Wasze wskazówki

"Ogólnie rzecz biorąc, jest to niemożliwe." Odparł Profesor Wołodia, zapytany o możliwość obrony doktoratu w przypadku posiadania tytułu profesora.

Re: Wasze wskazówki

Postprzez M3Fis70 w 28 Lut 2011, 15:40

Moja wskazówka na przetrwanie w Zonie? Zainwestuj w wytrzymałość bo w razie czego Spier**laj gdzie artefakty rosną.
Dobry mutant, to martwy mutant.
Tajne zaszyfrowane inforamcje
:

Kovek to ciągle pauka

Za ten post M3Fis70 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Gizbarus.
Awatar użytkownika
M3Fis70
Weteran

Posty: 652
Dołączenie: 08 Kwi 2010, 20:34
Ostatnio był: 23 Lip 2019, 10:04
Miejscowość: Brzydgoszcz/Posen
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U
Kozaki: 76

Reklamy Google

Re: Wasze wskazówki

Postprzez Ogniskujący w 02 Mar 2011, 19:26

Moje rady:
-na początku idź do Skadowska i kup detektor niedźwiedź.potem zapylaj do kotła(anomalia na północ od Skada)i poczekaj aż Pietrucha padnie,ulecz go i zamiast niedźwiadka dostajesz artefakt kula ognista-opyl go.
Kiedy uzbierasz 20000 zamów karabin zapisując przed tym i czekaj na GP37-jest najcelniejszy.Potem juz z 37 przywitaj się z najemnikami w stacji oczyszczania wody.z tą bronią wykończ ich z dystansu-są zabójczo skuteczni w budynku więc odradzam,chyba że masz eliminatora.
Warto też skiknąc się po kombinezon kumpla Kardana(leży on pod spalonym gospodarstwem)i maske gazową koło Sosnodębu.
I paczke dla Sęka zatrzymać dla siebie.
I ZA CHOLERE NIE SPRZEDAWAĆ PDA MORGANA SOWIE!!przyda się później :)
NABOJE to waluta zony
Awatar użytkownika
Ogniskujący
Stalker

Posty: 126
Dołączenie: 24 Kwi 2010, 15:44
Ostatnio był: 27 Cze 2011, 20:35
Miejscowość: Dolina Mroku-Baza wolności
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 2

Re: Wasze wskazówki

Postprzez Skowoo w 14 Mar 2011, 15:59

Ja mogę poradzić coś graczom, którzy nie chcieli skończyć gry (zostali po odlocie żołnierzy) - Najlepsze wyposażenie do detektor Swaróg, ulepszony Marsz (z trybem ognia automatycznego, tylko do użycia podczas szukania artefaktów), do tego jakiś automat (polecam ulepszonego na maxa SGI Strieloka), i oczywiście Gauss. z takim wyposażeniem, i umiejętnością posługiwania się nim nie potrzebujemy apteczek ani kombinezonu :), ale najlepiej zrobić tak jak ja, zaniechać głównego wątku puki mamy darmowe naprawy u Kiryłowa w Prypeci (naprawa takich fantów jak egzoszkielet pochłania niebotyczne sumy). Gdy mam wyżej wymienione wyposażenie nie biegamy po zonie, tylko uważnie obserwujemy teren (Nawet Chimera nie straszna, wystarczy ją odpowiednio wcześnie wykryć i wsadzić HeadShota z Gaussa)
Awatar użytkownika
Skowoo
Survarium.pl

Posty: 42
Dołączenie: 21 Lis 2009, 04:32
Ostatnio był: 10 Gru 2022, 09:46
Miejscowość: Kraków
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Fast-shooting Akm 74/2
Kozaki: 15

Re: Wasze wskazówki

Postprzez Pijawol w 16 Mar 2011, 08:04

Ja pokażę jak najprościej zabić Nibyolbrzyma w formie przeróbki pewnej piosenki. Wymagane przedmioty - RPG-7u
:

Nibyolbrzym to jest zwierzę, k***a jego mać. Jak cię nie uje*ie to nie może spać. Gdy widzisz Nibyolbrzyma przy******l mu rakietąąą... to już nie odleci.


A tak na poważnie:
- Używaj broni na łatwo dostępną amunicję
- Jak nie ma potrzeby nie walcz z mutantami :)
- Zbieraj arty, na pewno się przydadzą do sprzedania/użycia

Za ten post Pijawol otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive max1071.
Awatar użytkownika
Pijawol
Legenda

Posty: 1277
Dołączenie: 15 Wrz 2010, 16:52
Ostatnio był: 07 Kwi 2024, 17:54
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Gauss Gun
Kozaki: 313

Re: Wasze wskazówki

Postprzez krycha w 03 Kwi 2011, 08:58

1.Chimerę powinno zabijać się z Gaussa(jeden strzał wystarczy)
2.Na Burery osobiście szarżowałem z nożem,polecam jest to bardzo skuteczne
3.Jeżeli ma się dobry karabin np.SGI Striełoka odpuszczamy sobie strzelbę
4.Jeżeli chodzi o artefakty to najlepszy z detektorów jest Swaróg
5.Jak mamy Egzoszkielet ulepszamy go tak aby dodawał dużo do wagi maksymalnej(ogólnie każdy pancerz możemy ulepszyć pod tym względem)
6.Dobrze jest również inwestować w ulepszenia zmniejszające wagę przedmiotu
7.Pistolety są dość dobre po ulepszeniu
"Ten,któremu starczy odwagi i wytrwałości,by przez całe życie wpatrywać się w mrok,pierwszy dojrzy w nim przebłyski światła"
Image
Image
Image
Image
Awatar użytkownika
krycha
Stalker

Posty: 56
Dołączenie: 26 Mar 2011, 19:07
Ostatnio był: 25 Lut 2012, 11:07
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 1

Re: Wasze wskazówki

Postprzez impulse_101 w 03 Kwi 2011, 10:52

Wskazówki na początek:
# jak zaczynamy grę na "spotkanie wychodzą" nam dwa stalkerzy. Zazwyczaj jeden z nich ma shotguna (jeśli nie to można zacząć grę od nowa, za którymś razem na pewno będzie miał), ustawiamy ich sobie w jednej linii tak aby po przycelowaniu i strzeleniu z ciągłego posypały się dwa headshoty :E Zabieramy graty i mamy dobra bron na mutanty na samym starcie.
# jak najszybciej staramy się znaleźć podstawowy zestaw narzędzi do modyfikacji dzięki czemu możemy kupić sobie stalowy hełm i zainstalować noktowizje. Noc w zonie przestanie być problemem.
# szkoda inwestować kasę w shitowate bronie które i tak nie długo wywalimy, jedyne co robimy to instalujemy modyfikacje zmniejszające ciężar, to samo z kombinezonem, mniejszy ciężar i większy udźwig. Ma to na celu polepszyć efektywność zbierania gratów od martwych stalkerow dzięki czemu sprzedając je u handlarza szybko uzbieramy kasę na bardziej profesjonalne gadżety.
# gdy widzisz atakowanych stalkerów przez mutanty nie wtrącaj się, stań tylko z boku i poczekaj.
Martwy stalker = kasa.
# zbieraj tylko bron w dobrym stanie którą możesz sprzedać u handlarza, z zużytych giwer wyciągaj tylko amunicje, nadmiar możesz sprzedać po korzystnej cenie stalkerą.
# pamiętaj stalkerzy posiadają wiec ciekawych rzeczy (m.in. artefakty) pod wieczór po całym dniu buszowania w zonie niż z samego rana gdy dopiero wyruszają na polowanie wiec warto brać to pod uwagę szykując zasadzkę.
# każdy kombinezon po pewnym czasie potrzebuje naprawy. Im droższy kombinezon tym więcej kosztuje jego naprawa wiec warto mieć dwa, jeden drogi i wypasiony na ciężkie misje a drugi prosty na krótkie niewymagające wypady do zony. Dzięki temu zaoszczędzisz sporo kasy na naprawach.
Image
Awatar użytkownika
impulse_101
Legenda

Posty: 1305
Dołączenie: 20 Sty 2009, 16:47
Ostatnio był: 08 Lut 2020, 16:44
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Viper 5
Kozaki: 275

Re: Wasze wskazówki

Postprzez deffect w 27 Kwi 2011, 12:34

Ja trafiłem na dość ciekawy patent na dobry start do zwiedzania Zony. Gdy rozpocząłem grę pomogłem Pietruchowi - dostałem, detektor. Po dotarciu na Skadowsk wdałem się w rozmowy ze stalkerami i nastąpiła pierwsza w grze emisja. Po emisji wychodząc ze Skadowska zaskoczył mnie widok 8-10 zwłok stakerow, którzy nie dostali się w bezpieczne miejsce i zginęli podczas emisji. Takim oto sposobem stałem się właścicielem sporej ilości amunicji, paru pukawek na handel, sporej ilości "kozaka" i TRs-301 wraz ze znaczna liczbą ammo. Przechodząc grę drugi raz na wyższym poziomie sytuacja poniekąd się powtórzyła, wiec sadze ze jest to dobry patencik na start.
deffect
Kot

Posty: 1
Dołączenie: 27 Mar 2011, 06:13
Ostatnio był: 27 Kwi 2011, 14:52
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: "Tunder" 5.45
Kozaki: 0

Re: Wasze wskazówki

Postprzez Cromm Cruac w 27 Kwi 2011, 13:47

A ja mam taki patent na kasę na początku gry. Sprzedajemy wałęsającym się bandytom (tych nie lubię) jakiś towar (np. amunicję, granaty albo medykamenty). Potem 2-3 headshoty i zabieramy nasze rzeczy z trupa + to co mieli przy sobie.
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2541
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 26 Lip 2023, 10:13
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Re: Wasze wskazówki

Postprzez Wilk w 13 Sie 2011, 19:28

To ja z kolei zawsze tak robiłem:
Po rozpoczęciu gry od razu na tartak,wytłuc zombi,(polecam zbierać amunicję do żmiji oraz sam karabin jak dla mnie jeden z najlepszych) zabrać narzędzia i zapasy ze strychu domku.
(Tu powinna nastąpić emisja,najbliższym schronieniem będzie tunel koło bagna po drodze spotkamy kilku stalkerów bądź bandytów polecam też zbierać szamy im więcej tym lepiej przyda się niedługo)
Idziemy więc dalej do sosnodębu,pyramy zwłoki kawalarza(?) i wchodzimy na drzewo gdzie czeka na nas kulebiak(chyba z 10k warty).
Po drodze na bagno można zajść i śmigłowiec przebadać.
Z sosno dębu kierujemy się do żelaznego lasu gdzie badamy chelikopter można soldatów przepyrać.
Następnie idziemy do Magazynów podstacji gdzie rozmawiamy w najemnikiem i dajemy mu WW(wyżej wymienione) jedzenie,możemy teraz ber przypału łazić po magazynach lecz trzeba pamiętać iż ni ch***ja nie wolno wyciągnąć nam broni bowiem zostaniemy zaatakowani przez rezydentów.
Bierzemy następny zestaw narzędzi,i uciekamy do anomalii Cyrk którą można przepyrać.
Następnie idziemy do Noego i pytamy go o śmigłowce,następnie udajemy się z nim do spalonego gospodarstwa(na tym etapie co uważniejsi zauważą pewnie że nasz pancerz jest poważnie uszkodzony ale to nic) skaczemy do anomalii i pojawiamy się na płaskowyżu,teraz staropolskim zwyczajem pyramy śmigłowiec i skaczemy z "górki".
Najlepiej teraz udać się będzie do Mostu przemienienia pańskiego.
Pod mostem jest samochód z którego zabieramy kluczyk(i chyba dokumenty nie pamiętam ale najlepiej wszystko)
następnie kierujemy się na most.
Stoi tam kilka aut.
W ostatnim za anomaliami jest drugi klucz,który oczywiście też bierzemy.
W bodajże 3 aucie od zakładu utylizacji jest skrzynka w której jest gaz bojowy do zadania z pijawkami.
Tu trzeba odświeżyć ekwipunek dlatego że gaz waży coś koło 10kg.


A dalej róbta co chceta,lecz polecam udać się na skadowsk i eq naprawić i takie tam oraz gaz w pakamerze zostawić

Prosił bym jednak by przeczytano mój podpis

Tradycyjnie jeżeli pomogłem prosił bym o :wódka:
Ostatnio edytowany przez Wilk, 20 Wrz 2011, 14:05, edytowano w sumie 1 raz
Jesteśmy Stalkerzy.Jesteśmy Legionem.Nie przebaczamy.Nie zapominamy.Oczekujcie nas

Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek kopiowanie przekładanie na języki również mechaniczny,wyłącznie za pisemną zgodą wydawcy I właściciela praw autorskich.

Gdy na horyzoncie pojawiły się grzyby atomowe, wiedzieliśmy, że to się dobrze nie skończy.
Awatar użytkownika
Wilk
Kot

Posty: 23
Dołączenie: 27 Sie 2007, 13:30
Ostatnio był: 16 Lut 2013, 20:07
Miejscowość: Lublin
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Viper 5
Kozaki: 0

Re: Wasze wskazówki

Postprzez Mrukler-myśliwy w 15 Sie 2011, 09:33

Powiem Wam bardzo cenna uwagę...Zmiana broni jest zawsze szybsza niż przeładowanie :o
Jestem Najemnikiem. Tylko ten jest moim wrogiem, który przeszkadza mi w robocie.
Awatar użytkownika
Mrukler-myśliwy
Kot

Posty: 15
Dołączenie: 18 Cze 2011, 11:03
Ostatnio był: 08 Wrz 2011, 18:21
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 1

Re: Wasze wskazówki

Postprzez Nyguz w 15 Sie 2011, 11:10

Moje wskazówki?
-W jednej dłoni AK47, w drugiej Shotgun :) (już zapomniałem jak się zwie, ale to ten srebrny taki [Oczywiście jeżeli chodzi o początek gry]). Ale ZAWSZE w jednej dłoni karabin, a w drugiej broń na krótki dystans. To gwarantuje przeżycie ataków Stalkerów oraz mutantów.

-Dodatkowo 10 apteczek zwykłych, 5 wojskowych, z 5 leków przeciwpromiennych pare kiełbas, chleb (mało waży) i minimum 100 naboi do Shotguna i przynajmniej 200 do karabinu.

-Podczas walki ze Stalkerami, lepiej chować się za czymś i wychylać. Oszczędzisz i apteczki, i pancerz i nerwy.


Oto moje kilka rad na przetrwanie.
CPU: i7 7700 GPU: Gigabyte RTX2060 Super RAM: 16GB DDR4 PSU: Be-Quiet 750W
Ludzie wierzą w to, że system zmieni sytuację w miastach... kiedyś wierzyli, że Ziemia jest płaska.
Awatar użytkownika
Nyguz
Weteran

Posty: 646
Dołączenie: 26 Mar 2010, 13:52
Ostatnio był: 25 Cze 2021, 00:49
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 112

Re: Wasze wskazówki

Postprzez Bizmucik w 15 Sie 2011, 21:45

Moje rady na przetrwanie

- Miej zawsze pod ręką naładowaną strzelbę, nigdy nie wiadomo czy zza drzewka nie patrzy na Ciebie pijawka i nie macha mackami
- Artefakty są pomocne, ale nie używajcie ich ciągle ( przynajmniej ja nie używam) jeśli nie macie artefaktu niezmieniającego promieniowanie, chodzenie po nocy i świecenie nie jest za bardzo zdrowe
- Nie lataj jak poparzony za artefaktami, może one kiedyś same do Ciebie przylecą
- Nie żałuj śrub, masz ich pełno, życie tylko jedno
- Warto eksplorować, nigdy nie wiadomo co znajdzie się w opuszczonym mieszkaniu Czarnobylskiego bloku prócz pająków i pajęczyn
- Ciesz się życiem ( a to tak po za STALKEREM) i graj tylko wtedy gdy jest brzydka pogoda, lub noc, w ciągu dnia graj w piłkę) :)
Szukasz książki o Zonie? Zapraszam do lektury " Ziemia Zapomniana"

Bizmucik
Wygnany z Zony

Posty: 47
Dołączenie: 05 Gru 2010, 17:41
Ostatnio był: 21 Paź 2011, 15:35
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 6

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości