[MISERY]

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Call of Pripyat\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [MISERY]

Postprzez Szewczenko w 26 Kwi 2015, 01:04

Pangia-Mi chodzi o to, że prawdziwy tłumik nie zagłuszy ak, bo sam dźwięk nie jest w ak w wystrzale a sam ruch zamka robi wielki huk. Więc tłumiki do karabinów z broni Ak nie mają tak naprawdę racji bytu. Byłem w piatek na jednostce wojskowej i nie ma czegoś takiego jak tłumik do AK, AKS-u Czy do beryli czy coś. Na serio podczas rozkładania samo przeładowanie robiło wielki huk.

Co do tłumików przydało by się kilka firm bo każdy wygłusza inaczej jeden są skuteczniejsze inne mniej skuteczne.

Plaargath-A to każdy model broni mogę oddzielnie czy też będzie to jeden parametr dla wszystkich broni???
Masz pytania dotyczące Snajpera?? Pisz na PRIV postaram się jak najszybciej odpisać.
Szewczenko
Stalker

Posty: 165
Dołączenie: 26 Sty 2014, 16:00
Ostatnio był: 09 Sie 2016, 15:54
Miejscowość: Jarosław
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 17

Reklamy Google

Re: [MISERY]

Postprzez mietek1986 w 26 Kwi 2015, 01:27

Na jednostce byles i powiedzieli ze nie ma tlumika do ak, fakt zamek halas robi, tylko ze jak zalozysz tlumik zmienia sie cisnienie gazow i zamek wolniej wraca na swoje miejsce, i tak z tlumikiem zwykle w ak spada szybkostrzelnosc, lub przestawiane sa na tryb pojedynczy. U nas w Jeleniem byla jednostka, i mieli tam oddzial co sie bawil takimi, to nawet stojac za strzelcem bylo slychac tylko klikniecie. Mjalem wujka oficera wiec moglem sie tam krecic od czasu do czasu, tylko mi strzelac nie dawali.
Awatar użytkownika
mietek1986
Tropiciel

Posty: 358
Dołączenie: 12 Lut 2012, 07:44
Ostatnio był: 11 Sie 2023, 19:49
Miejscowość: Jelenia Góra
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: SIP-t M200
Kozaki: 28

Re: [MISERY]

Postprzez Plaargath w 26 Kwi 2015, 02:01

@Szewczenko
W ten sposób nie edytujesz modelu broni, ani nawet jej configu, tylko sam plik z dźwiękiem. W pliku *.ogg przechowywane są ww. komentarze (bo to kontener jest, tak jak mp3 na przykład). W configu broni masz zdefiniowane, który dźwięk silnik ma zagrać podczas wystrzału z tłumikiem - odnajdujesz go sobie i modyfikujesz. A konkretnie szukasz parametru "snd_silncer_shot".
Przykładowo w vanillowym CoPie dla kałacha: szukasz w pliku w_ak74.ltx i znajdujesz: "snd_silncer_shot = weapons\w_ak74_shot1" - to jest nazwa pliku ogg, który następnie odnajdujesz w katalogu %\gamedata\sounds\weapons\ i modyfikujesz.
Dany dźwięk jest często używany przez więcej niż jedną broń, także jeśli nie chcesz, żeby zmiana wpływała na inne bronie poza wybraną - żaden problem, zmieniasz nazwę samego dźwięku i nanosisz poprawkę w configu.
Trzymając się przykładu vanillowego kałacha: kopiujesz plik w_ak74_shot1.ogg jako w_ak74_shot1_szewczenki.ogg, a w pliku w_ak74.ltx zamieniasz ww linijkę na "snd_silncer_shot = weapons\w_ak74_shot1_szewczenki" - wtedy masz pewność, że skomentowany na nowo dźwięk będzie używany jedynie przez wpn_ak74.
Image Image

Merkantylizm, srerkantylizm.

Za ten post Plaargath otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Szewczenko.
Awatar użytkownika
Plaargath
Weteran

Posty: 653
Dołączenie: 23 Mar 2010, 15:12
Ostatnio był: 03 Kwi 2022, 22:03
Kozaki: 234

Re: [MISERY]

Postprzez Szewczenko w 26 Kwi 2015, 10:13

Plaargath-Wielkie dzięki za niedługo wezmę się za konfigurowanie i pokaże co mi się udało uzyskać, a np mogę jakoś zablokować montowanie tłumików do AK?? A najlepiej do wszystkich karabinów z rodziny AK. A od ilu mniej więcej decybeli NPC reagują i na jakie odległości jest jakaś tabela czy przelicznik??

Coś o tłumikach.
:

Mietek-Tłumik z karabinów działa tylko na dalekie odległości bo wtedy powstaje pocisk który leci po dźwiękowo i najpierw ktoś obrywa a później słychać kliknięcie ale też głośne więc dla wprawionego ucha, albo usłyszysz albo zostaniesz prędzej zdjęty. Co do AK tłumik nie zadziała wiem bo miałem już okazje strzelania i słuchania tego w AK zamek naprawdę mocno wraca z tłumikiem i bez niego więc to wiele ci nie da sam wystrzał może jest delikatnie stłumiony ale wielkość zamka i tak pochłonie dźwięk więc to nie zadziała w ten sposób bo nie jest to typowy zamek jak w m4 gdzie jest on mniejszy i schowany więc dźwięk jest stłumiony. Do pistoletów jak najbardziej można używać tłumika bo działają i to świetnie. Ja nigdy nigdy nie widziałem i na pewno nie zobaczę ani nikt z moich kolegów nie widział by na jakiejkolwiek jednostce, by ktokolwiek mając ostrą broń (AK jakiekolwiek) używał tłumika bo jest to nie realne i wymyślone na potrzeby gier i filmów). Okej na SWD, AK z celownikiem PSO (gdzie strzelam z odległości powyżej 500m) mogę się pokusić na Ak, ale w starciach na bliskie odległości to jest nie realne bo w pomieszczeniu czy na otwartej przestrzeni odległość 10-20 m nie robi różnicy czy z karabinem czy bez. Dlatego też jestem za usunięciem tłumików do wszystkich Ak w grze albo zmienienie ich parametrów.
Gazy może spowalniają ruch zamka ale tylko podczas przeładowania a sam powrót następuje równie głośno jak bez tłumika więc jakaś słaba ta twoja teoria bo nie samo odciągnięcie suwadła a powrót powoduje hałas.
Masz pytania dotyczące Snajpera?? Pisz na PRIV postaram się jak najszybciej odpisać.

Za ten post Szewczenko otrzymał następujące punkty reputacji:
Negative Pangia.
Szewczenko
Stalker

Posty: 165
Dołączenie: 26 Sty 2014, 16:00
Ostatnio był: 09 Sie 2016, 15:54
Miejscowość: Jarosław
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 17

Re: [MISERY]

Postprzez mietek1986 w 26 Kwi 2015, 14:07

Co do zmiany dodatkow to w pliku broni musisz znalezc linijke addons i masz tak np silencer = i jesli jest 0 nie mozna dodac, jak jest 1 to znaczy ze jest na stale a jak 2 to mozna dokladac i zdejmowac.

A co do tlumika to sa, a gazy zpowalniaja powrot zamka do pozycji zamknietej, tworzy sie taka poduszka z gazow spowalniajaca zamek w momencie zamkniecia, do tego jeszcze rosja stworzyla specjalny pocisk 5.45x39 SU, sa one poddzwiekowe wiec nie przekraczaja bariery dzwieku opuszczajac lufe dlatego i chalas jest mniejszy, i masz czesciowo racje gdyz zapomnialem napisac ze do ak 47 nie ma tlumika, ale do kazdego ak na amunicje posrednia jest ze wzgledu na mniejsza wage suwadla, a co za tym idzie sila udezenia w momencie powrotu, do tego dochodza jeszcze inne zmiany konstrukcji, ale to juz inna bajka dlatego ze stalu sie one od lat 80 standardem produkcyjnym broni.

A co do taktycznegu uzycia, wyobrac sobie oddzial specjalny w miescie noca, w trakcie zwiadu, bez tlumika w czasie walki zgineli by od jednego granata bo wiadomo gdzie sa, widac plomien i slychac strzal, za to majac wytlumiona bron moga strzelac i zadziej zmieniac pozycje w trakcie walki, co daje znaczna przewage nad kazdym przeciwnikiem.
Awatar użytkownika
mietek1986
Tropiciel

Posty: 358
Dołączenie: 12 Lut 2012, 07:44
Ostatnio był: 11 Sie 2023, 19:49
Miejscowość: Jelenia Góra
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: SIP-t M200
Kozaki: 28

Re: [MISERY]

Postprzez Szewczenko w 26 Kwi 2015, 14:21

Człowieku myśl co ty mówisz, było by ich słychać ( w mieście) na pewno było by ich słychać, tylko ciężej zlokalizować z jakiej strony by strzelali ale na pewno było by słychać na 2 przecznice minimum że strzelają. A suwadło wraca z normalną prędkością, bo nie może się zmienić ciśnienie bo nie było by przeładowania po strzale bo tu potrzeba odpowiednią siłe a wszystko uchodzi, po wystrzale a zamek wraca normalnie do początkowej pozycji. Więc ruch zamka czy w AK (każdym) berylu i innych broniach podobnych z budowy do AK słychać jak nastąpi przeładowanie. Więc to są wyssane z palca schematy. Po za tym specnaz nie korzysta z tłumików bo nie działają, a wszystkie jednostki specjalne korzystają z broni mp5, m4, H&K. Bo wytłumiają się dostatecznie by jakoś działać. Po za tym tłumik służy tylko do tego by w pomieszczeniu nie uszkodzić słuchu. Ale i tak jest bardzo głośno.
Masz pytania dotyczące Snajpera?? Pisz na PRIV postaram się jak najszybciej odpisać.
Szewczenko
Stalker

Posty: 165
Dołączenie: 26 Sty 2014, 16:00
Ostatnio był: 09 Sie 2016, 15:54
Miejscowość: Jarosław
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 17

Re: [MISERY]

Postprzez mietek1986 w 26 Kwi 2015, 14:35

Kolega to nie sa brednie, bron dziala na zasadzie odrzutu zamka przez odprowadzanie gazow otworem w lufie, czyli w momencie strzalu pocisk porusza sie w lufie napedzany gazami pod cisnieniem, gdy mija otwor w lufie sprezone za nim gazy sa tam wtlaczane i dzialajac na suwadlo odciagajac je, jednak gdy suwadlo wraca to gazy dalej znajduja sie w lufie, gdyz naboj jej jeszcze nie opuscil, dlatego sprezyna jest tak silna, jej zadaniem jest pokonanie tego cisnienia w trakcje zamykania zamka, ciezko mi teraz to wytlumaczyc ale jest tam nad lufa kalasza taka rorka, ona mam za zadanie kontrolowac przeplyw gazow,

https://www.youtube.com/watch?v=1_lJFV-jpTU ak 47 z tlumikiem

https://www.youtube.com/watch?v=UgOZv8p1E8s ak 74 z tlumikiem

https://www.youtube.com/watch?v=70e3JXutRWc a tu masz co amerykanie robia z ak

skoro tlumik nie istnieje to te filmiki terz nie istnieja wiec kolega wyjasni co to jest moze?

Ps

a i tu masz taki https://www.youtube.com/watch?v=1h_VvQBfK5A ak 105 z tlumikiem

PS czasami dawali brezentowa podkladke w miejsce styku suwadla z komora zamka, taki polowy myk by jeszcze zmniejszys halas zamykanego zamka,
Jeszce jedno, widziales kiedys specnaz z m4 bo ja nigdy(no chyba ze w grach komputerowych) dlatego rosyjskie sluzby zamiast tworzyc nowy karabin dostosowali istniejacy, do tego jeszcze fakt taki ze pistolety maszynowe kaliber 9x19 moga sobie polaskotac zolnierza w kamizelce kuloodpornej, do tego nowoczesne kamizelki potrafia zatrzymac kule karabinowa wiec 9x19 calkowicie odpada.
Awatar użytkownika
mietek1986
Tropiciel

Posty: 358
Dołączenie: 12 Lut 2012, 07:44
Ostatnio był: 11 Sie 2023, 19:49
Miejscowość: Jelenia Góra
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: SIP-t M200
Kozaki: 28

Re: [MISERY]

Postprzez Szewczenko w 26 Kwi 2015, 14:54

To nie zmienia faktu, że nadal AK wszelkie pozostaje głośne i na takie odległości do 100m tłumik jest nie skuteczny bo słychać go, i da się wykryć, że zostaliśmy zaatakowani jednak nie wiadomo z jakiego kierunku. Więc jak stałeś za kimś to nie mogłeś słyszeć pyknięcia jeżeli strzelał po za tym jakby ruch samego suwadła był taki jak opisałeś to dwa pociski leciały by zaraz za sobą i często broń by się zacinała więc jest to mało realne gdy suwadło wraca to już pocisku dawno nie ma. Pierwszy film jest nakręcony na amunicji poddźwiękowej. W mieście tłumik jest nie skuteczny w lesie czy gdzieś okej ale w mieście do elementu zaskoczenia nie ma szans czy w budynku nie da się chodzić z tłumikiem i nie zostać wykrytym na terenie zurbanizowanym.
Masz pytania dotyczące Snajpera?? Pisz na PRIV postaram się jak najszybciej odpisać.
Szewczenko
Stalker

Posty: 165
Dołączenie: 26 Sty 2014, 16:00
Ostatnio był: 09 Sie 2016, 15:54
Miejscowość: Jarosław
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 17

Re: [MISERY]

Postprzez Plaargath w 26 Kwi 2015, 14:57

@Szewczenko
AI reaguje raczej w zależności od ustawionego dystansu, niż decybeli - popatrz do tutka jeszcze raz. Tabeli żadnej nie znam, jeśli chcesz poobserwować szczegóły przeliczania, wtedy pakuj się w SDK - w tutku masz przykład odpowiedniego wykresu generowanego przez SDK ("Attenuation").
Jeśli chcesz, żeby na daną broń nie dało się założyć tłumika, w configu broni parametr "silencer_status" musi być = 0 (oprócz tego 1 oznacza tłumik na stałe, a 2 oznacza, że można go zakładać i zdejmować).
Image Image

Merkantylizm, srerkantylizm.

Za ten post Plaargath otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Szewczenko.
Awatar użytkownika
Plaargath
Weteran

Posty: 653
Dołączenie: 23 Mar 2010, 15:12
Ostatnio był: 03 Kwi 2022, 22:03
Kozaki: 234

Re: [MISERY]

Postprzez mietek1986 w 26 Kwi 2015, 15:07

Tak masz racje, jednak aktualnie zamek zamyka sie w momencie opuszczenie naboju z lufy, gdyz wtedy spada cisnienie w lufie, trwa to ulamek sekundy, jednak ak ma szybkostrzelnosc kolo 450 strz/min, daje to mase czasu na dzialanie zamka i opuszczenie pocisku z lufy.
Jak cos poczytaj na wikipedi jak dzialaja zamki, latwiej bedziesz rozumial mechanike broni, gdyz mozna w latwy sposob kazda bron wytlumic, niekiedy wielu zolnierzy nawet bez tlumika wytlumialo zamek by chronic sluch.

Ps
Pamieta ktos gdzie zdobyc latke na gp100, gram od nowa i mi ten blad sie pojawia "motion not found [gp100_reload]", a poprzednio go nie mialem.
Wyszukiwarka mi nie znajduje, ew moze mi ktos nazwe poda to znajde.
Dobra juz znalazlem, jak cos to link gdyby ktos jeszcze potrzebowal http://www.mediafire.com/download/f0cs6 ... 100+fix.7z

Za ten post mietek1986 otrzymał następujące punkty reputacji:
Negative GhostRider44.
Awatar użytkownika
mietek1986
Tropiciel

Posty: 358
Dołączenie: 12 Lut 2012, 07:44
Ostatnio był: 11 Sie 2023, 19:49
Miejscowość: Jelenia Góra
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: SIP-t M200
Kozaki: 28

Re: [MISERY]

Postprzez _zapalony w 28 Kwi 2015, 00:51

Ależ się tu offtop zrobił, postanowiliście przyspieszyć dobicie tematu do 500stron? :E

Ciekawi mnie jakie macie nastawienie do używania widoku z trzeciej osoby. Właśnie czyściłem oczyszczalnię i przydawało się takie zerkanie zza ścian. Hardkory tak nie grajo, co? ;)
Awatar użytkownika
_zapalony
Kot

Posty: 24
Dołączenie: 17 Kwi 2014, 23:07
Ostatnio był: 21 Lut 2020, 22:08
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 2

Re: [MISERY]

Postprzez Pangia w 28 Kwi 2015, 13:34

No tak, w Misery niekoniecznie, ale w Stalkerze ogólnie czasami używam tego rozwiązania, zwłaszcza w TFW, gdzie NPC mają czasami tendencję do wykrywania pozycji gracza przez ściany i go bez najmniejszego problemu ostrzeliwują, penetrując betonowe ściany i stalowe osłony tak, jakby się stało za półcentymetrową płytą pilśniową. Skoro oni we mnie tak, to ja w nich tak.
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

PoprzedniaNastępna

Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości