Wywiad ze Sjergiejem Grygovichem

Wania żeni się z Zombie! Łapówki oficjalnym środkiem płatniczym! Nowości mogą być przytłaczające.

Wywiad ze Sjergiejem Grygovichem

Postprzez Touchdown w 09 Gru 2005, 23:34

PC GAMER przeprowadzil wywiad z dyrektorem GSC (imie i nazwisko powyzej) na temat Harrego Pottera... nie, na temat stalkera, no bo czego innego. Od razu zaznaczam, ze nie ma tu wielu odkrywczych rzeczy, wiec zapobiegam tekstom w stylu "ale to juz bylo". Mi sie w kazdym razie art podobal.

" PC GAMER: W jaki sposób narodzil sie pomysl, zeby stworzyc gre taka jak S.T.A.L.K.E.R.? Co na to wplynelo?
Sergiy Grygorovych: Przez dlugi czas nasza ambicja bylo umiejscowienie gry w Czarnobylu. W 2001 dolaczylo do nas kilku ludzi, przynoszac ze soba nowa technologie [silnik X-Ray]. Uznalismy, ze ta technologia byla idealna, zeby odzwierciedlic ponura rzeczywistosc Czarnobyla. Zainspirowani ksiazka "Piknik na skraju drogi" braci Strugackich i filmem pdt. "Stalker" Tarkowskiego, zdecydowalismy sie stworzyc nasza wlasna historie stalkerów [awanturników ryzykujacych wlasne zycie, aby zdobyc cenne artefakty] i umiejscowic ja w Czarnobylu.
PCG: Czy podczas tworzenia gry otrzymywaliscie zazalenia od urzedników?
SG: Jezdzilismy do odgrodzonej strefy kilka razy, zeby prowadzic badania. Na poczatku byli raczej ostrozni, obawiajac sie, ze "zrobimy z nich mutantów". Zapewnilismy ich, ze nasza intencja jest zupelnie odwrotna - tworzymy gre, zaprojektowana, azeby ostrzec rodzaj ludzki przed niedbaloscia i zapobiec innym mozliwym wypadkom w rodzaju Czarnobyla w przyszlosci. Odtad ludzie pracujacy w Czarnobylu stali sie nam bardzo pomocni, oprowadzali nas, dostarczali potrzebnych nam informacji razem ze zdjeciami, dokumentacja, itp. Jednym z fanów gry jest gosc odpowiedzialny za systemy bezpieczenstwa w Elektrowni Nuklearnej w Czernobylu. Zaczal nas wspierac, gdy rozpoznal swój gabinet w jednym z trailerów S.T.A.L.K.E.R.a. Dane dostarczone przez specjalistów pracujacych w Czarnobylu byly niezwykle pomocne i jestesmy im bardzo wdzieczni za ich pomoc.
PCG: Co z multiplayerem? Czy tryb wspólpracy bedzie dostepny?
SG: Multiplayer bedzie sie skladal z deathmatcha, team deathmatcha i oryginalnego trybu Polowanie na artefakty. Wszystkie tryby gry beda silnie naznaczone klimatem single-player, ale beda sie rozgrywac na specjalnie stworzonych lub zmodyfikowanych mapach. Mamy druzyne profesjonalnych graczy w Counter-Strike -- Ukrainskich mistrzów -- pracujaca nad odpowiednim zbalansowaniem i testowaniem multiplayera, wiec mozemy sie spodziewac gry na najwyzszym poziomie. Na dzien dzisiejszy nie bedzie trybu wspólpracy.
PCG: Jak wiernie odwzorowany jest Czarnobyl w S.T.A.L.K.E.R.ze? Czy gracze moga przemierzyc cale terytorium, czy niektóre czesci zostaly usuniete?
SG: W grze zobaczycie 60% autentycznego Czarnobyla. Nie moglismy odtworzyc go w 100% w taki sam sposób, gdyz wplyneloby to negatywnie na rozgrywke. Wiec dostosowalismy obszar gry do naszych potrzeb i zrekonstruowalismy kluczowe miejsca z niezwykla dbaloscia o detale - sarkofag elektrowni w Czarnobylu, Prypec, Czerwony Lasi cmentarze samochodów.
Jako ze obszar gry w S.T.A.L.K.E.R.ze jest ogromny [cala strefa ma 30 kilometrów kwadratowych], gracze spedza sporo czasu podrózujac. Maja calkowita dowolnosc w tym, co beda robic juz od samego poczatku. Zrobilismy, co bylo w naszej mocy, aby gracze mieli jako takie pojecie na temat obecnych zadan i nieco naprowadzac ich na kierunek, jaki powinni obrac, ale moga sie udac, gdzie tylko sie da. Czesto taka praktyka bedzie przynosila owoce, jako ze gracze beda mogli zdobyc wiecej artefaktów i otrzymac zadania poboczne.
PCG: GSC twierdza, ze AI S.T.A.L.K.E.R.a jest czesciowo odpowiedzialne za opóznienia gry. Mozesz to wyjasnic?
SG: AI bylo jednym z najwiekszych problemów i zabralo wiele czasu. Napotkalismy na wiele okazji by sprawdzic, czy system dziala jak nalezy w kazdym momencie gry. "Nieprzewidywalnosc" S.T.A.L.K.E.R.a dostarczyla sporo klopotów i spowodowala dlugi okres dopieszczania.
Jednak bylo warto. Rezultaty sa niesamowite. Mozemy postawic jakiegokolwiek stwora lub NPC w dowolnym miejscu swiata gry, a on bedzie wstanie samodzielnie znalezc najlepszy dom, schronienie, miejsce do polowan. Innymi slowy, sprawilismy, ze kazdy potwór jest samowystarczalny i niezalezny. W czasie walki stwór lub NPC bedzie ocenial szanse na zwyciestwo. Jesli bedzie uwazal, ze przeciwnik jest zbyt silny, zrobi co w jego mocy, aby uniknac walki. Szanse zwyciestwa sa oceniane przy uzyciu wielu parametrów, takich jak bron przeciwnika, jego pozycja, itp. Gracze czesto beda swiadkami starc pomiedzy potworami a NPCetami, których w zaden sposób nie spowodowali. Wszystkie te starcia beda dynamicznie koordynowane przez AI, zamiast byc zaleznymi od skryptów. To jest jedna z cech, która sprawia, ze S.T.A.L.K.E.R. naprawde wyróznia sie od reszty gier w swoim gatunku.
PCG: Podsumowujac, dlaczego S.T.A.L.K.E.R. zabiera az tyle czasu?
SG: Jestesmy calkowicie zaangazowani ocenianiem oczekiwan graczy i wprowadzaniem obiecanych elementów.
Ze wzgledu na skomplikowana nature gry, naprawde ciezko bylo stworzyc wiele systemów i bibliotek funkcjonujacych razem bez zgrzytów. Chcemy zrobic wszystko, aby ta gra byla grywalna pod kazdym wzgledem i wydamy ja, kiedy to osiagniemy.
Na szczescie dzielimy te opinie z naszym wydawca, THQ. "

Uzytkownik otrzymal pochwale.
Awatar użytkownika
Touchdown
Retired

Posty: 1060
Dołączenie: 07 Maj 2005, 14:01
Ostatnio był: 29 Maj 2015, 17:06
Kozaki: 26

Reklamy Google

Postprzez klawisz w 09 Gru 2005, 23:42

Jednym z fanów gry jest gosc odpowiedzialny za systemy bezpieczenstwa w Elektrowni Nuklearnej w Czernobylu. Zaczal nas wspierac, gdy rozpoznal swój gabinet w jednym z trailerów S.T.A.L.K.E.R.a.


Swietnie, swietnie, swietnie :o!

Good job, Touchdown :wink:. Przyklejam.
Awatar użytkownika
klawisz
Retired

Posty: 684
Dołączenie: 16 Lis 2004, 14:27
Ostatnio był: 05 Mar 2024, 18:38
Miejscowość: Sopot
Kozaki: 87

Postprzez LPKorn3324 w 09 Gru 2005, 23:53

goood gooood szkoda tylko ze sam material jest z wakacji .... 8)
Awatar użytkownika
LPKorn3324
Retired

Posty: 647
Dołączenie: 23 Kwi 2005, 13:46
Ostatnio był: 01 Lis 2014, 14:04
Miejscowość: Poznan
Kozaki: 0

Postprzez ST4LK3R w 10 Gru 2005, 07:52

Material jak stary by nie byl potwierdza jedno - GSC naobiecywalo a teraz ciezko im to wszystko wykonac...Ale gdyby wierzyc temu ludzikowi, to wszystko jest na dobrej drodze ;)
AMD FX-8350 @4500 | Gigabyte GA-970A-UD3 | 2x 4GB DDR3 1600 Kingston | Gigabyte GF 660 OC | OCZ Vertex 4 SSD | OCZ ModXStream Pro 600W | Iiyama E2407HDS | Windows 7 Pro.

Canon EOS 550D | LG 4X HD | Fiat Stilo 2007 MultiJet 150 KM.
Awatar użytkownika
ST4LK3R
Retired

Posty: 1309
Dołączenie: 28 Lip 2005, 15:35
Ostatnio był: 17 Sty 2024, 12:18
Miejscowość: Katowice
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Kozaki: 9

Postprzez Bloodsucker w 10 Gru 2005, 13:41

W sumie nic nowego z tego nie wynika :)
AMD Athlon 2000+ GF 6600GT 1024 DDR
Awatar użytkownika
Bloodsucker
Stalker

Posty: 57
Dołączenie: 07 Maj 2005, 19:00
Ostatnio był: 20 Sty 2007, 14:13
Miejscowość: Z domu:)
Kozaki: 1

Postprzez Organic Shadow w 10 Gru 2005, 15:27

S.T.4.L.K.3.R. napisał(a):Material jak stary by nie byl potwierdza jedno - GSC naobiecywalo a teraz ciezko im to wszystko wykonac...Ale gdyby wierzyc temu ludzikowi, to wszystko jest na dobrej drodze ;)


Chyba nasz rzad zdazyl nas juz do takiego bezustannego obiecywania przyzwyczaic ;)
Awatar użytkownika
Organic Shadow
Tropiciel

Posty: 389
Dołączenie: 29 Lip 2005, 12:49
Ostatnio był: 07 Mar 2007, 23:15
Kozaki: 0

Postprzez Touchdown w 10 Gru 2005, 15:46

klawisz napisał(a):Swietnie, swietnie, swietnie :o!

Good job, Touchdown :wink:. Przyklejam.


Sluze. 8)
Awatar użytkownika
Touchdown
Retired

Posty: 1060
Dołączenie: 07 Maj 2005, 14:01
Ostatnio był: 29 Maj 2015, 17:06
Kozaki: 26


Powróć do Aktualności

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości