Problem z Spawnem

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Problem z Spawnem

Postprzez PainChiller w 23 Mar 2017, 00:34

Witam, Mam cholernie dziwny problem...

Jakiś czas temu zmodyfikowałem plik spawnu(all.spawn i smart_terrain kordonu) i dodałem trochę... no dobra więcej niż trochę kontrollerów w kordonie. Na początku było fajnie, postępowałem zgodnie z poradnikami wszystko działało, ale jakis czas temu wszystko się spieprzyło

Kontrollery respią się w nieskończoność, i mimo ustawienia limitu populacji w smart terrain, one wciąż się rozmnażają do czasu gdy silnik gdy nie wytrzymuje i wywala crasha. Plik wyglądał tak samo od momentu pierwszej edycji.

Postanowiłem go usunąć i wyedytować od nowa kopie zapasową, ale to nic nie dało... Od teraz spawn się zepsuł i "limity" populacji nic nie wnoszą...

Macie pomysły co mogłem zje**ć?
Ja nie kłamię, Ja oszczędnie dysponuje prawdą.
Awatar użytkownika
PainChiller
Modder

Posty: 705
Dołączenie: 29 Gru 2013, 16:16
Ostatnio był: 18 Sty 2023, 01:50
Miejscowość: Gdzieś w Poznańskiej Zonie
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: Gauss Gun
Kozaki: 190

Reklamy Google

Re: Problem z Spawnem

Postprzez max1071 w 23 Mar 2017, 09:17

a LTX-y zmieniałeś ?
w sensie te w config-ach.
Awatar użytkownika
max1071
Stalker

Posty: 135
Dołączenie: 04 Gru 2010, 13:07
Ostatnio był: 09 Cze 2023, 20:21
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 23

Re: Problem z Spawnem

Postprzez PainChiller w 23 Mar 2017, 17:22

LTX-y w configach?
Jeśli chodzi o pliki .ltx to nie, grzebałem tylko w "scripts"

Co w configach takiego powinienem zrobić? W poradnikach nic na ten temat nie było(albo ja głupi nie doczytałem...)
Ja nie kłamię, Ja oszczędnie dysponuje prawdą.
Awatar użytkownika
PainChiller
Modder

Posty: 705
Dołączenie: 29 Gru 2013, 16:16
Ostatnio był: 18 Sty 2023, 01:50
Miejscowość: Gdzieś w Poznańskiej Zonie
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: Gauss Gun
Kozaki: 190

Re: Problem z Spawnem

Postprzez max1071 w 26 Mar 2017, 00:24

bo ogółem w katalogu configs/scripts są niektóre configi od spawnowania więc myślałem że oba all.spawn i te w tych configach nawzajem się bugują pamiętam że taki problem miałem w Zewie Prypeci..

otóż 'bass mod' dodawał jakąś tam fire_chimera której nie dodali do gry :facepalm: i musiałem to usuwać właśnie z tych plików.
bo innaczej jak wchodziło się na janów i zabijało chimerę tą od trapera to odrazu bugtrap że nie ma simulation_fire_chimera no to się od razu domyśliłem że właśnie chodzi o te configi.

przykład ale wyjęty z zewu : plik "configs\scripts\jupiter\smart\jup_a9.ltx" :
jup_a9.ltx:

[smart_terrain]
squad_id = 40
max_population = 3
respawn_params = respawn@jup_a9

[respawn@jup_a9]
spawn_a9_dogs

[spawn_a9_dogs]
spawn_squads = jup_a9_dogs_normal
spawn_num = 3


jak widać tutaj jest ustawiony w obszarze 'jup_a9' spawn psów w liczbie 3

i myślę że w CIENIU CZARNOBYLA może być podobnie a jeśli się mylę to sory ale myślę że ktoś z forum jeszcze pomoże.
Awatar użytkownika
max1071
Stalker

Posty: 135
Dołączenie: 04 Gru 2010, 13:07
Ostatnio był: 09 Cze 2023, 20:21
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 23

Re: Problem z Spawnem

Postprzez Marcus_Polonus w 26 Mar 2017, 00:31

@max1071

Chcę zwrócić Twoją uwagę na to, że PainChiller pyta się w kontekście Cienia, a nie Zewa.
Jakbyś nie zauważył, AI i spawn obiektów jest zupełnie inny - w Zewie nie musisz operować all.spawn'em, by coś zrespić (żywego) - wystarczy, tak jak z resztą powiedziałeś, pogrzebać w config'ach.

W Zewie w all.spawn masz tylko podane współrzędne gotowych smart terrain'ów, a modyfikuje się je w config'ach. Na takiej zasadzie działa np. MSO - trojanuch nic nie zmieniał w all.spawn, a narespił sporo nowych postaci/mutantów.

Jeśli chodzi w Cień, spawnowanie jest bardziej skomplikowane, ale w zasadzie nigdy się tym nie zajmowałem więc raczej nie pomogę (co nie znaczy, że zasady działania w ogóle nie znam).
Image
Marcus_Polonus
Tropiciel

Posty: 276
Dołączenie: 18 Maj 2013, 22:36
Ostatnio był: 25 Lip 2023, 22:10
Miejscowość: Fabryka nad Jantarem
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 36

Re: Problem z Spawnem

Postprzez max1071 w 26 Mar 2017, 00:38

No i git wiem.. :E
Jak już podkreśliłem dużymi literami że chodzi mi właśnie o Cień a nie o Zew.
Podałem przykład z zewu bo silnik gry dużych bardzo to przemian nie przechodził.. sam dłubałem kiedyś w all.spawn i widziałem różnice miedzy Cieniem a Zewem ale jak już podkreślałem w poprzednim poście myślałem że tak samo jak w zewie można to edytować w Cieniu..
A tutaj taka niespodzianka dzięki w sumie za oświecenie. Nie spodziewałem się tego że w all.spawn trzeba wszystko ustawiać bo dawno tam nie zaglądałem i po prostu nie pamiętałem. :/
Awatar użytkownika
max1071
Stalker

Posty: 135
Dołączenie: 04 Gru 2010, 13:07
Ostatnio był: 09 Cze 2023, 20:21
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 23


Powróć do Cień Czarnobyla

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: svt07 oraz 3 gości