Coop w CoP

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje w produkcji" służy do dyskutowania o modyfikacjach, które są w trakcie procesu tworzenia. Nie piszemy, ani nie zadajemy tutaj żadnych pytań odnośnie modyfikacji ukończonych (gotowych)!
Przy tworzeniu tematu nowego, jego nazwa powinna wyglądać tak:
[Nazwa moda] krótki opis/tekst, np. [Cebul mod] by Stalker.pl

Coop w CoP

Postprzez Cromm Cruac w 09 Sty 2012, 00:05

Gościu o nicku Alex009 pracuje nad modyfikacją Stalker Online Mod. Twierdzi, że opracował metodę na grę w trybie coop. Mod ma się składać z dwóch części. Pierwsza to dodanie AI do multiplayera umożliwiające pojawianie się mutantów w trybie normalnej gry sieciowej. Na serwerze tworzy się symulator Alife i w przyszłości stan wszystkich NPCów i mutantów w Zonie będzie synchronizowany z komputerami-klientami co może umożliwić grę singleplayer w trybie kooperacji.

Na razie zaprezentował 2 filmiki pokazujące próby z zachowaniem mutantów i NPCów w trybie multi.
Video:




Jest także do pobrania beta wersja moda

Czyżby niemożliwe stało się możliwe?
Ostatnio edytowany przez Cromm Cruac, 14 Sty 2015, 12:25, edytowano w sumie 1 raz
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian

Za ten post Cromm Cruac otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Spadnięty, radioaktywny86, Nieogarniający, Damianox, Junx, kis104, Fender, sebool112.
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2541
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 26 Lip 2023, 10:13
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Reklamy Google

Re: [Stalker Online Mod] Coop w CoP

Postprzez radioaktywny86 w 09 Sty 2012, 16:33

Wow! Jak to dojdzie do skutku i będzie grywalne to dla mnie to chyba najlepszy mod na równi z AF3+SGM 1.7.
Zapowiada się znakomicie, lecz poczekamy, zobaczymy co z tego wyjdzie. Mam nadzieję, że modyfikacja wyjdzie (ale już nie w wersji beta) i to wkrótce ;)

PS. Autorowi tematu stawiam Kozaka za to, że znalazł i podzielił się radosną informacją ;)
Wolność!

radioaktywny86
Wygnany z Zony

Posty: 21
Dołączenie: 27 Gru 2011, 12:42
Ostatnio był: 19 Lut 2012, 18:57
Miejscowość: Krk
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Bulldog 6
Kozaki: 1

Re: [Stalker Online Mod] Coop w CoP

Postprzez kis104 w 10 Sty 2012, 00:25

1. Nie wiadomo kiedy wyjdzie już finalna wersja?
2. Jak się łączyć? Trzeba znać IP hosta czy jak ? Czy może jak normalne multi ^^?
Prawdziwy Stalker powinien zrobić w życiu trzy rzeczy:
1.Zabić chimerę.
2.Przetrwać emisję.
3.Wypić 5 kozaków czasie krótszym niż 3 minuty.
Awatar użytkownika
kis104
Łowca

Posty: 425
Dołączenie: 31 Maj 2010, 18:56
Ostatnio był: 12 Paź 2020, 11:22
Miejscowość: Prypeć
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 43

Re: [Stalker Online Mod] Coop w CoP

Postprzez djcycu w 10 Sty 2012, 01:16

A ja mam cholerne przeczucie że się to skisi i nie będzie kolorowo jak się zapowiada. Nie mniej jednak wierzę w potęgę ruskich gier i na ukryte możliwości ich silników dlatego trzymam kciuki za autora projektu :)

:arrowu: Jak ten mod się uda to zaiste wielu ludzi zrobi własne serwery by móc pograć w to masowo niczym zwykłe multi.
Szczegółowe mapy do S.T.A.L.K.E.R Zew Prypeci

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti. Amen
Awatar użytkownika
djcycu
Monolit

Posty: 3533
Dołączenie: 17 Wrz 2009, 16:38
Ostatnio był: 12 Sty 2021, 21:51
Miejscowość: "Łosiek"
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 775

Re: [Stalker Online Mod] Coop w CoP

Postprzez Cromm Cruac w 10 Sty 2012, 01:58

No niestety ja też zważywszy jaka ilość informacji o Alife musi być synchronizowana. To nie jakiś Borderlands gdzie trzeba było zadbać tylko o to co się dzieje w polu widzenia gracza ale wszystkie postacie, mutanty, przedmioty w całej Zonie. Coś mi się zdaje, że na Internecie się nie pogra, ale po LANie może się uda.
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2541
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 26 Lip 2023, 10:13
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Re: [Stalker Online Mod] Coop w CoP

Postprzez Fender w 18 Sty 2012, 10:52

Nie znam się, ale tak na chłopski rozum, to silnik gry czasami ciężko wyrabiał na podstawce, a co dopiero jakby miał generować dane zdarzenia "podwójnie". np. jeden z graczy siedzi w cementowni, a drugi w fabryce jupiter. Czyli teoretycznie musiałby wygenerować jakby dwa razy więcej "życia". Coś czuję, że zamiast ciekawej rozgrywki byłyby wieczne błędy, wyloty i tracenie połączenia, ale kto wie. Może niemożliwe stanie się możliwe. Pomimo sceptycznego nastawienia, jak najbardziej trzymam za projekt kciuki.
Awatar użytkownika
Fender
Tropiciel

Posty: 259
Dołączenie: 26 Wrz 2010, 12:38
Ostatnio był: 26 Lip 2017, 01:19
Miejscowość: Przedmieścia Limańska
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: Viper 5 9x18
Kozaki: 90

Re: [Stalker Online Mod] Coop w CoP

Postprzez kis104 w 18 Sty 2012, 18:59

Zależy na jakiej zasadzie działa ten mod. Możliwe ze host ma swoj silnik, a klient tylko sie dolaczal jako drugi actor. Ale bardziej prawdopodobne ze host to sam server, wiec obydwa klienty maja swoje wlasne silniki, innymi slowy plynnosc bedzie zalezala od kompa i predkosci internetu (klienta, bo hosta to nie dotyczy, on ma swoj i jest git xd ).
Prawdziwy Stalker powinien zrobić w życiu trzy rzeczy:
1.Zabić chimerę.
2.Przetrwać emisję.
3.Wypić 5 kozaków czasie krótszym niż 3 minuty.
Awatar użytkownika
kis104
Łowca

Posty: 425
Dołączenie: 31 Maj 2010, 18:56
Ostatnio był: 12 Paź 2020, 11:22
Miejscowość: Prypeć
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 43

Re: [Stalker Online Mod] Coop w CoP

Postprzez utak3r w 18 Sty 2012, 22:23

Fender napisał(a):np. jeden z graczy siedzi w cementowni, a drugi w fabryce jupiter. Czyli teoretycznie musiałby wygenerować jakby dwa razy więcej "życia".


Nie, przecież to nie będą światy równoległe, alternatywne - tylko ten sam świat. Silnik będzie miał jedynie jednego osobnika więcej do przetworzenia.
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: [Stalker Online Mod] Coop w CoP

Postprzez Fender w 18 Sty 2012, 22:53

Jak już mówiłem nie znam się i rozważam na chłopski rozum :) ale o to mi mniej więcej chodziło. Czy sobie z tym poradzi. Czy na przykład nie dostanie głupa, że graczy jest dwóch i są w miejscach x i y. Ale te zagwostki, trzeba moderom pozostawić, a z mojej strony życzyć im powodzenia :wink:
Awatar użytkownika
Fender
Tropiciel

Posty: 259
Dołączenie: 26 Wrz 2010, 12:38
Ostatnio był: 26 Lip 2017, 01:19
Miejscowość: Przedmieścia Limańska
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: Viper 5 9x18
Kozaki: 90

Re: [Stalker Online Mod] Coop w CoP

Postprzez Juraszka w 18 Sty 2012, 23:23

synchronizacja danych pomiędzy komputerami - chyba największy problem

NIE GRAŁEM W CoP ale wydaje mi się, że świat żyje tylko otoczeniu gracza, to nie TFW żeby serwer sprawdzał "co jakaś tam pijawka robi w wiosce w magazynach wojskowych". Każdy gracz ma swoją grę która jest "modyfikowana" przez serwer który otrzymuje informacje z komputerów graczy co się dzieje w ich okolicy i zmiany odsyłane są z powrotem - uważam że problemem jest tutaj zrobienie właśnie synchronizacji tak aby nie było sytuacji jak z "multi" morka, że gracz1 zabija potworka, a gracz2 widzi go radośnie biegającego po polanie.
Związki na odległość to ch*j, a czołgi same się nie zatankują, pamiętaj.
Wave

Zostawiasz wóz na parkingu pod Tesco i jedziesz do sąsiedniego miasta to ch*j wie co się z nim może stać.
Wave
Awatar użytkownika
Juraszka
Łowca

Posty: 492
Dołączenie: 21 Cze 2010, 11:08
Ostatnio był: 21 Lut 2020, 16:06
Miejscowość: Gniezno
Frakcja: Samotnicy
Kozaki: 70

Re: [Stalker Online Mod] Coop w CoP

Postprzez Cromm Cruac w 18 Sty 2012, 23:35

No właśnie na tym polega wyjątkowość Alife w xRayu, że świat 'żyje' wszędzie (we wszytkich częściach Stalka). To co widzimy dookoła gracza to obiekty 'online' (nie mylić z siecią) a pozostałe w całej Zonie to offline. W trybie offline NPCe przemieszczają się walczą, giną w emisjach i starciach ze sobą oraz obrabiają schowki :)

I właśnie te informacje trzeba przekazać z serwera do klientów. Jeżeli gracz A zabije snorka (w trybie online - bo blisko) to dla gracza B, który jest po drugiej stronie mapy (albo na innej) snork jest w trybie offline i info o śmierci snorka musi zostać przekazane. Dzięki temu ten sam snork ginie na obu kompach.
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian

Za ten post Cromm Cruac otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Fender.
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2541
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 26 Lip 2023, 10:13
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Re: [Stalker Online Mod] Coop w CoP

Postprzez shoter w 19 Sty 2012, 00:08

Nie sądze aby przekazywanie wszystkiego i zapychanie pakietów byłoby dobrą drogą.Jak już sami zauważyliście świat w zależności od naszego położenia dzieli się na 2 części :
-online
-offline

To że swiat offline jest przetwarzany przez serwer to ok,ale tak naprawde to te dane nie są potrzebne do czasu gdy nie wejdą w tryb online,po co śmiecić pakiety? Dobra logika rozplanowania kodu i można offline przetwarzać tylko na serwerze i nie przesyłać info o tym przez długi czas

Zaś do świata online nachodzą mnie 2 rozwiązania :
-przesyłanie pakietów z całymi danymi
czyli co ramke/dwie ramki przesyłami informacje o wszystkich stworkach w obszarze życia i o każdym gówienku które się porusza, rezultat : pakiety nadal zapchane,0% szans desynchronizacji
-Przesyłanie pakietów z informacją o działaniu

Czyli co ramke/dwie ramki przesyłamy informacje o danym działaniu stworka,np nie przesyłamy co klatke informacje o współrzędnych stworkach tylko np działanie które wykonuje , czyli idzie do x/y , od razu przesyłając losowego seeda(ziarno) na potrzebny tej funkcji stałego przez cały czas jej działania dla niezdesynchronizowania się gier.W przypadku desynchronizacji użyć 1wszego sposobu do desynchronizacji



Inaczej według mnie się nie da bo pakietów za dużo i będzie tylko lan dostepny :)
shoter
Kot

Posty: 30
Dołączenie: 24 Kwi 2011, 20:42
Ostatnio był: 10 Kwi 2014, 16:39
Kozaki: 2

Następna

Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości