S.T.A.L.K.E.R.: Anarchy Cell

Czy to sen...? Koszmar! - Stwierdził z niepewnością Naznaczony rozglądając się nerwowo. Traumatyczne przeżycia sprzed lat ponownie dały o sobie znać.

S.T.A.L.K.E.R.: Anarchy Cell

Postprzez Szpagin w 01 Lut 2011, 19:11

Nie wiem, gdzie to wrzucić, ale chyba najlepiej będzie pasowało to do tego tematu. Otóż nie tylko Cień Czarnobyla zmieniał się w czasie tworzenia. Anarchy Cell. Może nic to wam nie mówi, ale pewien wewnętrzny dokument GSC sprawia, że odkrywamy fakty mogące rzucić nowe światło na to, co wiemy o grze Stalker: Czyste Niebo.

Wspomniane Anarchy Cell to pierwsza, kodowa jeszcze nazwa prologu Stalkera. Kilka dość interesujących elementów uległo dużej zmianie - w tym rzeczy, o których nie mieliśmy pojęcia. Zacznijmy od samego początku: bohaterem AC miał być nie Szrama, a najemnik o imieniu Messer. Punktem wyjścia miała być oenzetowska ekspedycja do wnętrza Zony, prowadzona właśnie przez Messera, w trakcie której miała mieć miejsce potężna emisja. Bohater miał zostać znaleziony na Bagnach przez Czyste Niebo, a następnie udać się w pogoń za Striełokiem - cel jest więc ten sam. Fabuła miała w większym stopniu koncentrować się na Świadomości-Z i noosferze.

Z innych ciekawostek: planowano dodać kilka nowych map: most nad rzeką Prypeć czy wielką podziemną lokację (w tekście nazwana wręcz podziemnym miastem!). Najbardziej spodobała mi się kryjówka ukryta w pryzmie złomu na Wysypisku.
Wyglądałoby to tak.
Tekst na pewno jest oryginalny, czego dowodzi build oznaczony jako 3120+. Zawiera początek gry (scena z generatorem, która była swego rodzaju interaktywnym intrem), zaś sam folder nazywa się anarchy_cell (chyba, jak ktoś ma to na kompie, to proszę o weryfikację).

Zresztą, co ja będę mówił: ten dokument to istna żyła złota i zapraszam wszystkich do zapoznania się z nim.

DOWNLOAD
Image

Za ten post Szpagin otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive SkullDagger, Kuran17.
Awatar użytkownika
Szpagin
Legenda

Posty: 1187
Dołączenie: 26 Wrz 2009, 11:39
Ostatnio był: 15 Gru 2021, 23:24
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 238

Reklamy Google

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Anarchy Cell

Postprzez iMattheush w 02 Lut 2011, 17:26

Bardzo ciekawy artykuł, lecz nie wiem, czy nie jest to podróbka. Widać, że GSC próbował zrekompensować cięcia w ShoCu dając porządny prequel. Jak widać oba buildy 3120 są dość późne, gdyż na ekranach ładowania lokacji jest już napis "Clear Sky" a nie "Anarchy Cell". Poza tym nie wiem, czy Szrama w wersji niespolonizowanej to nie jest właśnie Messer ;)
iMattheush
Kot

Posty: 45
Dołączenie: 01 Gru 2009, 17:10
Ostatnio był: 07 Paź 2021, 18:38
Miejscowość: Prypeć (Припять)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 2

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Anarchy Cell

Postprzez fefes w 06 Lut 2011, 19:41

W angielskiej wersji Szrama nazywał się chyba Scar.
Awatar użytkownika
fefes
Kot

Posty: 6
Dołączenie: 03 Sty 2010, 17:39
Ostatnio był: 06 Lut 2011, 19:25
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 0

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Anarchy Cell

Postprzez Przemek77 w 09 Lut 2011, 10:10

iMattheush napisał(a):Poza tym nie wiem, czy Szrama w wersji niespolonizowanej to nie jest właśnie Messer ;)

Messer (niem.) - Nóż
Z tego wynika, że "Messer" mógł być narodowości niemieckiej bądź austriackiej.

Poza tym... tak się przyjrzałem temu dokumentowi i sądzę, że to podpucha. "Screeny" z Messerem to rendery pochodzące jeszcze z czasów Cienia Czarnobyla, tak samo niektóre koncepcje mutantów. "Screeny" z "nowych" lokacji to albo lekko przerobione zdjęcia, albo tylko rysunki.

Jestem pełen sceptycyzmu, że to faktycznie wylazło z GSC.
Pijany listonosz ze świata modliszek
Przywozi mi listy, i niszczy mi ciszę,
Której nie ma i tak;
Bo jest dziecko moje i sny atomowe,
I myśli myśliwce co są odrzutowe -
Ich huk - to dla mnie - znak.
Awatar użytkownika
Przemek77
Przewodnik

Posty: 904
Dołączenie: 26 Maj 2008, 13:17
Ostatnio był: 29 Gru 2022, 21:38
Miejscowość: LUBLIN
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Akm 74/2U
Kozaki: 118

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Anarchy Cell

Postprzez stalker1997 w 14 Gru 2011, 13:25

Bardzo ciekawe...choć przerywnikowo czytałem, no z troszka jest tu zmian wobec oryginału ale nie wiem czy tak dużo jak było to z Cieniem Czarnobyla :E . Co przeczytałem co się różniło od oryginału to:
-Miał być port na Xboxa
-NPC-ety miały mieć więcej zachowań takich jak np. Przeskakiwanie przez murki, okna itp.
-Tak jak w poprzednich postach główny bohater miał mieć ksywę Messer
-Nasz Bohater miał należeć podajrze do anarchistycznej grupy, której jednym z celów było działanie przeciwko Strielokowi
-Messer ma inny wygląd
-Miał być tryb Co-op (To mnie zafascynowało), ale chyba tylko dla konsol...(nie za bardzo zrozumiałem)
-W Czystym Niebie chyba były dwa zakończenia (Nie grałem, więc nie wiem), w Anarchy Cell miało być wiele tak jak w przypadku Cienia Czarnobyla
-Nie wiem czy w Czystym niebie frakcja Czyste niebo jest najsilniejsza ale w przypadku Anarchy Cell była najsilniejszą
-Miały być legendy i plotki o sekretnych i niewiarygodnych miejscach do których dostajemy się z miarą przechodzenia fabuły
-W przypadku Zewu Prypeci po emisji miały się zmieniać tylko anomalie, w Anarchy Cell emisja miała zmienić mapę
-Fabuła miała opowiadać o konfliktach między Czystym Niebem, a wolnymi stalkerami, o dwóch naukowcach, którzy byli założycielami Czystego nieba. *Byli jako jedyni zaangażowani w eksperymentach nad noosferą, po tym wydarzeniu nie dołączyli do świadomości-c, mieli oni większą wiedzę o zonie niż inni i mieli własną wizję jak wystyuować się z eksperymentu poza kontroli. Czyste niebo próbuje powstrzymać tą grupę za wszelką cenę*, dalej nie próbowałem przetłumaczyć nie umiałem. Możecie sami spróbować. Fabuła będzie też opowiadać też o takich rzeczach jak mózgozwęglaczu, świadomości-c, noosferze i wydarzeniach z 2006 roku
-Fabuła miała zająć około 20 godzin (nie wiem jak w przypadku Czystego Nieba)
-Wszystkie mapy miały mieścić razem około 30 km, czyli całą zamknięta strefę Czarnobylską (Nie wiem jak w przypadku Czystego Nieba)
-Mieli być też psychopaci, w przypadku serii stalker takowych chyba nie ma
*- nie wiem czy dobrze zostało to przetłumaczone
~Off-Top~
Z tego co wiem to nawet był prototyp Cienia Czarnobyla na PSP :D, zamierzali też, lub nadal zamierzają zrobić port Cienia Czarnobyla na Xboxa, ale jak ma wyjść port do STALKER 2 (Miejmy nadzieje, że w ogóle STALKER wyjdzie), to raczej nie będzie potrzebny port Cienia Czarnobyla.
~Off-Top End~
Fajnie, że mieli plany na co-opa tylko szkoda, że im to nie wyszło ):
Miałem VISa przez 0,1 sek. LA nie będzie.

Za ten post stalker1997 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive KoweK, Woland.
Awatar użytkownika
stalker1997
Kot

Posty: 34
Dołączenie: 13 Gru 2010, 20:29
Ostatnio był: 05 Lut 2020, 14:54
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 2

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Anarchy Cell

Postprzez djcycu w 29 Lut 2012, 10:57

A ja to czytałem i nie mogłem w sumie uwierzyć w tę całą grę że niby miało być jakieś Anarchy Cell... Z tego co wyszło czyli CS to dla mnie cały ten PDF ze screenami różnymi to jeden wielki fanart. Po pierwsze brakowało bardzo dużo lokacji z samego SoC więc nie wiem gdzie chcieli te całe 20h zapchać... Po drugie widziałem te niektóre screeny już wcześniej choćby nawet przy instalce SoC. Zdjęcie biegnącego stalkera w Bułacie to też przecież z SoC jest no a screeny z pięknym tunelem i pogłębiarką to nic innego jak Prypeć 1 czyli niewydana wcześniej mapka z CoP która według twórców miała być w CS! Zapowiadali nawet głośno że pojawi się Limańsk oraz podziemia Prypeci. Całość po przeczytaniu uważam za zlepek wszelakiego materiału... Nie wiem dlaczego GSC nie było tak cwane żeby takiego CS obstawić w mapki z SoC a mimo tego że są one nie do przejścia nie wstawili zadań rodowodem z Fallouta gdzie jako zadania poboczne można by było skoczyć np na Radar albo Prypeć zupełnie dzikie i opustoszałe przez stalkerów z wiadomego powodu... Anarchy Cell to albo wynik fantazji fanów albo zwyczajny fikcyjny projekt GSC dla pobudzenia zatwardziałych fanatyków stalkera tj. nas i nam podobnych.
Szczegółowe mapy do S.T.A.L.K.E.R Zew Prypeci

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti. Amen
Awatar użytkownika
djcycu
Monolit

Posty: 3533
Dołączenie: 17 Wrz 2009, 16:38
Ostatnio był: 12 Sty 2021, 21:51
Miejscowość: "Łosiek"
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 775

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Anarchy Cell

Postprzez KoweK w 29 Lut 2012, 17:27

Eh, każdy producent robi sobie takie założenia na papierze przed produkcją gry, by mieć jakiś zarys i koncepcję, która nie zawsze jest ostateczna (w tym przypadku np. tytuł). Co ty myślisz, że oni sobie siadają do komputerów i z żadnych materiałów nie korzystają? :E
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5642
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: 08 Mar 2024, 14:32
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1470


Powróć do S.T.A.L.K.E.R. Dream

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości