[Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Call of Pripyat\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Akinaro w 19 Wrz 2017, 19:14

Józio napisał(a):
Per$hing16 napisał(a):Jesli jako frakcja wojsko zaczyna podbijac nowe tereny, to dyplomatycznie niektóre frakcje zostają ich przyjacielami.
I w ten sposób Wolnośc zaprzyjaznia sie z Wojskiem, przez co natywnie pozytywnie Powinnosc zaczyna nas nielubieć.

Bez sensu, wojsko ma rozkaz zaje*ać każdego kto znajdzie się w zakazanej strefie, a nie zawierać sojusze xD No wyjątkiem jest powinność, która ma sojusz z wojskiem, ale każdy wie, że to idioci ze spaczoną ideologią :E


Technicznie to Wojsko powinno być ZAWSZE przyjaźnie nastawione do Ekologów, którzy są tam wysłani z ramienia Ukraińskiego rządu. Jest to jedyna grupa która ma technicznie prawo być na terenie zony poza wojskiem.

Jeśli chodzi o Powinność i Wojsko, to tutaj nie widzę powodu by dawać jakieś stałe sojusze, jednak te dwie frakcje mogły by częściej być neutralnie nastawione do siebie i rzadziej mieć sprzeczki.
Awatar użytkownika
Akinaro
Modder

Posty: 221
Dołączenie: 01 Cze 2016, 10:52
Ostatnio był: 24 Lut 2022, 16:19
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 115

Reklamy Google

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Józio w 21 Wrz 2017, 21:03

No fakt zapomniałem o jajogłowych, ale oni mają pozwolenie. A tak btw. Warfare to fajny addon 10/10 Image
JESTEM PEDAŁEM
Awatar użytkownika
Józio
Tropiciel

Posty: 334
Dołączenie: 30 Lis 2014, 15:04
Ostatnio była: 23 Lut 2024, 23:56
Miejscowość: Moje hobby: obciąganie kutasów
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: SVUmk2
Kozaki: 105

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez trolololo w 22 Wrz 2017, 07:34

To jak Józefie go ogarnąłeś to jak dokładnie sterować frakcją? Co oznacza opcja "add infuence" jak się kliknie prawym na punkt?
Deszczyk pada , RAM mi zjada...
trolololo
Legenda

Posty: 1106
Dołączenie: 25 Wrz 2013, 13:03
Ostatnio był: 24 Mar 2023, 18:36
Miejscowość: Na granicy LTE
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: "Tunder" 5.45
Kozaki: 118

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Akinaro w 22 Wrz 2017, 10:12

trolololo napisał(a):To jak Józefie go ogarnąłeś to jak dokładnie sterować frakcją? Co oznacza opcja "add infuence" jak się kliknie prawym na punkt?



Influence jest w zasadzie tylko dla "resources". Odpowiada on za pierwszeństwo w spawnie lepszych oddziałów w danym "smart terrain". Szczerze trudno powiedzieć jak dokładniej to działa bo w czasie gry nie widać wielkiej różnicy :/

Główną opcją jest "Switch Control", gdzie zaznaczasz czy AI ma samo kontrolować frakcje czy ty masz to robić. Zachowanie AI, możesz ustawić w opcjach warfare, gdzie zaznaczasz jaka frakcja co preferuje, czy ma bardziej skupiać się na "resources" czy walić do przodu byle podbić jak najwięcej terenów.

-W czasie gry trzeba się skupić na bazach i zasobach.

-Bazy spawnują stalkerów więc dobrze jest mieć je na oku i rozdzielać ich liczbę by atakowali inne miejsca. Max Population oznacza ile maksymalnie może zespawnować się stalkerów, a Current population oznacza ile jest aktualnie w bazie. Staraj się rozdzielać oddziały gdy baza jest pełna, bo czasami gdy wyślesz skład z pustej bazy, stalkerzy po prostu go porzucą...

-Zajmowanie terytoriów jest dobre dla obrony lokacji przed patrolami i utrzymania stalkerów blisko baz/zasobów gdyby były zaatakowane(szybciej można je przejąć niż wysyłając stalkerów z innej bazy).

-Zasoby odpowiadają za jakość/rangę/uzbrojenie twojej frakcji, czyli im więcej zasobów masz, tym lepszych stalkerów będziesz miał.

-Jeśli chcesz sam przejąć jakieś terytorium/bazę wystarczy że wejdziesz w jej zasięg, i klikniesz "capture a point" trzeba odczekać 30min(w grze nie w realu) by przejąć terytorium. Po tym czasie zespawnuje się w pobliżu jeden stalker z twojej frakcji. Czasami po tych 30min nie pojawia się ikona twojej frakcji, jednak nie ma co się denerwować, wystarczy zaznaczyć jeszcze raz ten punkt i oddalić się, po kilku sekundach gra "załapie" to i oznaczy terytorium jako twoje.

-"Lairs" są odpowiednikiem baz dla muntantów(spawnują się tam co x czasu) warto je przejmować chyba tylko gdy mutanty cię denerwują w danej lokacji...

-Jeśli nie chcesz by frakcja traciła swoją główną bazę tak często, wystarczy w opcjach zmienić "Faction flag priority" która odpowiada za to jak bardzo frakcja skupia się na utrzymaniu swojej pierwotnej lokacji(np baza Powinności w Rostoku)

-By w czasie gry nie natykać się na gigantyczne bitwy po załadowaniu mapy, trzeba pobawić się z opcjami trochę, głównie "Max squad member count" oraz w opcjach samej gry "population factor"(najlepiej 0.75 albo 0.5) i "online exclusion radius"(chociaż tutaj warfare i tak nadpisuje ustawienia, ale warto zaznaczyć 50...)
Awatar użytkownika
Akinaro
Modder

Posty: 221
Dołączenie: 01 Cze 2016, 10:52
Ostatnio był: 24 Lut 2022, 16:19
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 115

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez trolololo w 22 Wrz 2017, 14:15

I najnowsza wersja to 1.4.22, tak?
Deszczyk pada , RAM mi zjada...
trolololo
Legenda

Posty: 1106
Dołączenie: 25 Wrz 2013, 13:03
Ostatnio był: 24 Mar 2023, 18:36
Miejscowość: Na granicy LTE
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: "Tunder" 5.45
Kozaki: 118

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Akinaro w 22 Wrz 2017, 15:36

trolololo napisał(a):I najnowsza wersja to 1.4.22, tak?


tak, bo 1.5 jest cały czas w fazie beta i kij wie kiedy wyjdzie ostateczna wersja...

Za ten post Akinaro otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive trolololo.
Awatar użytkownika
Akinaro
Modder

Posty: 221
Dołączenie: 01 Cze 2016, 10:52
Ostatnio był: 24 Lut 2022, 16:19
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 115

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Józio w 25 Wrz 2017, 12:07

trolololo napisał(a):To jak Józefie go ogarnąłeś to jak dokładnie sterować frakcją? Co oznacza opcja "add infuence" jak się kliknie prawym na punkt?

Nie wiem co to oznacza xD Ja po prostu użyłem tego preseta od zunaksa w którym żołnierze są przekokszeni i przerobiłem tak, że każda frakcja jest tak samo silna jak wojsko xD

EDIT- ku*waaaa teraz coś mi zaczęło odpie*dalać w cocu. Zająłem całe dead city czystym niebem to postanowiłem zająć się teraz jantarem. No to wchodzę tam i zabijają mnie już podczas ładowania xD No to se pomyślałem, że pójdę od strony agropromu więc ładuje wcześniejszy save i bugtrap oczywiście bez loga bo po co i tak kilka razy. Postanowiłem, że wczytam save jeszcze z walki o dead city, niby wszystko fajnie, ale wypie*doliło mnie 5 sekund po załadowaniu oczywiście bez loga. Już taki wkurzony wczytuję jeszcze wcześniejszy save, który zrobiłem w magazynach wojskowych przed wejściem do dead city i co? I GÓWNO, nadal to samo, a loga brak. Może ktoś mi powiedzieć o co kurna chodzi?
JESTEM PEDAŁEM
Awatar użytkownika
Józio
Tropiciel

Posty: 334
Dołączenie: 30 Lis 2014, 15:04
Ostatnio była: 23 Lut 2024, 23:56
Miejscowość: Moje hobby: obciąganie kutasów
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: SVUmk2
Kozaki: 105

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez KOSHI w 01 Paź 2017, 21:03

Zainstalowałem sobie goły Gameplay Rebalanced od Diegtiarova i szczerze powiedziawszy gra wygląda wreszcie tak, jak ma wyglądać. Nie potrzeba wgrywać nic więcej. Mutanty są tam gdzie powinny być. Żadnych kontrolerów, burerów i chimer w Kordonie. Przeciwnicy strzelają celnie, wymagane używanie osłon i walka na dystans z celownikiem x4. Generalnie 2, 3 strzały w głowę, okolice szyi i jesteś trup. W inne części - w zależności od kamizelki. Promieniowanie jest dosyć upierdliwe i wejście gdzieś bez ochrony kończy się koniecznością zażycia wódki lub antyradu, więc lepiej mieć spory zapas. W schowkach losowo, można różne rzeczy znaleźć. Mi się na starcie trafił egzo wojskowy, ale sprzedałem, bo bieganie dostępne dopiero po 3 poziomie modyfikacji, a znalazłem dopiero narzędzia podstawowe. Wymieniłem na hełm ekranujący i kombinezon stalkerski. Dzięki temu na bagnach udało mi się wejść w taką anomalię cieplną przypominającą pęknięta ziemię za pogłębiarką. W kurtce kotów nawet nie byłem w stanie podejść do niej a w obecnym stroju artefakt udało się wyciągnąć po 15 zgonach. Pomijam, że oprócz ciepła je*ie nas tam jeszcze silne promieniowanie. Także są anomalie silne i słabe, czyli tak, jak powinno być. Misje nie są może jakoś skomplikowane, ale jakieś urozmaicenie jest. Mam teraz Sękowi przynieść perfect RPG-7. :E Z ustawień proponuje spawn zapodać na minimum bo i tak po 3 dniach sporo ludu i ścierwa na planszy, wyłączyć helikoptery i ulepszone celowanie NPC. Zużywanie artów jak kto woli. Ja chyba wyłączę. Gram bez story line bo chodzi mi o freeplay i jest optymalnie. Taki free zawsze chciałem. Jedynie NPC rzucają za celnie granatami, a granaty i miny są jakieś za słabe. Bardziej na stada mutantów niż do walki z ludźmi. Ogólnie polecam modziwo. Pisać na PW jak co, bo mod zdjęty z moddb.

PS: Wie kto jak obniżyć NPC celność rzucania granatami albo ją wyłączyć? Mogę nie mieć mocnych granatów, ale nie chcę też dostawać ich pod nogi.

PS2: Dzięki Diegtiarov za modziwo. Modzik klasa.
Image
Awatar użytkownika
KOSHI
Opowiadacz

Posty: 1324
Dołączenie: 16 Paź 2010, 13:13
Ostatnio był: 15 Kwi 2023, 20:25
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 649

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Józio w 01 Paź 2017, 21:46

Dla mnie ten mod byłby idealny gdyby dowalili jeszcze więcej lokacji i zrobili ograniczenia na które wpadłem ostatnio, a mianowicie uzbrojenie zależne od stopni czyli żeby założyć egzoszkielet to trzeba nie tylko zdobyć kasę, ale również doświadczenie np. mamy rangę doświadczonego stalkera, a egzoszkielet jest dostępny od stopnia eksperta to nie możemy tego zakładać( oczywiście można nosić w plecaku, ale zakładać już nie) tak samo z broniami. Następnym smaczkiem byłoby ograniczenia pojemności portfela, tak jak w Far Cry 3 podajże, czyli jak rozpoczynamy grę to możemy mieć maks 5k rubli, a jak chcemy powiększyć pojemność to musimy zapłacić połowę maksymalnej możliwej kwoty. Czyli na początek to będzie 2.5k i wtedy będziemy mogli mieć maks 10k, ale jeśli to będzie nadal mało to znowu płacimy połowę maksymalnej dostępnej kasy (5k) i mamy 15k.
JESTEM PEDAŁEM
Awatar użytkownika
Józio
Tropiciel

Posty: 334
Dołączenie: 30 Lis 2014, 15:04
Ostatnio była: 23 Lut 2024, 23:56
Miejscowość: Moje hobby: obciąganie kutasów
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: SVUmk2
Kozaki: 105

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez ZiomB w 01 Paź 2017, 22:49

Już widzę jak grinduje hajs by powiększyć portfel 50 razy by zmieścić 200k na egzoszkielet, z czego 2 razy tyle wyje*ie na portfel. :caleb:
Awatar użytkownika
ZiomB
Tropiciel

Posty: 377
Dołączenie: 03 Mar 2010, 21:13
Ostatnio był: 06 Kwi 2019, 00:36
Miejscowość: Crawley
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Obokan
Kozaki: 65

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez trolololo w 01 Paź 2017, 23:21

Pytanie kluczowe - po jakiego grzyba?
Stalker to gra oparta o zbieractwo. Jeśli coś znajdziesz to masz. A jak znajdziesz i wymienisz na coś fajnego, to masz coś fajnego. Poza tym, "jeszcze więcej map", czyli co? Bo jedynie Milrad mi przychodzi do głowy z tego co miało być w Stalkerze, ale nie ma. Ale nie wiadomo czym sama mapa miała być.
Deszczyk pada , RAM mi zjada...
trolololo
Legenda

Posty: 1106
Dołączenie: 25 Wrz 2013, 13:03
Ostatnio był: 24 Mar 2023, 18:36
Miejscowość: Na granicy LTE
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: "Tunder" 5.45
Kozaki: 118

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Junx w 02 Paź 2017, 07:39

A ja tam robię sobie Hybrid'a, taki modpack.
https://imgur.com/gallery/wY5VS
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2339
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 06 Gru 2023, 11:10
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 357

PoprzedniaNastępna

Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: svt08 oraz 9 gości