[STALKER SOUP by TecnoBacon]

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-SHOC\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-SHOC\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Shadow of Chernobyl\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

[STALKER SOUP by TecnoBacon]

Postprzez djcycu w 25 Paź 2014, 01:59

Z racji tego że nie ma tutaj tematu o tym modzie a sam nie chcę go podpinać pod NS to zakładam nowy.

Jak w temacie przedstawiam wam stalkerową zupkę ugotowaną przez grupę TecnoBacon. Mod jest uporządkowaną kontynuacją i rozszerzeniem moda Narodnaya Solianka.

Tak samo jak NS w modzie spotkamy masę wątków, questów, humoru, itemów, broni, postaci oraz stworzeń. W przeciwieństwie jednak do NS twórcy oczyścili zonę z niepotrzebnych zabiegów i wprowadzili masę usprawnień takich jak:

- mod jest po angielsku.
- usunięcie godzin strachu.
- zredukowanie ilości mutantów (teraz zona jest zoną a nie safari)
- zredukowanie ilości stalkerów (w zonie jest pustawo, nie ma strzelanin co 5 metrów)
- z każdego mutanta można wyjąć daną część ciała.
- stalkerzy w końcu mają amunicję.
- teraz każda broń jest śmiercionośna (koniec z wiatrówkowymi kałaszami)
- przy wykonywaniu zadań cyklicznych nagroda może nieraz pozytywnie zaskoczyć.
- ogólna optymalizacja plików by gra ładowała się szybciej.
- zmiana parametrów artefaktów i nowe recepty oraz wiele wiele wiele więcej...

Gorąco polecam moda tym którzy mimo ogromu stuffu w NS zawiedli się modem z powodu przesadyzmu, nierealizmu i słabej stabilności. Tutaj macie rozgrywkę na poziomie w ładnym i zdrowym otoczeniu.

Zapraszam na oficjalną stronę moda tutaj:
http://www.tecnobacon.com/home.html

Instalacja (dokładniejszy opis jest na stronie moda w języku angielskim):

1. Instalujemy SoC w wersji 1.006.
2. Wchodzimy na link REPOSITORY na głównej stronie moda i pobieramy wszystko z folderów:

- STALKERSOUP 109940 (link)
- Patches for 109940 (klik)
- STALKERSOUP BIN BETA (link)

3. Używając programu 7Zip rozpakowujemy archiwum o nazwie "STALKER Shadow of Chernobyl". Wszystkie wypakowane pliki przenosimy do głównego katalogu gry i potwierdzamy zamianę plików.
4. Wypakowujemy patch STALKERSOUP 109950 i także przenosimy pliki do katalogu głównego gry potwierdzając zamianę plików.
5. Wypakowujemy archiwum BIN SS BETA 109927 i wrzucamy do katalogu z grą zamieniając pliki.
6. Na koniec rozpakowujemy i wklejamy zawartość archiwum STALKERSOUP Minipatch 109972 zamieniając pliki.

Trzymając się tego schematu powinniście wszystko zainstalować bez problemu. Nic więcej robić nie musicie.

Grę rozpoczynamy wedle preferowanego poziomu trudności. The Collector nie jest poziomem najtrudniejszym. To zupełnie inny tryb gry który dzieje się po głównej linii fabularnej.

UWAGA:

- Grę zapisujemy wywołując tyldą konsolę i wpisując komendę save X (gdzie X jest nazwą waszego pliku save).
- Logi błędów pojawiać się będą w głównym katalogu gry w folderze _appdata_/logs
- Gra nie posiada poważniejszych błędów i bugów. Zdarzają się nieoczekiwane wyloty co jakiś czas ale po wczytaniu ostatniego save gra toczy się dalej bez żadnych problemów.

FAQ (najważniejsze sprawy):

Q: Nie mogę znaleźć Anomalnych Bizonów dla Krzyża.
A:
:

Z racji cięcia i optymalizacji moda twórcy zmienili ekwipunek stalkerów i Anomalny Bizon NIE występuje u żadnego stalkera. Wciśnij ESC w trakcie rozgrywki i w menu głównym wciśnij F4. Dzięki temu wywołasz spawner (używaj go z głową!) wpisz w okienku wpn_bizon1, 6 i wciśnij SPAWN. Za sobą zobaczysz 6 anomalnych karabinków dla Krzyża.


Q: NPC noszą głównie PM, APS, SiGa i AK47, czy tak ma być?
A:
:

Jak wyżej, po cięciach i zmianach zostało wszystko niezbyt mądrze zmienione. Trzeba czekać na poprawkę od twórców lub ode mnie co jest już w trakcie przygotowywania.


Q: Nie mogę znaleźć dobrych artefaktów nawet w samym centrum.
A:
:

Twórcy postawili na recepty. Mając tak wiele słabych artefaktów, części mutantów i medykamentów no i oczywiście recept, sam jesteś w stanie zrobić wymarzone artefakty.


Q: Gra mocno przycina na dobrym sprzęcie!
A:
:

Zredukuj ilość trawy w opcjach grafiki wedle potrzeb i ciesz się płynną grą.


Q: Nie mogę znaleźć dokumentu/mutanta którego mam oznaczyć/zabić.
A:
:

Czasem gra zabezpiecza nas przed problemami fabularnymi i nie spawnuje nam itemów/postaci nim nie zakończymy spraw na danej lokacji. Pokończ aktywne zadania na danej lokacji a gra zespawnuje i umożliwi wykonanie reszty zadań.


Q: Mam problem z fabułą. Nie wiem co robić by popchnąć ją dalej.
A:
:

W REPOSITORY znajduje się obszerna solucja jak prowadzić moda.
Ostatnio edytowany przez djcycu, 25 Paź 2014, 10:35, edytowano w sumie 1 raz
Szczegółowe mapy do S.T.A.L.K.E.R Zew Prypeci

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti. Amen

Za ten post djcycu otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive smok61, Trikster, Damianox, Krzysu_Pl.
Awatar użytkownika
djcycu
Monolit

Posty: 3533
Dołączenie: 17 Wrz 2009, 16:38
Ostatnio był: 12 Sty 2021, 21:51
Miejscowość: "Łosiek"
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 775

Reklamy Google

Re: [STALKER SOUP by TecnoBacon]

Postprzez ZiomB w 25 Paź 2014, 02:55

Wspomniałeś że to kontynuacja NS, czyli gdy nie przeszedłem jej (i już raczej nie przejdę) to będzie się dobrze grało w soup? Tzn chodzi mi tylko o fabułę, czy jest mocno nawiązana czy raczej luźno odnosi się do NS.
Awatar użytkownika
ZiomB
Tropiciel

Posty: 377
Dołączenie: 03 Mar 2010, 21:13
Ostatnio był: 06 Kwi 2019, 00:36
Miejscowość: Crawley
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Obokan
Kozaki: 65

Re: [STALKER SOUP by TecnoBacon]

Postprzez tom3kb w 25 Paź 2014, 06:33

Podpinam się pod pytanie postawione wyżej. Też nie grałem w pierwszą Soliankę, a nie mogę już znaleźć linków do dobrej wersji żeby było wszystko ok z archiwum, patchami i polonizacją.
Czy to jest zupełnie nowa fabuła, zadania czy to po prostu inna wariacja tamtej Solianki, parę misji wycięto, parę dodano itd.
Ps. Kiedyś czytałem, że NS to taka kobyła na 200-300 godzin gry (niechcę mi się w to wierzyć), ten mod też jest taki duży?

No i jeszcze pytanko czy idzie to bezproblemowo odpalić na Pl wersji Stalkera? Bo jak chciałem odpalić wersje Eng pierwszej Solianki to krzyczało, że nie plików z wersji Eng i dupa z grania.
Awatar użytkownika
tom3kb
Łowca

Posty: 540
Dołączenie: 10 Maj 2014, 17:08
Ostatnio był: 22 Sie 2023, 03:25
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 92

Re: [STALKER SOUP by TecnoBacon]

Postprzez vandr w 25 Paź 2014, 07:02

No Cycu, skusiłeś mnie (tym bardziej iż pamiętam Twoją gehennę z NS). Obejrzałem parę filmików i zapowiada się to obiecująco. Przygotuję szybką adaptację AA2 dla tego modziwa (przynajmniej najważniejsze rzeczy). Potem można będzie zacząć grać.

PS: Nie ma do tego jakiegoś torrenta? Jeden plik pobiera się z prędkością 20 KB/s.
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!
vandr
Modder

Posty: 3876
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 01 Mar 2023, 21:43
Kozaki: 1747

Re: [STALKER SOUP by TecnoBacon]

Postprzez djcycu w 25 Paź 2014, 10:29

Zapomniałem dodać... Pliki ściągamy pojedynczo. Tak zalecają twórcy moda. U mnie ściągało się to dosyć szybko. Też szukałem torrenta żeby to zassać szybko ale tracker jest usunięty a po sieci nic nie znalazłem...

Co do fabuły moda to dodano masę lokacji. Zauważyłem też parę nowych zadań więc możliwe że to będzie dobrze rozszerzona wersja NS. Czemu piszę że możliwe? Bo dopiero tydzień temu zacząłem i przeszedłem możliwe 1/3 tego co było w NS. Dla mnie bomba bo w NS już dawno tonął bym w poplątaniu fabuły a tutaj faktycznie postawili na stabilność i na to by moda ukończyć. Kiedy mówiłem że w NS scenariusz się plącze, twórcy nie dopracowali, mod jest momentami niewykonalny to pisano mi że "to zona" a tutaj mamy grę. Jest po prostu do skończenia.

BTW, twórcy i ci którzy mi moda polecali mówili że jest to rozszerzenie więc wszystko będziemy widzieć.

Ps. Kiedyś czytałem, że NS to taka kobyła na 200-300 godzin gry (niechcę mi się w to wierzyć), ten mod też jest taki duży?

Tak to prawda że to obszerne mody. Ten zawiera to co NS a skoro mówią o rozszerzeniu to będzie nieco więcej godzin. Fabuł w grze jest kilka i każda ze sobą ściśle związana. Wielokrotnie trzeba dużo myśleć nad tym co zrobić dalej, gdzie szukać, kogo zapytać.

A tu taka niespodzianka:
:

Przy zadaniu z przyniesieniem imadła w NS po podniesieniu przedmiotu z ziemi spawnowało się z 10 nibyolbrzymów... Wczoraj robiłem to zadanie w SS i? I po wzięciu imadła nic się nie stało, czary nie zadziałały. Takich zabiegów jest mnóstwo, nie ma beznadziejnych zwrotów akcji z dupy i sytuacji irytujących.


Wadą moda tak jak już wyżej napisałem jest uzbrojenie NPC. Lepsze było by standardowe z SoC niż to obecne bo jest kicha jak wpadasz na monolitowca z APS... Dużo osób się na to skarży i pisali gdzieś że to zostanie jeszcze poprawione. Plusem tego zaś jest to że nawet MP5 jest tu bronią rewelacyjną. W końcu to broń więc nawet egzoszkielet idzie tym położyć a nie jak w NS czyli jedyną słuszną pukawką był Igłowiec i wszystko co na amunicję 9x39... Tu akurat spektrum broni mamy ciekawe i możemy sobie wybrać sprzęt pod własne ego.
Szczegółowe mapy do S.T.A.L.K.E.R Zew Prypeci

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti. Amen
Awatar użytkownika
djcycu
Monolit

Posty: 3533
Dołączenie: 17 Wrz 2009, 16:38
Ostatnio był: 12 Sty 2021, 21:51
Miejscowość: "Łosiek"
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 775

Re: [STALKER SOUP by TecnoBacon]

Postprzez Trikster w 25 Paź 2014, 11:30

Grałem w tę wersję swego czasu już dwa razy i za każdym trafiłem na bug, który uniemożliwiał popchnięcie fabuły do przodu. Domyślam się, że już to naprawiono, więc pewnie niedługo sprawdzę modziwo ponownie. :)

Mam do Ciebie pytanko, djcycu. Piszesz: "Dla mnie bomba bo w NS już dawno tonął bym w poplątaniu fabuły a tutaj faktycznie postawili na stabilność i na to by moda ukończyć". Co przez to rozumiesz? Fabuła na początku jest raczej niezmieniona, są dokładnie te same linie fabularne, co w "vanillowym" NS, prowadzone są w identyczny sposób i tak dalej. Skoro tak, to dlaczego tutaj nie toniesz w poplątaniu fabuły?
Awatar użytkownika
Trikster
Łowca

Posty: 440
Dołączenie: 21 Maj 2012, 21:23
Ostatnio był: 14 Mar 2023, 15:15
Kozaki: 188

Re: [STALKER SOUP by TecnoBacon]

Postprzez djcycu w 25 Paź 2014, 12:45

W NS bardzo często zdarzało się że ważne postacie ginęły lub zawieszały się, przedmioty ginęły lub były skradzione przez przechodniów i fabuła stawała w miejscu. Zdarzało się i tak że niektóre rzeczy trzeba było robić według solucji a także były momenty które trzeba było zrobić według pewnych wskazówek by na przyszłość nie otrzymać buga. WTF?!

Tutaj zrobili masę cięć. Grałem w NS kilkakrotnie więc widzę zasadnicze różnice. Postacie teraz są bezpieczne bo nie łazi koło nich cała gama spawnu mutantów i wycieczkowiczów, anomalie jeśli się pojawiają w złych miejscach to po wczytaniu save zaraz zmieniają swoje położenie (problemy NS z Krugłowem, Patem i Pataszonem oraz naukowcami znad Jantaru którzy mieli dostarczyć telefon). Przedmioty które ginęły także przestały leżeć luzem. Stworzono im po prostu plecaki i to w nich się wszystko pojawia by potem ktoś kto nie chce spoilerować sobie fabuły mógł przejść moda bo to gra...

Za to cenię sobie tego moda i wierzę że zostanie on rozbudowany jeszcze lepiej, dopracowany na maksa, dozbrojony jak powinien i da masę dodatkowych godzin grania.
Szczegółowe mapy do S.T.A.L.K.E.R Zew Prypeci

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti. Amen

Za ten post djcycu otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Trikster, Damianox.
Awatar użytkownika
djcycu
Monolit

Posty: 3533
Dołączenie: 17 Wrz 2009, 16:38
Ostatnio był: 12 Sty 2021, 21:51
Miejscowość: "Łosiek"
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 775

Re: [STALKER SOUP by TecnoBacon]

Postprzez KaczoReXxPL w 04 Sie 2015, 17:45

Panowie, mam problem. Mianowicie przy pobieraniu plików 7zip pobieranie automatycznie zatrzymuje się na 220 mb i nie chce dalej lecieć. Co robić?
ef iks dodać ku*wa delta iks minus ku*wa ef iks polskie śmiecie je*ane razy delta iks sku*wysyny
Awatar użytkownika
KaczoReXxPL
Kot

Posty: 40
Dołączenie: 28 Mar 2014, 17:52
Ostatnio był: 04 Cze 2017, 15:54
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U
Kozaki: -3

Re: [STALKER SOUP by TecnoBacon]

Postprzez Iłja w 15 Sie 2015, 01:13

Prawdę mówiąc mod działa mi solidniej niż Czyste Niebo z samym Arsenal Modem. A przynajmniej tak było na początku, bo od akcji z popsuciem PDA cała stabilność zaczęła wąchać kwiatki od spodu. Zaczęły się nawet robić TAKIE ścinki, że regularnie kończę musząc restartować komputer. Do tego save'y zaczęły się robić 5x wolniej, a ładowanie gry zrobiło się tak powolne, że odkrywam nowe napisy na pasku ładowania, o których wcześniej nawet nie wiedziałem.

Mod trapi ten sam co większość modów dodających mnóstwo lokacji - trzeba biegać co chwila po 20 km (potrzeba tu moda z fast travelem ala Czyste Niebo... jedyna tam rzecz, która mi się podobała, to było właśnie to). No i nadal nie rozumiem o co chodzi z kawałkami ciał mutantów (połowę się zjada, połowę zakłada na pasek...). A do tego poza normalnym gameplayem mam wrażenie, że część dialogów tłumaczono w google translate (są tacy NPC-e, że 3/4 wypowiedzi nie rozumiem). Do tego aktualnie chyba rzuciłem tego moda (czekam na OL 3.0), bo Krugłow nie przeszedł przez tunel tylko stał (i wyparował gdy przeszedłem nad Jantar). A Sacharow nie chce ze mną gadać, tylko stoi bokiem do mnie i co quicksave-quickload powtarza tekst o jakichś odczytach i dalej stoi nieruchomo.

Ale poza tym - bardzo fajna rzecz. I mówię to bez sarkazmu. Jak na Wielki Mod Do Stalkera sprawia wyjątkowo dopracowane wrażenie.
Drzewa się czerwienią, ptaszki wesoło podszczekują... wiosna w Czarnobylu wita :D

http://forum.stalker.pl/viewtopic.php?p=247117#p247117 -> Moja cud-miód frakcja :D

http://forum.stalker.pl/viewtopic.php?f=97&t=6947&p=324670#p324670 -> Moje cud-miód potworki :D
Awatar użytkownika
Iłja
Stalker

Posty: 134
Dołączenie: 30 Lip 2010, 16:56
Ostatnio był: 02 Wrz 2015, 23:40
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 24

Re: [STALKER SOUP by TecnoBacon]

Postprzez LolekBolek w 31 Maj 2016, 18:05

Jest gdzieś spolszczenie?
LolekBolek
Stalker

Posty: 83
Dołączenie: 10 Cze 2008, 18:37
Ostatnio był: 02 Cze 2016, 17:03
Kozaki: 1


Powróć do Cień Czarnobyla

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości