[Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Call of Pripyat\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Junx w 16 Lut 2017, 13:00

Ja polecam questacka od doktora X oraz Gulash Mod (połączenie AO i WP)
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2339
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 06 Gru 2023, 11:10
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 357

Reklamy Google

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Żuczek94 w 19 Lut 2017, 21:25

Cześć mam problem, zainstalowałam grę, odpaliłam na weteran samotnik bez wybranego konkretnego trybu (ani przetrwanie ani nic). Wyrzuciło mnie w losowej lokacji tak jak chciałam i wzięłam misję od jednego gościa z Jantaru - wysłał mnie do dowódcy powinności z wiadomością. Przekazałam i wyświetliło mi się że mam wrócić po nagrodę a kiedy wracam po nagrodę znów dostaję tą samą misję albo mogę ją odrzucić. stwierdziłam że misja zbugowana więc odrzuciłam i ze schronu naukowców przyjęłam kolejną misję - doprowadziłam dwóch naukowców do jakiegoś miejsca, powalczylam z pseudo psem i wyskoczyło że mam ich odstawić na miejsce. Wstawilam we wskazane miejsce i... nic. Znacznik jest na mapie, zleceniodawca może albo dać mi nowe zadanie albo mogę odmówić obecnego. A naukowcy łażą nadal za mną jak cienie. Co robić?
"Dotykając nieba nie zapomnij że stoisz na ziemi"
Awatar użytkownika
Żuczek94
Stalker

Posty: 102
Dołączenie: 02 Paź 2012, 15:55
Ostatnio była: 19 Lut 2017, 21:25
Miejscowość: Bydgoszcz
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 7

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Pangia w 19 Lut 2017, 23:03

Odinstalować to badziewie i zainstalować coś działającego bez dodatkowych zabiegów :u3:
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez PainChiller w 19 Lut 2017, 23:49

A to "czysty" CoC czy instalowałaś jeszcze jakieś dodatki?

Z tego co słyszałem to w wersji 1.4.22 są nowe questy, i jakoś tak nie za bardzo chcą działać, ale na raziee gram tylko w Call of misery w wersji 1.4.12 więc nie mogę tego potwierdzić(Chodź quest na "oprowadzanie naukowców po zonie" jest jednym z pierwszych, więc powinien działać :/ )
Ja nie kłamię, Ja oszczędnie dysponuje prawdą.
Awatar użytkownika
PainChiller
Modder

Posty: 705
Dołączenie: 29 Gru 2013, 16:16
Ostatnio był: 18 Sty 2023, 01:50
Miejscowość: Gdzieś w Poznańskiej Zonie
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: Gauss Gun
Kozaki: 190

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez kondotierfred w 20 Lut 2017, 12:01

@Żuczek94 - Zew Czarnobyla nie jest modem w powszechnym rozumieniu, a bazą dla moderów do ich robienia. Wybierając jakąkolwiek grę, za wyjątkiem fabularnej, mamy grę w rodzaju freeplaya, do poruszania się po lokacjach i wykonywania powtarzających się zadań-zleceń. Takie zwiedzanie Strefy.
Aby uzyskać coś w rodzaju gry fabularnej, trzeba wybrać właśnie rozgrywkę fabularną jedną z frakcji którym to wolno. Ja jednak sugeruję wybranie stalkera, z miejscem startu umożliwiającym szybkie znalezienie się na Kordonie, wykonanie tam zadań, a następnie udać się na Bagna i zrobić wszystko, aby porozmawiać z Bagiennym doktorem i dostać kolejne zadania. Na Doktora "polujemy" robiąc zadania wzięte w bazie.
Wtedy mamy coś zbliżonego do fabuły z Cienia Czarnobyla, ale wymagającej również zwiedzenia dodanych lokacji.
A zadania "poboczne", o tej samej treści możemy dostać na każdej lokacji. Bierzemy lub nie, nasza wola.
Jest dodatek do tego moda, niby dodający dialogi, ale on wg. mnie jest mocno nie dopracowany i nie sugeruję jego dodawania.
Jest inne wyjście, aby przy grze nie fabularnej, znaleźć i zabić Doktora, a z jego inwentarza pobrać informacje te same, jakie dawał jako żywy. Ale wtedy występują problemy na Generatorach. Nie wejdziemy do labu i klapa.
Awatar użytkownika
kondotierfred
Tropiciel

Posty: 215
Dołączenie: 08 Cze 2011, 21:31
Ostatnio był: 20 Cze 2023, 18:48
Kozaki: 25

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Pilot w 20 Lut 2017, 19:30

Odeskortowanych naukowców z Questa należy ustawić w pobliżu znacznika, zapisać, a potem grę wczytać.
Zwykle potem albo sami podchodzą, albo podchodzimy do nich i powinni od razu dać nagrodę. Jak nie zadziała raz to powtórzyć czynność.

Poza tym CoC to jeden z najstabilniejszych "modów". Bugów jak w zwykłym stalkerze, crashe rzadko, częściej niż przy takim CoP'ie, ale nadal rzadko.
Awatar użytkownika
Pilot
Łowca

Posty: 434
Dołączenie: 26 Lip 2010, 14:34
Ostatnio był: 18 Lip 2021, 12:12
Miejscowość: Red Forest
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: F1 Grenade
Kozaki: 43

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez nidaros w 21 Lut 2017, 22:35

Witam, gram już dłuższy czas zwiedziłem większość map i nigdzie nie znalazłem narzędzi precyzyjnych, zdobywa się je w jakimś queście? A może można je znaleźć od jakiegoś konkretnego momentu? Tak, sprawdzałem miejsca gdzie są te narzędzia w CoP i nic tam nie było. A może można je kupić tak ja 2 poprzednie, tylko trzeba zrobić jakiegoś questa dla handlarzy albo coś ? :( :(
Awatar użytkownika
nidaros
Kot

Posty: 5
Dołączenie: 19 Lis 2011, 23:38
Ostatnio był: 12 Kwi 2018, 17:34
Kozaki: 0

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez wyder w 22 Lut 2017, 00:33

Narzędzia podstawowe i zaawansowane bywają u handlarzy, precyzyjne trafiają się rzadko w penetrowanych schowkach, skrzyniach, pniakach drzew itd lub nieco częściej w schowkach których współrzędne dostaje się od npc za wykonywanie questów. Tu rozrzut jest straszny, w schowkach znaleźć można od naszywek frakcji i wódki po egzoszkielety.
Mi też się wieszał quest z prowadzaniem naukowców, tzn po zakończeniu wycieczki i powrocie pod bunkier na jupiterze nic się nie działo. Nie próbowałem metody z wczytaniem save, ale założę się że powinna pyknąć bo działa w innej sytuacji, tzn kiedy mamy pole anomalii grawitacyjnych ulokowane w sąsiedztwie wzgórz lub w niecce, ganiające tam artefakty potrafią być czasem wdmuchnięte przez anomalię pod powierzchnię terenu, stoimy wtedy z detektorem centralnie w miejscu gdzie artefakt jest wykryty i nic. Quick save/load i szybkie wyjęcie detektora powoduje że artefakt pojawia się pod nogami.

Pytanie z mojej strony - w kilku miejscach Zony znalazłem dziwne twory na ziemi (np na dachu ruin w Martwym Mieście, na zachód od Lenina) przypominające coś w rodzaju plastra miodu lub artefaktu skrętak, kiedy się na nie nadepnie w powietrzu wokół materializuje się coś w rodzaju błękitnego śniegu czy wyładowań i jest powoli zasysane do owego tworu. To taki bajer czy ma jakieś zastosowanie? Sprawdzałem - nie leczy z ran ani z napromieniowania.
wyder
Kot

Posty: 6
Dołączenie: 02 Lut 2017, 10:32
Ostatnio był: 02 Mar 2017, 09:03
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 2

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Diegtiarov w 22 Lut 2017, 17:41

Podejrzewam kłęby Spalonego Puchu leżące na płaskiej powierzchni. Nic innego nie przychodzi mi do głowy.

Za ten post Diegtiarov otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive wyder.
Awatar użytkownika
Diegtiarov
Stalker

Posty: 99
Dołączenie: 30 Maj 2010, 16:36
Ostatnio był: 23 Sie 2020, 16:53
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 16

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez wyder w 22 Lut 2017, 20:43

Dobry trop. Drugie miejsce występowania jest w Rostoku w hali prowadzącej na wysypisko (tam gdzie powinnościowiec wygłasza słynne "wynoś się stąd"). Znajduje się tam kojec z siatki, z sufitu zwisa spalony puch a pod nim leżą dwa kłęby (?), to właśnie to. Po wdepnięciu w owe kłęby zaczynają się gęsto wydzielać (dla odmiany żółte) "śnieżki".
W Martwym Mieście także niedaleko znajduje się puch.
Najwidoczniej Zona jest przebogata i nie każda ciekawostka ma zastosowanie praktyczne, zwiędłe fragmenty spalonego puchu wydzielają śnieżki. Ot ciekawostka.
wyder
Kot

Posty: 6
Dołączenie: 02 Lut 2017, 10:32
Ostatnio był: 02 Mar 2017, 09:03
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 2

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez trolololo w 22 Lut 2017, 21:55

Chodzi o ten sam efekt który jest w CoP podczas szukania Oazy?

Na złomowisku pojazdów, wokół mapy lata coś a`la Elektro, ale nie da się tego dosięgnąć. Wytwarza to jakieś artefakty?
Deszczyk pada , RAM mi zjada...
trolololo
Legenda

Posty: 1106
Dołączenie: 25 Wrz 2013, 13:03
Ostatnio był: 24 Mar 2023, 18:36
Miejscowość: Na granicy LTE
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: "Tunder" 5.45
Kozaki: 118

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Pilot w 22 Lut 2017, 23:53

Tylko oznaczone strefy anomalii wytwarzają artefakty. W polu można znaleźć tylko te, które zostały wystrzelone z anomalii z tych stref.

Mnie jednak bardziej ciekawi "czarna istota", która pojawia się przy bramie do fabryki nad Jantarem jeśli nie posiadamy psi-hełmu. Zachowuje się jak mutant i anomalia zarazem, podlatując do nas i wytwarzając "pole mroku" wokół, a następnie zabija jeśli się nie ruszymy.

Jest jeszcze taki "glut" na ścianach w kanałach pod Jantarem. Wnioskuje, że to ta wycięta anomalia, po której została tylko tekstura.
Awatar użytkownika
Pilot
Łowca

Posty: 434
Dołączenie: 26 Lip 2010, 14:34
Ostatnio był: 18 Lip 2021, 12:12
Miejscowość: Red Forest
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: F1 Grenade
Kozaki: 43

PoprzedniaNastępna

Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości