Zew Prypeci- brakujące elementy klimatu

"Ogólnie rzecz biorąc, jest to niemożliwe." Odparł Profesor Wołodia, zapytany o możliwość obrony doktoratu w przypadku posiadania tytułu profesora.

Zew Prypeci- brakujące elementy klimatu

Postprzez PRZEMEK ŁOWCA w 01 Sty 2016, 19:38

Witam. Dzisiaj poruszę temat brakujących elementów otoczenia w Zewie Prypeci, które doskonale wzmacniały klimat w Cieniu. Chodzi między innymi o ponabijanych na pal ludzi w Czerwonym Lesie, powieszonych ludzi w Rostoku, groby poległych stalkerów, porzucone ciała ludzkie, itp. Doskonale wzmacniały one klimat zaszczucia, beznadziei oraz walki o przeżycie następnego dnia. Moje pytanie brzmi: Dlaczego zabrakło tego w Zewie Prypeci? Według mnie Prypeć, która w grze była przedstawiona jako miejsce śmierci( losy Oddziału Ogończy) powinna zawierać tego typu elementy, które przedstawiały by np. okrucieństwo Monolitu, ale np. porzucone ciała powinny się też znajdować np. w X8, gdzie zagnieździły się mutanty i monolitowcy. Czyżby GSC chciało przyciągnąć do gry młodszych, przez usunięcie tych elementów? Nie sądzę. Proszę was zatem o sugestie.
Jesteśmy Szturmowcami. Żyjemy Razem, Walczymy Razem i Umieramy Razem. Swoje życie poświęciliśmy Służbie.
,,Pogadamy później. Podczas emisji dostaję szczękościsku"- Porucznik Podorozny
„Nie ma rozpaczliwych sytuacji. Są tylko zdesperowani ludzie”.- Heinz Guderian
POWIEDZMY SOBIE UCZCIWIE : Podobnego S.T.A.L.K.E.R.A jak te 3 części już nie będzie. Trzeba zdławić w sobie ten ból i przyjąć to do wiadomości, że S.T.A.L.K.E.R. 2 MOŻE NAS ZAWIEŚĆ.
Możesz stracić wiarę w innych, ale nigdy w samego siebie- Optimus Prime
Ci ludzie pustyni miotający meblami kuchennymi to prawdziwe sku*wysyny matki natury. - Opis Burerów.
Awatar użytkownika
PRZEMEK ŁOWCA
Tropiciel

Posty: 205
Dołączenie: 03 Paź 2014, 20:18
Ostatnio był: 10 Lis 2022, 00:22
Miejscowość: Pralnia Samoobsługowa Prypeć
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Obokan
Kozaki: 32

Reklamy Google

Re: Zew Prypeci- brakujące elementy klimatu

Postprzez trolololo w 02 Sty 2016, 18:24

Nie, z tego co mi wiadomo, to według historii stalkerzy nie dotarli do tej części Prypeci, i byli tylko na chwilę w innej części, tej z SoCh-a
Deszczyk pada , RAM mi zjada...
trolololo
Legenda

Posty: 1106
Dołączenie: 25 Wrz 2013, 13:03
Ostatnio był: 24 Mar 2023, 18:36
Miejscowość: Na granicy LTE
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: "Tunder" 5.45
Kozaki: 118

Re: Zew Prypeci- brakujące elementy klimatu

Postprzez PMG w 17 Lip 2016, 16:56

Wiem, że zasłużę na Złotą Łopatę, ale robię to świadomie. Po prostu temat ten wydaje mi się ciekawy, więc go poruszę i mam nadzieję, że nie ja jedyny. :)

PRZEMEK ŁOWCA napisał(a):Według mnie Prypeć, która w grze była przedstawiona jako miejsce śmierci( losy Oddziału Ogończy) powinna zawierać tego typu elementy, które przedstawiały by np. okrucieństwo Monolitu

Mam nieco inne zdanie. Uważam, że to dobrze, że w Prypeci nie ma pali i zwłok. Dlaczego? Bo bez takich elementów miasto naprawdę sprawia wrażenie opuszczonego - w Cieniu Czarnobyla może i budowało to klimat, ale tylko w odpowiednich miejscach. W Czerwonym Lesie, nad Jantarem... tam owszem, zdaje to egzamin. Ale kiedy po raz setny mijałem to samo ognisko ze snorkowymi łbami na prętach (w niektórych miejscach wbitymi w lity beton :E ) nie robiło to już na mnie wrażenia, zwłaszcza w CEJ, gdzie te ichniejsze "świątynie" wyglądały już trochę kiczowato. Jak na mój gust, powinno być tego mniej i tylko przy granicy "terenu wpływów" Monolitu. Miałoby to nawet swój sens - odstraszałoby stalkerów i sprawiało, że Monolit miałby mniej do roboty.

A co do zwłok, to faktycznie, też zastanawiam się, dlaczego tego nie ma. W SoC i CS budowały one fajną atmosferę, kiedy w jakichś ciemnych, zapuszczonych zaułkach znajdowało się zbiorowe mogiły... i jeszcze te zwłoki jakieś dziwne, powykręcane, sprawiające wrażenie już totalnie skamieniałych, zaschniętych...

Na angielskiej wiki spotkałem się z teorią, że te wszystkie nieruchome zwłoki są po prostu zmumifikowane. Według fabuły Zewu stalkerzy dotarli do centrum stosunkowo niedawno, więc może po prostu proces mumifikacji u poległych nie zdążył jeszcze nastąpić, albo po prostu nie ma ku temu warunków.

Fajnym motywem były też ogniska z kości, które można zobaczyć nad Jantarem i na terenach bliżej centrum. To również miało swój sens - w końcu zombiaki mogły nie odróżnić jakiegoś gnata od gałęzi i po prostu skleciły ognisko z tego, co akurat miały pod ręką.

Za ten post PMG otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive PRZEMEK ŁOWCA.
Awatar użytkownika
PMG
Redaktor

Posty: 376
Dołączenie: 12 Gru 2010, 10:30
Ostatnio był: 06 Gru 2023, 13:29
Frakcja: Zombie
Ulubiona broń: Viper 5 9x18
Kozaki: 127

Re: Zew Prypeci- brakujące elementy klimatu

Postprzez doomer77 w 17 Lip 2016, 20:29

Może nie złotą, ale na srebrną łopatę zasłużyłeś ;) Ale temat ciekawy, dziwne że nie został pociągnięty dłużej.

Brak wspomnianych elementów w Zewie sprawia, że strefa w tej części gry wygląda sterylnie. Poza miejscami, gdzie mamy porozrzucane meble, parę porzuconych samochodów czy tajemniczy namiot obok Janowa (swoją drogą można by z tym namiotem zrobić niezłą misję poboczną) to nic nie ma. Jakby stalkerzy nie szwendali się po okolicy. Moim zdaniem są dwa wytłumaczenia.
Pierwsze, to jak wspomniał Łowca - próba przyciągnięcia do gry młodszych przez obniżenie oceny pegi. Trochę nietrafione, bo w grze jest masa innych rzeczy, które są straszniejsze i okrutniejsze od nabitej na pal głowy snorka.
Drugie to pośpiech. Stworzono scenariusz, skrypty, mapy. Dopracowano je możliwe starannie, ale zabrakło czasu na ozdobniki. W CS zakończenie sprawia wrażenie pisanego na kolanie, więc tutaj wyciągnięto nauczkę i wszystkie smaczki, dopieszczanie map zostawiono na sam koniec, ale nie zdążono. Przynajmniej jednak cała reszta trzyma poziom.
Awatar użytkownika
doomer77
Tropiciel

Posty: 328
Dołączenie: 08 Sty 2015, 21:03
Ostatnio był: 11 Lis 2022, 11:32
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 69

Re: Zew Prypeci- brakujące elementy klimatu

Postprzez PRZEMEK ŁOWCA w 18 Lip 2016, 11:47

Dzięki chłopaki że rozwinęliście mój temat :E
Doomer możesz mieć rację, Zew wygląda czasami na zrobionego bardzo w pośpiechu i niestarannie(fabryka Jupiter) i czasami takich klimacików brakuje. Propo tych zwłok, można by było zrobić jakieś spotkanie losowe ala fabryka gdzie było X16(zwłoki i pijawa). A tak mamy tylko ciała kilku stalkerów(majron, kumple Kardana) i wojskowych(ogończanie) ale nic poza tym, co robiło efekt w Cieniu.

PS. Co najciekawsze, o zwłokach jest malutki akcencik w Prypeci.
:

O ile pamiętam, sierżant Walioszuk( ten w Bułacie, który siedzi przy kwaterze Kowalskiego mówi to: Lepiej by było gdybym tego trupa nie zobaczył... Ale się z nim stwór rozprawił... Co też się dzieje w Zonie?! Opowiedziałbym komuś, ale nie wolno!
Mały bo mały, ale można by było zrobić z tego jakąś historię opowiadaną przy ognisku i straszeniu tym kotów.
Jesteśmy Szturmowcami. Żyjemy Razem, Walczymy Razem i Umieramy Razem. Swoje życie poświęciliśmy Służbie.
,,Pogadamy później. Podczas emisji dostaję szczękościsku"- Porucznik Podorozny
„Nie ma rozpaczliwych sytuacji. Są tylko zdesperowani ludzie”.- Heinz Guderian
POWIEDZMY SOBIE UCZCIWIE : Podobnego S.T.A.L.K.E.R.A jak te 3 części już nie będzie. Trzeba zdławić w sobie ten ból i przyjąć to do wiadomości, że S.T.A.L.K.E.R. 2 MOŻE NAS ZAWIEŚĆ.
Możesz stracić wiarę w innych, ale nigdy w samego siebie- Optimus Prime
Ci ludzie pustyni miotający meblami kuchennymi to prawdziwe sku*wysyny matki natury. - Opis Burerów.
Awatar użytkownika
PRZEMEK ŁOWCA
Tropiciel

Posty: 205
Dołączenie: 03 Paź 2014, 20:18
Ostatnio był: 10 Lis 2022, 00:22
Miejscowość: Pralnia Samoobsługowa Prypeć
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Obokan
Kozaki: 32

Re: Zew Prypeci- brakujące elementy klimatu

Postprzez trolololo w 18 Lip 2016, 18:09

Mi w Prypeci brakowało jakiegoś poczucia zagrożeni. Kilka rundek Pralnia-Kino-Warzywniak-Pralnia i się okazuje że tutrudno znaleźć porządną Czerwoną Pijawkę, a jak już jakąś, to na ogół bagienną. Niby we Freeplay-u respią się monolitianie i najemnicy, ale że strefy śmierdzi wyszła strefa... Miałkości. Nawet po budynkach pochodzić za bardzo się nie da, bo bogactwo Związku Radzieckiego pozwoliło mieszkańcom Prypeci na budowanie wszystkiego z diamentu, i nawet drzwi się wyważyć nie da. :(
Deszczyk pada , RAM mi zjada...
trolololo
Legenda

Posty: 1106
Dołączenie: 25 Wrz 2013, 13:03
Ostatnio był: 24 Mar 2023, 18:36
Miejscowość: Na granicy LTE
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: "Tunder" 5.45
Kozaki: 118

Re: Zew Prypeci- brakujące elementy klimatu

Postprzez Alchemik w 18 Lip 2016, 20:36

-Brak poczucia zaszczucia. Nawet bandyci tacy jacyś... za mili...
-Artefakty miały tylko jeden rodzaj ujemnych właściwości, promieniowanie. W SoC musiałem się namyśleć, czy brać artefakt który wysywa promieniowanie za cenę mocniejszego krwawienia, czy szukać gdzieś kryształu.
-Mutki przegięte. Ja rozumiem, że Nibyolbrzym to bydle, ale żywotność miał jak stado byków. Tak samo Burer i Chimera.
-Słonecznie.
-Fabuła nadal kręci się wokół Striełoka jako tak. Mniej niż w SoC czy CS, ale i tak nagle pojawia się ów pan Deus ex Machina. Nienawidzę tak.

Za ten post Alchemik otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive trolololo.
Alchemik
Weteran

Posty: 656
Dołączenie: 17 Lut 2010, 12:59
Ostatnio był: 09 Sie 2017, 22:09
Ulubiona broń: --
Kozaki: 207

Re: Zew Prypeci- brakujące elementy klimatu

Postprzez Walet_wrzos w 18 Lip 2016, 20:44

Zew Prypeci jest dla mnie taki trochę..... no "idealnie zbudowaną makietą". No weźmy na ten przykład taki Jantar, tu czuć że stworzono mapke, kilka budynków i hmm... teraz musimy je jakoś porozrzucac na całej długosci i szerokości żeby nie było. Osobną sprawą już jest umiejscowienie pewnych budynków w szczerym polu. Takie Magazyny Podstacji, ok tylko gdzie jest Magazyn a gdzie "Żelazny Las" trochemało tu sensu. To co moim zdaniem budowało by klimat to rózne opowieści i historie. Wiadomo programiści wrzucili do jakiegoś pomieszczenia dwa trupy troche krwi na ścianie to wszystko robi za tło przez które przechodzimy. Osobiscie gdy gram zawsze mnie ciekawi co tu się wydarzyło, dlaczego co i jak, dobrym pomysłem byłaby mozliwośc wypytania np. Brodacza czy stalkerów o to miejsce, trupy. Jesli połaczyćby to z jakimiś małymi zadaniamia w stylu "przynieś rzeczy osobiste ******", " Dowiedz sie czegoś o masakrze" to dałoby to trochę wiecej zajęcia no i budowało mikroklimat. :)

Za ten post Walet_wrzos otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive PRZEMEK ŁOWCA.
Awatar użytkownika
Walet_wrzos
Stalker

Posty: 50
Dołączenie: 15 Sie 2015, 21:22
Ostatnio był: 20 Lis 2020, 19:42
Miejscowość: Usraniec
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 3

Re: Zew Prypeci- brakujące elementy klimatu

Postprzez Mito w 18 Lip 2016, 21:20

Moim zdaniem największym problemem z Zewem jest (oprócz wcześniej wymienionych) to, że ta gra po prostu... nudzi. Przeszedłem ją raz, więcej się tego nie podejmę - nudno jak flaki z olejem, właściwie nie ma zbyt co robić, zadania jakoś tak się same rozwiązują... Brak dreszczyku emocji - pójdź tam, przynieś to i zabij tamto. Co prawda raz czy drugi zdarzyło mi się zjeżyć włos na karku (gniazdo pijawek), ale to na prawdę rzadkie przypadki. Poza tym: ekonomia i niebezpieczeństwo wynikające z walki. Gracz po prostu szasta rublami na lewo i prawo, siedzi na kopach spluw, amunicji, leków i żarcia. Kompletnie nie ma powodu aby oszczędzać pestki, zabawa w zdobywanie pożywienia kompletnie nie ma sensu. A żeby umrzeć, trzeba a) wleźć w anomalię jak idiota, b) oglądać Emisję z bliska jak idiota, c) wleźć w sam środek grupy uzbrojonych wrogów jak idiota, d) zostać losowo zabitym przez desantującą Chimerę (już nie jak idiota).
Może i nie chcę, żeby vanilla była jak jakieś Misery, ale zdecydowanie powinna być o wiele bardziej wyrazista - a Diegtiarow nie powinien być jakimś królem Midasem i Terminatorem w jednym.
Spolszczenie do Misery: The Armed Zone (Ja & Imienny)
Ciekawe kiedy ilość moich kozaczków przekroczy moje IQ Image
Awatar użytkownika
Mito
Legenda

Posty: 1007
Dołączenie: 17 Sie 2014, 21:21
Ostatnio był: 29 Mar 2019, 02:46
Kozaki: 271

Re: Zew Prypeci- brakujące elementy klimatu

Postprzez trolololo w 19 Lip 2016, 12:31

A kto ciągle gra w Misery? :ati:
A w której grze nie jesteśmy Terminatorem i Midasem jedynym? Chociaż fakt, tu jesteśmy aż za bardzo "Jedyni"
Szczerze, to kasy brakowało mi tylko w CS, podobnie jak spluw. :caleb:
W sumie dołączam się do wszystkiego wyżej, można też dodać że mampy są właśnie takie... statyczne. Nic się na nich nie dzieje, brak większych starć frakcji, do budynków wchodzić nie można, a nawet jak się da, to rzadko kiedy coś tam jest... Takie stare LA :ms:
Jakby dali we freeplay-u CAŁĄ Zonę do zwiedzania, w sensie mapy ze starszych gier + jakieś nawet losowe zadania poboczne, to było by spoko. I choć tak być musi to się tak nie stanie, bo nikomu się nie chciało, i nikomu się nie chce robić, a SGM ma leniwą fabułę. :ms:
Deszczyk pada , RAM mi zjada...
trolololo
Legenda

Posty: 1106
Dołączenie: 25 Wrz 2013, 13:03
Ostatnio był: 24 Mar 2023, 18:36
Miejscowość: Na granicy LTE
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: "Tunder" 5.45
Kozaki: 118

Re: Zew Prypeci- brakujące elementy klimatu

Postprzez PRZEMEK ŁOWCA w 19 Lip 2016, 13:49

Panowie przypominam że ten temat nie jest o wadach gry S.T.A.L.K.E.R. Zew Prypeci, tylko o tym czego wam brakowało (elementy z poprzednich odsłon lub klimatycznych) w Zewie.

Jeżeli już jednak w to ewoluował temat, to rzeczywiście, jeżeli ktoś chciał się poczuć jak stalker, to mogło mu przeszkadzać niebrak amunicji czy ekwipunku. Można też urozmaicić wnętrza budynków, a nie tylko te same meble, radio i telewizor(można by to wzorować np z Metr). Tak jak powiedział Walet, te opowieści byłyby bardzo fajne i aż szkoda, że twórcy się nie pokusili. Mi osobiście Zew wypada jak najlepszy S.T.A.L.K.E.R., ale byłby idealny, gdyby pojawiły się pomysły z poprzednich części( jakim cudem w Zewie nie ma np. postaci stalkerów z kominiarkami, lub np. zombi najemników lub np. wolnościowców?).
Jesteśmy Szturmowcami. Żyjemy Razem, Walczymy Razem i Umieramy Razem. Swoje życie poświęciliśmy Służbie.
,,Pogadamy później. Podczas emisji dostaję szczękościsku"- Porucznik Podorozny
„Nie ma rozpaczliwych sytuacji. Są tylko zdesperowani ludzie”.- Heinz Guderian
POWIEDZMY SOBIE UCZCIWIE : Podobnego S.T.A.L.K.E.R.A jak te 3 części już nie będzie. Trzeba zdławić w sobie ten ból i przyjąć to do wiadomości, że S.T.A.L.K.E.R. 2 MOŻE NAS ZAWIEŚĆ.
Możesz stracić wiarę w innych, ale nigdy w samego siebie- Optimus Prime
Ci ludzie pustyni miotający meblami kuchennymi to prawdziwe sku*wysyny matki natury. - Opis Burerów.
Awatar użytkownika
PRZEMEK ŁOWCA
Tropiciel

Posty: 205
Dołączenie: 03 Paź 2014, 20:18
Ostatnio był: 10 Lis 2022, 00:22
Miejscowość: Pralnia Samoobsługowa Prypeć
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Obokan
Kozaki: 32

Re: Zew Prypeci- brakujące elementy klimatu

Postprzez Stalkep w 19 Lip 2016, 14:37

Mi brakuje wszystkiego:
-ubogi ekwipunek
-brak poczucia zagrożenia
-brak tych sławnych anomalii przed którymi stalkerzy uginają kolana (doje*ali miejsca, w których wiemy, że są anomalie i ch*j dupa i kamieni kupa. Czyli rozumiem, że mieszkańcy Zony mogą iść w pełnym lansie ?)
-pancerz mutantów (tu to doje*ali) jeśli nie masz granatnika to miej wiadro naboi na Nibyolbrzyma)
-niewykorzystane i brakujące lokalizacje
-puste lokalizacje
-letni klimat (ponoć Zona jest ubrana w niekończącą się jesień)
Gdy nadeszło Gestapo, na budynki spadły bomby
Zamienił dziurawe palto na dwie kukurydzy kolby
Poczuł, że koniec to już tylko kwestia dni.
Gdy płonęło miasto ludzie z krzykiem umierali w nim...
Awatar użytkownika
Stalkep
Tropiciel

Posty: 257
Dołączenie: 29 Mar 2015, 23:43
Ostatnio był: 17 Sie 2018, 14:13
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 28

Następna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości