Eurogamer - relacja z Kijowa

Wania żeni się z Zombie! Łapówki oficjalnym środkiem płatniczym! Nowości mogą być przytłaczające.

Eurogamer - relacja z Kijowa

Postprzez Touchdown w 07 Lis 2006, 22:41

Eurogamer przygotowal relacje i wywiad, bazujac na imprezie w Kijowie. Ciekawe, ciekawe, ale nie chce mi sie wszystkiego tlumaczyc, przynajmniej na razie. Póki co mam fragment wywiadu, to co mnie osobiscie najbardziej zainteresowalo, bo ma zwiazek z A-Life i zakonczeniami.


Anton Bolshakow: A-Life to unikalna cecha naszej gry. Jest to modul AI kontrolujacy cale zycie w Strefie, wlacznie z kazdym pojedynczym S.T.A.L.K.E.R.em i wszystkimi stworami.

Ta symulacja zajmuje sie zyciem S.T.A.L.K.E.R.ów, jak sie poruszaja, zbieraja artefakty, wykonuja misje, rozmawiaja, jedza, odpoczywaja i tak dalej. Druga rzecza jest cykl zycia stworów, one równiez odpoczywaja, poluja, jedza i robia wszystko inne, co powinny robic stwory w Strefie.

Z globalnego punktu widzenia, A-Life koordynuje relacje pomiedzy S.T.A.L.K.E.R.ami i stworami, jak na przyklad: jedno zgrupowanie S.T.A.L.K.E.R.ów atakujace drugie, migracje stworów i ich konflikty ze zgrupowaniami S.T.A.L.K.E.R.ów.

Na potrzeby tej demonstracji przygotowalismy poziom o nazwie Smietnisko, drugi poziom w grze. Przylega do granicy Strefy i jest miejscem, gdzie pojawiaja sie pierwsze artefakty. Wedlug fabuly, bandyci chca go odizolowac, zeby kontrolowac przemyt artefaktów.

Poczatkowo poziom jest wypelniony postaciami i elementami istotnymi dla fabuly. Tutaj widzicie obóz bandytów, cmentarzysko samochodów, gdzie przebywaja S.T.A.L.K.E.R.zy. Stworzylismy specjalna komende, zeby pokazac wam, jak dziala A-Life. Oto mapa Strefy a tutaj znajduje sie nasz poziom.

Mamy specjalna komende ukazujaca wszystkich S.T.A.L.K.E.R.ów i stwory w grze [mapa zostaje wypelniona kolorowymi kropkami.] Mozecie teraz zobaczyc cala Strefe i wszystko, co w niej zyje. W sumie gra kontroluje ponad 1000 S.T.A.L.K.E.R.ów i stworów, 1000 postaci. Tak jak wspominalem, poczatkowo poziom jest wypelniony elementami istotnymi dla fabuly. Symulacja jest w miare stabilna i migracje pomiedzy poziomami nie sa zbyt natezone. Aby troche namieszac, uzyjemy nasza specjalna komende, zeby zabic wszystko, co zyje na naszym poziomie. [Anton naciska guzik i wszystkie kropki na naszym poziomie znikaja.]

Dobra, zabilismy wszystkich na tym poziomie, zadna postac nie przetrwala. Teraz przyspiesze uplyw czasu. Mozecie zobaczyc, jak S.T.A.L.K.E.R.zy i stwory z innych poziomów ponownie go zapelniaja. Stwory przychodza jako pierwsze, bo sa najszybsze. Teraz chwile poczekamy i zobaczymy, co bedzie sie dzialo. Wlasciwie zabicie wszystkiego na tym poziomie ma podobny efekt, jak wykonanie zadania. Mozemy zobaczyc, jak poziom zostaje wypelniany przez postaci, po tym jak wykonalem misje zwiazana z fabula.

Teraz gdy przywracamy pierwotna szybkosc gry, widzimy, ze zachodza tu równiez rozmaite wydarzenia. [Anton powraca do widoku 3D i przelatuje nad poziomem] Slyszymy strzaly, widzimy bandytów walczacych z wojskiem.

Kiedy skonczysz zadanie i wrócisz na ten poziom, nie bedzie on pusty. Mozesz wlasciwie obserwowac, jak toczy sie w nim zycie. O, tutaj stwór pozera zwloki. To wszystko jest calkowicie koordynowane przez A-Life. Nic z tego nie jest skryptowane.

Podstawowym zalozeniem jest to, ze gdy powrócisz do poziomu, w którym juz byles, nie bedzie on pusty. Powiedzmy, w fabryce walczyles z bandytami. Jesli tu pózniej wrócisz, byc moze bedzie ona okupowana przez wrogich lub przyjaznych S.T.A.L.K.E.R.ów. Mozesz wykonac wiecej zadan pobocznych, zdobyc dodatkowe artefakty, i tak dalej. To naprawde sprawia, ze gra jest nieprzewidywalna i ciekawa za kazdym kolejnym razem.

Ten system jest powiazany z Systemem Losowych Zadan. Powiedzmy, obóz bandytów powstaje na danym poziomie: zostaje tu wygenerowana seria losowych zadan odnoszacych sie do tego zajscia. Na przyklad, mozesz zniszczyc obóz i okrasc bandytów. To wszystko jest interesujace do ogladania i oczywiscie ciekawie jest brac w tym udzial.

Skonczenie fabuly w S.T.A.L.K.E.R.ze nie znaczy, ze gra jest skonczona.

Eurogamer: Czy jesli skonczymy gre, mozemy grac dalej?

Mamy piec falszywych i dwa prawdziwe zakonczenia. Nie kontynuujesz gry, moze grac jeszcze raz. To, na które z zakonczen natrafisz zalezy od tego jak grasz i jakie podejmujesz decyzje. Ciekawie jest zagrac w innej roli, grac patrzac na wszystko z innej perspektywy. Dodajcie do tego A-Life i otrzymacie gre, w której kazda 'partia' bedzie zupelnie inna.

W grze mamy glówne i poboczne zadania zwiazane z fabula. Jest duzo ukrytych zagadek. Jesli gracz bedzie gral scisle wedlug glównej fabuly bez zastanawiania sie i zwracania uwagi na wskazówki, dotrze do falszywego zakonczenia. Ale, jesli bedzie poszukiwal wskazówek i rozwiazan pobocznych zadan, byc moze natrafi na prawdziwe zakonczenie.

Eurogamer: Czy zakonczenia maja zwiazek z moralnymi wyborami, czy maja tylko na celu odkrycie swojej tozsamosci?

Zakonczenia maja zwiazek ze sposobem, w jaki sie zachowujesz, z twoja osobowoscia, w pewnym sensie, zwlaszcza w kwestii falszywych zakonczen. W zaleznosci od tego, czy pomagales innym lub ich zabijales, czy duzo handlowales lub byles chciwy, zakonczenie bedzie z tym zwiazane. Prawdziwe zakonczenie prowadzi do rozwiazania zagadki istnienie Strefy.
Awatar użytkownika
Touchdown
Retired

Posty: 1060
Dołączenie: 07 Maj 2005, 14:01
Ostatnio był: 29 Maj 2015, 17:06
Kozaki: 26

Reklamy Google

Postprzez SzErN w 08 Lis 2006, 01:17

Sprawa z zakonczeniami wydaje sie byc interesujaca, pytanie tylko czy wszystkim sie spodoba fakt, ze musza grac od poczatku zeby poznac prawdziwe zakonczenie. Jak dla mnie fajnie pomyslane rozwiazanie na przedluzenie zainteresowanie gra :D . Mam jednak male obawy, co do sprawnego dzialania gry, poniewaz w relacji, do której link podal Touchdown autor napisal, iz program zawiesil sie 2 razy w przeciagu 40 min. :| to raczej nie napaja optymizmem zwazywszy na to iz gra ma sie ukazac w marcu 2007.
Awatar użytkownika
SzErN
Tropiciel

Posty: 386
Dołączenie: 11 Lis 2005, 13:56
Ostatnio był: 05 Maj 2009, 23:21
Miejscowość: okolice Kobierzyc woj.Dolnoslaskie
Kozaki: 0

Postprzez Touchdown w 08 Lis 2006, 09:07

SzErN napisał(a):(...) Mam jednak male obawy, co do sprawnego dzialania gry, poniewaz w relacji, do której link podal Touchdown autor napisal, iz program zawiesil sie 2 razy w przeciagu 40 min. :| to raczej nie napaja optymizmem zwazywszy na to iz gra ma sie ukazac w marcu 2007.


To normalne. Kod jest optymalizowany pod koniec produkcji, gdy wszystko jest juz na miejscu.
Awatar użytkownika
Touchdown
Retired

Posty: 1060
Dołączenie: 07 Maj 2005, 14:01
Ostatnio był: 29 Maj 2015, 17:06
Kozaki: 26

Postprzez ThreeZ w 08 Lis 2006, 09:30

Hm... Projekt z zakonczeniami rzeczywiscie sie ciekawie zapowiada... ;] To dobrze ze nie bedzie tu takiej sytuacji jak w Chrome gdzie wybór zakonczenia ograniczal sie... Do jednego klikniecia! :> A jesli to wszystko o A-Life prawda, to mamy gre na lata... Wydac 150 zl na gre która bedziemy bawic sie conajmniej 2 miesiace. To jest cos. ;D
Awatar użytkownika
ThreeZ
Tropiciel

Posty: 315
Dołączenie: 07 Maj 2005, 15:21
Ostatnio był: 02 Sie 2014, 15:01
Miejscowość: Rybnik
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Gauss Gun
Kozaki: 2

Postprzez mons w 08 Lis 2006, 14:31

hah! trza bedzie gierke przejsc 5 razy zeby znac wszystko na 100%! podoba mi sie to :]
i to cale A-life tez robi wrazenie... ciekawe jak wyjdzie w praniu...
Image
Awatar użytkownika
mons
Łowca

Posty: 485
Dołączenie: 26 Wrz 2005, 18:49
Ostatnio był: 26 Kwi 2011, 17:43
Miejscowość: Stolica
Kozaki: 1

Postprzez Pabcio w 08 Lis 2006, 16:04

Jesli o praniu mowa... Szkoda, ze go nie bedzie. :P W koncu Stalker musi jakos wygladac :) A-Life wg. mnie w takiej grze to podstawa, zeby wszystko wygladalo dobrze. Nie moge sie doczekac handlu w grze i zebrania swojej pierwszej grupy. Nie wiem co za samobójca próbowalby przejsc przez strefe sam... no chyba, ze ktos jest dobrym snajperem. Skradanie wywalili na dobre?
Awatar użytkownika
Pabcio
Łowca

Posty: 446
Dołączenie: 21 Maj 2005, 15:00
Ostatnio był: 19 Wrz 2017, 23:11
Kozaki: 2

Postprzez stalkman w 09 Lis 2006, 10:42

Jak dla mnie z tym przesuwaniem czasu podobnie jak w oblivionie to ostra kicha. Po co to wprowadzac przeciez traci sie tylko na realistyce. Zreszta i tak czas w Stalkerze plynie duzo szybciej wiec wydaja sie zbedna ta funkcja
:|
Awatar użytkownika
stalkman
Kot

Posty: 16
Dołączenie: 04 Mar 2006, 23:54
Ostatnio był: 03 Cze 2011, 18:20
Kozaki: 0

Postprzez Touchdown w 09 Lis 2006, 11:50

stalkman napisał(a):Jak dla mnie z tym przesuwaniem czasu podobnie jak w oblivionie to ostra kicha. Po co to wprowadzac przeciez traci sie tylko na realistyce. Zreszta i tak czas w Stalkerze plynie duzo szybciej wiec wydaja sie zbedna ta funkcja
:|


Ta opcja byla tylko na potrzeby demonstracji A-Life.
Awatar użytkownika
Touchdown
Retired

Posty: 1060
Dołączenie: 07 Maj 2005, 14:01
Ostatnio był: 29 Maj 2015, 17:06
Kozaki: 26

Postprzez limak122 w 09 Lis 2006, 17:44

Touchdown, nie wiem co bym bez ciebie zrobil :D Dzieki za info i tlumaczenie. ehh... Kiedy wreszcie ta premiera :D
Awatar użytkownika
limak122
Łowca

Posty: 461
Dołączenie: 05 Lis 2005, 19:49
Ostatnio był: 04 Lis 2014, 14:28
Miejscowość: City17
Kozaki: 1


Powróć do Aktualności

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości