[Problem] Wycięte anomalie - niewidzialny model

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

[Problem] Wycięte anomalie - niewidzialny model

Postprzez PMG w 14 Maj 2016, 23:17

No cześć, na jakiś czas zrobiłem sobie przerwę od modelowania, a zamiast tego zająłem się czymś z deka innym. Zauważyłem, że w plikach Cienia Czarnobyla znajdują się configi i modele wyciętych anomalii roślinnych (anomaly_hvatalka, anomaly_studen itd.). Bardzo się zdziwiłem, kiedy po otwarciu ich w SDK ujrzałem twory obecne m.in. w LA. Spróbowałem je więc zespawnować w Kordonie korzystając z configu "spalonego puchu". I wszystko byłoby ok, gdyby nie fakt... że modele są niewidzialne. Po wejściu w anomalię widać particle ataku i zadaje ona obrażenia, jednak sam model "hwatałki" jest niewidzialny i nie mam pojęcia co z tym problemem zrobić. Proszę o pomoc, koledzy modderzy.
Awatar użytkownika
PMG
Redaktor

Posty: 376
Dołączenie: 12 Gru 2010, 10:30
Ostatnio był: 06 Gru 2023, 13:29
Frakcja: Zombie
Ulubiona broń: Viper 5 9x18
Kozaki: 127

Reklamy Google

Re: [Problem] Wycięte anomalie - niewidzialny model

Postprzez trolololo w 15 Maj 2016, 11:41

Deszczyk pada , RAM mi zjada...
trolololo
Legenda

Posty: 1106
Dołączenie: 25 Wrz 2013, 13:03
Ostatnio był: 24 Mar 2023, 18:36
Miejscowość: Na granicy LTE
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: "Tunder" 5.45
Kozaki: 118

Re: [Problem] Wycięte anomalie - niewidzialny model

Postprzez PMG w 15 Maj 2016, 11:46

Niestety, to raczej nie ma nic wspólnego z problemem (choć głowy nie dam) - anomalia posiada właściwe particle (czyli efekty w postaci tego pyłku, który ulatnia się podczas aktywacji), ale jej model .ogf jest z jakiegoś powodu niewidzialny (albo nie ma go wcale, to też jest możliwe) Nie mam pojęcia, gdzie jest problem - model "spalonego puchu" działa bez zarzutów, ale anomaly_hvatalka.ogf nie ma zamiaru się pojawić, choć dam sobie rękę uciąć, że w spawnie zawarłem potrzebne informacje.

Edit: Zrobiłem mały eksperyment i przemianowałem model anomaly_hvatalka.ogf na topolinypuh.ogf (model "spalonego puchu") i... model się pojawił! Oznacza to, że problem jest nie z samym ogf-em, ale z plikiem konfiguracyjnym, albo spawnem.
Awatar użytkownika
PMG
Redaktor

Posty: 376
Dołączenie: 12 Gru 2010, 10:30
Ostatnio był: 06 Gru 2023, 13:29
Frakcja: Zombie
Ulubiona broń: Viper 5 9x18
Kozaki: 127

Re: [Problem] Wycięte anomalie - niewidzialny model

Postprzez Pangia w 15 Maj 2016, 12:33

Gdyby modelu nie było, to miałbyś wylot do pulpitu, X-Ray „przeżyje” tylko brak tekstury.
A model w SDK normalnie działa i jest widoczny?
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: [Problem] Wycięte anomalie - niewidzialny model

Postprzez PMG w 15 Maj 2016, 12:50

Chodziło mi o to, że model nie pojawia się po prostu w świecie gry, a nie że nie ma go w ogóle. Bo jak widać jest i nawet działa jak należy, kiedy podmieni się go pod model "spalonego puchu". Ale z jakiegoś powodu nie pojawia się, kiedy próbuję zespawnować nową anomalię wyposażoną w ten model.

Model w SDK działa. Nie wiązałbym tego problemu z samym .ogf-em, ale raczej coś się pochrzaniło w configu albo w spawnie. Tyle, że nie wiem co...

Edit: Są kolejne postępy. Pozmieniałem w spawnie modele wszystkich "spalonych puchów" w Dolinie Mroku na anomaly_hvatalka.ogf. Z jakiegoś powodu... wszystko działa jak należy. Model jest widoczny i reaguje odpowiednią animacją na aktywację. Jednocześnie mój mózg eksplodował, bo nie mam już żadnych pomysłów, dlaczego to cholerstwo nie chce działać, kiedy spawnuję zupełnie nową anomalię? Czy tu istnieje w ogóle jakaś logika?
Awatar użytkownika
PMG
Redaktor

Posty: 376
Dołączenie: 12 Gru 2010, 10:30
Ostatnio był: 06 Gru 2023, 13:29
Frakcja: Zombie
Ulubiona broń: Viper 5 9x18
Kozaki: 127

Re: [Problem] Wycięte anomalie - niewidzialny model

Postprzez Pangia w 15 Maj 2016, 13:18

Może to jakieś ograniczenie w silniku gry, tu już musiałby ci odpowiedzieć ktoś bardziej wykwalifikowany.
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: [Problem] Wycięte anomalie - niewidzialny model

Postprzez PMG w 15 Maj 2016, 13:59

Spróbowałem zespawnować nową anomalię "spalony puch" (zone_burning_fuzz1) i taka sama historia - particle są, obrażenia też, ale cholernego modelu jak nie było tak nie ma. Zaczynam wątpić, czy te anomalie da się w ogóle stworzyć przez all.spawn i czy nie są one przypadkiem elementami mapy... choć podmienianie modeli w all.spawn to chyba dowód, że jednak tak nie jest... A zresztą, chrzanię to, sam i tak więcej nie wymyślę. Jeśli ktoś ma jakieś sugestie albo pomysły, to będę wdzięczny.
Awatar użytkownika
PMG
Redaktor

Posty: 376
Dołączenie: 12 Gru 2010, 10:30
Ostatnio był: 06 Gru 2023, 13:29
Frakcja: Zombie
Ulubiona broń: Viper 5 9x18
Kozaki: 127


Powróć do Cień Czarnobyla

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości