[MISERY]

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Call of Pripyat\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Józef masakruje badziewny mod

Postprzez Józio w 26 Wrz 2017, 22:52

Wgl. nie rozumiem co w tym modzie jest takiego zajebistego, że ludzie w to grają. Moja przygoda z tym modem wyglądała tak: rozpoczynam nową grę szturmowcem podajże z STG 44 (super nowoczesna broń na ważną misje ku*wo) i po kilku minutach bugtrap. Myślę sobie "no dobra zdarza się". Znowu włączam nową grę, ale tym razem jako snajper i co dostajemy na początek? Jako poboczną broń dostajemy obrzyna (ja*ierdole), a jako główną Mosina (ja*ierdole x2). Nie no zawodowy snajper i super rząd który zamiast dać jakiegoś SVD to daje zawodowemu snajperowi broń prehistoryczną, szkoda, że nie dali łuku xDD. I co widzę po spawnie? Jakieś popierdzielające psy 200km/h po wodzie z nibyolbrzymem, z daleka widać snorka który biegnie w moją stronę, mimo iż jestem oddalony od niego bardzo daleko (no bo tak robi każde dzikie zwierze jak cię zauważy z 10 km). Więc co robię? A no uciekam, po jakimś czasie ucieczki znalazłem się niedaleko jaskini z kontrolerem, no więc sobie idę, idę i nagle niebieski ekran i ten charakterystyczny dźwięk. Zanim się obejrzałem to już zaliczyłem zgona i okazało się właśnie przechodziłem nad tą zasraną jaskinią... Nie wiem co ci twórcy brali, oni myślą, że jak przekokszą wszystkie mutanty to będzie zaje*iście realistyczna gra? xD Kontroler potrafi zabić nas swoją magiczną mocą z kilometra, dziki i jak w sumie wszystkie zwierzęta zasuwają 200km/h, a chimery skaczą na wysokość stu metrów. Bożeee... Dokańczając moją świetną historię... Poszedłem do zakładu utylizacji odpadów, żeby odebrać najemnikom laptop no i moja taktyka była taka, że wystawię się troszeczkę i wszystkich zdejmę( w końcu jestę snajperę). Oczywiście nie udało się, bo najemnicy mają radary w dupie i ku*wa mimo, że głowę tylko wyłoniłem to od razu mnie zobaczyli i zabili. Nawet nie było ostrzeżenia od ich strony jak w vanili... Napisałbym więcej przygód z tym modem, ale mi się nie chce, elo
Ostatnio edytowany przez Józio, 29 Wrz 2017, 18:35, edytowano w sumie 1 raz
TU NIC NIE MA
Image

Za ten post Józio otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive MOS.
Awatar użytkownika
Józio
Tropiciel

Posty: 215
Dołączenie: 30 Lis 2014, 15:04
Ostatnio był: 17 Paź 2017, 18:03
Miejscowość: Watykan
Ostrzeżenia: 2
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: SVUmk2
Kozaki: 58

Reklamy Google

Re: [MISERY]

Postprzez Sovey w 27 Wrz 2017, 00:40

@up
Jak widać nie jest to mod dla każdego. Ja jakoś nigdy nie miałem z tym problemu, właśnie co pobrałem misery 2.2 i po wykonaniu 2 questów z eliminacją bandytów ruszyłem po pojemnik z gazem (ten na pijawki) - najemnicy wyczaili mnie z daleka i zaczęli strzelać. Schowałem się za filarem na tym moście z wrakami samochodów i zdjąłem wszystkich, wczytać grę musiałem chyba 2 razy przez granat xD. Nie miałem nawet żadnego pancerza i może 1 bandaż, więc da się? Da się. 100k rubli zebranych po wykonaniu kilku pierwszych zadań a ludzie narzekają na jakąś ogromną trudność, nie czaję.

A co do kontrolerów to jak dla mnie spoko rzecz że są tacy mocni - w podstawowej grze nigdy nie byli zbytnim zagrożeniem, w Misery czuć że to potężny psioniczny mutant do którego się nie zbliżasz bez odpowiedniej ochrony, a jak widzisz niebieski ekran to uciekasz jak najszybciej.
Sovey
Kot

Posty: 4
Dołączenie: 19 Wrz 2016, 22:17
Ostatnio był: 27 Wrz 2017, 00:49
Frakcja: Monolit
Kozaki: 0

Re: [MISERY]

Postprzez Bylu w 27 Wrz 2017, 01:00

Dla nerwusów jest taki fajny tryb przy instalacji rookie się nazywa
Awatar użytkownika
Bylu
Kot

Posty: 13
Dołączenie: 10 Cze 2017, 15:10
Ostatnio był: Wczoraj, 21:25
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Obokan
Kozaki: 3

Re: [MISERY]

Postprzez Akinaro w 27 Wrz 2017, 09:58

Śmieszna jest ta wasza obrona Misery :D
Wychodzi na to że bardziej wy, fani Misery, jesteście wściekli że inni gracze wytykają oczywiste błędy moda, niż my że gra je w ogóle ma...

Przedstawiamy wam proste przykłady i wyjaśnienia czemu są to głupoty, że nawet dziecko bez wiedzy o grze i jakichkolwiek podstawach życia rozumie a wy dalej staracie się bronić tego.


Może ostatni raz podsumujemy o co nam chodzi:

1. Nie, nie chodzi o to by wysłać stalkera z, (cytuje) "czyściutkim, nowiutkim wyposażeniem do centrum Zony"
Jest różnica w wysłaniu agenta do zony z płaszczem i karabinem z lat 40, a z bardzo często występującym kombinezonem stalkera, i karabinem jak np SWD, który, uwaga uwaga: możesz kupić u handlarza...

Nie wspominając o tym że to zona gdzie nie jest niczym nowym w spotkaniu stalkera w Egzoszkielecie z vinorezem. W jaki sposób stalker z czymś lepszym niż płaszcz miałby "wzbudzić niepewność" wśród innych stalkerów?!
Co to jest za rozumowanie? -_-

2. Zaton może nie jest w "centrum zony", ale by się tam dostać musisz swoje przejść i czy mózgozwęglacz jest włączony czy nie, odpowiedni osprzęt i ochronę musisz mieć. Dla przykładu można sobie włączyć Call of Misery, ustawić grę by była na podobnym poziomie co normalny Misery, i przejść z Kordonu do Zatonu jedynie w płaszczu i zapasami jakie masz na starcie Misery. Nie ma bata że po drodze dorwiesz coś lepszego niż pierdzielony zabytek z lat 40 i płaszcz... Zwłaszcza biorąc pod uwagę że gracz to ex-stalker a nie kot co pierwszy raz jest w zonie. Postać gracz ma doświadczenie i znajomości. Nie bez powodu wybrano właśnie jego do tej misji.

3. Nie, Misery nie jest trudne.
Jest bardzo wyraźna różnica w "trudności" gry, a ustawieniem na maxa statów NPC i zrobienie z gracza anemika który nie potrafi biec przez więcej niż 10 sekund i ledwo co utrzymuje broń.
Trudność gry ma polegać na przetrwaniu w grze, ma dać tą "imersje" i realność którą tak Misery reklamuje.

Trudno nazwać grę dobrą gdy jedyna trudność gry polega na tym że przeciwnik jest bardziej kuloodporny niż ty.

Jak pisałem wcześniej nie jest to problem by ustawić balans obrażeń na 1:1 gdzie NPC i gracz ma takie same staty.
I uwierzcie mi taka gra jest 100 trudniejsza niż to co daje Misery, bo w tej sytuacji wiesz że jeden strzał może ciebie położyć ale również wiesz że możesz przeciwnika zabić tym jednym strzałem.
Jest pełna równość i nie ma zabawy z waleniem magazynka w klatę i siekaniem przeciwnika siekierą by go dobić.

Za ten post Akinaro otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive KOSHI, PainChiller, czerny, Józio.
Awatar użytkownika
Akinaro
Stalker

Posty: 76
Dołączenie: 01 Cze 2016, 10:52
Ostatnio był: Wczoraj, 19:34
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 59

Re: [MISERY]

Postprzez Bylu w 27 Wrz 2017, 11:04

:facepalm: Co wy się tak czepiacie tego sprzętu... Przecież od pierwszej części ta seria miała zalążek RPG . Podstawą tej gry było zdobywanie lepszego sprzętu. Od zawsze zaczynaliśmy z słabym sprzętem. Teraz zaczynamy z zardzewiałymi gnatami, by czerpać radochę ze zdobycia chociaż podstawowego sprzętu. Progres zdobywania ekwipunku się wydłużył co jest jak najbardziej na plus. W takim razie gdzie sens i logika w trybie dark? To tylko gra. Gra skierowana do wąskiego grona, która jest z nią od początku. Próżno szukać innych rozwiązać jak np lepsze SI (patrz F.E.A.R.). Bo kto to potrafi napisać? Moda tworzy mała grupa fanów, pracująca, ucząca się (mam na myśli życie), a nie studio mające środki i czas na wymyślanie skomplikowanego SI. Sztuczne zawyżanie statystyk to jest coś normalnego. Czy w takim Call of Duty po zwiększeniu poziomu trudności przeciwnik stanie się mądrzejszy, zacznie się wycofywać i wzywać wsparcie? Nie. Zabije nas jednym strzałem podczas gdy my wyplujemy w niego cały magazynek. Brzmi podobnie prawda? Sztuczne zawyżanie statystyk to też dość częste zjawisko u graczy, którzy tak opanowali jakiś tytuł, że na siłę szukają wyzwania. Faktycznie można mieć złudzenie, że twórcy tego moda robią go pod swoje gusta (i moje) ale dzielą się nim z innymi. Z wąskim gronem. Elitą :P Reszta może iść budować wioskę w Fallout 4 :pogarda:
Awatar użytkownika
Bylu
Kot

Posty: 13
Dołączenie: 10 Cze 2017, 15:10
Ostatnio był: Wczoraj, 21:25
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Obokan
Kozaki: 3

Re: [MISERY]

Postprzez czerny w 27 Wrz 2017, 11:17

Ktos pytał o rozkładanie namiotu... https://youtu.be/Il8yN4AghY8 :D
Ja gram w trybie rookie i bandyci faktycznie padają szybko - w głowę po jednym strzale... w kurtkę bodajże dwa wystarcza z zardzewiałego AK. Szturmowiec jest dość odporny na obrażenia na starcie ale to tez atrybut tej klasy oraz ma hełm. A co do lepszego sprzętu to faktycznie sprawa dyskusyjna ale w M2.1 były pixel stashe do każdej klasy jeżeli zostały w wersji 2.2 to problem słabego sprzętu na początku zostanie rozwiązany;)
Awatar użytkownika
czerny
Kot

Posty: 12
Dołączenie: 25 Maj 2017, 18:46
Ostatnio był: Wczoraj, 21:56
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: Noiseless Pistol (PB1s)
Kozaki: 0

Re: [MISERY]

Postprzez Akinaro w 27 Wrz 2017, 14:01

Dawanie graczowi "niczego" i puszczanie go w świat by zdobywał lepszy sprzęt to jeden z wielu metod prowadzenia rozgrywki.
RPG nie kończy się i nie zaczyna na takim podejściu. Tutaj nie mają nic do rzeczy nawet techniczne aspekty, czy to duży dev team czy zwykli gracze, w tym wypadku jedyne co cie ogranicza to wyobraźnia... I tutaj, tak samo jak twórcy Misery, nie pokazujesz zbyt dużej wyobraźni.

Dla przykładu, możesz dać graczowi średniej klasy sprzęt i opierać rozgrywkę, trudność i rozwój postaci na tym by utrzymał ten sprzęt przy życiu, skupić gracza nie na chęci zdobycia lepszej giwery, ale na chęci zdobycia innych ważniejszych rzeczy, doświadczenia(statów jak kto woli) czy wykonania misji które pchają rozgrywkę do przodu dając graczowi satysfakcje.
Pic polega na tym że większość gier które opierają się na zwykłym trybie "im dłużej grasz tym lepszą giwerę ci damy" traktuje broń jak nagroda, a w cale nie musi tak być. Broń można traktować jako jeden z wielu stałych elementów, gdzie broń to broń, wystrzeli pocisk i zabija wroga. Nie ma tak że jedna broń zadaje więcej obrażeń od drugiej, różnice polegają jedynie na stylu(strzelba, karabin, broń dalekiego zasięgu) i dodatkach(lepsza optyka, mniejszy rozrzut). W tym wypadku gracz może mieć nawet JEDNĄ broń przez całą grę ale z bólem portfela i czasem będzie w stanie ją ulepszać, albo zamieniać w zależności od zadania.
Więc jak gracz zaczyna jako snajper, może i mieć nawet Dragunova, bo w tym wypadku nie miało by znaczenia jaki masz model, pocisk jest tak samo zabójczy jak by był wystrzelony z Mosina z lat 40. Rożnica polegała by na tym, że Dragunov miał by lunetę dalekiego zasięgu, był by wolniejszy i trudniejszy w celowaniu w biegu.

Jednak w tej chwili w Misery( i nie tylko bo to nie jest tak że tylko ten mod w tym jest kiepski) mamy tak że lepsze bronie zadają więcej obrażeń i to jest jedyny cel w grze by zdobyć najlepszą giwerę z najlepszym DMG i super pancerz all in one, zamiast skupić się na prawdziwym aspekcie surwiwal i RPG, gdzie nie masz niczego co jest dobrym we wszystkim, masz broń i pancerz który jest dobry w jednej rzeczy ale ssie w innej. Np nie ma tak że Egzoszkielet jest super czołgiem, Egzoszkielet powinien mieć lepszy udźwig i trochę lepszą ochronę od ciężkiego wojskowego pancerza, ale powinien być totalnie bezużyteczny w anomaliach i to nie tylko elektrycznych, bo całe te serwomotory i elektronika w nim może być łatwo zepsuta przez kwasy, rdzę, zmiany ciśnienia i wyładowania elektryczne. Bo zona to zona, nie ma tak że jedynym przeciwnikiem technologii jest wilgoć... wszystko w zonie chce ci zepsuć sprzęt.

czerny napisał(a):Ktos pytal o rozkladanie namiotu... https://youtu.be/Il8yN4AghY8 :D


Boże, wy widzicie jak "Misery Development Ltd" Stara się bronić tego :E :E :E
To jak oglądanie sprzedawcy mówiącego że ten zgniły pomidor jest taki jak powinien być :D Co to za problem znaleźć swoje jajka i jak facet przyznać że ten namiot wygląda i działa tragicznie -_- :pogarda: :pogarda:

Za ten post Akinaro otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive trolololo.
Awatar użytkownika
Akinaro
Stalker

Posty: 76
Dołączenie: 01 Cze 2016, 10:52
Ostatnio był: Wczoraj, 19:34
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 59

Re: [MISERY]

Postprzez trolololo w 27 Wrz 2017, 15:01

Jak dla mnie ten namiocik pewnie jest dobry, tylko że dev team nie dopracował jego sprawnu i większość respi się w ziemi, przez co są problemy z kolizją i sam namiot znika :caleb:

Inna sprawa że namiot dwa kilometry od centrum Zony to tak jakby chodzić i wołać "Proszę mutancie zjedz mnie jak będę spał, bandyto ograb zwłoki i wrzucić do Galarety" :u3:
Deszczyk pada , RAM mi zjada...

:

Studenci do nauki, Literaci do piór! - Komuniści, Marzec 68

Syjoniści do Syjamu! - Odezwa studentów.

Za ten post trolololo otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive czerny.
trolololo
Legenda

Posty: 1049
Dołączenie: 25 Wrz 2013, 13:03
Ostatnio był: Wczoraj, 15:27
Miejscowość: Na granicy LTE
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: "Tunder" 5.45
Kozaki: 101

Re: [MISERY]

Postprzez GajgerW w 27 Wrz 2017, 16:01

Witam.
Właśnie zaszło mi słońce i nastała bezksiężycowa noc. :)
Przez chwilę myślałem, że monitor mi się odłączył od hdmi i zapaliłem światło w pokoju. :P
Pogoda na 5/5 nowe ulepszone dźwięki też.

Pytanie: :?: :?: :?: :?: Jak ten namiot złożyć? Jak plecak gps zabrać z ziemi?

Czy są jeszcze jakieś rzeczy kombinowane jak ten namiot? :kotek:

Ps. Ten pomysł z łukiem czy kuszą, to wcale niegłupi jest. Sporo kasy można by zaoszczędzić z 2 metrową lolą z zamocowanym nożem na końcu. :P Poza tym... jeśli z takim pietyzmem się tu gotuje, pali papierosy i poluje :E to jeszcze brakuje saperki do pary z rolką papieru toaletowego. ;)
Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
MISERY 2.2 99,6/100 :-)
:

Kupiłem Sound Blster X-Fi Surround 5.1 Pro i zestaw głośników... Głupio (a nawet że nie) jest się dowiedzieć, że nie jest się półgłuchym( tylko ma się chu... kiepski sprzęt) :D
Awatar użytkownika
GajgerW
Stalker

Posty: 101
Dołączenie: 22 Gru 2011, 01:11
Ostatnio był: Dzisiaj, 00:52
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 23

Re: [MISERY]

Postprzez czerny w 27 Wrz 2017, 22:12

Mam pytanie odnośnie podziału na klasy...
Jak to się stało że szturmowiec ma mierną obsługę w karabinach typu Aks, AKM oraz ma mierną obsługe w karabinie STG 44... :pogarda:
A jest gdzieś opisane dokładnie w jakich karabinach się poszczególna klasa specjalizuje? Chodzi mi o konkretne modele broni? A jak nie to jaka linijka w skrypcie odpowiada za obsługę broni?

Optymalizacja działania moda jest na duży plus, chodzi bardzo płynnie.
Awatar użytkownika
czerny
Kot

Posty: 12
Dołączenie: 25 Maj 2017, 18:46
Ostatnio był: Wczoraj, 21:56
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: Noiseless Pistol (PB1s)
Kozaki: 0

Re: [MISERY]

Postprzez Plaargath w 27 Wrz 2017, 22:46

GajgerW napisał(a):Jak ten namiot złożyć? Jak plecak gps zabrać z ziemi?

Namiot: gdy użyjesz karimaty albo brezentu, wyskoczy UI i zawoła o jedno z sześciu możliwych do użycia narzędzi do rozłożenia namiotu oraz o jedno z czterech możliwych do użycia akcesoriów do podparica tego brezentu.
Plecak: gdy weźmiesz wszystko, co w nim jest, do inva, plecak trafi do inva automatycznie.

EDIT:
Mito napisał(a):Swoją drogą, zastanawiam się dlaczego w Misery jest zablokowany wybór poziomu trudności w opcjach... Nie żebym narzekał, ale bardzo mógłby się on przydać, aby pozwolić graczom nieco złagodzić grę (zamiast instalowania gry ponownie w Rookie Mode).

Dlatego, że w MISERY pod maską nie różnicujemy poziomów trudności jak w vanilli, zmiana tej opcji w MM nic nie zmieniłaby w rozgrywce, a więc jej obecność w MM stała się zbędna.

EDIT2:
czerny napisał(a):Wyszedł jakiś TAZ pod wersje 2.2 Misery?

Jeszcze nie. Wyjdzie, jak Mohamed ogarnie, najlepiej sprawdzać na stronie TAZa na ModDB.

EDIT3
czerny napisał(a):A jest gdzieś opisane dokładnie w jakich karabinach się poszczególna klasa specjalizuje? Chodzi mi o konkretne modele broni? A jak nie to jaka linijka w skrypcie odpowiada za obsługę broni?

Nie ma nigdzie opisane, przynajmniej nie przez nas. Linijki w skrypcie nie ma, to jest opisywane poprzez parametry w configach. Każda klasa postaci ma osobny dla siebie zestaw configów, który znajdziesz w katalogu "class_diversity".
Ostatnio edytowany przez Plaargath 27 Wrz 2017, 23:25, edytowano w sumie 4 razy
Image Image

Merkantylizm, srerkantylizm.

Za ten post Plaargath otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive czerny.
Awatar użytkownika
Plaargath
Weteran

Posty: 650
Dołączenie: 23 Mar 2010, 15:12
Ostatnio był: 01 Paź 2017, 04:15
Kozaki: 234

Re: [MISERY]

Postprzez GajgerW w 27 Wrz 2017, 23:22

@Plaargath Ok ;3

Namiotu w grze dalej nie mogę ZŁOŻYĆ ( czyli odwrotnie niż rozstawić) a plecaka podnieść (w 2.1.1 normalnie było). Chyba, że tak ma być. :omatko:

Edit3: Takie zapytanie :-)
Ostatnio edytowany przez GajgerW 27 Wrz 2017, 23:43, edytowano w sumie 3 razy
MISERY 2.2 99,6/100 :-)
:

Kupiłem Sound Blster X-Fi Surround 5.1 Pro i zestaw głośników... Głupio (a nawet że nie) jest się dowiedzieć, że nie jest się półgłuchym( tylko ma się chu... kiepski sprzęt) :D
Awatar użytkownika
GajgerW
Stalker

Posty: 101
Dołączenie: 22 Gru 2011, 01:11
Ostatnio był: Dzisiaj, 00:52
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 23

PoprzedniaNastępna

Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości

cron