[Pytanie] Edycja huda broni

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

[Pytanie] Edycja huda broni

Postprzez PMG w 17 Kwi 2016, 18:38

Cześć. Sprawa wygląda następująco - wydłubałem z builda 1935 model długiej dubeltówki i zamierzam przenieść go do SoC. Jest jednak pewna przeszkoda, mianowicie model huda nie posiada animacji biegu. Pytanie więc brzmi - w jaki sposób mogę "stworzyć", bądź skopiować animację biegu z innej broni (z obrzyna na przykład, bo posiada identyczny kształt jak długa strzelba)?

Oczywiście zakładam, że nie obejdzie się bez edycji całego modelu ogf. Z programów 3d posiadam Milkshape'a. Z góry dzięki za pomoc.
Awatar użytkownika
PMG
Redaktor

Posty: 376
Dołączenie: 12 Gru 2010, 10:30
Ostatnio był: 06 Gru 2023, 13:29
Frakcja: Zombie
Ulubiona broń: Viper 5 9x18
Kozaki: 127

Reklamy Google

Re: [Pytanie] Edycja huda broni

Postprzez Pangia w 17 Kwi 2016, 19:11

Nie prościej wyjąć gotowy model z Oblivion Losta 2.2?
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: [Pytanie] Edycja huda broni

Postprzez PMG w 17 Kwi 2016, 19:19

Oczywiście, że prościej, ale widzisz, do niektórych rzeczy po prostu chciałbym dojść sam :P . Moje umiejętności jeszcze kuleją, wręcz czołgają się. Od czegoś trzeba zacząć moim skromnym zdaniem.
Awatar użytkownika
PMG
Redaktor

Posty: 376
Dołączenie: 12 Gru 2010, 10:30
Ostatnio był: 06 Gru 2023, 13:29
Frakcja: Zombie
Ulubiona broń: Viper 5 9x18
Kozaki: 127

Re: [Pytanie] Edycja huda broni

Postprzez r_populik w 17 Kwi 2016, 20:17

Jeżeli długa dubeltówka jest zrobiona na identycznym szkielecie jak krótka, to można to zrobić w miarę łatwo.

1. przerzucasz hud ogf-a którejkolwiek dubeltówki do formatu object za pomocą Milka
2. za pomocą convertera konwertujeszhud ogf-a dubeltówki z animacją biegu na skls-a
3. otwierasz w AE object uzyskany w pkt. 1, ładujesz do niego komplet animacji z skls-a uzyskanego w pkt. 2 i eksportujesz do pliku omf, np. moje_zajesbiste_animacje_dwurury.omf
4. omf-a z pkt. 3 musisz wrzucić w dwa miejsca:
- do: gamedata\meshes\weapons\bm_16 w katalagu gry
- do gamedata\meshes\weapons\bm_16 w katalogu SDK
5. konwertujesz za pomocą konwertera obydwie dubeltówki, ładujesz po kolei w AE, ustawiasz ścieżkę do animacji w motion\motion reference (szukasz wcześniej wrzuconego w odpowiednie miejsce pliku moje_zajesbiste_animacje_dwurury.omf) i eksportujesz do finalnych ogf-ów

Za ten post r_populik otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive PMG.
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 29 Wrz 2022, 22:03
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Re: [Pytanie] Edycja huda broni

Postprzez PMG w 18 Kwi 2016, 14:10

Dzięki, to faktycznie było prostsze, niż mi się zdawało. Obeszło się nawet bez dwóch ostatnich punktów. Animacje broni w SoC są zawarte w modelu ogf, więc wystarczyło, że załadowałem animki z obrzyna do modelu dwururki i wyeksportowałem do ogf.

Mam jeszcze jedno pytanie: zauważyłem, że animacja bezczynności w obrzynie (idle) nie jest zapętlona. Odznaczyłem więc "stop at end" i wyeksportowałem model. Jednak gra najwyraźniej nie widzi zmian, bo animacja nadal się nie powtarza, tzn. bohater pomacha trochę bronią, a potem zastyga w bezruchu. Wie ktoś jak to naprawić?
Awatar użytkownika
PMG
Redaktor

Posty: 376
Dołączenie: 12 Gru 2010, 10:30
Ostatnio był: 06 Gru 2023, 13:29
Frakcja: Zombie
Ulubiona broń: Viper 5 9x18
Kozaki: 127


Powróć do Cień Czarnobyla

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość