[Pytanie] A-life

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

[Pytanie] A-life

Postprzez PMG w 23 Lip 2015, 22:39

Witajcie. Mam dosyć skomplikowany problem i chciałbym poradzić się osób obeznanych w A-life i spawnie. Od razu przepraszam, jeżeli brzmi to chaotycznie, ale starałem się najprościej jak mogę.

A więc od początku: tworzę aktualnie moda, a jednym z moich priorytetów jest stworzenie opustoszałej Zony. Ale zauważyłem, że w SoC jest to po prostu niemożliwe, a przynajmniej nie z taką ilością general_lagerów (obozów), jakie ustawili twórcy na lokacjach. Problem jest w tym, że NPC spawnują się w dużych ilościach, nawet pomimo zmian w all.spawn. Po takiej "fali spawnu" zaczynają rozchodzić się po lokacjach i zajmują po paru godzinach WSZYSTKIE obozowiska w grze, co skutkuje powstaniem efektu przeciwnego do zamierzonego. Powstaje po prostu wyprane z klimatu miasteczko. Na dodatek, gdy NPC dołączy do general_lageru to nie ruszy się stamtąd na krok, aż do śmierci. Wyglądu to bardzo sztucznie, zwłaszcza, że w pliku all.spawn w sekcji jakiegokolwiek general_lageru znajduje się linijka "stay = quick/medium/long", co wskazuje na to, że jednak istnieje jakiś okres czasu, w jakim stalkerzy mają przesiadywać w obozie. To samo tyczy się też mutantów, które - nawet jeżeli mają tylko jeden punkt respawnu w całej Zonie - potrafią zespawnować się ilości większej niż ustalona w all.spawn i rozejść się po wszystkich obozach dla nich przeznaczonych, a następnie okupować je bez końca.

Mam więc dwa pytania:
1. Czy da radę jakoś ustalić maksymalną ilość, w jakiej mają spawnować się NPC, aby uniknąć przeludnienia?
2. Czy da radę osiągnąć efekt jak w CoP, tzn. NPC przychodzą do obozu na pewien czas, aby po jakimś czasie opuścić go i iść do kolejnego?

Z góry dzięki za pomoc.
Awatar użytkownika
PMG
Redaktor

Posty: 376
Dołączenie: 12 Gru 2010, 10:30
Ostatnio był: 06 Gru 2023, 13:29
Frakcja: Zombie
Ulubiona broń: Viper 5 9x18
Kozaki: 127

Reklamy Google

Re: [Pytanie] A-life

Postprzez Ranger801 w 28 Lip 2015, 15:25

1. max_spawn = liczba (skecja w all.spawn, przy odpowiednim respawnie)
2. Prawdopodobnie nie obeszło by się bez modyfikowania zachowania NPC w skryptach.

Za ten post Ranger801 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive PMG.
Ranger801
Łowca

Posty: 410
Dołączenie: 22 Wrz 2012, 11:57
Ostatnio był: 28 Sie 2016, 16:12
Miejscowość: Miejsce zamieszkania nieznane
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Kora-919
Kozaki: 94

Re: [Pytanie] A-life

Postprzez PMG w 08 Sie 2015, 23:53

Przepraszam za spóźnienie z odpowiedzą, ale zrobiłem sobie delikatną przerwę od modowania i komputera w ogóle.

Co do problemu, udało mi się osiągnąć efekt zbliżony do zamierzonego. Faktycznie, mechanika sterująca zachowaniem NPC zawarta jest raczej w skryptach, ale udało mi się mniej więcej stworzyć to, o co mi chodziło bez ingerencji w nie. Dzięki za pomoc.
Awatar użytkownika
PMG
Redaktor

Posty: 376
Dołączenie: 12 Gru 2010, 10:30
Ostatnio był: 06 Gru 2023, 13:29
Frakcja: Zombie
Ulubiona broń: Viper 5 9x18
Kozaki: 127


Powróć do Cień Czarnobyla

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości