[S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat: Redux] Beacon

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Call of Pripyat\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

[S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat: Redux] Beacon

Postprzez r_populik w 17 Gru 2010, 19:11

OPIS

Witam.
Nie widzę żeby ten mod gdzieś tu był a jest naprawdę godny uwagi, okazał się tym czego szukałem.
A nie szukałem nowej fabuły z garścią bzdetnych zadań typu przynieś, wynieś, pozamiataj, szukałem natomiast wysokiego poziomu trudności i miodu.
W tym modzie to właśnie jest.
1. Zaczynamy z pm, kałachem i dwoma bandażami (magazynki załadowane i zero amunicji w zapasie). Ogólnie poziom trudności jest obiektywnie zniechęcający, ale mnie się podoba.
2. Wreszcie HUD jakiego szukałem: żadnych minimap, zero wirtualnego celownika, wszystko obcięte do minimum.
3. Zlikwidowane schowki, goło i wesoło.
4. Zmniejszony udźwig, już nas nie kusi żeby zbierać góry złomu.
5. wiele innych zmian w tym kierunku:

:

+=========================================================+
| S.T.A.L.K.E.R: Call of Pripyat: Redux |
| Version 1.0 |
+=========================================================+

The latest installment of the Redux series of S.T.A.L.K.E.R
mods, CoP: Redux will bring realistic weaponry, enhanced A.I,
level-changers, an economy rebalance, a truckload of
difficulty and much more to your S.T.A.L.K.E.R. experience.

-----------------------------------------------------------

Call of Pripyat: Redux must only be played on the 'Redux'
difficulty setting - playing on any of the 'DoNotPlay'
settings will break the mod.

+=========================================================+
| Features |
+=========================================================+

------------------------ [Combat] ---------------------------

- Weapons overhauled with realistic ballistics, fixed iron
sights, improved and accurate names and descriptions.

- Random Weapons system introduced, completely randomizing
all NPC weapons, giving them primary and secondary weapons
as well as attachments and ammunition based on their
faction and rank within that faction.

- Most weapons can now use attachments that they couldn't
before, e.g silencers on pistols.

- Regular iron-sights now provide only minimal zoom to
simulate the eye focusing on detail.

- Tracers removed from regular ammunition.

- New tracer ammunition added.

- New shotgun dart ammunition added.

- Mutant damage resistance adjusted to be more realistic.

- S.T.A.L.K.E.R. damage resistance adjusted for realism.

- Removed grenade-warning indicator.

- Armour provides realistic protection to relevant body-parts.

- Dropped weapons no longer contain full magazines.

---------------- [Artifacts and Anomalies] ------------------

- Artifact Overhaul - over 50 brand-new artifacts now
in game with never-before-seen names, descriptions and
properties.

- Anomalies now have a maximum of one artifact at a time.

- S.T.A.L.K.E.R.s now have a very small chance to drop
artifacts.

- Radiation is now more deadly.

------------------------- [Items] ---------------------------

- Item drop-rates have been altered to be much less than vanilla.

- Added 15 new food and drink items.

- Added 2 new medicinal items.

- Added 60+ new miscellaneous items dropped by NPCs to add
depth and atmosphere to otherwise boring NPCs.

- Added 149 new weapon variants. Check traders every now
and again.

- Removed stashes due to huge imbalance of supplies.

- Disabled weapon upgrades for now. Check traders for new,
modified versions of weapons.

- Disabled suit upgrading for now.

- Artifact containers have been removed - all suits can now
hold 5 artifacts.

- Added first-generation nightvision to the SEVA suit and
Curtain helmet.

- Improved descriptions and names of vanilla outfits.

- Made statistics more realistic for vanilla outfits.

- Suits now protect body parts realistically - no more total
coverage from head to toe from a simple bulletproof vest.

- Improved descriptions and names for almost all items.

- Adjusted weights of many items.

- Medkits now heal less all-round.

- Bandages no longer heal.

- Food no longer heals.

- You will now get hungry more quickly, and 'red' hunger
will lead to extreme stamina loss, health loss, and eventually death.

- S.T.A.L.K.E.R.s no longer give away their hard-earned
goods to you after completing achievements.

- S.T.A.L.K.E.R.s now drop weapons anywhere from 40 to 100%
condition.

- Nimble now sells brand-new weaponry. His prices have also been adjusted.

------------------------ [Graphics] -------------------------

- 'CoP Variation' integrated, adding hundreds of new skins for

all factions, as well as zombified S.T.A.L.K.E.R.s.

- Flashlight adjusted.

================== [[Redux 'Full' Only]] ====================

- 'AtmosFear 2.1’ optionally available to greatly improve weather/
graphics and blowout effects:
Blowouts with AtmosFear 2 now use a blowout
wave, as seen in the Clear Sky intro. STALKERs will
be zombified when caught outside in a blowout.
--NOTE--
If you enable AtmosFear 2.1, loading times may be increased,
and more system RAM is necessary.

- Absolute Texture Packs optionally available to greatly
improve the textures of grass, trees, etc, as well as
structures, machinery, etc.
--NOTE--
If you enable Absolute Textures, loading times may be
increased and more system RAM is necessary.

- Improved weapon textures optionally available.

=======================================================

------------------------- [Misc] ----------------------------

- Starting loadout changed, and is randomized.

- Corpse dragging re-enabled (Ctrl-F).

- Removed crosshair.

- Removed motion and hostility indicator from binoculars.

- Maximum carried weight changed to 30kg and 45kg for
sprinting and moving, respectively.

- Added dozens of brand-new random phrases to S.T.A.L.K.E.R.s.

- Added 40+ new stories told by S.T.A.L.K.E.R.s when asked
'What's going on in the Zone?'.

- Corrected some translations and improved some text segments.

- Removed alarms and lockdowns from safe-areas.

- Allowed weapons into safe-areas.

- Removed emission warnings broadcast throughout the Zone.

- Altered mutant relations to remove circling behaviour.

- Adjusted game-start time.

- Added level-changers between Zaton and Jupiter to enable
the player to move between the zones without a guide.

- Reduced corpse-stay time to simulate scavenger feeding.

- Modified 'Project M.A.I.O' integrated - significantly
improves A.I behaviour!

- Added patrolling Ecologists to the Zone who carry special
items.

- Added patrolling Mercs to the Zone who carry special items.

------------------------- [Sound] ---------------------------

- 'CoP Sound Overhaul 1.3' integrated, greatly improving
weapon sounds, some animations, bringing first person
sound levels up to realistic levels, new ambient sounds,
explosions and much more.

- Music from Shadow of Chernobyl integrated to improve
atmosphere.

- Re-added ambient sounds from SHOC and CS.

- Re-added numerous guitar tracks from SHOC.

---------------------- [HUD + Visual] -----------------------

- New HUD implemented, designed specially for Redux.

- New loading screens.

- New main menu.

- New more transparent inventory/UI.

------------------------ [Economy] --------------------------

- Re-balanced entire economy - money is now much more valuable,
and surviving will require good management of your money.

- All items have been revalued.

- Mission rewards and guide prices have been re-done.

- Goods sold by Traders and prices paid have been reworked.

- Traders now buy items to a minimum of 65% condition.


INSTALACJA

Uruchomić instalator

DOWNLOAD

Info i download:

http://www.moddb.com/mods/call-of-pripyat-redux
Ostatnio edytowany przez r_populik 17 Gru 2010, 22:21, edytowano w sumie 3 razy

Za ten post r_populik otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Plaargath.
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 29 Wrz 2022, 22:03
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Reklamy Google

Re: [S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat: Redux] Beacon

Postprzez Metal Machine w 20 Gru 2010, 21:32

Modzik mi się podoba bardzo duża trudność itp. ale podczas gawędki z gościem z którym mamy szpiegować spotkana bandytów z Morganem wywala mi bug trap:

Kod: Zaznacz wszystko
FATAL ERROR
 
[error]Expression    : fatal error
[error]Function      : CInifile::r_section
[error]File          : D:\prog_repository\sources\trunk\xrCore\Xr_ini.cpp
[error]Line          : 502
[error]Description   : <no expression>
[error]Arguments     : Can't open section 'ammo_5.45x39_ap_tracer'. Please attach [*.ini_log] file to your bug report


EDIT\\\

A tu kolejny podczas gdy NPC przeszukuje ciało zombie w tartaku:
Kod: Zaznacz wszystko
FATAL ERROR
 
[error]Expression    : !m_error_code
[error]Function      : raii_guard::~raii_guard
[error]File          : D:\prog_repository\sources\trunk\xrServerEntities\script_storage.cpp
[error]Line          : 748
[error]Description   : ... prypeci\gamedata\scripts\xr_corpse_detection.script:346: bad argument #1 to 'random' (interval is empty)


EDIT\\\
Z tym drugim bugtrapem se poradziłem, po prostu wywaliłem odpowiedni skrypt.

No i kolejny EDIT\\\
Co daje amunicja typu "tracer"?


@ati: Wybacz, mój błąd.

Uwagi moderatora:

CODE a nie Spoiler... - ati
Image
Image
Image
Awatar użytkownika
Metal Machine
Kot

Posty: 11
Dołączenie: 12 Lip 2010, 10:14
Ostatnio był: 21 Maj 2011, 12:03
Miejscowość: Jastrzębie Zdrój
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 0

Re: [S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat: Redux] Beacon

Postprzez RazoRetti w 23 Gru 2010, 19:21

To pociski smugowe o ile się nie mylę - wygląda to tak, że jak strzelasz to widać dokładny tor lotu pocisku (nie wiem... porównałbym to do komety).
RazoRetti
Stalker

Posty: 51
Dołączenie: 16 Kwi 2008, 18:43
Ostatnio był: 19 Kwi 2011, 00:41
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: --
Kozaki: 0

Re: [S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat: Redux] Beacon

Postprzez Metal Machine w 24 Gru 2010, 12:02

Wiem, pociski pokryte są łatwopalną masą smugową zapalaną przez gazy wylotowe, dzięki RazoRetti, tylko nie byłem pewien, co to za typ amunicji. :P
Image
Image
Image
Awatar użytkownika
Metal Machine
Kot

Posty: 11
Dołączenie: 12 Lip 2010, 10:14
Ostatnio był: 21 Maj 2011, 12:03
Miejscowość: Jastrzębie Zdrój
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 0

Re: [S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat: Redux] Beacon

Postprzez Rider w 31 Gru 2014, 14:19

FATAL ERROR

[error]Expression : !m_error_code
[error]Function : raii_guard::~raii_guard
[error]File : D:\prog_repository\sources\trunk\xrServerEntities\script_storage.cpp
[error]Line : 748
[error]Description : ... - zew prypeci\gamedata\scripts\death_manager.script:150: attempt to index field '?' (a nil value)


stack trace:

Coś takiego przy włączaniu nowej gry. Wersja gry ze wszystkimi patchami.
Awatar użytkownika
Rider
Stalker

Posty: 56
Dołączenie: 01 Lis 2012, 15:27
Ostatnio był: 17 Lut 2022, 20:33
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: -11

Re: [S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat: Redux] Beacon

Postprzez KOSHI w 04 Sty 2015, 16:04

Pograłem w to modziwo z godzinę no i powiem szczerze, że jest trudno. Mało kasy, 0 schowków, trzeba żreć dosyć często, mały udźwig, a zbieranie złomu się nie opłaca. Szkoda, że nie ma możliwości zbierania cz. mutantów, ale z drugiej strony wku*wiało mnie wykrawanie 15 kopyt, 8 macek i 6 oczu z przypadkowo spotkanych grobów masowych zwierząt. Teraz walka z mutantami sprowadza się do zastanowienia, czy warto na nie marnować ammo, czy lepiej je obejść. A najlepsze jest to, że nie ma bzdurnego upgradowania pancerzy i broni (jak na razie, bo nie wiem jeszcze do czego posłuża narzędzia dla Kardana hmmm...), bo to już było przegięcie od czasu podstawki. Od tego jest pas, gdzie można zawiesić arty. Tak więc kasę zarabia się albo na zbieraniu artów, robieniu misji, albo na ubijaniu NPC, czyli na tym, na czym powinno się to robić. Po zrobieniu misji z bandytami x 2 dorobiłem się noktowizora, ak z tłumikiem, spasa i kamizelki w b. dobrym stanie oraz HK MP5 do którego nie mam niestety ammo. Kasy dalej brak, w plecaku 2 apteczki, 3 bandaże i trochę chemii odpromieniowującej.
Image
Awatar użytkownika
KOSHI
Opowiadacz

Posty: 1324
Dołączenie: 16 Paź 2010, 13:13
Ostatnio był: 15 Kwi 2023, 20:25
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 649

Re: [S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat: Redux] Beacon

Postprzez MrRadMat w 27 Lut 2015, 22:27

Redux jakiś czas temu został przemianowany na Wormwood.

http://www.moddb.com/mods/stalker-wormwood
MrRadMat
Kot

Posty: 7
Dołączenie: 07 Lut 2013, 22:04
Ostatnio był: 11 Paź 2015, 12:13
Kozaki: 0

Re: [S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat: Redux] Beacon

Postprzez ReVeK w 17 Lis 2016, 17:19

Witam czy jest jakaś możliwość zmniejszenia poziomu trudności.
Proszę o odpowiedź.
A i link wygasł.
----------------------
Link do moda:
http://www.moddb.com/mods/stalker-wormw ... x-v10-full
Szedł sobie stalker i J*B zjadł go mięsacz.

Za ten post ReVeK otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive caleb59.
Awatar użytkownika
ReVeK
Kot

Posty: 12
Dołączenie: 09 Lis 2016, 19:27
Ostatnio był: 13 Lis 2017, 19:47
Miejscowość: Opolskie/Kochłowice
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 3


Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: svt07 oraz 4 gości