[Problem] Deformacja modeli

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

[Problem] Deformacja modeli

Postprzez PMG w 19 Kwi 2016, 23:40

Cześć. Przeniosłem sobie model stalkera w "egzoszkielecie bezszkieletowym" (z CoP) kierując się instrukcjami w tym tutku viewtopic.php?f=68&t=14105 i wszystko jest na pierwszy rzut oka spoko. Aż do czasu, kiedy "przetestowałem" model w grze i zawalczyłem z wyposażonym weń stalkerem. Po zabiciu NPC jego zwłoki... zaczęły wyginać się jak makaron. Nie wyglądało to jak ragdoll, bo w pozostałych (czyli oryginalnych) modelach takie rzeczy nie miały miejsca, a zwłoki upadały w pozycjach raczej bardziej naturalnych, tzn. nie wyginały się w sposób "nieanatomiczny". Oto przykład jednego z przeniesionych modeli i zjawiska, o którym mówię. Czy da radę jakoś temu zaradzić :arrowd: ?
Załączniki
ss_xp_04-19-16_22-17-48_(l01_escape).jpg
Awatar użytkownika
PMG
Redaktor

Posty: 376
Dołączenie: 12 Gru 2010, 10:30
Ostatnio był: 06 Gru 2023, 13:29
Frakcja: Zombie
Ulubiona broń: Viper 5 9x18
Kozaki: 127

Reklamy Google

Re: [Problem] Deformacja modeli

Postprzez trolololo w 20 Kwi 2016, 09:24

Zawsze tak jest? To się często zdarza, nawet w vanilli.
Deszczyk pada , RAM mi zjada...

Za ten post trolololo otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive PMG.
trolololo
Legenda

Posty: 1106
Dołączenie: 25 Wrz 2013, 13:03
Ostatnio był: 24 Mar 2023, 18:36
Miejscowość: Na granicy LTE
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: "Tunder" 5.45
Kozaki: 118

Re: [Problem] Deformacja modeli

Postprzez PMG w 08 Maj 2016, 10:59

Udało mi się poradzić sobie z problemem. Tkwił on - jak słusznie mi zasugerowano - w kościach modelu. Okazało się, że w SDK można ustawić maksymalne odchylenie "stawów" modelu, kiedy na tego działa fizyka. Kiedy portowałem model stalkera, gra "olała" wartości odchylenia, a więc po zabiciu NPC, kiedy model przestał być ograniczany przez animacje, ragdoll robił z nim co chciał.

Jakie było więc rozwiązanie? Wystarczyło przekonwertować znowu model NPC do .object, a następnie otworzyć w SDK i ustalić wartości na osi Y na nowo w sześciu kościach (najlepiej na takie same jak defaultowe):
• bip01_l_thigh
• bip01_r_thigh
• bip01_l_calf
• bip01_r_calf
• bip01_l_forearm
• bip01_r_forearm

Po wyeksportowaniu do .ogf wszystko działało jak należy :) .

Za ten post PMG otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Plaargath, Wheeljack, Ranger801.
Awatar użytkownika
PMG
Redaktor

Posty: 376
Dołączenie: 12 Gru 2010, 10:30
Ostatnio był: 06 Gru 2023, 13:29
Frakcja: Zombie
Ulubiona broń: Viper 5 9x18
Kozaki: 127

Re: [Problem] Deformacja modeli

Postprzez Wheeljack w 09 Maj 2016, 00:43

Z tego co pamiętam te informacje dało się jakoś wyexportować z oryginalnego pliku i załadować do nowego.
Też spotkałem się z tym problemem, ruscy pisali, że należy obrócić każdą kość modelu (nie cały model) o 180 stopni i to by się nawet zgadzało, bo widać, że wszystko zgina się w przeciwnych kierunkach. :)

Za ten post Wheeljack otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive PMG.
Awatar użytkownika
Wheeljack
Administrator

Posty: 1918
Dołączenie: 13 Kwi 2009, 18:52
Ostatnio był: 13 Wrz 2023, 13:49
Miejscowość: Fraktal
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 722


Powróć do Cień Czarnobyla

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości