[MISERY]

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Call of Pripyat\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [MISERY]

Postprzez tomekz w 28 Lis 2014, 17:34

Witam, mam mały problem z płynnością rozgrywki. Niezależnie od ustawień graficznych mam coś około 17 - 25 fps, zaczynając grę od początku na najniższych ustawieniach mam jakieś 200 fps he he. Generalnie to zaczęło się w Janowie ciąć i ciężko się w to gra a szkoda... Zastanawia mnie czemu zaczynając nową grę chodzi bardzo płynnie a z czasem już nie. Ma ktoś jakiś pomysł co z tym zrobić? A i co ciekawe GPU-Z pokazuje wręcz zerowe użycie karty graficznej, jedynie co jakiś czas podskoczy na chwilę.

cpu: xeon x3330 @3,2GHz
gpu: radeon HD5850
ram: 6GB DDRII
tomekz
Kot

Posty: 47
Dołączenie: 07 Paź 2010, 00:27
Ostatnio był: 30 Lis 2022, 01:03
Kozaki: -1

Reklamy Google

Re: [MISERY]

Postprzez Wheeljack w 28 Lis 2014, 18:15

Nuclear, to znajdź inny dźwięk w folderze sounds lub jego podfolderach, jakikolwiek, najlepiej jakiś krótki. Jeżeli nie możesz ich przesłuchać to weź ten który zajmuje najmniej miejsca na dysku.
Awatar użytkownika
Wheeljack
Administrator

Posty: 1918
Dołączenie: 13 Kwi 2009, 18:52
Ostatnio był: 13 Wrz 2023, 13:49
Miejscowość: Fraktal
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 722

Re: [MISERY]

Postprzez Nuclear9221 w 28 Lis 2014, 18:21

Utworzyłem folder o nazwie nature, skopiowałem plik dźwiękowy o najmniejszej wadze i zmieniłem nazwę na taką jaką mi radziliście, ale dalej taki sam crash w logu jest.
Nuclear9221
Kot

Posty: 7
Dołączenie: 27 Lis 2014, 17:27
Ostatnio był: 01 Gru 2014, 00:23
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: "Tunder" 5.45
Kozaki: 0

Re: [MISERY]

Postprzez Wheeljack w 28 Lis 2014, 20:06

A czy ten plik był plikiem dźwiękowym z rozszerzeniem .ogg?
Awatar użytkownika
Wheeljack
Administrator

Posty: 1918
Dołączenie: 13 Kwi 2009, 18:52
Ostatnio był: 13 Wrz 2023, 13:49
Miejscowość: Fraktal
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 722

Re: [MISERY]

Postprzez Nuclear9221 w 28 Lis 2014, 20:08

Tak
Nuclear9221
Kot

Posty: 7
Dołączenie: 27 Lis 2014, 17:27
Ostatnio był: 01 Gru 2014, 00:23
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: "Tunder" 5.45
Kozaki: 0

Re: [MISERY]

Postprzez Pangia w 28 Lis 2014, 20:56

Po prostu przeinstaluj grę i tyle.
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: [MISERY]

Postprzez Nuclear9221 w 28 Lis 2014, 21:02

2 razy już robiłem reinstala :P
Nuclear9221
Kot

Posty: 7
Dołączenie: 27 Lis 2014, 17:27
Ostatnio był: 01 Gru 2014, 00:23
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: "Tunder" 5.45
Kozaki: 0

Re: [MISERY]

Postprzez Trikster w 28 Lis 2014, 22:34

Nuclear9221:
Czy jesteś pewien, że pobrałeś odpowiednią wersję? Na wszelki wypadek ściągnij i zainstaluję tę:
http://www.moddb.com/mods/stalker-miser ... misery-211

mietek1986:
Zapodaj loga.

Predator:
Spróbuj uruchomić grę jako administrator. Jeśli to nie pomoże, to albo błędna instalacja, albo niepełny download. Trzeba będzie ponownie zainstalować, a najlepiej pobrać moda raz jeszcze.

Za ten post Trikster otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Predator.
Awatar użytkownika
Trikster
Łowca

Posty: 440
Dołączenie: 21 Maj 2012, 21:23
Ostatnio był: 14 Mar 2023, 15:15
Kozaki: 188

Re: [MISERY]

Postprzez Nuclear9221 w 28 Lis 2014, 23:30

Misery przeinstalowane, lecz tym raznem nowy błąd w logu.


Kod: Zaznacz wszystko
* Detected CPU: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E4500 @ 2.20GHz [GenuineIntel], F6/M15/S13, 2194.00 mhz, 65-clk 'rdtsc'
* CPU features: RDTSC, MMX, SSE, SSE2, SSE3, MONITOR/MWAIT, SSSE3
* CPU threads: 2

Initializing File System...
using fs-ltx fsgame.ltx
FS: 47213 files cached 29 archives, 9566Kb memory used.
Init FileSystem 12.294393 sec
'xrCore' build 3967, Dec 14 2009

EH: 3CAABCFCFF6F3A810019C6A72180F166

-----loading c:\program files\bitcomposer games\s.t.a.l.k.e.r. - call of pripyat\gamedata\configs\system.ltx
-----loading c:\program files\bitcomposer games\s.t.a.l.k.e.r. - call of pripyat\gamedata\configs\system.ltx
Initializing Engine...
Starting INPUT device...
Loading DLL: xrRender_R2.dll
Loading DLL: xrRender_R3.dll
refCount:m_pAdapter 1
Loading DLL: xrRender_R4.dll
command line
Executing config-script "user.ltx"...
[c:\users\public\documents\s.t.a.l.k.e.r. - call of pripyat\user.ltx] successfully loaded.
Loading DLL: xrRender_R1.dll
Loading DLL: xrGame.dll
! Player name in registry is empty! (InstallUserName)
* [win32]: free[1886956 K], reserved[89312 K], committed[120820 K]
* [ D3D ]: textures[0 K]
* [x-ray]: crt heap[19505 K], process heap[3669 K], game lua[0 K], render[0 K]
* [x-ray]: economy: strings[15613 K], smem[0 K]
SOUND: OpenAL: enumerate devices...
SOUND: OpenAL: EnumerationExtension Present
dir[0]=C:\Program Files\bitComposer Games\S.T.A.L.K.E.R. - Call of Pripyat\bin\
dir[1]=C:\Program Files\bitComposer Games\S.T.A.L.K.E.R. - Call of Pripyat\
dir[2]=C:\Program Files\bitComposer Games\S.T.A.L.K.E.R. - Call of Pripyat\bin\
dir[3]=C:\Windows\system32\
CleanDeviceSpecifierList
CleanDeviceSpecifierList Generic Hardware
devices Generic Hardware
SOUND: OpenAL: system  default SndDevice name is Generic Hardware
SOUND: OpenAL: default SndDevice name set to Generic Software
SOUND: OpenAL: All available devices:
1. Generic Software, Spec Version 1.1 (default) eax[0] efx[no] xram[no]
2. Generic Software, Spec Version 1.1 (default) eax[0] efx[no] xram[no]
Executing config-script "c:\program files\bitcomposer games\s.t.a.l.k.e.r. - call of pripyat\gamedata\configs\default_controls.ltx"...
[c:\program files\bitcomposer games\s.t.a.l.k.e.r. - call of pripyat\gamedata\configs\default_controls.ltx] successfully loaded.
Executing config-script "user.ltx"...
! Unknown command: 

! Unknown command:  ai_animation_stats
! Unknown command:  ai_dbg_alife
! Unknown command:  ai_dbg_anim
! Unknown command:  ai_dbg_brain
! Unknown command:  ai_dbg_cover
! Unknown command:  ai_dbg_destroy
! Unknown command:  ai_dbg_dialogs
! Unknown command:  ai_dbg_frustum
! Unknown command:  ai_dbg_funcs
! Unknown command:  ai_dbg_goap
! Unknown command:  ai_dbg_goap_object
! Unknown command:  ai_dbg_goap_script
! Unknown command:  ai_dbg_inactive_time
! Unknown command:  ai_dbg_infoportion
! Unknown command:  ai_dbg_lua
! Unknown command:  ai_dbg_monster
! Unknown command:  ai_dbg_motion
! Unknown command:  ai_dbg_serialize
! Unknown command:  ai_dbg_stalker
! Unknown command:  ai_dbg_vision
! Unknown command:  ai_debug
! Unknown command:  ai_draw_game_graph
! Unknown command:  ai_draw_game_graph_objects
! Unknown command:  ai_draw_game_graph_real_pos
! Unknown command:  ai_draw_game_graph_stalkers
! Unknown command:  ai_draw_visibility_rays
! Unknown command:  ai_ignore_actor
! Unknown command:  ai_nil_object_access
! Unknown command:  ai_obstacles_avoiding
! Unknown command:  ai_obstacles_avoiding_static
! Unknown command:  ai_smart_cover_animation_speed_factor
! Unknown command:  ai_smart_factor
! Unknown command:  ai_stats
! Unknown command:  ai_use_smart_covers
! Unknown command:  ai_use_smart_covers_animation_slots
! Unknown command:  air_resistance_epsilon
! Unknown command:  bemsg
! Unknown command:  dbg_bones_snd_player
! Unknown command:  dbg_destroy
! Unknown command:  dbg_draw_actor_alive
! Unknown command:  dbg_draw_actor_dead
! Unknown command:  dbg_draw_actor_phys
! Unknown command:  dbg_draw_animation_movement_controller
! Unknown command:  dbg_draw_autopickupbox
! Unknown command:  dbg_draw_bullet_hit
! Unknown command:  dbg_draw_camera_collision
! Unknown command:  dbg_draw_car_plots_all_trans
! Unknown command:  dbg_draw_character_binds
! Unknown command:  dbg_draw_character_bones
! Unknown command:  dbg_draw_character_physics
! Unknown command:  dbg_draw_character_physics_pones
! Unknown command:  dbg_draw_climbable
! Unknown command:  dbg_draw_customdetector
! Unknown command:  dbg_draw_customzone
! Unknown command:  dbg_draw_fb_crosshair
! Unknown command:  dbg_draw_invitem
! Unknown command:  dbg_draw_ph_car_dynamics
! Unknown command:  dbg_draw_ph_car_plots
! Unknown command:  dbg_draw_ph_cashed_tries_stats
! Unknown command:  dbg_draw_ph_contacts
! Unknown command:  dbg_draw_ph_death_boxes
! Unknown command:  dbg_draw_ph_enabled_aabbs
! Unknown command:  dbg_draw_ph_explosion_position
! Unknown command:  dbg_draw_ph_explosions
! Unknown command:  dbg_draw_ph_hit_anims
! Unknown command:  dbg_draw_ph_hit_app_pos
! Unknown command:  dbg_draw_ph_ik_blending
! Unknown command:  dbg_draw_ph_ik_collision
! Unknown command:  dbg_draw_ph_ik_goal
! Unknown command:  dbg_draw_ph_ik_limits
! Unknown command:  dbg_draw_ph_ik_predict
! Unknown command:  dbg_draw_ph_ik_shift_object
! Unknown command:  dbg_draw_ph_intersected_tries
! Unknown command:  dbg_draw_ph_mass_centres
! Unknown command:  dbg_draw_ph_negative_tries
! Unknown command:  dbg_draw_ph_positive_tries
! Unknown command:  dbg_draw_ph_ray_motions
! Unknown command:  dbg_draw_ph_saved_tries
! Unknown command:  dbg_draw_ph_statistics
! Unknown command:  dbg_draw_ph_tri_point
! Unknown command:  dbg_draw_ph_tri_test_aabb
! Unknown command:  dbg_draw_ph_tri_trace
! Unknown command:  dbg_draw_ph_tries_changes_sign
! Unknown command:  dbg_draw_ph_zbuffer_disable
! Unknown command:  dbg_draw_ragdoll_spawn
! Unknown command:  dbg_draw_rp
! Unknown command:  dbg_draw_skeleton
! Unknown command:  dbg_draw_teamzone
! Unknown command:  dbg_dump_physics_step
! Unknown command:  dbg_imotion_collide_debug
! Unknown command:  dbg_imotion_draw_skeleton
! Unknown command:  dbg_imotion_draw_velocity
! Unknown command:  dbg_imotion_draw_velocity_scale
! Unknown command:  dbg_ph_actor_restriction
! Unknown command:  dbg_ph_ai_always_phmove
! Unknown command:  dbg_ph_ai_never_phmove
! Unknown command:  dbg_ph_character_control
! Unknown command:  dbg_ph_ik
! Unknown command:  dbg_ph_ik_limits
! Unknown command:  dbg_ph_ik_off
! Unknown command:  dbg_ph_ladder
! Unknown command:  dbg_ph_obj_collision_damage
! Unknown command:  dbg_ph_vel_collid_damage_to_display
! Unknown command:  dbg_show_ani_info
! Unknown command:  dbg_text_height_scale
! Unknown command:  dbg_track_obj
! Unknown command:  dbg_track_obj_blends_ammount
! Unknown command:  dbg_track_obj_blends_bp_0
! Unknown command:  dbg_track_obj_blends_bp_1
! Unknown command:  dbg_track_obj_blends_bp_2
! Unknown command:  dbg_track_obj_blends_bp_3
! Unknown command:  dbg_track_obj_blends_dump
! Unknown command:  dbg_track_obj_blends_flags
! Unknown command:  dbg_track_obj_blends_mix_params
! Unknown command:  dbg_track_obj_blends_motion_name
! Unknown command:  dbg_track_obj_blends_state
! Unknown command:  dbg_track_obj_blends_time
! Unknown command:  death_anim_debug
! Unknown command:  death_anim_velocity
! Unknown command:  debug_character_material_load
! Unknown command:  debug_destroy
! Unknown command:  debug_step_info
! Unknown command:  debug_step_info_load
! Unknown command:  error_line_count
! Unknown command:  fov
! Unknown command:  g_god
! Unknown command:  g_no_clip
! Unknown command:  g_unlimitedammo
! Unknown command:  hit_anims_block_blend
! Unknown command:  hit_anims_channel_factor
! Unknown command:  hit_anims_power
! Unknown command:  hit_anims_reduce_blend
! Unknown command:  hit_anims_reduce_blend_factor
! Unknown command:  hit_anims_rotational_power
! Unknown command:  hit_anims_side_sensitivity_threshold
! Unknown command:  hit_anims_tune
! Unknown command:  hud_fov
! Unknown command:  inv_upgrades_log
! Unknown command:  lua_gcstep
! Unknown command:  mm_net_filter_battleye
! Unknown command:  mm_net_use_battleye
! Unknown command:  mt_ai_vision
! Unknown command:  mt_alife
! Unknown command:  mt_bullets
! Unknown command:  mt_detail_path
! Unknown command:  mt_level_path
! Unknown command:  mt_level_sounds
! Unknown command:  mt_map
! Unknown command:  mt_network
! Unknown command:  mt_object_handler
! Unknown command:  mt_particles
! Unknown command:  mt_physics
! Unknown command:  mt_script_gc
! Unknown command:  mt_sound
! Unknown command:  mt_sound_player
! Unknown command:  net_cl_pending_lim
! Unknown command:  net_cl_update_rate
! Unknown command:  net_dump_size
! Unknown command:  ph_break_common_factor
! Unknown command:  ph_gravity
! Unknown command:  ph_rigid_break_weapon_factor
! Unknown command:  ph_timefactor
! Unknown command:  ph_tri_clear_disable_count
! Unknown command:  ph_tri_query_ex_aabb_rate
! Unknown command:  psp_cam_offset
! Unknown command:  r1_no_detail_textures
~ Invalid syntax in call to 'r2_aa_break'
~ Valid arguments: vector3 in range [0.000000e+000,0.000000e+000,0.000000e+000]-[1.000000e+000,1.000000e+000,1.000000e+000]
~ Invalid syntax in call to 'r2_aa_weight'
~ Valid arguments: vector3 in range [0.000000e+000,0.000000e+000,0.000000e+000]-[1.000000e+000,1.000000e+000,1.000000e+000]
! Unknown command:  r2_dhemi_count
! Unknown command:  r2_dhemi_light_flow
! Unknown command:  r2_dhemi_light_scale
! Unknown command:  r2_dhemi_sky_scale
! Unknown command:  r2_dhemi_smooth
! Unknown command:  r2_hbao
! Unknown command:  r2_mt
! Unknown command:  r2_sun_far
! Unknown command:  r2_use_nvdbt
! Unknown command:  r__d_tree_w_amp
! Unknown command:  r__d_tree_w_rot
! Unknown command:  r__d_tree_w_speed
! Unknown command:  r__d_tree_wave
! Unknown command:  r__detail_l_ambient
! Unknown command:  r__detail_l_aniso
! Unknown command:  r__lsleep_frames
! Unknown command:  r__ssa_glod_end
! Unknown command:  r__ssa_glod_start
! Unknown command:  r__wallmark_shift_pp
! Unknown command:  r__wallmark_shift_v
! Unknown command:  rs_clear_bb
! Unknown command:  rs_constant_fps
! Unknown command:  rs_detail
! Unknown command:  rs_occ_draw
! Unknown command:  rs_occ_stats
! Unknown command:  rs_occlusion
! Unknown command:  rs_render_dynamics
! Unknown command:  rs_render_statics
! Unknown command:  rs_wireframe
! Unknown command:  show_wnd_rect_all
! Unknown command:  snd_stats
! Unknown command:  snd_stats_ai_dist
! Unknown command:  snd_stats_info_name
! Unknown command:  snd_stats_info_object
! Unknown command:  snd_stats_max_dist
! Unknown command:  snd_stats_min_dist
! Unknown command:  stalker_death_anim
! Unknown command:  string_table_error_msg
! Unknown command:  sv_ignore_money_on_buy
! Unknown command:  sv_skip_winner_waiting
! Unknown command:  sv_wait_for_players_ready
! Unknown command:  time_factor
! Unknown command:  time_factor_single
! Unknown command:  vid_bpp
Executing config-script "c:\program files\bitcomposer games\s.t.a.l.k.e.r. - call of pripyat\gamedata\configs\rspec_high.ltx"...
[c:\program files\bitcomposer games\s.t.a.l.k.e.r. - call of pripyat\gamedata\configs\rspec_high.ltx] successfully loaded.
[c:\users\public\documents\s.t.a.l.k.e.r. - call of pripyat\user.ltx] successfully loaded.
SOUND: Selected device is Generic Software
* sound: EAX 2.0 extension: absent
* sound: EAX 2.0 deferred: absent
* sound : cache: 65537 kb, 4856 lines, 13820 bpl
Starting RENDER device...
* GPU [vendor:10DE]-[device:DC4]: NVIDIA GeForce GTS 450
* GPU driver: 9.18.13.4411
* CREATE: DeviceREF: 1
* Vertex Processor: PURE HARDWARE
*     Texture memory: 1211 M
*          DDI-level: 9.0
* GPU shading: vs(fffe0300/3.0/30), ps(ffff0300/3.0/30)
* GPU vertex cache: unrecognized, 16
* NVidia MGPU: Logical(1), Physical(1)
* Starting rendering as 2-GPU.
* DVB created: 1536K
* DIB created: 512K
* distortion: used, dev(30),need(14)
* color_mapping: used, dev(30),need(14)
* SSample: 1920x1080
compiling shader postprocess
compiling shader postprocess_d
compiling shader postprocess_cm_pre
* SSample: enabled
compiling shader particle_distort
compiling shader particle
compiling shader particle
- r__tf_aniso 8
- r1_tf_mipbias 0.
compiling shader simple_color
compiling shader portal
compiling shader editor
compiling shader sky2
compiling shader sky2
compiling shader clouds
compiling shader clouds
Starting engine...
compiling shader hud_font
! Player name in registry is empty! (InstallUserName)
Loading DLL: xrGameSpy.dll
intro_start intro_logo
intro_delete ::update_logo_intro
compiling shader yuv2rgb
 
FATAL ERROR
 
[error]Expression    : !m_error_code
[error]Function      : raii_guard::~raii_guard
[error]File          : D:\prog_repository\sources\trunk\xrServerEntities\script_storage.cpp
[error]Line          : 748
[error]Description   : ...- call of pripyat\gamedata\scripts\axr_misery.script:33: attempt to index local 'fsgame' (a nil value)
 

stack trace:
Nuclear9221
Kot

Posty: 7
Dołączenie: 27 Lis 2014, 17:27
Ostatnio był: 01 Gru 2014, 00:23
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: "Tunder" 5.45
Kozaki: 0

Re: [MISERY]

Postprzez Trikster w 28 Lis 2014, 23:59

Po kolei:
1) odinstaluj Zew,
2) wywal wszystko z katalogu, w którym znajdowała się gra,
3) zainstaluj Miserję z linka, którego zapodałem (plik do ściągnięcia ma mieć 1,7 GB),
4) uruchom grę jako administrator.

Przeczytaj też proszę poradnik do MISERY (jest w mojej stopce), w którym masz odpowiedzi na część problemów technicznych.

Za ten post Trikster otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Nuclear9221.
Awatar użytkownika
Trikster
Łowca

Posty: 440
Dołączenie: 21 Maj 2012, 21:23
Ostatnio był: 14 Mar 2023, 15:15
Kozaki: 188

Re: [MISERY]

Postprzez Nuclear9221 w 29 Lis 2014, 00:43

Gra i Buczy po przeinstalowaniu całości :D

Kozak dla Ciebie Trikster :D
Nuclear9221
Kot

Posty: 7
Dołączenie: 27 Lis 2014, 17:27
Ostatnio był: 01 Gru 2014, 00:23
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: "Tunder" 5.45
Kozaki: 0

Re: [MISERY]

Postprzez tomekz w 29 Lis 2014, 02:28

Heh wyrzuciłem wszystko z plecaka poza kombinezonem, maską i jedną pukawką. Stalkerzy szybciutko to posprzątali, tak patrzę a tu nagle wszystko płynnie chodzi... Opróżnienie plecaka spowodowało wzrost fps o jakieś 20 - 25 :omatko: Dodam iż miałem trochę zwiększony udźwig. O co tu chodzi?
tomekz
Kot

Posty: 47
Dołączenie: 07 Paź 2010, 00:27
Ostatnio był: 30 Lis 2022, 01:03
Kozaki: -1

PoprzedniaNastępna

Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 10 gości