S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci - Globalna Dyskusja

"Ogólnie rzecz biorąc, jest to niemożliwe." Odparł Profesor Wołodia, zapytany o możliwość obrony doktoratu w przypadku posiadania tytułu profesora.

Bedzie dobrze?

Da
553
75%
Niet
38
5%
Bedom bany!
150
20%
 
Razem głosów : 741

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci - Globalna Dyskusja

Postprzez megashooter w 14 Gru 2013, 15:13

Moim zdaniem potęgą CoP są bardzo dobrze zrobione misje poboczne. Pod tym względem bije SoC i CS na głowę.

Problem w tym, że w tej części na freeplay'u nie ma prawie żadnych questów do roboty. Ta gra aż się prosi o to, żeby Traper dawał nam coraz to nowe misje na spawnujące się mutanty (np ochraniaj jakąś placówkę przez 2 dni przed mutantami. Jak placówka ma problem to biegniesz, pomogasz i wracasz do zajęć. Coś jak wojny frakcji tyle że z mutantami), żeby Sowa dawał nam zlecenia na dostarczenie różnej amunicji i broni, albo żeby Żwawy prosił nas o szukanie osób, które mają unikatową broń (w ogóle czemu w CS ludzie nosili ulepszoną broń, a tutaj to tylko w trupach np Kawalarza, albo w pojemniku Sęka??) i żeby naukowcy dawali nam misje dot pomiarów. Czemu by nie rozwinąć motywu współpracy z najemnikami w Magazynach Podstacji?

Za ten post megashooter otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Szagart, M3Fis70, Hynek.
Awatar użytkownika
megashooter
Stalker

Posty: 159
Dołączenie: 20 Cze 2012, 08:35
Ostatnio był: 29 Sie 2017, 13:21
Miejscowość: Rostok
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 12

Reklamy Google

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci - Globalna Dyskusja

Postprzez tdamse w 18 Mar 2014, 00:12

Dla fanów serii i tych co nie mają jeszcze oryginału Zew Prypeci będzie od 20.03.2014 w Biedronce za 9.90zł tutaj info: http://www.biedronka.pl/rozrywka/gry/

Pozdrawiam :)
tdamse
Kot

Posty: 7
Dołączenie: 22 Gru 2009, 19:47
Ostatnio był: 05 Mar 2015, 16:29
Miejscowość: Poznań
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Fast-shooting Akm 74/2
Kozaki: 0

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci - Globalna Dyskusja

Postprzez klepator w 08 Kwi 2014, 16:32

Najlepiej jak by było milion części stalkera .To by się grało :E :wódka:
Wolność !!!

Za ten post klepator otrzymał następujące punkty reputacji:
Negative Szagart, SkullDagger.
klepator
Kot

Posty: 1
Dołączenie: 08 Kwi 2014, 16:10
Ostatnio był: 08 Kwi 2014, 16:33
Miejscowość: Mroczna Dolina
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Gauss Gun
Kozaki: -2

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci - Globalna Dyskusja

Postprzez TapChan w 04 Cze 2014, 21:16

A więc przeszedłem Zew Prypeci... Gra całkiem fajna, ale kilka rzeczy doskwierało a kilka nawet denerwowało.

A więc tak - grę mogę porównywać jedynie z SoC, poniewać CS wciąż wysypywał mi się do windy co kilkanaście minut pomimo najnowszych patchy.
CoP leżał w szafce zakupiony już ponad pół roku temu. Leżakował niczym wino, bo po SoC miałem dalsze pragnienie świata Zony, a to mogłoby się skoczyć tylko szybkim przejściem. A więc zainstalowałem i moje oko ucieszyła przyjemna szata graficzna. Zbyt przyjemna. Zaczynamy w piękny słoneczny poranek... W SoC zaczynaliśmy w ponury dzień, w opuszczonej przez mieszkańców, zdewastowanej i dotkniętej zębem czasu ponurej wiosce. W CoP ruszyłem raźno przed siebie, z miejsca spotykając innych stalkerów. A po nich następnych. I jeszcze. Cały Zaton roi się od stalkerów i bandytów. Niby jest to brzeg Zony, więc powinno być najwięcej elementu, który jeszcze nie przeszedł weryfikacji, ale ta mapa tętni życiem po prostu. Owszem, są fajne, opuszczone miejsca w których człowiek faktycznie czuje się jak w zonie. Leśniczówka na przykład. I tu jest minus w plusie. Ta "lokacja" jest opuszczona, tyle, że aż za bardzo. Chodziłem tam z sercem przy gardle, a jedyne co spotkałem to hulający wiatr. Innymi słowy - miejscami Zona jest przeludniona, a gdzie indziej znów zbyt pusta. W ogóle są miejsca na prawdę fajne i budzące dreszczyk emocji na pierwszy rzut oka - Jupiter, melina najemników (cementownia?), wieża chłodnicza czy to to tamto takie koło tunelu z kontrolerem - a okazujące się płytkimi jednorazówkami. W SoC wszędzie były jakieś wnętrza, laby czy podziemia, więc każde z tych miejsc rozpalało wyobraźnię o eksploracji, po czym okazywało się, że nie ma 75% wnętrz budynków.

Druga sprawa to fakt, że w SoC zadania fabularne zlecały postacie nie do zabicia (a przynajmniej na tyle, na ile pamiętam). Tutaj już podczas pierwszego wypadu ze Skadowska zabiłem Noego (strzelał do drzwi więc moją reakcją było oddanie mu), po czym skupiłem się na eksploracji Zatonu. Kiedy nadszedł czas i zostało jedynie zadanie z Noem ja miałem już za sobą kilka godzin gry i nie zamierzałem cofać się niemal do początku.

Kolejna sprawa to brak możliwości swobodnej podróży. Wychodzi na to, że doświadczony stalker musi korzystać z usług przewodnika podczas przechodzenia ze strefy do strefy.... Słabizna. Liczyłem, że będzie można chodzić samemu, a przewodnik to już taki luksus dla bogatych.

Anomalie i artefakty. Rozwiązanie znane z SoC było bardziej realistyczne, ale tutaj jest fajny element dodatkowej minigry w szukanie, więc pozytyw za pomysł. Rzadko twórcom zdarza się zrobić lepiej coś, co już raz zrobili dobrze. Wielki minus za to, że anomalie występowały tylko w grupach i tylko w kilku miejscach. W pewnym momencie biegłem jak głupi z detektorem i śrubką przez całą mapę i nie natknąłem się na żadną anomalię. Z początku liczyłem po cichu, że anomalie będą się pojawiać w różnych miejscach po każdej emisji - tak to Strielok wyśmiewał wojskowych, że niby właśnie z tego powodu Tor Wodny okazał się porażką, tymczasem po 2 godzinach gry sam odniosłem takie same wnioski z jakimi wojskowi rozpoczynali misję.

Misje - bardzo ciekawe misje poboczne. W ogóle wszystkie misje. Wszystkie.... kilka. W SoC dziad Sidorowicz dawał misje jedna za drugą, tymczasem tutaj niemal każdy po pierwszej wykonanej dla niego misji olewał mnie całkowicie. Wyjątkami są oczywiście Sokołow, Profesorek i mechanicy (gdzie jest 3x przynieś narzędzia + jakaś misja). Generalnie za mało tego. Nic też nie zostaje na freeplay, a liczyłem, że jednak nie będzie to zostawione ot tak sobie i pojawią się jakieś nowe zadania.

Prypeć-1... żart? Misja skoczyła się w miejscu, w którym myślałem, że się dopiero zaczyna. Być może cały czas gdzieś miałem ten stereotyp, że każda lokacja powinna mieć swojego bossa, swój punkt kulminacyjny. Przeciwnika, którego pokonanie będzie jakimś punktem zwrotnym dla danego miejsca. Tymczasem przejście to było kilka zombie, kilka snorków, jakieś te takie kurczaki i paru klocków z Monolitu. Żadnego kontrolera, żadnej chimery, nibyolbrzyma czy chociażby pokracznego burera.

Monstra - noooo, chimera tym skakaniem potrafi wnerwić. Ja miałem szczęście z tą w misji, bo szedł tamtędy patrol bandytów, którym zajęła się chimera, ja tymczasem waliłem z góry. Inne spotkania już takie szczęśliwe nie bywały. Ale burer? Wchodząc do tunelu pod Jupiterem i widząc to coś w świetle latarki pomyślałem, że to może jakiś Easter Egg czy coś... ten potwór wcale nie pasuje do tego świata. Psuje klimat. Reszta na +. O nie znikających zwłokach trudno się wypowiedzieć, bo z jednej strony dziwne, ale z drugiej strony fajnie wyglądało to bagienko koło bunkra, kiedy leżała tam już mała stertka stalkerów, bandytów i mutantów, regularnie powiększana snajperką. Aha, no i tych mutantów to za mało jest, za rzadko się odradzają znaczy. Człowiek by zapolował na pijawki czy snorki a tu tylko psy i mięsacze. No i przydałby się system zbierania trofeów, które można by sprzedawać. Naukowcom na przykład czy jakimś tam kucharzynom.

Frakcje. Litości, sprzedałem jak głupi PDA z Zatonu, przez co do końca byłem neutralny dla każdej z frakcji i nie mogłem dokończyć zadania z Monolitczykami. Mało tego. Regularnie prułem do stalkerów, bandytów, powinności i wolności, kiedy spotykałem na mapce patrole. Zawsze to bardziej opłacalne od strzelania do wszystkich mutantów (poza zombie), bo jakieś fanty przynajmniej za amunicję można było wymienić. Jak w SoC rozwaliłem posterunek Powinności to do końca gry każdy z tej frakcji strzelał do mnie bez ostrzeżenia. No i kolejna sprawa - będąc niedaleko Janowa (zaraz za torami) strzelałem sobie do bandytów, a oni mi stację zamykają, że ja niby napadam na kogoś.... Ja rozumiem, że tolerancja, ale aż tak, żeby bronić bandytów?

Ulepszenia. Super sprawa. Jak zwykle nie obejdzie się bez minusa jednak. Mianowicie chodzi o narzędzia kalibracyjne z Prypeci. Kiedy już je w końcu zdobywamy i decydujemy się zanieść do mechaników, po czym zdobywamy upragnione ulepszenia, to okazuje się, że zostały 2-3 zadania i koniec gry. Ja rozumiem, że ulepszenie na poziomie najwyższym nie powinno być łatwe, ale można to było załatwić innym sposobem - zaporowymi cenami na ten przykład, tak, żeby można było mieć tą jedną ulubioną pukawkę i nacieszyć się jej zarąbistością. Narzędzia kalibracyjne powinny być już w Janowie.

Teraz deser. Prypeć. Za mało, za mało tych otwartych budynków czy przeciwników. Za dużo pożółkłych krzaczorów, za mało mutanów. Już podczas pierwszego wypadu na miasto wszedłem do lokalu, w którym toczyła się akcja misji "jeden strzał" czy coś takiego. I okazało się, że to jedyny lokal mieszkalny otwarty dla zwiedzającego. Gdzieś tam jeden poltergeist, dwie pijawki, jakiś burer, kontroler, trochę zombie i monolitczyków... spodziewałem się więcej po tej "mrocznej" Prypeci. Fakt jednak pozostaje faktem, Prypeć 10x lepsza od tej z SoC.


Generalnie to zakończenie bardzo mnie zawiodło, myślałem, że skoro gra jest krótka to chociaż punkty kulminacyjne będą porządne.

Pomimo wszystkich wymienionych tu minusów oceniam grę wysoko, podobnie do SoC. Brakuje co prawda jakiejś 1 czy 2 dodatkowych map , ale generalnie jest bardzo dobrze i czy to przechadzając się torowiskiem wśród zardzewiałych konstrukcji, wchodząc do opuszczonej w pośpiechu stacji radarowej, na wielki plac przed Jupiterem czy buszując przy olbrzymiej koparce czuje się ten klimat Zony. Gra sprawiła mi dużo frajdy jak SoC wcześniej i pozostawiła ten sam niedosyt, to pragnienie, żeby wszystko trwało dłużej. Chce się więcej i więcej. I chyba o to chodzi, nie?
TapChan
Kot

Posty: 1
Dołączenie: 04 Cze 2014, 19:08
Ostatnio był: 04 Cze 2014, 22:02
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: RP-74
Kozaki: 0

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci - Globalna Dyskusja

Postprzez Koaros w 31 Gru 2014, 05:41

Jest ktoś tutaj kto uważa, że misery to za mało? Przechodziłem już to i na poziomie mistrza, i na misery, nic mnie nie zaspokaja ;_; Zna ktoś jeszcze większe utrudnienia?
Awatar użytkownika
Koaros
Kot

Posty: 29
Dołączenie: 04 Gru 2014, 18:42
Ostatnio był: 12 Kwi 2018, 23:26
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 4

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci - Globalna Dyskusja

Postprzez stefanous w 31 Gru 2014, 10:42

@up - graj z wyłączonym monitorem
Ну, удачной охоты, сталкер.

Za ten post stefanous otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Plaargath, Route.
Awatar użytkownika
stefanous
Stalker

Posty: 50
Dołączenie: 09 Maj 2014, 09:49
Ostatnio był: 03 Gru 2019, 14:10
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 6

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci - Globalna Dyskusja

Postprzez RmBase w 04 Kwi 2015, 17:36

Witom, nie wiem czy dobry temat ale do rzeczy. Szukałem już chyba z miesiąc moda na pojazdy, jest jakiś na liście ale nie można ściągnąć, ktoś zna mod dodający tylko pojazdy i da linka?
RmBase
Kot

Posty: 2
Dołączenie: 16 Wrz 2013, 16:17
Ostatnio był: 09 Maj 2015, 19:45
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 0

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci - Globalna Dyskusja

Postprzez L_E_W_Y w 10 Lip 2015, 18:34

z tego co wiem to nie istnieją mody do tej gry które dodawałyby sprawne pojazdy :/ No ale jest nadzieja. Pod koniec Zewu Prypeci mamy info, że Kardan i Nitro pracują nad pojazdem zdolnym do poruszania się w Zonie a jako że GSC powróciło to jest szansa, że stalker powróci a do tego czasu może naszym mechanikom uda się coś zmajstrować :D
Awatar użytkownika
L_E_W_Y
Stalker

Posty: 58
Dołączenie: 07 Lip 2015, 16:57
Ostatnio był: 05 Mar 2019, 21:20
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 12

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci - Globalna Dyskusja

Postprzez Kretox w 04 Paź 2015, 14:59

mógłby ktoś podać gdzie są pliki dynamicznej muzyki? Towarzysz potrzebuje lokalizacji tych plików a ja gram na modzie, więc mam lekki bajzel. :?: :?: :?:
Za darmo dostaje się tylko to, czego nikt inny nie chce. I śmierć. Śmierć też jest za darmo
Awatar użytkownika
Kretox
Kot

Posty: 28
Dołączenie: 20 Sie 2014, 19:01
Ostatnio był: 03 Maj 2016, 16:30
Miejscowość: Ald' Ruhn
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Black Kite
Kozaki: 3

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci - Globalna Dyskusja

Postprzez Ranger801 w 04 Paź 2015, 15:28

Są w gamedata\sounds\music\combat

Za ten post Ranger801 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Kretox.
Ranger801
Łowca

Posty: 410
Dołączenie: 22 Wrz 2012, 11:57
Ostatnio był: 28 Sie 2016, 16:12
Miejscowość: Miejsce zamieszkania nieznane
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Kora-919
Kozaki: 94

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci - Globalna Dyskusja

Postprzez Kretox w 04 Paź 2015, 16:26

w music nie ma combat...
Za darmo dostaje się tylko to, czego nikt inny nie chce. I śmierć. Śmierć też jest za darmo
Awatar użytkownika
Kretox
Kot

Posty: 28
Dołączenie: 20 Sie 2014, 19:01
Ostatnio był: 03 Maj 2016, 16:30
Miejscowość: Ald' Ruhn
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Black Kite
Kozaki: 3

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci - Globalna Dyskusja

Postprzez Pangia w 04 Paź 2015, 16:42

Nom.

Image
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!

Za ten post Pangia otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Poldzer.
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości