Wiem, że ten mod ma czasy popularności za soba, ale dla wszystkich przyszłych graczy napisałem co nieco, by nie musieli się trudzić, jak nie będą chcieli. Gdy ja czegoś nie wiedziałem to czesto uzywałem opcji szukaj, tutaj wszystko w 1 miejscu.
Co warto zachować:
-Rubinowa bateryjka, 3 oczy poltergeista, 3 dłonie burera i 3 ogony kotów. Do głównego zadania pod koniec gry.
-Kombinezon SEVA najemników i Groza, w idealnym stanie. Potrzebne dość szybko, więc pierwsze takie znaleziska warto zachować. Ewentualnie taki pancerz sprzedaje Barman, a Grozę można zdobyć od wojskowych stalkerów, którzy losow spawnią się na przejściu między Magazynami Wojskowymi a Barem. (w obu lokacjach) Ewentualnie można zabić nożem 1 powinnościowca (nie powinna nam się obniżyć reputacja, ani spaść status friendy jeżeli umiejętnie to zrobimy)
-2 kule ogniste by ułatwić sobie jedno zadanie (znacznik na marychę od Sacharowa) i 4 następne kule ogniste by dostać opcjonalną broń. (snajperka od Dena po otrzymaniu zadania na eliminację naukowców)
-2 złote kotlety by otrzymać recepturę od Fanatyka
-2 błony albo 2 kryształy (by Sidor wysłał przesyłkę Salomona)
-2 łzy chimery (by otworzyło się nam przejście miedzy Radarem i Doliną Mroku, dzięki Kablowi)
-1 mika, 1 kryształ, 1 złota rybka, 1 dusza, 1 rubinowa spręzyna, 1 błysk (by zdobyć najlepszy detektor anomalii pokazujący jej typ, wymagany też zniszczony od trupa naukowca Monolitu w x-18)
-Szturmowy Abakan (można zdobyć jako nagroda od Powinności albo w garażach z spalaczami w Dolinie Mroku, gdzie leży w 1/2 dole)
Sposób na konserwy/energetyki na początku gry:
By zdobyć na początku konserwy dla jednego z żołnierzy Monolitu można wykonać prosty trick. Idziemy do Doktora, kupujemy kilka konserw, zapisujemy grę, wczytujemy, jego inwentarz jest ponownie pełny, znowu możemy kupić konserwy. W ten sam sposób możemy kupić praktycznie nieograniczoną ilość energetyków, by móc z ich użyciem sprintować zanim uda nam się uzyskać odpowiedni artefakt.
Bronie:
-Niszcząc losowe skrzynki na terenie Czernobyla (tył, gdzie rezyduje Salomon) można wydropić G36 lub FN200. Klasyczne save/load.
-Po otrzymaniu zadania na zabicie Ducha możemy po prostu zabić Charona i zdobyć wcześnie Wintoreza, Charon i tak nie pojawi się już w grze.
-Wał z optyką. Po tym jak przestaniemy bratać się z Monolitem możemy pójść do bazy Monolitu w Prypeci, zejść do podziemnej części, zabić Machona a on posiada ową broń.
Serce kontrolera:
Najtrudniejszy do zdobycia art, gdyż często się buguje, ale potrzeba ich całkiem sporo. Tam, gdzie jest pole psioniczne (całkiem bez powodu) powinien być i ten artefakt (wymagany detektor Krugłova)
-1 serce dla Kurgłova by wykonać zadanie
-1 serce dla Kruglova by dostać ulepszony detektor anomalii (tier 2, pokazujący anomalie na mapie)
-1 serce dla Wykładowcy, potrzebne do zadania.
-x serc dla Krugłova, by otrzymywać od niego artefakty. (losowo, można stosować save/load by otrzymać chciany)
Pomocne info:
-3 skrzynka dla Salomon znajduje się tutaj, a by sie tutaj dostać wchodzimy do 1 teleportu, wchodzimy po 2 drabinach i jesteśmy:
https://lh4.googleusercontent.com/-hS3i ... 1280/1.jpghttps://lh3.googleusercontent.com/-PWxE ... 1280/2.jpg-Tutaj skrzynka z konserwami (wchodzimy, idziemy na lewo, są drzwi i schodki, skrzynka jest pod schodkami):
https://lh5.googleusercontent.com/-fbup ... 1280/7.jpg-Dynamit dla Ducha znajduje się w głównej bazie Monolit w Prypeci, na scenie teatru/kina blisko dziwnego posągu/monumentu.
-Dojście do Sztukmistrza i teleportu. Jeżeli chcemy wrócić wchodzimy w ten róg (ale można też biec lewą częścią mapy poza samą Prypecią, wejść do Czernobyla i się wrócić jeżeli nie chcemy walczyć)
https://lh3.googleusercontent.com/-7mUQ ... 1280/4.jpghttps://lh4.googleusercontent.com/-mrbX ... 1280/5.jpghttps://lh4.googleusercontent.com/-vC4- ... 1280/6.jpg-PDA Czółna dla Kutwy znajduje się w tunelu z elektro w Dziczy.
-Dane z informacjami dla Kabla z bazy Wolności znajdują się na we wschodniej części, w małej przybudówce na torach, blisko amonali elektro.
-3 pendrive Cezara - wszystkie obok siebie, jeden leży w znisczonym śmietniku, ale jak znajdziemy jeden reszta powinna być łatwa do zdobycia)
-3 hełmy ochrone dla Zwierzoboja - przed wejściem na terytorium kompleksu X-16 (patrząc na ośrodek, nie na zewnątrz) w Jantarze kierujemy się na prawo (kierunek północ na mapie), 2 leżą za garażami a 1 w betonowym kręgu)
-5 worków mąki dla Piekarza:
Z tego co pamiętam to jeden jest w piwnicy domu z przejściem na ATP, drugi w drewnianej szopie niedaleko białego mikrobusu, trzeci za transformatorownią, czwarty w zielonym domku z rozwalonym dachem a piąty w drewnianym domku na prawo od wejścia do wioski.
-3 dyski z Wysypiska. Najgorszy opis świata. Wychodzimy z baru. Patrzymy w prawo. Idziemy bokiem mapy i penetrujemy każdą dolinkę. Dyski powinny być "luźno" przy jednym z krzaczku.
Momenty, gdy zostajemy okradzeni:
-Gdy buntujemy się Monolitowi i idziemy 2 raz do bunkru sterowania. (gdy opuszczamy Sarkofag i idziemy w stronę bunkru sterowania)
-Po spotkaniu z Sztukmistrzem.
-Gdy Krugłov mówi nam, że powinniśmy pójść przez Dzicz. Po przejściu przez tunel spalaczy.
+ trochę ulepszone dotychczasowe porady:
Mapa:
1) Po zadaniu od Kniazia by uregulować dług, bierzemy dług na siebie a jegomość daje nam część mapy. Znajduje się w centrum Wysypiska.
2) Gdy odbijamy kuriera w Dolinie Mroku i eliminujemy bandytów na polecenie Woronima na terenie fabryki, jeden z bandytów ma mapę.
3) Gdy przenosimy karabiny do Pietrenki na polecenie Biesa, w pobliżu przejścia do Doliny Mroku (na Wysypisku) spawnują się najemnicy i jeden z nich ma mapę.
4) U Majora w Kordonie, który pojawia się po zadaniu z Waregiem.
5) Podczas likwidacji zbuntowanych naukowców w Dolinie Mroku na polecenie doktorków z Jantaru jeden z najemników ma mapę.
6) Gdy Krugłow mówi nam, że lepiej byśmy przeszli przez Dzicz, gdyż panoszy się tam jakas szajka. Owa szajka okrada z nas ekwipunek, ale jeden z nich ma mapę.
7) Jeden z najemników, atakujących Kła gdy ten pojawi się 1 raz w Magazynach Wojskowych.
8) W podziemiach x18 w rękach najemnika.
Amulet:
1) Zadanie z zabiciem złodzieja na Radarze.
2) Wioska Pijawek. W jednym z domów jest wejście do piwnicy zablokowane drewnem i wybuchową beczką. Tam właśnie znajduje się amulet. Łatwe do pominięcia.
3) Trup w Prypeci. Hotel. Na daszku łączącym dwa budynki. Najlepiej dostać się przez okno. (wymagane jest posiadanie misji na minigun)
https://lh6.googleusercontent.com/-1pxj ... 1280/3.jpg4) X-16, gdy wskakujemy do dziury by opuścić x16 ale jeszcze nie zmieniła się nam lokacja. Leży "luźno" i znajduje się dokładnie w miejscu, gdzie spadamy, jeszcze przed loadem do ogólnego poziomu Jantaru (czyli pomniejszych podziemi).
5) Schowek Siemieckiego.
6) Po zabiciu Sztukmistrza. Nie do pominięcia.
Jeżeli posiadamy 4 i 8 część można kupić u Kabla położenie schowka za 1 kryształową Duszę Bengala.
Receptury
1)„Stalowy Kulebiak” - podczas 1 lub 2 spotkania z Salomonem powinien tam być leżący samotnik. Kameleon. Pomóc mu apteczką zamiast zabijać a da nam recepturę.
2) „Brylantowy Kulebiak” - w sarkofagu, w sali gdzie jest Monolit. Po wejściu drabiną po lewej części pomieszczenia.
3) „Kwaśny Jeżozwierz” - w x-10 w Radarze. Między kontenerami jest plecak.
4) Symbion - x16 (?)
5) 4 receptury odnośnie artefaktu Smok - x18 (?)