[Poradnik] Jak poprawnie instalować mody(fikacje)?

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-SHOC\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-SHOC\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Shadow of Chernobyl\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

[Poradnik] Jak poprawnie instalować mody(fikacje)?

Postprzez Dziarsky w 08 Cze 2007, 22:53

Aby móc cieszyć się większością modyfikacji w grze Stalker należy wykonać pewien krok (a nawet dwa) by modyfikacje te zadziałały.

W folderze głównym gry w pierwszym rzędzie edytujemy plik: fsgame.ltx (notatnik będzie dobry) i odszukujemy linię:
Kod: Zaznacz wszystko
$game_data$         = false|   true|   $fs_root$|      gamedata\

w której zmieniamy false na true.

Następnie trzeba utworzyć folder gamedata w głównym folderze gry by w nim umieszczać modyfikacje (niektóre archiwa z modami zawierają ten folder - wtedy rozpakowujemy jego zawartość).

Dzięki tym zabiegom gra będzie "widzieć" modyfikacje i je uruchamiać.

Uwagi:
Dodawanie modyfikacji może zmieniać wersję gry i tym samym powodować konflikty podczas łączenia z serwerami w multiplayerze co za tym idzie więc modyfikacje dostępne w sieci nadają się głównie do gry singleplayer.

Niektóre pliki dodawane przez modyfikacje mogą się dublować więc aby nie powodować konfliktów odradzam zbytnie "miksowanie" modów.

Ps. 99% Modów wymaga minimum wersji 1.0001
Image

Za ten post Dziarsky otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive StefanStrielok.
Awatar użytkownika
Dziarsky
Weteran

Posty: 589
Dołączenie: 18 Lut 2007, 14:58
Ostatnio był: 07 Sie 2017, 08:16
Miejscowość: Gliwice
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 7

Reklamy Google

Postprzez MCaleb w 02 Sty 2008, 11:57

Trzeba troszku temat odświeżyć. Do tego czasu pojawiło się jeszcze parę patchy i kolejne tony modyfikacji.
O czym, poza powyższymi punktami, należy pamiętać instalując moda:

Różne modyfikacje wymagają różnych wersji gry. Niektórych nie odpali się na zbyt niskiej, innych na wysokiej. Dlatego trzeba uważnie czytać readme i wyszukać wersję gry zalecaną przez autora.
Dla przykładu na wersji 1.0005 nie odpalimy większości modów przeznaczonych na 1.0004 czy nawet 1.0003, mimo iż ta praktycznie nic nie zmienia w trybie jednego gracza.

Modyfikacje wpływają na zapis gry. Jest już o tym w FAQ, więc tylko napomnę, że nie da się zazwyczaj bezstratne wywalić moda i wciąż grać na tym samym savie. Mimo iż można dodawać mody podczas rozgrywki, tak część funkcji pojawi się dopiero po zaczęciu nowej gry.
Dlatego zaleca się, zarówno przed patchowaniem, jak i dodawaniem modów, zapisać grę, lub ją przejść. Nie odpowiadamy za utracone stany zapisu.
There is nothing in this world worth believing in...
Image

Za ten post MCaleb otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive AbatH.

MCaleb
Wygnany z Zony

Posty: 551
Dołączenie: 09 Cze 2007, 23:23
Ostatnio był: 03 Wrz 2015, 19:57
Miejscowość: Mars
Kozaki: 8

[Poradnik] Jak poprawnie instalować C.D.

Postprzez utak3r w 19 Lis 2009, 14:17

Kompatybilność modów.
O ile wersje < 1.0004 są mocno niekompatybilne z >= 1.0004 (głównie spawn) o tyle między 1.0004 a 1.0005 różnice są minimalne.
Jednak, gdy próbujemy uruchomić moda przeznaczonego dla 1.0005 na wersji 1.0004, okazuje się, że się nie da. Na szczęście, w większości przypadków, wystarczy jeden bardzo prosty zabieg, aby temu zaradzić.

Edytujemy plik system.ltx i odnajdujemy linię:

Kod: Zaznacz wszystko
current_server_entity_version = 7


zmieniamy ją na:

Kod: Zaznacz wszystko
current_server_entity_version = 6


Plik zapisujemy i próbujemy uruchomić grę. Najczęściej... udaje się! :D

Oczywiście, to samo dotyczy konwersji w drugą stronę. Niestety, moda przeznaczonego dla 1.0003 już w ten sposób nie zmodyfikujemy, gdyż nowsze wersje gry wprowadzają istotne zmiany.
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: [Poradnik] Jak poprawnie instalować mody(fikacje)?

Postprzez KoweK w 20 Cze 2010, 23:56

Instalacja obcojęzycznych modyfikacji

Priboi Story, L.U.R.K., Complete 2012, a nawet Oblivion Lost wymagają pewnych tricków, dzięki którym uruchomimy te mody bez żadnych problemów na naszych polskich wersjach S.T.A.L.K.E.R.'a. W 99% uruchamianie tych modyfikacji, gdy tylko wrzuciliśmy gamedatę do folderu - bez wcześniejszych modyfikacji plików, którą za chwilę opiszę - gra wywali nam tzw. BugTrapa. Oto jeden z przykładów takowych BugTrapów:

Kod: Zaznacz wszystko
[error]Expression : fatal error
[error]Function : CStringTable::Load
[error]File : E:\stalker\sources\trunk\xr_3da\xrGame\string_table.cpp
[error]Line : 53
[error]Description : <no expression>
[error]Arguments : string table xml file not found string_table_includes.xml, for language eng


Zwróćcie uwagę na ostatnią linijkę. Jest napisane tam, iż nie odnaleziono pliku xml, w którym są dialogi dla języka "eng". Czas temu zaradzić...

* Wchodzimy do folderu gamedata\config - powinien się tam znajdować plik localization.ltx. Jeżeli go nie ma, to nie czytaj dalej tego podpunktu - w takich przypadkach nie jest on w ogóle potrzebny. Jednak w wielu ten plik tam jest... Co robimy? Otwieramy go i edytujemy (np. za pomocą Notatnika) jego trzy pierwsze wiersze.

Muszą one wyglądać tak:

Kod: Zaznacz wszystko
[string_table]
language   = pol
font_prefix   = _cent ;_west


Po wprowadzonych zmianach, zapisujemy nasz plik.


UWAGA: Jeżeli posiadamy rosyjską modyfikację, wystarczy zmienić tylko pierwsze dwie linijki. Font_prefix lepiej zostawić, by normalnie nam się wyświetlała cyrylica, gdyż po zmianie kodowania będziemy mieli ruskie słowa zapisane "naszymi" literami, co nie będzie zbyt dobrze wyglądać, a do tego przeszkodzi tym osobom, co znają rosyjski.


* Teraz wchodzimy do katalogu text, który znajduje się tam, gdzie plik localization.ltx. Znajdziemy tam foldery, które w nazwach mają skrótowce krajów - może to być eng, rus, ger, etc. Klikamy na taki folder prawym przyciskiem myszy i klikamy "kopiuj", następnie w tym samym folderze "wklej", co spowoduje utworzenie kopii tego pliku - na Viście taki plik będzie się nazywał, np. eng - Kopia. Zmieniamy nazwę tego pliku na pol.

* Zamykamy wszystkie nasze okienka i uruchomione pliki, po czym uruchamiamy naszego S.T.A.L.K.E.R.'a - gwarantuję, że już nie będzie BugTrapa spowodowanego polską wersją gry i niekompatybilnością modów. :)

Na koniec mała uwaga do wystawiających modyfikacje na forum: Jeżeli wasz mod wymaga takich działań, które opisuję powyżej, to proszę o danie linka do mojego posta w instrukcji instalacji moda. Jeżeli ktoś nie wie, skąd wziąć link do mojego posta, niech przekopiuje go sobie stąd:

Kod: Zaznacz wszystko
http://forum.stalker.pl/viewtopic.php?p=98484#p98484
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack

Za ten post KoweK otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive F O O L, Argawen, Pangia, Dawid0ss.
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5642
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: 08 Mar 2024, 14:32
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1470


Powróć do Cień Czarnobyla

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości