[Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Call of Pripyat\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Koma w 02 Paź 2015, 19:19

smok61 napisał(a):Ten mod, to jak na razie tylko baza pod inne mody i nawet te kilka zadań tego nie zmienią.


To poczekajmy aż ktoś zacznie coś pod to robić.
Ale jak dotąd tak czy inaczej nie było i nie ma lepszego przedsięwzięcia od CoCa w sferze Freeplay.
Chociaż ciągle czuję ze mogło być lepiej, AI w porównaniu do wycieków zostało dosłownie wykastrowane.

Co do przykładów, nie umiesz czytać - lepszego globalnego freeplay-moda.
Ostatnio edytowany przez Koma 02 Paź 2015, 19:33, edytowano w sumie 3 razy
Awatar użytkownika
Koma
Stalker

Posty: 61
Dołączenie: 02 Sie 2014, 19:46
Ostatnio był: 23 Sty 2024, 18:43
Miejscowość: München
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: SIP-t M200
Kozaki: 27

Reklamy Google

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez BJ Blazkowicz w 02 Paź 2015, 19:29

A po ch*j komu freeplay na pustych mapach gdzie nie ma co robić?
Image
Voiton laulut soi ainiaan!
Awatar użytkownika
BJ Blazkowicz
Przewodnik

Posty: 977
Dołączenie: 17 Mar 2009, 15:42
Ostatnio był: 13 Sty 2023, 21:57
Miejscowość: Zamek Wolfenstein
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Kora-919
Kozaki: 520

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Route w 02 Paź 2015, 19:40

BJ, zależy, co kto lubi. Jedni wolą łazić po mapach gdzie nic się nie dzieje, inni chcą strzelanin co 5 metrów. Dlatego dla mnie każdy ma tu po trochę rację. Jeden się zachwyci tym łażeniem po pustych mapach i będzie go to radowało a drugi poczeka aż ruscy zrobią z tego następną Solyankę i jego znowu uraduje to. Wszystkim na raz nie dogodzisz. Poczekajmy trochę a na pewno za jakiś czas pojawią się mody na bazie CoC, kwestią jest tylko to, czy wykorzystany zostanie potencjał, jaki drzemie w tym modziwie. Miejmy nadzieję, że tak, bo jest on spory i szkoda by było, żeby taki kawał dobrej roboty poszedł na zmarnowanie lub zapomnienie.
Route
Stalker

Posty: 153
Dołączenie: 13 Lut 2015, 17:28
Ostatnio był: 18 Lip 2016, 16:12
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper VLA
Kozaki: 36

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Diegtiarov w 02 Paź 2015, 20:04

Brakuje mi tu tylko takiego narzędzia jak do AF menu. Tak żeby była konfiguracja ile, gdzie i co jaki czas ma się respić. Każdy by miał coś dla siebie.

Osobiście podoba mi się mod, ale... Trochę za mało się dzieje. Albo jest pustka, albo walczy ze sobą +-20 stalkerów.
Awatar użytkownika
Diegtiarov
Stalker

Posty: 99
Dołączenie: 30 Maj 2010, 16:36
Ostatnio był: 23 Sie 2020, 16:53
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 16

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Pangia w 02 Paź 2015, 23:12

BJ Blazkowicz napisał(a):A po ch*j komu freeplay na pustych mapach gdzie nie ma co robić?

Brzmi trochę jak LA.
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!

Za ten post Pangia otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Gizbarus, PainChiller, Koma.
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Ranger801 w 05 Paź 2015, 18:30

Mi mod całkiem się podoba bo lubię takie luźne freeplaye. ;)
Stalker rozpala ognisko?
:

Image
Image


Edit:
W sumie... Pograłem nieco dłużej, byłem na Wysypisku potem poszedłem do Baru. I co? Nic. Nic! I to jest problem :E . Na Wysypisku żadnej postaci która oferowała by chociaż jakiś najprostszy quest, od Barmana też żadnego questu, nie można nawet zadać jakiś pytań. U dowódcy Powinn... a nie czekaj, bunkier jest pusty :caleb: . Będąc na Kordonie myślałem że jednak dalej będzie nieco ciekawiej. :(
Ranger801
Łowca

Posty: 410
Dołączenie: 22 Wrz 2012, 11:57
Ostatnio był: 28 Sie 2016, 16:12
Miejscowość: Miejsce zamieszkania nieznane
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Kora-919
Kozaki: 94

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Mito w 06 Paź 2015, 17:18

Tak więc pobrałem i zainstalowałem CoCa z OWR, ale mam parę pytań.

Po pierwsze - włączyłem oświetlenie dynamiczne rozszerzone DX11, pograłem trochę... i tego oświetlenia nie widać. Nie wiem, czy to wina tego, że cały czas było pochmurno, czy to jakiś błąd...

Po drugie - Mam ja u siebie na dysku całą niedawną betę CoCa z OWRem, teraz kwestia jest taka, czy będę mógł zastosować do obecnego CoCa z OWR na przykład Weapon Rebalance 1.1 for OWR3, OWR3 rifle addon, OWR3 DX 10-11 scope fix, OWR3 alternative scopes, czy transparent inventory lub Ceano's HUD, i to bez gryzienia się tego z CoCem? A może już to zostało zaimplementowane? (prócz transparent inventory i Ceano's HUD, jak widać)
Spolszczenie do Misery: The Armed Zone (Ja & Imienny)
Ciekawe kiedy ilość moich kozaczków przekroczy moje IQ Image
Awatar użytkownika
Mito
Legenda

Posty: 1007
Dołączenie: 17 Sie 2014, 21:21
Ostatnio był: 29 Mar 2019, 02:46
Kozaki: 271

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez alundaio w 09 Paź 2015, 12:03

@Mito: Make sure to click default color and brightness settings in the Atmosfear options. You may also want to adjust the weather for each level if you do not like foggy weather.

@Ranger801: The alife takes time to fill up the zone, a few days. So you can sleep or continuing playing to see improvement. Also time of day is important. Don't expect full bases during the day.

@Koma: AI is not castrated. There is a bug in release caused by AI Die In Anomaly. Respawns have been lessened, but this was because people complained of too much alife in the leak, crying they had to fight every 3 minutes mutants and that some maps were just constant battles.

Respawn is fairly balanced now but if you are the kind of person who clears a level out and never sleeps in game then there is no wonder why they would perceive the game is empty. A base mod filling out every inch of the zone would not leave any room at all for adding unique quest npcs or new items considering there is a limited amount of game object ids that can be used.

I suggest everyone who plays CoC to reset AF3 settings and also make sure AI Die In Anomaly is disabled in gameplay tab of the options menu.

@Smok61: Far better mods as a base? Here is where you are completely wrong. With Open X-Ray and several modding tools, debugging toolkit and enhanced script base it has never been easier to mod or learn something new about the engine. No other mod provides this. No other COP mod is even capable of running this amount of ALife with this stability. Benchmark CoP and COC and you will find similiar FPS. Now benchmark COP and SGM or other mods that add many maps and alife and they run like shit (No it's not because of better textures, it's because they don't bother fixing core issues with GSC's code). Also, many Russians do not share their sources or SDK, so good luck.
alundaio
Kot

Posty: 10
Dołączenie: 09 Sie 2015, 04:32
Ostatnio był: 29 Gru 2016, 16:39
Frakcja: Zombie
Ulubiona broń: Big Ben
Kozaki: 5

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez smok61 w 09 Paź 2015, 13:04

@alundaio - nigdzie nie pisałem, że są lepsze bazy, bo mnie żadne bazy nie interesują. Interesują mnie mody do grania. O tym co piszesz dalej, to pewnie masz rację, tylko co z tego?
Polecam Ci moda - R.E.B.O.R.N. Doppelganger 7.63. Time Gap. Часть первая: Разлом времени (Time Gap). Zawiera 62 lokacje, zaludnione i z zadaniami. W tym wszystkie z CoP.
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów.
Stanisław Lem
Awatar użytkownika
smok61
Tropiciel

Posty: 382
Dołączenie: 19 Wrz 2009, 12:36
Ostatnio był: 07 Lut 2018, 19:30
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 75

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Koma w 09 Paź 2015, 13:54

@smok61, CoC nie jest modem do grania tylko modem do robienia.

Różnica między CoCiem a innymi modami jest taka że w innych modach jesteś prowadzony za rączkę questami na które masz tylko ten wpływ który został zdefiniowany przez twórcę. W CoCu jesteś całkowicie wolny - tworzysz własną historię, zarówno w grze w formie Freeplaya, jak i narzędziami do tego przeznaczonymi.

Chcesz czegoś więcej od CoCa to Zrób To Sam :TM:
Awatar użytkownika
Koma
Stalker

Posty: 61
Dołączenie: 02 Sie 2014, 19:46
Ostatnio był: 23 Sty 2024, 18:43
Miejscowość: München
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: SIP-t M200
Kozaki: 27

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Pangia w 09 Paź 2015, 14:30

No ale jak? Taki jebucki freeplay jest i nie ma musu spania po określonym czasie? Taki prosty bajer i z tego, co alundaio pisze, to nie byłoby problemu z pustymi mapami, bo zaludniają się one głównie podczas snu gracza.
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Mito w 09 Paź 2015, 16:13

No dobra, pograłem nieco, niemal całe Bagna obszedłem wzdłuż i wszerz (oczywiście uwzględniając pozbieranie prawie każdego schowka :E) i powiem szczerze, jest fajnie.
Okazało się, że żadnych problemów z DX11, tylko nie było widać efektów przez zachmurzenie. Ale gra nawet ma klimat ;)
Jeśli chodzi o zaludnienie map, to myślę, że nie jest źle. W przeróżnych bazach siedzi sobie po kilku stalkerów, czasem też na jakiegoś się najdzie w drodze, mutantów wcale nie jest (przynajmniej tu) wiele, chociaż mogłoby być nieco więcej i ludzi, i bestii. Swoją drogą, jednak zdarzyło mi się raz czy drugi mieć lekki ZONK - w jednej z lokacji na Bagnach natknąłem się na ośmiu wojskowych - to niewielkie gospodarstwo, między budynkami którego w CS była Karuzela. No aż tylu to się nie spodziewałem.
Zaś co do błędów... zauważyłem, że dość często, gdy rozbijam skrzynki, pokazuje mi się komunikat "Znaleziono schowek", ale nie znajduję żadnych przedmiotów. Inna sprawa - po podejściu do radioaktywnego ślepego psa od razu jestem napromieniowany do oporu... CZY TO BUG?

No i czy jest może w grze (albo chociaż planowana) opcja przejmowania pozycji przez własną frakcję tak, żeby nie pojawiali się już w niej przeciwnicy? Jest to dość denerwujące, jak w takim gospodarstwie ZNOWU pojawia się ośmiu wojskowych...
Bym se zagrał Monolitem i przejął całą Zonę, a co!
Spolszczenie do Misery: The Armed Zone (Ja & Imienny)
Ciekawe kiedy ilość moich kozaczków przekroczy moje IQ Image
Awatar użytkownika
Mito
Legenda

Posty: 1007
Dołączenie: 17 Sie 2014, 21:21
Ostatnio był: 29 Mar 2019, 02:46
Kozaki: 271

PoprzedniaNastępna

Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości