[Lost Alpha] by dez0wave - Download, dyskusja

Co sądzisz o Lost Alpha?

Przewyższyło oczekiwania
203
58%
Jest dobre, ale szału ni ma
111
32%
LA to kupa
26
7%
Nie mam zdania
12
3%
 
Razem głosów : 352

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez Matrix Strefa14 w 08 Lis 2010, 11:56

Ja osobiście nie zauważyłem żeby statyk dodawał klimatu :P Po za tym można zrobić shader że DX9 będzie wyglądał identycznie jak DX8 z dodanymi cieniami więc nie rozumiem tego nakłaniania do DX8 w LA :)
Awatar użytkownika
Matrix Strefa14
Modder

Posty: 1011
Dołączenie: 26 Maj 2009, 23:44
Ostatnio był: Dzisiaj, 20:55
Miejscowość: Gdzieś Daleko W Świętokrzyskim
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 225

Reklamy Google

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez xKoweKx w 08 Lis 2010, 16:27

atikabubu napisał(a):Dobra wiadomość: jest duża szansa że nie będziemy zmuszeni do grania na statyku :F

A czy kiedyś ktoś kogoś zmuszał do grania na statyku? Bo nie rozumiem.
xKoweKx
Monolit

Posty: 5446
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: 17 Paź 2014, 22:35
Miejscowość: Warszawa
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1220

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez Pyr0 w 08 Lis 2010, 16:46

ATIemu chyba chodziło o to, że opcja DX9 byłaby zablokowana.
OT. Świetne skriny :) . Także nie mogę się doczekać LA, jak chyba zresztą wszyscy tutaj obecni :wink: . Najlepszy skrin moim zdaniem ten z hmmm...babajagą? Mrocznie i gęsto od drzew. To wogóle jest Prypeć? Bo nie poznałem :P .
:polska: :P .
"We believe in power of music to change lives" - Tim Mcllrath
Image
Windows 7 Home Premium 64bit
Intel Core i5 760/ 2.80 Ghz
Gigabyte Radeon HD5770 1024MB
Goodram 2x2GB
Awatar użytkownika
Pyr0
Stalker

Posty: 134
Dołączenie: 29 Kwi 2009, 14:48
Ostatnio był: 07 Maj 2014, 12:42
Miejscowość: Piekary Śląskie
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 10

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez Matrix Strefa14 w 08 Lis 2010, 17:03

Atiemu chodzi o to że na DX9 mogło by dość często wywalać Out of memory i różne bugtrapy spowodowane dużą ilością obiektów na mapie
Awatar użytkownika
Matrix Strefa14
Modder

Posty: 1011
Dołączenie: 26 Maj 2009, 23:44
Ostatnio był: Dzisiaj, 20:55
Miejscowość: Gdzieś Daleko W Świętokrzyskim
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 225

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez atikabubu w 08 Lis 2010, 19:26

Kowek menda dyżurna :P
Coś takiego wywalało na dynamiku

Kod: Zaznacz wszystko
FATAL ERROR
 
[error]Expression    : assertion failed
[error]Function      : _VertexStream::Lock
[error]File          : .\R_DStreams.cpp
[error]Line          : 44
[error]Description   : (bytes_need<=mSize) && vl_Count


Deza nie ma na icq to nie mogę szczegółów zdobyć co zrobił że tak nie jest :P
W8.1 x64 / i5-4570 / Gigabyte GTX 750 / 8 GB DDR 3
Image
Pierwszy opek/ LA Persona (Firefox) / Hińskie bajki obejrzane / WoT noob
Awatar użytkownika
atikabubu
Moderator

Posty: 1365
Dołączenie: 23 Lut 2008, 13:10
Ostatnio był: Dzisiaj, 22:01
Miejscowość: Zajebista
Ostrzeżenia: 1
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: RP-74
Kozaki: 382

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez xKoweKx w 08 Lis 2010, 19:41

Nikt nigdy o tym nie wspominał nigdzie, więc skąd miałem wiedzieć? ;) I tak i tak w większe mody gram na statyku, bo lepiej chodzi i szybciej.
xKoweKx
Monolit

Posty: 5446
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: 17 Paź 2014, 22:35
Miejscowość: Warszawa
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1220

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez djcycu w 08 Lis 2010, 21:13

DX8? Klimat? Pffff... Śmiech na sali puste krzesła... Włączamy statyczne i nie ma ładnych cieni. Moim zdaniem lepiej wygląda z dynamicznym oświetleniem kiedy jest taki fajny ponury wieczorek a słoneczko rzuca cienie na asfalt... Ale nie... Bo 2004... No ludzie ja was proszę...

Uwagi moderatora:

Słyszałeś o czymś takim jak gust? - xKoweKx
Awatar użytkownika
djcycu
Monolit

Posty: 3310
Dołączenie: 17 Wrz 2009, 16:38
Ostatnio był: Dzisiaj, 18:27
Miejscowość: "Łosiek"
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 658

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez Bambosz107 w 08 Lis 2010, 21:23

Niestety trzeba się pogodzić z tym, że coraz mniej osób będzie doceniać klimat i urok DX8. Sam pamiętam, jak gały mi na wierzch wychodziły na widok screenów z CoD'a 4, podczas gdy sam ledwo dawałem radę z HL2 i CoD'em 2 na DX8, z powodu słabego kompa. Najlepiej by było, gdybyśmy mogli odpalić LA i w DX8 i 9, gdyż każdy będzie mógł znaleźć coś dla siebie i nikt nie będzie niezadowolony. :)
Go Go Power Rangers!!
Awatar użytkownika
Bambosz107
Legenda

Posty: 1285
Dołączenie: 10 Maj 2009, 21:50
Ostatnio był: Dzisiaj, 09:49
Miejscowość: Tarnów
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 87

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez djcycu w 08 Lis 2010, 21:56

I o to samo mi chodzi. Po co ograniczać te rzeczy? Komuś wadzi że ktoś chce pograć na dynamiku? Ja preferuję to i to. Lubię grać na dynamicznym bo ciekawie te cienie wyglądają. Poza tym nie widziałem tych leveli w takim oświetleniu jeszcze a sama NS nie pozwoliła mi na takie szarże na znanych z alph levelach. Poza tym... Czy DX8 i DX9 na statyku się czymś różni? Nie da rady zrobić tego za pomocą shaderów?
Awatar użytkownika
djcycu
Monolit

Posty: 3310
Dołączenie: 17 Wrz 2009, 16:38
Ostatnio był: Dzisiaj, 18:27
Miejscowość: "Łosiek"
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 658

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez dezodor w 09 Lis 2010, 23:32

xKoweKx,

you didnt see it in mods yet, because its rare issue, and it only happens with clear sky swamp map in soc. The easy way for it was to set the view distance and fog distance in weather files to low, something like 200meter or max 300meter, so this way engine could run the map. BUT this didnt work with LA, even if we reduced view distance below 200meter, which looks ugly anyway, so we had to find an other way. :)

-------------------------------------------------------------------------------------------

The problem was more complex. Stalker soc engine was written in 2002-2003, when it was not possible to make high detailed lands, because the compilers could not compile the map due to high memory usage and 32bit windows stuff... so they set the engine memory buffer to something like 1mbyte. This 1mb was still enough for soc maps in 2006-2007, because gsc simplified the maps, less objects, less trees, but those trees and objects were high quality. So the outcome (amount of vertexes) was still similar as it was in 2002-3. (what i mean is: maps in 2003-4 had lots of objects, great size, but all of the objects were low quality, while in 2005-6-7 the maps became smaller, had less objects, but those objects were much better quality)

Just a little comparsion to understand. In soc the pripyat level had around 700.000 static and 400.000 mu vertexes (mu is for trees and other lod ojbects). In lost alpha pripyat has 1.200.000 static, and 3.000.000 mu vertexes, which simply overflow the engine capabilities... because engine can not display more than 1.5million vertexes at once on the screen. And if you count it, la pripyat has 4.2million of that. Engine has no problem with static lightning, but it halted on dynamic due to the lots of realtime processes, but we found a hack, raised the internal cache, and this allows lost alpha to run on full dynamic lightning without any problems. However there are some drawbacks. the bulbs on the lights not visible, and r2_use_r1_light command needs to be turned on, which needs lots of pc power, but if its turned off, light is not visible at all on r2.

So thats the story of FDL mode in LA. A few months ago we decided to cut off the FDL mode from LA, because it simply ddint work, and we wanted to avoid such posts as "hey, the game is crashing <the log which atikabubu pasted in a few comments ago> and what to do?". Thank god, a few days ago we found the way, and that saved FDL :)

I hope this helped a bit to understand what our problem was :)
Image

Za ten post dezodor otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive wiewiur551.
Awatar użytkownika
dezodor
Kot

Posty: 20
Dołączenie: 13 Paź 2010, 00:50
Ostatnio był: 02 Kwi 2012, 00:50
Kozaki: 28

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez caleb59 w 11 Lis 2010, 15:28

OMG @dez my old Pentium 4 3.2GHz will explode! :-/ What about performance? So many features, objects, grass, scripts - are you really sure that users with older PC's will comfortable play in LA? :E
Image
| i7-2600K 3.40GHz | 8GB DDR3 RAM | HD 7850 OC 2GB GDDR5 RAM | Windows 8.1 Pro x64 |
Awatar użytkownika
caleb59
Very Important Stalker

Posty: 1656
Dołączenie: 23 Sie 2008, 18:59
Ostatnio był: Dzisiaj, 13:15
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 319

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez dezodor w 11 Lis 2010, 15:38

i think your pc is ok for lost alpha. you might not want to play in fdl mode with maxxed graphics settings though, but in static lightning mode, it will fly on max settings as hot knife in butter :) however la will needs more ram. i think minimum 2gb sys memory is needed (which you have, so no need to worry), because everything is bigger and better now.

for static lightning mode this pc will be good with 1680x1050 res, and all settings on full, except for "aa" and "af":

cpu: minimum 2ghz (intel or amd) (2.5ghz recommended)
ram: 2gb 400mhz ddr1
vga: ati 9800 or nvidia 7600
hdd: 10gb free space req! + 4gb swapfile

for full dynamic lightning mode:

cpu: c2d and around 3ghz
ram: 3gb or more
vga: ati hd4000 series or nvidia 8800 or higher
hdd: 10gb free space req! + 4gb swapfile or more

these are not the minimum req-s, they are for high settings, so if anyone lowers the graphics quality settings, slower pc will handle sl or even fdl mode.

addendum:

my pc specs to compare:

cpu: c2d e8400 (2x3ghz)
ram: 4gb 1066mhz rams in dual mode
vga: ati hd5770
+ 6gb swapfile in win7

and i can play la in 1920x1080 res on fdl mode with max settings (everything truely maxed + sky4ce 2.0 rc4.1) pretty smoothly (avg 60fps)

in static lightning mode with the same resolution and maxed settings i have avg 100fps, sometimes even more.
Image

Za ten post dezodor otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive caleb59, Kalib.
Awatar użytkownika
dezodor
Kot

Posty: 20
Dołączenie: 13 Paź 2010, 00:50
Ostatnio był: 02 Kwi 2012, 00:50
Kozaki: 28

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości

cron