Stalker, kiedy był jeszcze Oblivion Lostem

Czy to sen...? Koszmar! - Stwierdził z niepewnością Naznaczony rozglądając się nerwowo. Traumatyczne przeżycia sprzed lat ponownie dały o sobie znać.

Re: Stalker, kiedy był jeszcze S.T.A.L.K.E.R.E.M.

Postprzez djcycu w 30 Paź 2010, 23:24

Ale co powiem... Cały Dean po jasny gwint wsadził w to pazury i pociął grę... Co prawda kilka rzeczy się przyjęło pozytywnie bo jak dla mnie pojazdy to porażka. No chyba że pojazdy z posterunków wojskowych :) Co do mapek i lokacji to nie wiem czemu zrobiono nowe... Tamte były bardzo ciekawe moim zdaniem. Co do anomalii i artefaktów to gdzieś wyczytałem że miało być jak w CS i CoP i też nie rozumiem po co to zmieniono... Naprawdę nielogiczne jest gdy anomalia rozrywa organizmy a pod sobą ma zieloniutką sterczącą trawkę... Wolę gdy są to anomalne miejsca jako skupiska :) Cóż... Dziwię się też tego czemu wycięto kilka broni (łącznie z AKS74). Do pozytywnego cięcia zaliczam Zombie i Izlomy. Jak dla mnie mutanty te wyglądają przestarzale w porównaniu z resztą. Chimery w zasadzie pasowały by pod Radar albo Generatory. Ale tyle o moich gadkach :) Odniosę się jeszcze do Utak3ra popierając jego wypowiedź. MA rację że gra mogła by nie powstać... Co prawda wiele rzeczy wycięto niepotrzebnie ale gdyby pracowali dalej to gra była by tak samo przekładana jak Rig n Roll który jest też rosyjską produkcją. Nie wiem czemu ale rosjanie z miłą chęcią pracują latami nad grą ciągle ją dopracowując i ciągle tworząc co nowsze pierdoły... Stąd opóźnienia ponieważ nie ma tam żadnego silnego słowa typu "To bierzemy i już!". Szkoda że losy Stalkera potoczyły się tak chirurgicznie bo rzeczywiście było by ciekawie :)
Szczegółowe mapy do S.T.A.L.K.E.R Zew Prypeci

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti. Amen
Awatar użytkownika
djcycu
Monolit

Posty: 3533
Dołączenie: 17 Wrz 2009, 16:38
Ostatnio był: 12 Sty 2021, 21:51
Miejscowość: "Łosiek"
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 775

Reklamy Google

Re: Stalker, kiedy był jeszcze S.T.A.L.K.E.R.E.M.

Postprzez Soviet w 30 Paź 2010, 23:28

Cieszcie się tym co macie. Podczas prac nad pierwszym Stalkiem GSC miało marne pojęcie o tworzeniu gier (kwestią dyskusyjną jest czy teraz wiedzą więcej :P), więc gdyby nie wycięcie z gry tych założeń, których GSC nie było w stanie zrealizować, pewnie w Stalka nie gralibyśmy wcale.
r u avin a giggle m8? LA nie będzie.
Image
Awatar użytkownika
Soviet
Very Important Stalker

Posty: 2736
Dołączenie: 07 Maj 2005, 13:41
Ostatnio był: 30 Sty 2023, 16:16
Miejscowość: Wow
Kozaki: 787

Re: Stalker, kiedy był jeszcze S.T.A.L.K.E.R.E.M.

Postprzez thebesciak125 w 30 Paź 2010, 23:50

utak3r napisał(a):W ciągu ostatnich 10 minut czytam już drugi raz, jaki to Dean jest ZUY, jak GSC "spi***ło" coś.
Skoro tak, to wypad od Stalkera... gdyby nie oni, nie byłoby go. Nie rozumiecie jednej rzeczy - gdyby nie cięcia Deana, Stalker nigdy by się w ogóle nie ukazał, taka jest brutalna prawda. Dorośnijcie.


Panie Undertaker, sugerujesz Pan że podzieliłby los DN Forever ? :E
Awatar użytkownika
thebesciak125
Stalker

Posty: 80
Dołączenie: 31 Paź 2009, 11:44
Ostatnio był: 05 Lip 2023, 20:57
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 0

Re: Stalker, kiedy był jeszcze S.T.A.L.K.E.R.E.M.

Postprzez djcycu w 30 Paź 2010, 23:57

Owszem to miał na myśli :D I ja mam to samo zdanie :D A co do słów Sovieta to mówię wprost że na mnie STALKER w wersji jakiej mamy wywarł ogromne wrażenie :) I bardzo się cieszę że zagrałem w to i że doczekałem się kolejnych odsłon :)
Szczegółowe mapy do S.T.A.L.K.E.R Zew Prypeci

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti. Amen
Awatar użytkownika
djcycu
Monolit

Posty: 3533
Dołączenie: 17 Wrz 2009, 16:38
Ostatnio był: 12 Sty 2021, 21:51
Miejscowość: "Łosiek"
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 775

Re: Stalker, kiedy był jeszcze S.T.A.L.K.E.R.E.M.

Postprzez KoweK w 31 Paź 2010, 02:24

Tylko powiedźcie jak wyjaśnicie:

-wyeliminowanie kiwania się broni na boki, gdy chodzimy,
-inny efekt obrażeń,
-niepotrzebne skurczenie/zmienienie niektórych leveli,
-usunięcie praktycznie całej interakcji z otoczeniem i światłem,
-rozmowy PDA (można było chociaż zostawić prostą opcję czy dany NPC chce z nami handlować - po potwierdzeniu taki NPC macha do nas ręką z oddali. Taki patent był już w którymś buildzie i działał bardzo dobrze.),
-Lianę i Amebę też mogli zostawić...
-brak walk z mutantami na arenie,
-a noce to też ciemniejsze w buildach były. :D

Mógłbym wymienić jeszcze parę elementów, które były gotowe i działające, ale nie chce mi się myśleć.
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5642
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: 08 Mar 2024, 14:32
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1470

Re: Stalker, kiedy był jeszcze S.T.A.L.K.E.R.E.M.

Postprzez StalkerCiastek w 31 Paź 2010, 09:53

Kowek -> tego się nigdy nie dowiemy. Zarzut, że te elementy nie działały sprawnie jest do bani. Niektóre z tych rzeczy są w buildach i wyglądają świetnie. Być może GSC gonił czas, wydawca i brak pieniędzy? W to też wątpię, bo te fragmenty były i tak gotowe. Można też powiedzieć, że koncepcja stalkera zmieniała się wiele razy od czasu pierwszym zapowiedzi. Ale to były całkiem fajne rzeczy które dużo wniosłyby do gry. Ostatecznie lepiej się cieszyć tym co mamy, bo mogło być gorzej. Weźmy za przykład pojazdy. Twórcy usunęli je twierdząc, że z powodu anomalii i innych przeszkód jeżdżenie nimi jest trudne. I rzeczywiście sami zobaczcie. Są mody na pojazdy i jak się nimi jeździ? Pomijając sprawę z fizyką (BARDZO głośne trzaski, dachowania i ginięcie od uderzenia w płotek) to i tak niewypał. Jeżdżenie w Zonie nie spodobało mi się. Było trochę monotonne i łatwo się rozbić. No i nie wszędzie dało się wjechać. Usunięcie pojazdów pociągnęło za sobą kasację jednej lokacji (bo na samochodach się opierała), ale to i dobrze. Chociaż to co wypisał Kowek jest rzeczywiście ciekawe i na pewno by się sprawdziło. Dla mnie to też zagadka, ale ta obecna wersja Stalkera też jest bardzo fajna.
GSC może się zrehabilitować w nadchodzącym Stalker 2... ale w to wątpię :D .

-a noce to też ciemniejsze w buildach były. :D

Fakt. Im dalej w centrum zony tym noce jaśniejsze były. W kordonie było jeszcze nawet ciemno. Za to już w Jantarze nawet nie wiedziałem czy obecnie jest dzień czy noc. Cały czas tak samo jasno.

-Lianę i Amebę też mogli zostawić...

Co to Liana i Ameba?
LOL
Awatar użytkownika
StalkerCiastek
Redaktor

Posty: 357
Dołączenie: 27 Cze 2008, 21:17
Ostatnio był: 26 Cze 2014, 17:46
Miejscowość: Gdzieś
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 58

Re: Stalker, kiedy był jeszcze S.T.A.L.K.E.R.E.M.

Postprzez iMattheush w 31 Paź 2010, 12:54

Co to Liana i Ameba?
Czyżby jakieś artefakty albo anomalie? Kowek, rozjaśnij temat Ameby i Liany bo my nie wiemy "z czym to się je".:)
iMattheush
Kot

Posty: 45
Dołączenie: 01 Gru 2009, 17:10
Ostatnio był: 07 Paź 2021, 18:38
Miejscowość: Prypeć (Припять)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 2

Re: Stalker, kiedy był jeszcze S.T.A.L.K.E.R.E.M.

Postprzez atikabubu w 31 Paź 2010, 13:04

Ameba jest w Solyance, taka roślinna paszcza która zaciska się przy nadepnięciu. Liana to taki jakby wiszący korzeń...
Fiat justitia ruat caelum
W10 x64 / Ryzen 3600 4.2 GHz/ Gigabyte GTX 1070 / 16 GB DDR 4
Pierwszy opek/ LA Persona (Firefox) / Hińskie bajki obejrzane
Awatar użytkownika
atikabubu
Very Important Stalker

Posty: 1459
Dołączenie: 23 Lut 2008, 13:10
Ostatnio był: 01 Sty 2024, 01:00
Miejscowość: Zajebista
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: RP-74
Kozaki: 569

Re: Stalker, kiedy był jeszcze S.T.A.L.K.E.R.E.M.

Postprzez KoweK w 31 Paź 2010, 13:24

http://img.gameru.net/img/a0286.jpg

Liana była w którymś buildzie, ale nie pamiętam w którym. :/
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5642
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: 08 Mar 2024, 14:32
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1470

Re: Stalker, kiedy był jeszcze S.T.A.L.K.E.R.E.M.

Postprzez djcycu w 31 Paź 2010, 14:42

W NS jak było to widoczne to było fajne no a jak nie to wkurzało bo nawet jak zaatakowało to człowiek nie widział nic w dalszym ciągu :) Poza tym aby wstawić taką Amebę trzeba było dać ją na płaską powierzchnię by nie robiło kwiatków i nie właziło w ziemię... No i moim zdaniem powinna ona natychmiastowo zabijać bo jak się zamknęło to naprawdę szanse na wyjście z tego w realu były by znikome. Co do tego co podał Kowek to sam właśnie napisałem wcześniej i pytałem. Szczególnie nie wiem czemu bawiono się przy levelach na nowo skurczając je... Noce natomiast jasne mi się podobają. Wrażenie jak przy blasku księżyca zimnymi wieczorami. Bo takie całkowicie ciemne? W trakcie dynamicznej rozgrywki czyli tylko przejście głównego wątku nie poeksplorujemy za wiele bo nic nie zauważymy po drodze :( Dlatego uważam że rozwiązanie w finalnej wersji było o wiele lepsze. Poza tym sama zona nie musi być ciemna jak jasna cholera bo przecież dzieje się to pod gołym niebem w normalnym świecie... A takie mroczne mapki i klimaty wcale się nie imają tym ciemnym zabarwieniem. Taka atmosfera leży moim zdaniem w ponurych kolorach otocznia a nie w na siłę budowanym mroku. Intro CoP ma fajne rysuneczki które bardziej rozjaśniają moją wypowiedź a szczególnie ta obrzydliwie wyglądająca Chimera a później zdjęcie Degtariova na tle krajobrazu Zony :)
Szczegółowe mapy do S.T.A.L.K.E.R Zew Prypeci

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti. Amen
Awatar użytkownika
djcycu
Monolit

Posty: 3533
Dołączenie: 17 Wrz 2009, 16:38
Ostatnio był: 12 Sty 2021, 21:51
Miejscowość: "Łosiek"
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 775

Re: Stalker, kiedy był jeszcze S.T.A.L.K.E.R.E.M.

Postprzez Michu w 09 Lis 2010, 15:29

Ja mam kilka artykułów z 06, 07 jak wtedy kupowałem gazety ale nawet nie wiedziałem co to stalker. Tylko bodajże większość to CD-Action i może Click też się znajdzie.


Dzięki za skany.


@Edit

czytnąłem sobie i jetem pod wrażeniem. Klimat wylewa się nawet z tych skanów. Cholernie szkoda że ta gra nigdy nie wypaliła tak jak zamierzano :). I utwierdzam się w tym że stalker 2 tego nie wyratuje, choć kto wie...
Awatar użytkownika
Michu
Very Important Stalker

Posty: 1556
Dołączenie: 10 Lip 2007, 00:34
Ostatnio był: 10 Paź 2023, 16:11
Miejscowość: Jelenia Góra
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 131

Re: Stalker, kiedy był jeszcze S.T.A.L.K.E.R.E.M.

Postprzez satan696 w 01 Sty 2011, 12:20

Przepraszam ze tak odkopie ale coz ;) Ja zaczalem grac w stalkera z 4 dni temu (COP) , sadze ze i tak stalker to genialna gra . Uwazam ze mamy 2 dobre czesci SoC i CoP oraz taka sobie CS ale podejzewam ze stalker 2 moze byc taki jak pierwsze zalozenia bo w sumie nie musieli niszczyc starych zalozen mogli poprostu je odstawic i czekac na odpowiednia pore . Musimy poczekac .
Awatar użytkownika
satan696
Stalker

Posty: 63
Dołączenie: 26 Gru 2010, 23:25
Ostatnio był: 23 Cze 2013, 17:37
Frakcja: Zombie
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 2

PoprzedniaNastępna

Powróć do S.T.A.L.K.E.R. Dream

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości