Tekstury UI

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Tekstury UI

Postprzez KaczoReXxPL w 03 Lip 2016, 19:38

Witam, w tym temacie chciałbym poruszyć dwa zadagnienia dotyczące tekstur UI (interfejsu).
Pierwszym z nich są nowe ikony armorów.
Dodając armory nie tworzyłem nowego pliku , configi pododawałem do outfits.ltx. Problemem jest to że nie wiem jak przypisać daną ikonę do danego armora. Dodam że mowa tu o kompletnie nowym pliku:

http://media.moddb.com/images/mods/1/31 ... armors.png

I moje pytanie brzmi: jak mam przypisać ten plik do configu outfitów? W sensie że każdy armor wyświetlałby odpowiednią ikonę np. egzoszkielet bandytów.


Drugie zagadnienie jest prawdopodobnie prostrze.
W swoim modzie jako vanilla bronie wykorzystuję OWR 3.0 od r_populika, lecz nie podobają mi się bronie odwrócone na lewą stronę. Strony zmienić zmieniłem, tylko teraz po zamontowaniu w inventory tłumik jest położony na kolbie itd. Grzebałem w configach i zauważyłem wpisy typu:
Kod: Zaznacz wszystko
scope_y
scope_x

Domyślam się że to położenie ikonek dodatków w inwentarzu. Pytanie brzmi: czy jest jakiś program którym mógłbym to sobie poustawiać?

To tyle, mod wyjdzie w krótkim czasie.
ef iks dodać ku*wa delta iks minus ku*wa ef iks polskie śmiecie je*ane razy delta iks sku*wysyny
Awatar użytkownika
KaczoReXxPL
Kot

Posty: 40
Dołączenie: 28 Mar 2014, 17:52
Ostatnio był: 04 Cze 2017, 15:54
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U
Kozaki: -3

Reklamy Google

Re: Tekstury UI

Postprzez Pangia w 03 Lip 2016, 20:29

1. Pobierz sobie Stalker Icon Editor i ogarnij jakiś edytor graficzny, który ma możliwość edycji plików .dds (np. Paint.NET). Z .png nic nie zrobisz. Później tylko kwestia zmergowania tego w tym pierwszym programie, jest co prawda po rosyjsku, ale bardzo łatwo się go obsługuje. Nawet na forum gdzieś wrzuciłem do jakiegoś posta, które opcje są najważniejsze.

2. viewtopic.php?f=68&t=14301
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: Tekstury UI

Postprzez PMG w 03 Lip 2016, 20:30

Co do tekstur ui - w pliku outfit.ltx (config/misc), w sekcjach dotyczących każdego kombinezonu znajduje się linijka: "full_icon_name = npc_icon_cośtam_outfit". W każdym z Twoich nowych configów musisz taką linijkę umieścić, ale oczywiście ze swoją własną, niepowtarzającą się nazwą.

Następnie szukasz pliku ui_icons_npc.xml (config/ui) i wpisujesz tam nazwę (npc_icon_cośtam_outfit), którą umieściłeś w outfit.ltx dla danego kombinezonu, a potem podajesz współrzędne i wymiary fragmentu tekstury, na którym jest odpowiednia ikona.

Za ten post PMG otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive KaczoReXxPL.
Awatar użytkownika
PMG
Redaktor

Posty: 376
Dołączenie: 12 Gru 2010, 10:30
Ostatnio był: 06 Gru 2023, 13:29
Frakcja: Zombie
Ulubiona broń: Viper 5 9x18
Kozaki: 127

Re: Tekstury UI

Postprzez Pangia w 03 Lip 2016, 20:46

@PMG
KaczoReXxPL napisał(a):Dodam że mowa tu o kompletnie nowym pliku

Jak chcesz wskazać X-Ray'owi nowy plik z ikonami?
Chyba, że mówimy o podmienianiu jednego pliku za drugi – ja uznałem, że kolega chce wyjąć ikony do domyślnego pliku z ikonami. Tak czy siak – nadal nie mamy współrzędnych każdej z nich.
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: Tekstury UI

Postprzez PMG w 03 Lip 2016, 20:51

@Pangia - założyłem, że autorowi chodzi o podmienienie pliku. Nawet, jeśli się mylę, to i tak nie będzie to stanowiło problemu, bo wskazać X-Rayowi nowy plik jak najbardziej się da. Wystarczy, że w ui_icons_npc.xml zmienisz ścieżkę do tekstury w linijce "<file_name>ui\ui_outfits</file_name>". A współrzędne trzeba ustalić samemu korzystając z programów graficznych. Ja robiłem to w gimpie korzystając z siatki i umieszczając nowe ikony "na czuja", ale ostatecznie efekt i tak był dobry.
Awatar użytkownika
PMG
Redaktor

Posty: 376
Dołączenie: 12 Gru 2010, 10:30
Ostatnio był: 06 Gru 2023, 13:29
Frakcja: Zombie
Ulubiona broń: Viper 5 9x18
Kozaki: 127

Re: Tekstury UI

Postprzez Pangia w 03 Lip 2016, 21:14

No to nadal będzie czytał tylko jeden plik. :)
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: Tekstury UI

Postprzez PMG w 03 Lip 2016, 21:46

A ile ma ich czytać? :P Na pliku podesłanym przez @KaczoReXxPL widnieją ikony zarówno nowych kombinezonów jak i tych vanillowych. Wszystko co powinno być, jest obecne.
Awatar użytkownika
PMG
Redaktor

Posty: 376
Dołączenie: 12 Gru 2010, 10:30
Ostatnio był: 06 Gru 2023, 13:29
Frakcja: Zombie
Ulubiona broń: Viper 5 9x18
Kozaki: 127

Re: Tekstury UI

Postprzez KaczoReXxPL w 04 Lip 2016, 19:14

Dzięki PMG, ale co z tymi dodatkami do broni?
ef iks dodać ku*wa delta iks minus ku*wa ef iks polskie śmiecie je*ane razy delta iks sku*wysyny
Awatar użytkownika
KaczoReXxPL
Kot

Posty: 40
Dołączenie: 28 Mar 2014, 17:52
Ostatnio był: 04 Cze 2017, 15:54
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U
Kozaki: -3

Re: Tekstury UI

Postprzez Pangia w 04 Lip 2016, 21:01

Już ci dałem link do tematu poświęconemu temu zagadnieniu, pokusiłeś się o kliknięcie w niego czy trzeba ci dużymi literami go wysłać?
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: Tekstury UI

Postprzez KaczoReXxPL w 05 Lip 2016, 02:07

Sory, pominąłem :facepalm:
ef iks dodać ku*wa delta iks minus ku*wa ef iks polskie śmiecie je*ane razy delta iks sku*wysyny
Awatar użytkownika
KaczoReXxPL
Kot

Posty: 40
Dołączenie: 28 Mar 2014, 17:52
Ostatnio był: 04 Cze 2017, 15:54
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U
Kozaki: -3


Powróć do Cień Czarnobyla

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości