[Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Call of Pripyat\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Pangia w 02 Wrz 2017, 21:29

KOSHI napisał(a):-po anomaliach nie chodziłem za wiele, ciężko się wypowiedzieć, ale te, w których nie działa czynnik stały typu ciepło, kwas, tylko sama radiacja i można zagrożenia omijać śrubkami, są lipne. Na samym radioprotektorze śmigać można bez ubrania. W ogóle to promieniowanie jakoś dziwnie jest zbalansowane. W samej kurtce byle co powinieneś lapnąć radów i życie powinno już spierda*ać. A tu wjebiesz się w skażoną wodę, połazisz, nie wiele się dzieje ze zdrowiem, chyba, że w naprawdę napromieniowany obszar się wlezie.

Typowe dla Zewu. Na HUD-zie napromieniowanie ci miga na czerwono, a zdrowie ci schodzi w takim tempie, że jak się załadujesz artefaktami regenerującymi, to wychodzisz na zero albo i nawet na minimalnego plusa. Tak samo obrażenia od upadku, najlepiej to widać w Zatonie, co koło stacji benzynowej masz ziemię rozdartą i tego Zaporożca z walizką Sęka na dole. Jak zeskoczysz sprintem (tak, że polecisz lekko do przodu, a nie pionowo w dół jak na kreskówkach z Kojotem :u3: ), to da się przeżyć upadek z 30 metrów. Dla porównania – raz w waniliowym Czystym Niebie zabiłem się w bazie Czystego Nieba, zeskakując z mniej więcej 5 metrów. :u3:
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Reklamy Google

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez KOSHI w 02 Wrz 2017, 21:38

I dla tego nie bede grau w grę. Szkoda czasu. Wgrałbym Krwawy Szlak od ścigacza, ale co próbowałem, to była wyjebka, a żem za stary na grzebanie w plikach.
Image
Awatar użytkownika
KOSHI
Opowiadacz

Posty: 1324
Dołączenie: 16 Paź 2010, 13:13
Ostatnio był: 15 Kwi 2023, 20:25
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 649

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Pangia w 02 Wrz 2017, 22:13

To wypróbuj SGM-a 1.6. 2.2 też spoko, ale ma wstępniaka z Kordonem i Bagnami, który nawet dla mnie jest ku*ewsko nużący.
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Diegtiarov w 02 Wrz 2017, 23:05

KOSHI napisał(a):-spawn tragiczny. W kordonie chimery prawie za parkanem wioski kotów, kontrolery łażące z czapy po polach, hordy bandytów i wojska napierdalające się nawzajem mimo zmniejszeniu spawnu na 0.25. Po czasie wygląda plansza jak pole bitwy. Po oblężeniu świniarni gdzie uje*ałem ze 30 różnego rodzaju typów wymiękłem.

-loot z dupy. Po zabiciu pacjenci zbierają z ciał grom fantów z innych zwłok i kończy się to tak, że jak potem kogoś ubijesz, to w ekwipunku palec od scrolla boli. Wg. mnie jak coś zbierają to ciało jest puste, a jak się ich zabije, to powinni mieć tylko trochę swoich fantów. Burzy to ekonomię, bo zarobić powiedzmy te 60 koła żaden wyczyn, ino wystarczy zbierać wszystko ze zwłok i opie*dalać i zrobić parę zadań.

-mutanty w miarę zbalansowane, ale kontroler to kpina. Atakuje mnie ręką ze 4 razy a ja dalej stoję. Prawie nie żywy już, ale jednak. A na plerach kurtka jeno skórzana. 0 ochrony przed psi. WTF?

[...]

Mam wrażenie, że jak się człowiek zaopatrzy w jakiś dobry kombinezon, to chyba nie wiele mu już zaszkodzi, i jak ktoś pisał, gra przestanie mieć sens. Zawsze uważałem, że najlepsze mody, to mody, w których mozolnie się zbiera na kombinezon, dobrą pukawkę, a tu zonk. W Misery było to lepiej rozwiązane jednak, chociaż anomalie też nie stanowiły problemu, no może tylko te cieplne, bo w nich bez Sevy, czy Ekologa, to się padało jak muchy. Mod niezły, ale do dobrego balansu mu jeszcze spooro brakuje.


Na spawn i loot mam rozwiązanie, ale czekam, aż CoC 1.5 pojawi się na świetle dziennym bez nalepki 'Beta'.
Żal tyłek ściska, że będzie trzeba przepisać cały addon pod nową wersję, ale rozwiązania odnośnie konfiguracji i poniekąd naprawione AI mówią za siebie.


Ogólnie to mam wersję Gameplay Rebalanced pod 1.4.22 ze wszystkim co trzeba, ale jeden skrypt wykrzacza się 24/7 po włączeniu symulacji na całej mapie (ironicznie po zlinkowaniu wszystkich poziomów innym plikiem wszystko działa tip top - efekt ten sam). Po starciu z C++ może liznę trochę LUA i dopiszę jakąś funkcję, która magicznie sprawi, że to samo rozwiązanie zadziała w obydwu przypadkach.

W addonie zostało zastosowane podejście z SoC - im dalej na północ, tym mniej bezpiecznie. Skalowanie się rang/ekwipunku NPC oraz mutantów z nawiązaniem do środowiska, w jakim mutki przebywają. Na bagnach można spodziewać się dzików i mięsaczy, a nie chimer; Czerwony Las niczym beczka wrażeń zalana pijawkami, które wychodzą poza lokację tylko w nocy. Podczas wstępnych testów gacie miałem pełne przekraczając furtkę wgłąb lasu.

Trzymając się tego, że CoC ma nastawienie sandboxowe i lepiej trochę pograć zanim się znudzi, to broń i kombinezony mają nikłą szansę dropnięcia z NPC w dobrym stanie (kombinezony to szczerze loteriada z szansą 5 na 1000, po czym kondycja to 5-20%).
Zarobki zbite do niskiego poziomu. Trzeba się sporo narobić na samego Beryla, o droższych zakupach nie wspominając. Do tanga dolatują koszty napraw aby nie zebrać pierwszej lepszej broni z NPC i ją naprawić. Jeżeli broń jest styrana niczym gówno to naprawa może kosztować nawet 150% ceny podstawowej. Biorąc pod uwagę koszt Vipera 5 / AK-74U oscylujący około 20 tys. rubli, to trzeba pamiętać o utrzymywaniu ich w co najmniej 40% kondycji, żeby naprawa nie wyniosła zbyt dużo.

Czułość AI i model obrażeń nastawiony na bardzo trudną rozgrywkę, ale nie na masochistyczną skalę Misery. :pogarda:

Gracz na starcie jest po prostu kupą z pistoletem, która powoli pnie się po szczebelkach z dnia na dzień. Spotkanie z bronią automatyczną albo strzelbą to zazwyczaj kwestia 2 lub 3 strzałów w klatkę piersiową. Nawet jeśli obrażenia nie zakończą sprawy to zrobi to krwawienie, które jest bardziej niż upierdliwe bez odpowiedniej ochrony (zostało podkręcone). Granaty jak granaty - odłamki lecą do 30(RGD) lub 40(F1) metrów, ze strefą śmierci w obrębie 4 metrów (jeden celny granat może skasować cały oddział).
Bycie staranowanym przez dzika lub kilka ugryzień od psa jest jak zderzenie z tirem jeśli masz skórzaną kurtkę, lub bardzo niebezpieczne z lepszym pancerzem. Celny skok chimery lub tąpnięcie nibyolbrzyma z bliska to prawie gwarantowany zgon nawet dla egzoszkieletu.

Na horyzoncie mam planowany rebalans artefaktów drastycznie zmniejszający ich występowanie i mniej lub bardziej zmieniający statystyki, ale to już inna sprawa.

Za ten post Diegtiarov otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive KOSHI.
Awatar użytkownika
Diegtiarov
Stalker

Posty: 99
Dołączenie: 30 Maj 2010, 16:36
Ostatnio był: 23 Sie 2020, 16:53
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 16

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Junx w 03 Wrz 2017, 02:50

Ja też czekam na wersję finalną 1.5, chce dalej Hybrid'a rozwijać ale póki jest beta nie ma sensu. Planowałem powiększyć slot na nóż tak aby karabiny wchodziły ale nie ma sensu gulash mod (połączenie AO i WP) ale datuje sobie bo jest oc-33 i kilka innych "wartych uwagi" broni na dwa sloty. Reszta będzie jak w wersji pod 1.4.22 tylko z moimi pomysłami.
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2339
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 06 Gru 2023, 11:10
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 357

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Tantalus w 08 Wrz 2017, 22:01

Czy ktoś z Panów poratuje jakimś ciekawym, kompatybilnym z CoC modem dodającym questy? Dziękuję!
Tantalus
Kot

Posty: 3
Dołączenie: 08 Wrz 2017, 21:56
Ostatnio był: 29 Lis 2017, 20:32
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 0

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez trolololo w 08 Wrz 2017, 22:19

Deszczyk pada , RAM mi zjada...

Za ten post trolololo otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Tantalus.
trolololo
Legenda

Posty: 1106
Dołączenie: 25 Wrz 2013, 13:03
Ostatnio był: 24 Mar 2023, 18:36
Miejscowość: Na granicy LTE
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: "Tunder" 5.45
Kozaki: 118

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Tantalus w 10 Wrz 2017, 21:09

Bardzo dziękuję, wypróbuję! :wódka:
Tantalus
Kot

Posty: 3
Dołączenie: 08 Wrz 2017, 21:56
Ostatnio był: 29 Lis 2017, 20:32
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 0

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Józio w 16 Wrz 2017, 16:23

Dlaczego Czysto Niebowcy są do mnie wrogo nastawieni jak gram najemnikiem mimo, że nasze frakcje są do siebie neutralne?

EDIT:
6.DRXCoCDynamicFactionRelations1.8
Świetna modyfikacja! jak nazwa wskazuje - dynamiczne relacje pomiędzy frakcjami.
Przykład?
Po intensywnej grze jako żołnierz, standardowo z układu - wszyscy Cię nie nawidzą oprócz powinności oraz wojska, doszedłem do momentu gdzie - przyjacielem są samotnicy, wolność, najemnicy.
W zależności od tego jak mocno frakcja sie rozrasta, lub kogo zabijasz tak patrzą na Ciebie inne frakcje. W skrócie - każdy chce współpracować z lepszym (chyba że masz dobre układy z ich największym wrogiem )
Polecam!


XDDDD Pozwolę sobie zacytować mój stary post o tym addonie ;)

Nie polecam tego addona, jest zrobiony na od*ierdol. Grając powinnościowcem nagle z dupy samotnicy stali się dla nas wrogo nastawieni bo tak. I pomijam fakt, że samotnicy to nie są członkowie zorganizowanej frakcji tylko jak sama nazwa wskazuje to SAMOTNICY. I najgorsze jest to, że Barman w rostoku wybiegł na zewnątrz, wyciągnął kałacha i zaczął na***rdalać w Powwiność, ale i tak został szybko zdjęty i komu ja teraz mam oddać 20 PDA które znalazłem? Czy da się te ralacje naprawić? Wyebałem tego addona w pi*du, ale nadal samotnicy są wrogo nastawieni i nie wiem co robić.
JESTEM PEDAŁEM
Awatar użytkownika
Józio
Tropiciel

Posty: 334
Dołączenie: 30 Lis 2014, 15:04
Ostatnio była: 23 Lut 2024, 23:56
Miejscowość: Moje hobby: obciąganie kutasów
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: SVUmk2
Kozaki: 105

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez trolololo w 16 Wrz 2017, 17:05

Ja tam lubię jak nagle monolit zaczyna być kumplem. :caleb:
Chociaż jak kto woli. Na pewno rozgrywka jest żywsza, ale dla niektórych może być upierdliwa.
Deszczyk pada , RAM mi zjada...
trolololo
Legenda

Posty: 1106
Dołączenie: 25 Wrz 2013, 13:03
Ostatnio był: 24 Mar 2023, 18:36
Miejscowość: Na granicy LTE
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: "Tunder" 5.45
Kozaki: 118

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Per$hing16 w 18 Wrz 2017, 11:31

@Józio,


z dodatkiem Wafrare dziala wysmienicie - npc tam maja osobna frakcje.
Dzieki temu nie giną. Nawet jak frakcja jest wrogo nastawiona

Druga sprawa - samotnicy sa w warfare frakcja, i sa zrzeszeni i ja ich tak postrzegam.
A akcje jezeli chodzi o oddzialywania - u mnie z jednym wyjatkiem zawsze frakcje realnie oddzialywaly na cos co sie dzieje.

Jesli jako frakcja wojsko zaczyna podbijac nowe tereny, to dyplomatycznie niektóre frakcje zostają ich przyjacielami.
I w ten sposób Wolnośc zaprzyjaznia sie z Wojskiem, przez co natywnie pozytywnie Powinnosc zaczyna nas nielubieć.


Wyjątek był taki - potrafiło się nagle z statusu friend zrobić neutral, tak nagle. Ale ja wychodzę z założenia ze w ten sposób wygasł pakt o przyjaźni czy coś takiego :E
Racing- Because football, baseball, bowling, & golf only require one ball.
Awatar użytkownika
Per$hing16
Stalker

Posty: 142
Dołączenie: 28 Gru 2008, 16:50
Ostatnio był: 06 Paź 2022, 00:13
Miejscowość: Myślenice
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 19

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Józio w 19 Wrz 2017, 13:50

Per$hing16 napisał(a):Jesli jako frakcja wojsko zaczyna podbijac nowe tereny, to dyplomatycznie niektóre frakcje zostają ich przyjacielami.
I w ten sposób Wolnośc zaprzyjaznia sie z Wojskiem, przez co natywnie pozytywnie Powinnosc zaczyna nas nielubieć.

Bez sensu, wojsko ma rozkaz zaje*ać każdego kto znajdzie się w zakazanej strefie, a nie zawierać sojusze xD No wyjątkiem jest powinność, która ma sojusz z wojskiem, ale każdy wie, że to idioci ze spaczoną ideologią :E
JESTEM PEDAŁEM
Awatar użytkownika
Józio
Tropiciel

Posty: 334
Dołączenie: 30 Lis 2014, 15:04
Ostatnio była: 23 Lut 2024, 23:56
Miejscowość: Moje hobby: obciąganie kutasów
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: SVUmk2
Kozaki: 105

PoprzedniaNastępna

Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 12 gości