Tworzenie modeli ogf

Re: [TUTORIAL]Tworzenie modeli ogf

Postprzez Crew w 02 Lip 2009, 23:24

Wszystko próbuję i nic : / Nie mam pojęcia jak to zrobić żeby działało
ASUS ROG Strix G17 R7-6800H/32GB/1TB + 4TB/Win11 RTX3070Ti 240Hz
Awatar użytkownika
Crew
Łowca

Posty: 415
Dołączenie: 22 Lut 2008, 19:11
Ostatnio był: 05 Mar 2024, 21:08
Miejscowość: Wałcz
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 19

Reklamy Google

Re: [TUTORIAL]Tworzenie modeli ogf

Postprzez MatrixSTR w 05 Lip 2009, 05:34

a pokazuje Ci się jakiś błąd podczas ładowania?
może po prostu ten program nie chodzi na viście
Awatar użytkownika
MatrixSTR
Modder

Posty: 1097
Dołączenie: 26 Maj 2009, 23:44
Ostatnio był: 16 Wrz 2023, 17:02
Miejscowość: Gdzieś Daleko W Wielkopolsce
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 276

Re: [TUTORIAL]Tworzenie modeli ogf

Postprzez zdzicho w 12 Lip 2009, 21:43

Twój folder z OGFViewer powinien wyglądać mniej-więcej tak http://img199.imageshack.us/img199/8176/forum1hws.jpg musisz otworzyć plik OGFViewer.cfg za pomocą notatnika i wpisać w nim ścieżkę do tekstur, u mnie to wygląda tak http://img18.imageshack.us/img18/8320/forum2qyj.jpg po tej operacji modele wyglądają np. tak http://img188.imageshack.us/img188/5667/forum3z.jpg jeżeli to nadal nie pomoże to napisz.
PS. Oto link na którym jest pokazany mój nowy model 3d http://www.youtube.com/watch?v=uozuM44y5jw
PS2. Zrobiłem tutorial myślę że może poniektórym nieco pomóc http://www.youtube.com/watch?v=l00TJ_1lFAs

Za ten post zdzicho otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive r_populik.
Awatar użytkownika
zdzicho
Modder

Posty: 567
Dołączenie: 19 Cze 2009, 20:02
Ostatnio był: 16 Paź 2023, 20:07
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 500

Re: [TUTORIAL]Tworzenie modeli ogf

Postprzez MatrixSTR w 10 Lis 2009, 01:08

mam pytanie. wie ktoś jak z edytować broń w hudzie? bo chce dodać żeby na stałe byl celownik optyczny w mp5 a nie wiem za bardzo jak połączyć to z animacjami. najlepiej jakby ktoś napisał poradnik jak krok po kroku to zrobić. Z góry dziekuje
i jeszcze jedno pytanie. Jest jakiś program do podglądu plików .ogf oprócz ogfviewera? Bo mam taki błąd że jak otwieram nim niektóre bronie z arsenalmoda to nie są one wyświetlone w całości (wyświetla na przykład sam magazynek i tłumik)
Awatar użytkownika
MatrixSTR
Modder

Posty: 1097
Dołączenie: 26 Maj 2009, 23:44
Ostatnio był: 16 Wrz 2023, 17:02
Miejscowość: Gdzieś Daleko W Wielkopolsce
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 276

Re: Tworzenie modeli ogf

Postprzez r_populik w 11 Wrz 2012, 21:12

Mam pytanko odnośnie edycji modeli w 3ds max. Zdarza mi się przy eksporcie komunikat o treści kilkanaście razy poniższa linia:
Kod: Zaznacz wszystko
Optimize: invalid face found. Removed

po czym 3ds max się wyłącza.
Znalazłem w sieci sposób na ominięcie tego błędu poprzez eksport modelu najpierw do formatu smd, a potem w milku do object. Niemniej jednak zdarza się, że Milk nie chce zaimportować modelu i też się wyłącza. A wtedy dupa. Więc gdyby ktoś miał jakieś info odnośnie powodów występowania w 3ds max błędu wskazanego na wstępie, byłbym zobowiązany.
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 29 Wrz 2022, 22:03
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Re: Tworzenie modeli ogf

Postprzez utak3r w 04 Sty 2013, 11:11

Tak na przyszłość, dla innych (bo r_populik zapewne zdążył już się dowiedzieć...):
Jednym z problemów eksportu jest skalowanie. Verteksy nie mogą na siebie nachodzić. Polecam używanie opcji "weld" (łączenie bardzo bliskich wierzchołków). Innym problemem są niedomknięte trójkąty, które mogą powstać np. po usunięciu wierzchołka. Trzeba na takie rzeczy uważać przed eksportem.
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: Tworzenie modeli ogf

Postprzez r_populik w 04 Sty 2013, 12:57

Potwierdzam jak najbardziej, że używanie opcji "weld" pomaga ograniczać występowanie invalid face, ale w problemie który opisałem wyżej winny okazał się nienajnowszy plugin eksportu. Po zmianie plugina komunikaty wprawdzie się pokazywały, ale program się nie wyłączał i udało się wyeksportować model do *.object.
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 29 Wrz 2022, 22:03
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Re: Tworzenie modeli ogf

Postprzez Plaargath w 20 Kwi 2014, 01:50

Mam pytanko na temat pliku OGFViewer.cfg. Czy da się jakoś zmusić program, żeby posiłkował się kilkoma zadanymi ścieżkami? Metodą prób i błędów nie dało rady.
Image Image

Merkantylizm, srerkantylizm.
Awatar użytkownika
Plaargath
Weteran

Posty: 653
Dołączenie: 23 Mar 2010, 15:12
Ostatnio był: 03 Kwi 2022, 22:03
Kozaki: 234

Poprzednia

Powróć do Tutoriale

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość