[M.S.O.] Massive Simulation Overhaul - czyli alife na nowo

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Call of Pripyat\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [M.S.O.] Massive Simulation Overhaul - czyli alife na no

Postprzez Marcus_Polonus w 26 Mar 2017, 13:56

W logu interesują Cię tylko linijki:
Kod: Zaznacz wszystko
[error]Description   : cośtamcośtam
[error]Arguments     : konkretny błąd w sekcji/brakujących plikach itd. itp.


Patrz mój poprzedni post.
Image
Marcus_Polonus
Tropiciel

Posty: 276
Dołączenie: 18 Maj 2013, 22:36
Ostatnio był: 25 Lip 2023, 22:10
Miejscowość: Fabryka nad Jantarem
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 36

Reklamy Google

Re: [M.S.O.] Massive Simulation Overhaul - czyli alife na no

Postprzez AbiNek w 26 Mar 2017, 14:03

Kod: Zaznacz wszystko
[error]Description   : <no expression>
[error]Arguments     : Can't open section 'stalker_hunter_day'. Please attach [*.ini_log] file to your bug report

Nie czuję tu żadnego błędu, w ogóle, <no expression>. Więc coś naprawdę musi brakować.
Stalker, you wanna vodka? Cam tu de bar if ju interest.

Za ten post AbiNek otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Marcus_Polonus.
Awatar użytkownika
AbiNek
Kot

Posty: 49
Dołączenie: 10 Gru 2016, 17:13
Ostatnio był: 17 Lis 2020, 15:45
Miejscowość: Чорнобильська атомна електростанція (ЧАЕС)
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 5

Re: [M.S.O.] Massive Simulation Overhaul - czyli alife na no

Postprzez Marcus_Polonus w 26 Mar 2017, 14:14

:facepalm:
Masz w Arguments: "Nie można znaleźć sekcji stalker_hunter_day" (gdzieś :/ ).

KONIEC

PS. Patrz mój ostatni post na poprzedniej stronie od "EDIT".
Image
Marcus_Polonus
Tropiciel

Posty: 276
Dołączenie: 18 Maj 2013, 22:36
Ostatnio był: 25 Lip 2023, 22:10
Miejscowość: Fabryka nad Jantarem
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 36

Re: [M.S.O.] Massive Simulation Overhaul - czyli alife na no

Postprzez Pangia w 26 Mar 2017, 14:49

A czy nie prościej będzie – zamiast babrać się ze wszystkimi plikami i szukać gdzieś literówki – dopisać brakującą sekcję do m_stalker.ltx? :u3:
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: [M.S.O.] Massive Simulation Overhaul - czyli alife na no

Postprzez Marcus_Polonus w 26 Mar 2017, 14:57

PATRZ MÓJ OSTATNI POST NA STRONIE 31 OD "EDIT" PO RAZ TRZECI!
:

EDIT:
Coś chyba znalazłem - masz instrukcję, co trzeba zrobić.
Nie wiem do końca, co to da, ale z tego, co znalazłem, do "respienia" myśliwych potrzebny jest plik zat_stalker_base_smart.ltx i pri_a16.ltx, a w tym drugim wpis się różnił.

Wchodzisz do pliku pri_a16.ltx o takiej ścieżce:

configs\scripts\pripyat\smart

Teraz idziesz do linijki 20 - powinieneś mieć coś takiego:
Kod: Zaznacz wszystko
[spawn_stalker]
spawn_squads = stalker_hunter_day
spawn_num = {+pri_a28_actor_in_zone_stay} 1, 0


Jak porównasz z resztą takich sekcji, wychodzi na to, że wpis powyżej jest za krótki - do stalker_hunter_day dopisujesz _simulation_squad

Razem powinieneś mieć taki wpis:
Kod: Zaznacz wszystko
[spawn_stalker]
spawn_squads = stalker_hunter_day_simulation_squad
spawn_num = {+pri_a28_actor_in_zone_stay} 1, 0


Pograsz - zobaczysz.

EDIT 2:

Warto sobie naprawić plik character_desc_general.xml.
Trzeba otworzyć i odnaleźć dwie błędne sekcje:
Kod: Zaznacz wszystko
stalker_neutral_nauchnyi
oraz
Kod: Zaznacz wszystko
stalker_nutral_nauchnyi


Obie nazwy trzeba przekształcić w
Kod: Zaznacz wszystko
stalker_neutral_nauchniy


i po problemie. :D
Image
Marcus_Polonus
Tropiciel

Posty: 276
Dołączenie: 18 Maj 2013, 22:36
Ostatnio był: 25 Lip 2023, 22:10
Miejscowość: Fabryka nad Jantarem
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 36

Re: [M.S.O.] Massive Simulation Overhaul - czyli alife na no

Postprzez Pangia w 26 Mar 2017, 16:11

Ale twoja solucja rozwiązania tego problemu jest znacznie bardziej skomplikowana i trudniejsza. Moja wymaga dopisania jednej linii do jednego pliku. :u3:
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!

Za ten post Pangia otrzymał następujące punkty reputacji:
Negative Marcus_Polonus.
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: [M.S.O.] Massive Simulation Overhaul - czyli alife na no

Postprzez Marcus_Polonus w 26 Mar 2017, 19:34

A masz jakieś pojęcie o MSO? W ogóle o działaniu AI, a nawet o samym folderze config?!? :facepalm:

Kolega AbiNek ma problem ze spawn'em konkretnego oddziału stalkerów i od tego są odpowiednie pliki, które nijak się mają do tego, co proponujesz.

Plik m_stalker.ltx znajduje się w folderze creatures - te pliki odpowiadają za postacie w takim samym stopniu, co folder weapons za broń.
Proponujesz dopisanie dodatkowego rodzaju stalkera - PO JAKĄ CHOLERĘ! Autorzy moda dawno temu już to zrobili - zaglądać do sąsiednich folderów się nie chce, jak paluszek boli... :pogarda:
Jak to zrobisz, to albo nic nie naprawisz albo dostaniesz loga za duplowanie sekcji.

Problem dotyczy spawn'u, a nie postaci samej w sobie - gdybyś miał rację, crash'e pojawiały by się kilka, a nawet kilkadziesiąt razy częściej.

Puknij ty się w łeb i nie wprowadzaj ludzi w błąd, jeśli nie masz zielonego pojęcia o tym. Postów i tak masz już imponującą liczbę - nie trzeba jej zwiększać.


PS. Swoją drogą, pracuję nad własnym modem, krewniaczym do MSO/PGR, ale z większą ilością bajerów, nowym balansem broni etc., ale potrzebuję testerów. Jeśli są zainteresowani to zapraszam na PW.
Image

Za ten post Marcus_Polonus otrzymał następujące punkty reputacji:
Negative Pangia.
Marcus_Polonus
Tropiciel

Posty: 276
Dołączenie: 18 Maj 2013, 22:36
Ostatnio był: 25 Lip 2023, 22:10
Miejscowość: Fabryka nad Jantarem
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 36

Re: [M.S.O.] Massive Simulation Overhaul - czyli alife na no

Postprzez Pangia w 26 Mar 2017, 21:43

Skoro nie może otworzyć sekcji, to znaczy, że jej nie ma. Wystarczy tylko dopisać pustą sekcję dziedziczącą po głównej sekcji stalkera i to załatwia problem, ale najwidoczniej jesteś za głupi na proste rozwiązania i wolisz ludziom komplikować życie. :u3:
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: [M.S.O.] Massive Simulation Overhaul - czyli alife na no

Postprzez Marcus_Polonus w 26 Mar 2017, 21:51

Skoro nie może otworzyć, to NIEKONIECZNIE ZNACZY, ŻE JEJ NIE MA - może być błąd w pisowni albo zły odnośnik, jak tu.

No chyba nie dociera, jak mówię - ta sekcja JUŻ JEST! Patrz plik squad_descr.ltx
Kod: Zaznacz wszystko
[stalker_hunter_day_simulation_squad]:online_offline_group
faction = stalker_hunter_day
npc_random = sim_default_stalker_hunter_day
npc_in_squad = 1, 3


Ta sekcja, której "brakuje" to jest frakcja, a nie sam stalker!!!! Prościej się nie da!

Jak takiś mądry w modowaniu, to dawaj nazwy plików i cytuj, co tu jeszcze jest nie tak, a nie wal pustymi słowami.
Ostatnio edytowany przez Marcus_Polonus, 26 Mar 2017, 22:02, edytowano w sumie 1 raz
Image
Marcus_Polonus
Tropiciel

Posty: 276
Dołączenie: 18 Maj 2013, 22:36
Ostatnio był: 25 Lip 2023, 22:10
Miejscowość: Fabryka nad Jantarem
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 36

Re: [M.S.O.] Massive Simulation Overhaul - czyli alife na no

Postprzez Pangia w 26 Mar 2017, 21:57

Nie dotykam gówna, już dawno MSO wyleciało z mojego dysku twardego. Za dużo błędów. :u3:
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!

Za ten post Pangia otrzymał następujące punkty reputacji:
Negative Marcus_Polonus.
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: [M.S.O.] Massive Simulation Overhaul - czyli alife na no

Postprzez Marcus_Polonus w 26 Mar 2017, 22:09

NO TO CZEGO SIĘ WYPOWIADASZ?!?!?!?

Cytuję ponownie:
Puknij ty się w łeb i nie wprowadzaj ludzi w błąd, jeśli nie masz zielonego pojęcia o tym. Postów i tak masz już imponującą liczbę - nie trzeba jej zwiększać.
Image

Za ten post Marcus_Polonus otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Bm16, AbiNek.
Marcus_Polonus
Tropiciel

Posty: 276
Dołączenie: 18 Maj 2013, 22:36
Ostatnio był: 25 Lip 2023, 22:10
Miejscowość: Fabryka nad Jantarem
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 36

Re: [M.S.O.] Massive Simulation Overhaul - czyli alife na no

Postprzez AbiNek w 29 Mar 2017, 19:51

Marcus_Polonus napisał(a):PATRZ MÓJ OSTATNI POST NA STRONIE 31 OD "EDIT" PO RAZ TRZECI!
:

EDIT:
Coś chyba znalazłem - masz instrukcję, co trzeba zrobić.
Nie wiem do końca, co to da, ale z tego, co znalazłem, do "respienia" myśliwych potrzebny jest plik zat_stalker_base_smart.ltx i pri_a16.ltx, a w tym drugim wpis się różnił.

Wchodzisz do pliku pri_a16.ltx o takiej ścieżce:

configs\scripts\pripyat\smart

Teraz idziesz do linijki 20 - powinieneś mieć coś takiego:
Kod: Zaznacz wszystko
[spawn_stalker]
spawn_squads = stalker_hunter_day
spawn_num = {+pri_a28_actor_in_zone_stay} 1, 0


Jak porównasz z resztą takich sekcji, wychodzi na to, że wpis powyżej jest za krótki - do stalker_hunter_day dopisujesz _simulation_squad

Razem powinieneś mieć taki wpis:
Kod: Zaznacz wszystko
[spawn_stalker]
spawn_squads = stalker_hunter_day_simulation_squad
spawn_num = {+pri_a28_actor_in_zone_stay} 1, 0


Pograsz - zobaczysz.

EDIT 2:

Warto sobie naprawić plik character_desc_general.xml.
Trzeba otworzyć i odnaleźć dwie błędne sekcje:
Kod: Zaznacz wszystko
stalker_neutral_nauchnyi
oraz
Kod: Zaznacz wszystko
stalker_nutral_nauchnyi


Obie nazwy trzeba przekształcić w
Kod: Zaznacz wszystko
stalker_neutral_nauchniy


i po problemie. :D

Sorki za zamieszanie z tym związane. Sądzę, że to co tu opisałeś jest pomocne (zagram to się odezwę) ale zauważyłem, że każdy "nauchnyi" jest właśnie tak napisany. Zobaczymy czy będzie działać z "nauchniy"
Wielkie dzięki za pomoc Marcus :D
Stalker, you wanna vodka? Cam tu de bar if ju interest.

Za ten post AbiNek otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Marcus_Polonus.
Awatar użytkownika
AbiNek
Kot

Posty: 49
Dołączenie: 10 Gru 2016, 17:13
Ostatnio był: 17 Lis 2020, 15:45
Miejscowość: Чорнобильська атомна електростанція (ЧАЕС)
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 5

PoprzedniaNastępna

Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: svt07 oraz 12 gości