Modyfikacja parametrów broni

Re: Modyfikacja parametrów broni

Postprzez HitFan w 26 Maj 2015, 16:01

Rain napisał(a):Rozrzut łusek w przestrzeni 3D:
shell_point = 0.0, 0.136, 0.03
shell_dir = 0.0, 0.0, 0.4

Można prosić coś więcej na ten temat? Jak określić w którym miejscu jest zamek, żeby łuski wypadały dokładnie z niego? Z góry dziękuję za pomoc
/ Gaming rig / Intel i5-4460 3.2GHz / 8GB DDR3 RAM / GTX 960 STRIX 2GB GDDR5 RAM / Windows 10 x64 /
/ Coding machine / Intel i5-7200U 2.7GHz / 8GB DDR4 RAM / R5 M330 2GB GDDR3 RAM / Windows 10 x64 /
Awatar użytkownika
HitFan
Weteran

Posty: 651
Dołączenie: 21 Sty 2012, 17:26
Ostatnio był: 15 Lut 2022, 20:18
Miejscowość: Bytom
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Obokan
Kozaki: 86

Reklamy Google

Re: Modyfikacja parametrów broni

Postprzez Plaargath w 26 Maj 2015, 23:17

Z góry zaznaczam, że improwizuję, bo się z particlami nigdy nie bawiłem. Te trzy wartości oddzielone przecinkami to są osie x,y,z. Zauważ, że w configach vanillowych fire_point różni się od shell_point tylko trzecią, która jest mniejsza - z czego wynika, że to jest oś "od-nas" - "do-nas", albo "od-nas-wzdłuż-giwery" - "do-nas-wzdłuż-giwery" że tak to ujmę, a niższa wartość to ewidentnie bliżej nas (zapewne minus to już będzie za nami). Spróbuj powstawiać jakieś znacząco różniące się wartości i obserwuj co i w którą stronę - po 3 próbach powinieneś wiedzieć na bank która wartość to która oś (jak skrypciłem dookoła actor position zet był zamieniony z ygrekiem, nie wiem jak tutaj się sprawa przedstawia). No a potem cudownie żmudne dopasowywanie. Tak bym to widział, jeśli chcesz grzebać tylko w configu. A jak na poważniej to edytuj same particle - ktoś z naszych tutaj na pewno wie jak najlepiej, zapewne się okaże, że SDK czy inne ustrojstwo cały proces ułatwia.

EDIT
Jeszcze możesz zmienić sobie shell_bone, jeśli wiesz na przykład jaka tam jest dokładnie kość w modelu w miejscu, które Cię interesuje, pewnie byłoby szybciej.

EDIT 2
smrtphoneusr napisał(a):It's a config issue, nothing to do with the model.
sometimes it's very hard to find the right values for the shell_point if a weapon is made from scratch (there are two shell_point values in the configs, one for the hud (aimed) and one for shooting from the hip), it's a lot easier if you base your new weapons on the position of a vanilla gun that has a similar shape and weapons class. That way you can use it's values for ejection and hud_offset with little alteration.
Try using a vanilla gun that is similar to yours and put your new model in it's config. If you can aim it halfway straight the shells should eject in more or less the correct place as well.

(wrzuciłem na szybko shell_point do searcha na forum GSC, na pewno tam znajdziesz więcej)
Image Image

Merkantylizm, srerkantylizm.
Awatar użytkownika
Plaargath
Weteran

Posty: 653
Dołączenie: 23 Mar 2010, 15:12
Ostatnio był: 03 Kwi 2022, 22:03
Kozaki: 234

Re: Modyfikacja parametrów broni

Postprzez HitFan w 11 Cze 2015, 21:48

Kod: Zaznacz wszystko
PDM_disp_base = 1.0
PDM_disp_vel_factor = 0.5
PDM_disp_accel_factor = 0.5
PDM_crouch = 1.0
PDM_crouch_no_acc = 1.0

Tutaj im więcej tym lepiej, czy im mniej tym lepiej?
/ Gaming rig / Intel i5-4460 3.2GHz / 8GB DDR3 RAM / GTX 960 STRIX 2GB GDDR5 RAM / Windows 10 x64 /
/ Coding machine / Intel i5-7200U 2.7GHz / 8GB DDR4 RAM / R5 M330 2GB GDDR3 RAM / Windows 10 x64 /
Awatar użytkownika
HitFan
Weteran

Posty: 651
Dołączenie: 21 Sty 2012, 17:26
Ostatnio był: 15 Lut 2022, 20:18
Miejscowość: Bytom
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Obokan
Kozaki: 86

Re: Modyfikacja parametrów broni

Postprzez Pangia w 11 Cze 2015, 22:43

Te linie (a przynajmniej pierwsze trzy) to faktor czułości myszy, i wbrew pozorom im większy, tym wolniej się ona porusza. Nie są jednak one wymagane w configu, kiedyś się ich pozbywałem i Stalker działał bez zarzutu. Ulepszenia określane jako „obsługa” zmniejszają te wartości, co często prowadzi do tego, że nie idzie wycelować z broni, bo mysz lata za szybko. Ogółem to według mnie kretynizm potężny, najlepiej wywalić całkiem – chyba, że podmieniasz ulepszenia broni, wtedy to się może w jakiś sposób przydać mimo wszystko, ale przeciągnięcie tych wartości w stylu GSC tylko popsuje całą robotę.

EDIT: A, to dział Cienia Czarnobyla, więc notka o ulepszeniach nie do końca pasuje. Ale może ci się przydać na przyszłość. I gdyby jakimś cudem gra nie chciała śmigać bez tych linii wstawionych w configu, to pierwszą wartość i dwie ostatnie ustaw na 1.0, a pozostałe na przedział 1.2 - 1.7 zależnie od typu broni (większe dla snajperek i kaemów, mniejsze dla pistoletów i lekkich broni).
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: Modyfikacja parametrów broni

Postprzez HitFan w 18 Cze 2015, 21:22

Pany, które wartości odpowiadają za celność? Bo wszystkie PDM są związane tylko z parametrem "obsługa"
/ Gaming rig / Intel i5-4460 3.2GHz / 8GB DDR3 RAM / GTX 960 STRIX 2GB GDDR5 RAM / Windows 10 x64 /
/ Coding machine / Intel i5-7200U 2.7GHz / 8GB DDR4 RAM / R5 M330 2GB GDDR3 RAM / Windows 10 x64 /
Awatar użytkownika
HitFan
Weteran

Posty: 651
Dołączenie: 21 Sty 2012, 17:26
Ostatnio był: 15 Lut 2022, 20:18
Miejscowość: Bytom
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Obokan
Kozaki: 86

Re: Modyfikacja parametrów broni

Postprzez Pangia w 18 Cze 2015, 21:53

Paanie kolego, toż to podstawy. fire_dispersion_base, mniejsze daje mniejsze rozproszenie pocisków = lepszą celność.
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!

Za ten post Pangia otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive HitFan.
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: Modyfikacja parametrów broni

Postprzez HitFan w 19 Cze 2015, 20:36

A co jeszcze? Bo aktualnie SiG550 ma ustawione 0.3 a G36 0.1, lecz i tak SIG ma większą celność wg. paska w grze.
/ Gaming rig / Intel i5-4460 3.2GHz / 8GB DDR3 RAM / GTX 960 STRIX 2GB GDDR5 RAM / Windows 10 x64 /
/ Coding machine / Intel i5-7200U 2.7GHz / 8GB DDR4 RAM / R5 M330 2GB GDDR3 RAM / Windows 10 x64 /
Awatar użytkownika
HitFan
Weteran

Posty: 651
Dołączenie: 21 Sty 2012, 17:26
Ostatnio był: 15 Lut 2022, 20:18
Miejscowość: Bytom
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Obokan
Kozaki: 86

Re: Modyfikacja parametrów broni

Postprzez r_populik w 19 Cze 2015, 20:47

Zajrzyj do plik ui_wpn_params.script funkcja GetAccuracy. Będziesz tam miał podane wartości z kofigu broni, które brane są pod uwagę przy wyliczaniu długości paska celności w inwentarzu. W COPie zależy ona wyłącznie od fire_dispersion_base, być może w Cieniu jest inaczej.
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 29 Wrz 2022, 22:03
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Re: Modyfikacja parametrów broni

Postprzez HitFan w 19 Cze 2015, 21:04

Kod: Zaznacz wszystko
   local fire_dispersion_base   = ltx:r_float(section,"fire_dispersion_base")
   local cam_dispersion      = ltx:r_float(section,"cam_dispersion")
   local cam_dispersion_inc    = read_if_exist(ltx, section, "cam_dispertion_inc", 0)    
   local cam_dispersion_frac    = read_if_exist(ltx, section, "cam_dispertion_frac", 1)
   local cam_step_angle_horz   = ltx:r_float(section,"cam_step_angle_horz")
   local rpm          = ltx:r_float(section,"rpm")
   local ammo_list         = ltx:r_string(section,"ammo_class")

Jak z tymi parametrami jest? Im mniej tym lepiej w każdym?
fire_dispersion_base
cam_dispersion
cam_dispertion_inc
cam_dispertion_frac
cam_step_angle_horz

Chyba tak, bo sig miał cam_step_angle_horz ustawiony na 0.1 a g36 na 0.8
/ Gaming rig / Intel i5-4460 3.2GHz / 8GB DDR3 RAM / GTX 960 STRIX 2GB GDDR5 RAM / Windows 10 x64 /
/ Coding machine / Intel i5-7200U 2.7GHz / 8GB DDR4 RAM / R5 M330 2GB GDDR3 RAM / Windows 10 x64 /
Awatar użytkownika
HitFan
Weteran

Posty: 651
Dołączenie: 21 Sty 2012, 17:26
Ostatnio był: 15 Lut 2022, 20:18
Miejscowość: Bytom
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Obokan
Kozaki: 86

Re: Modyfikacja parametrów broni

Postprzez Pangia w 19 Cze 2015, 21:11

W Cieniu na pewno pod uwagę brany jest odrzut broni – dlatego, chociaż Deagle ma pierwszy strzał idealnie celny, wg paska w inwentarzu ma najgorszą celność spośród wszystkich broni w grze, a Szybkostrzelny AKS, chociaż ma jedynie zmniejszony odrzut i zwiększoną szybkostrzelność, wg tego samego paska jest najcelniejszą bronią automatyczną po F2000.
I tak, im mniej, tym lepiej dana broń się zachowuje w danym aspekcie.
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: Modyfikacja parametrów broni

Postprzez HitFan w 19 Cze 2015, 21:27

Pangia napisał(a):I tak, im mniej, tym lepiej dana broń się zachowuje w danym aspekcie.

A jesteś w stanie wytłumaczyć który parametr konkretnie za co odpowiada?
/ Gaming rig / Intel i5-4460 3.2GHz / 8GB DDR3 RAM / GTX 960 STRIX 2GB GDDR5 RAM / Windows 10 x64 /
/ Coding machine / Intel i5-7200U 2.7GHz / 8GB DDR4 RAM / R5 M330 2GB GDDR3 RAM / Windows 10 x64 /
Awatar użytkownika
HitFan
Weteran

Posty: 651
Dołączenie: 21 Sty 2012, 17:26
Ostatnio był: 15 Lut 2022, 20:18
Miejscowość: Bytom
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Obokan
Kozaki: 86

Re: Modyfikacja parametrów broni

Postprzez Pangia w 19 Cze 2015, 21:51

1) rozrzut broni
2) jakiś parametr związany z odrzutem, nie mam pewności za co dokładnie odpowiada
3) odrzut broni po wystrzale
4) nie wiem, ale bez jego edycji można się obejść
5) maksymalny kąt, o jaki broń może zostać podniesiona przy strzelaniu – stoi ponad 3), czyli jeśli podrzut ustawisz na 1, a kąt na 0.5, to podrzut nigdy nie przekroczy 0.5
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!

Za ten post Pangia otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive HitFan.
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Poprzednia

Powróć do Tutoriale

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości