniku można wiele, ale myślę, że najlepiej przepiszę tu małą ramkę z drugiej strony.
(...)
Będą blowouty wszędzie!

1 - Pożegnanie z chwałą Crysisa w CDA? Nie możet być!
2 - Zona miała być jeszcze mniej stabilna... więc mają wytłumaczenie na wycięcie blowów w SoC. Muszę lecieć po CDA!

Towarzysz Lenin
Wygnany z Zony

Posty: 409
Dołączenie: 25 Sie 2007, 18:15
Ostatnio był: 08 Sty 2015, 23:41
Miejscowość: Pokój 771.
Kozaki: 0

Postprzez Polski zolnierz w 13 Cze 2008, 18:44

Jest warto moim zdaniem
"Prawda wyłania się tak samo niespodziewanie jak deszcz popromienny Czarnobyla"
Awatar użytkownika
Polski zolnierz
Tropiciel

Posty: 376
Dołączenie: 01 Sie 2007, 13:59
Ostatnio był: 04 Kwi 2011, 09:37
Miejscowość: Łódź
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 1

Postprzez BasseB w 13 Cze 2008, 19:43

a ja sobie CDA w łapy wziąłem i myślę, "czy coś ciekawego będzie, bo w wakacje to zastój" a tu CS. Bardzo mile mnie połechtał artykuł. Fakt, że screeny z dx10 ale kit z tym :)
god ray naprawdę boski!!!
podjarali mnie tym strasznie, niby 29 sierpnia, mam nadzieję że daty dotrzymają, jesli tak to będę miał pewnie trochę wcześniej to zdam relację ;)
" Inteligentni ludzie są często zmuszani do picia alkoholu aby bezkonfliktowo spędzać czas z idiotami"
E. Hemingway
Awatar użytkownika
BasseB
Stalker

Posty: 96
Dołączenie: 08 Cze 2007, 14:16
Ostatnio był: 27 Sty 2013, 23:49
Miejscowość: Ostrów Wlkp
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper VLA
Kozaki: 1

Postprzez Rain w 20 Cze 2008, 20:46

W co wy wierzycie?
Nie napisali nic konkretnego czego już człowiek nie wie. Każdy kto interesuje się CS na bieżąco wie o wiele więcej niż w tej gazetce jest napisane.
Nawet nie pokusili się o wrażenia z bety czy choćby jakąś wzmiankę o tym.
Zsumowali wszystko to co jest opisywane na innych site`ach i dodali stare screeny :mad:
Żenada.
Awatar użytkownika
Rain
Tropiciel

Posty: 294
Dołączenie: 08 Cze 2007, 03:14
Ostatnio był: 20 Lis 2017, 22:19
Miejscowość: Łódź
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: Akm 74/2U Special
Kozaki: 5

Postprzez sic! w 20 Cze 2008, 21:39

Następnie dowiadujemy się, iż głównym założeniem działu graficznego jest genialna optymalizacja gry jak w np. CoD4. Clear Sky ma miec wymagania bardzo przybliżone do tych z Cienia Czarnobyla!


Widzę lekką sprzeczność. CoD4 był świetnie zoptymalizowany, a wymagania STALKERa nie małe. Albo to, albo to.

Choć komputer mam dobry to STALKER potrafił czasem przyciąć (podczas biegu po zonie) jak każdemu zresztą. Ale skoro CS ma być lepiej zoptymalizowany to tylko się cieszyć.
sic!
Kot

Posty: 28
Dołączenie: 19 Lut 2007, 19:10
Ostatnio był: 03 Lip 2008, 14:38
Kozaki: 0

Postprzez Darth ReX w 20 Cze 2008, 21:42

sic! zauważ, że mimo, że Stalker ma niemałe wymagania, to jednak na ówczesnym sprzęcie za 2000zł płynął na max detalach.
Awatar użytkownika
Darth ReX
Redaktor

Posty: 2050
Dołączenie: 08 Lut 2008, 17:27
Ostatnio był: 05 Mar 2024, 23:52
Kozaki: 224

Postprzez sic! w 20 Cze 2008, 23:19

No u mnie niby też płynie, ale to nie jest to samo jak przy właśnie wymienionym COD4. A on także chodzi u mnie bez problemów na maksymalnych detalach. Mimo to nie mam co narzekać - ludzie mają gorszy sprzęt i grają. Powinienem dziękować za swój i za to, że gra chodzi na tych maksymalnych detalach. (zmiana na niższe w sumie nic u mnie nie daje, bo na wysokich sobie radzi bardzo dobrze) Tak btw. uprzedzam ewentualne pytanie - mam kartę graficzną GeForce 8800GT, 2GB ramu i tylko procesor trochę odbiega od reszty - Intel Pentium Dual Core E2160 1,8@3,0GHz. Nie jest to jakiś szczyt dzisiejszej techniki, ale mi w zupełności póki co wystarczy.
sic!
Kot

Posty: 28
Dołączenie: 19 Lut 2007, 19:10
Ostatnio był: 03 Lip 2008, 14:38
Kozaki: 0

Postprzez Polski zolnierz w 20 Cze 2008, 23:57

sic! napisał(a):
Następnie dowiadujemy się, iż głównym założeniem działu graficznego jest genialna optymalizacja gry jak w np. CoD4. Clear Sky ma miec wymagania bardzo przybliżone do tych z Cienia Czarnobyla!


Widzę lekką sprzeczność. CoD4 był świetnie zoptymalizowany, a wymagania STALKERa nie małe. Albo to, albo to.

Choć komputer mam dobry to STALKER potrafił czasem przyciąć (podczas biegu po zonie) jak każdemu zresztą. Ale skoro CS ma być lepiej zoptymalizowany to tylko się cieszyć.


Ty no nie porównujmy wymagań CoD4 do STALKER'a. Activision jak dla mnie robi jak na razie najlępszą optymalizację. Mam starego radka 9800, procka 2.2 i 2GB Ramu a ciągnie bez problemu na maksie CoD'a...a choc by taki od miesiąc młodszy MoH:A nie włącza się bo karta nie taka. Jak by była taka optymalizajca jak w CoD4 (wymagania też ma nie małe) to bym był w niebie. Fakt faktem grafa w CS będzie nie do porównania, a użycie procka przy tylu obiektach i mapach i skryptach nie ma co sie równac.

Rain, ja nigdzie w necie nie wyczytałem o tej optymalizacji. A co do frakcji to w necie znajdywałem informacje takiej treści: "W Clear Sky będzie można się przyłączyc do 3-5 frakcji. Miały byc wszykie lecz niestety".

/A ja wyczytałem to na stronach moddb parę miechów temu/
"Prawda wyłania się tak samo niespodziewanie jak deszcz popromienny Czarnobyla"
Awatar użytkownika
Polski zolnierz
Tropiciel

Posty: 376
Dołączenie: 01 Sie 2007, 13:59
Ostatnio był: 04 Kwi 2011, 09:37
Miejscowość: Łódź
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 1

Postprzez elite stalker w 21 Lip 2008, 23:44

Mam nadzieje że po zakupie (29 sierpnia) będę mile zaskoczony i że ten CS
bardzo opcjonalny na razie kupiłem Half life 2 epi one ale coś nie działa.

A Ty wie, że kolory są dla modów i adminów? - Inf.
Kolor jak kolor, ale co to "bardzo opcjonalna gra"?
A HL2-EP1 nie działa bo trza zainstalować go na podstawce Halfa 2. -C17
Awatar użytkownika
elite stalker
Kot

Posty: 34
Dołączenie: 23 Cze 2008, 22:54
Ostatnio był: 12 Wrz 2008, 19:19
Kozaki: 0

Postprzez Towarzysz Lenin w 22 Lip 2008, 11:49

[quote=Cristo]
A HL2-EP1 nie działa bo trza zainstalować go na podstawce Halfa 2. -C17[/quote]
A może frytki do tego? EP1 to osobna gra.

Towarzysz Lenin
Wygnany z Zony

Posty: 409
Dołączenie: 25 Sie 2007, 18:15
Ostatnio był: 08 Sty 2015, 23:41
Miejscowość: Pokój 771.
Kozaki: 0

Postprzez Mike w 31 Lip 2008, 18:01

W najnowszym CD-Action który ma wyjść 5 sierpnia będzie beta-test Clear Sky ;)
Awatar użytkownika
Mike
Kot

Posty: 27
Dołączenie: 06 Sty 2008, 12:58
Ostatnio był: 02 Sie 2010, 18:22
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 0

Następna

Powróć do Aktualności

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość