[MISERY]

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Call of Pripyat\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [MISERY]

Postprzez Grzechu300 w 15 Wrz 2014, 13:13

@UP
Tak, jest do pobrania spolszczenie.
Tu masz linka (nie pamiętam z jakiego ja ściągałem, to znalazłem w google - sprawdź, jaką masz wersję moda i czy zgadza się ze spolszczeniem. Nie gwarantuję działania)
Prosz:
http://www.miserymod.fora.pl/tlumaczenie-misery-2-0,4/tlumaczenie-misery-2-0,54.html
Вознаграждён будет только один.
Awatar użytkownika
Grzechu300
Ekspert

Posty: 800
Dołączenie: 30 Sie 2012, 22:39
Ostatnio był: 15 Wrz 2019, 11:19
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 333

Reklamy Google

Re: [MISERY]

Postprzez Trikster w 15 Wrz 2014, 13:48

Nie słuchaj się pana powyżej. :P MISERY ma polonizację zintegrowaną w instalatorze, więc niczego dodatkowego nie musisz ściągać.
Awatar użytkownika
Trikster
Łowca

Posty: 440
Dołączenie: 21 Maj 2012, 21:23
Ostatnio był: 14 Mar 2023, 15:15
Kozaki: 188

Re: [MISERY]

Postprzez Matt w 16 Wrz 2014, 11:27

Witam Was, stalkerzy!

Mam problem z dziedziny "performance", który postaram się streścić w miarę krótko i zwięźle. Otóż im dłużej gra się toczy, tym mniejszą mam ilość klatek na sekundę. Mam wszystkie detale wymaksowane i gram na DX11, alife na zasięgu 350, bo przy 400 bardzo czkała. Z początku wszystko chodzi płynnie na 60+ FPS, ale z każdą kolejną godziną czasu gry, liczba powoli aczkolwiek sukcesywnie spada. Jeśli włączam grę dajmy na to o 6 rano czasu Zony, to przed położeniem się spać muszę już restartować aplikację, bo człapie tak powoli, że nie da się ani z nikim walczyć, ani grać w ogóle. Po zrestartowaniu Stalkera znowu wszystko chodzi miodzio i sytuacja zatacza kolejne koło. Mam Phenoma ii quad 975 BE, Radeona R9 280x, 8GB Ramu DDR3 1600 MHz i dysk SSD.
Matt
Kot

Posty: 22
Dołączenie: 04 Maj 2010, 18:53
Ostatnio był: 01 Maj 2016, 18:57
Kozaki: 0

Re: [MISERY]

Postprzez Trikster w 16 Wrz 2014, 11:34

Takie rzeczy mogą się niestety zdarzać - im dłużej aplikacja jest włączona, tym silnik niejako więcej danych "absorbuje" i więcej danych musi przetworzyć. Ponowny rozruch rozwiązuje zazwyczaj ten problem, a jeśli w Twoim przypadku tak właśnie się dzieje, nie masz się czym przejmować. Po prostu przyzwyczaj się, że co pewien czas będziesz musiał ponownie uruchomić grę.
Inna sprawa, że raczej nie warto grać na DX11, bo w Zewie jest on źle zaimplementowany i może powodować dodatkowe zacinanie i spowolnienie gry. Spróbuj może pograć na DX10 i zamelduj, czy problem będzie się powtarzać.
Awatar użytkownika
Trikster
Łowca

Posty: 440
Dołączenie: 21 Maj 2012, 21:23
Ostatnio był: 14 Mar 2023, 15:15
Kozaki: 188

Re: [MISERY]

Postprzez Matt w 16 Wrz 2014, 13:47

@Trikster

Dzięki za szybką odpowiedź. Ponowny rozruch faktycznie rozwiązuje kwestię spadku liczby FPS, ale tworzy przy okazji kolejny problem. Mianowicie resetowanie gry dwa razy na każdy dzień Zony (bo tak często musiałbym to robić, żeby pozbyć się całkowicie dyskomfortu wynikającego ze stopniowego zwalniania rozgrywki) pozbawia grę immersji, która jest dla mnie bardzo ważnym czynnikiem i to właśnie dzięki niej Misery sprawia mi tyle radości. Powoduje to reset całego alife, ze świata gry znikają zwłoki i znajdujące się w nich przedmioty, etc. To olbrzymi minus. Dlatego byłbym skłonny pozbyć się tego problemu zamiast go akceptować i przeciwdziałać w wymieniony wyżej sposób.

Na DX 10 próbowałem grać, ale strasznie często wywala mnie wtedy do Windowsa. Różnica wizualna też jest niestety na niekorzyść. Ciężko się przestawić na wcześniejsze DirectX, kiedy się już widziało Zonę w pełnej krasie z użyciem jedenastki. Może komuś udało się jakoś zlikwidować, albo chociaż spowolnić szybkość spadku FPS?

PS Być może w rozwiązaniu problemu pomoże fakt, że jeśli w ogóle nie zresetuję gry, to po pewnym czasie męczenia się silnika na małej ilości FPS następuje wylot do pulpitu.
Matt
Kot

Posty: 22
Dołączenie: 04 Maj 2010, 18:53
Ostatnio był: 01 Maj 2016, 18:57
Kozaki: 0

Re: [MISERY]

Postprzez Trikster w 16 Wrz 2014, 14:39

Uniwersalnego remedium niestety nie ma: trochę mogłoby pomóc wgrania zoptymalizowanych tekstur od Stiivaisa (linka znajdziesz w poradniku), zmiana switch distance (na 150 albo, paradoksalnie, np. na 900) albo granie na niższych ustawieniach graficznych (ale tego, jak rozumiem, chcesz uniknąć). Spróbuj więc tych dwóch pierwszych rozwiązań, może któreś Ci poprawi wydajność.
Awatar użytkownika
Trikster
Łowca

Posty: 440
Dołączenie: 21 Maj 2012, 21:23
Ostatnio był: 14 Mar 2023, 15:15
Kozaki: 188

Re: [MISERY]

Postprzez Cursian w 16 Wrz 2014, 14:51

A ja takie pytanie mam, gdy przeszedłem do Jupitera, standardowo misje od Trapera, tam jest taki dialog odnośnie "fajnej pukawy". Traper mówi nam, że niedaleko Jupitera a dokładniej na zachód jest Zielony Smok. Przeszukałem wszystko w tamtym kierunku i nie znalazłem nic. Wie ktoś coś ? :D
Cursian
Kot

Posty: 5
Dołączenie: 02 Sie 2014, 14:15
Ostatnio był: 16 Wrz 2014, 14:51
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: SVUmk2
Kozaki: 0

Re: [MISERY]

Postprzez Matt w 16 Wrz 2014, 16:43

Niestety zmiana switch distance nie pomogła. Przy 900 sytuacja jest w zasadzie identyczna, jak przy 350. Z początku wszystko śmiga gładko, ale po kilku godzinach czasu Zony FPS-y znowu zaczynają spadać. Obniżać do 150 nawet nie próbowałem, bo gra snajperem przy takim zasięgu staje się bezsensowna. Tekstur od Stiivaisa nie ściągnąłem - na jego profilu na moddb pojawiła się informacja, że stracił wszystkie swoje pliki i pożegnał się z forum.

Za to po reinstalacji moda i gry od nowa ujawniła mi się nowa funkcja, która niespecjalnie mi się podoba. Celownik zaczął zmieniać kolor na czerwony po najechaniu nim na wrogo nastawionego NPC-a albo mutanta. Można to jakoś przywrócić do stanu poprzedniego?

EDIT: W sumie jak się tak zastanawiam, to biorąc to wszystko na logikę podmiana tekstur na takie o mniejszej rozdzielczości też nie zmieni sytuacji. Mogłoby to pomóc gdyby komputer ogólnie był za słaby żeby pociągnąć grę na danych ustawieniach i gdzie byłoby to widać od samego uruchomienia. U mnie to wygląda tak, jakby gdzieś był jakiś przeciek, który z czasem się powiększa aż do momentu, w którym następuje totalna padaka.

Może ktoś miał tego typu albo podobny problem i znalazł jakieś rozwiązanie?
Matt
Kot

Posty: 22
Dołączenie: 04 Maj 2010, 18:53
Ostatnio był: 01 Maj 2016, 18:57
Kozaki: 0

Re: [MISERY]

Postprzez Mito w 16 Wrz 2014, 19:23

Może jakbyś loga wrzucił to byłoby łatwiej to ogarnąć...
Miałem dość podobną sytuację - tzn. Zanim dałem w ogóle radę dobrnąć do Skadowska gra masakrycznie się cięła, aż potem, tuż przy Skadowsku miałem wylota do pulpitu. Nie wiem czemu, ale pomimo ok. 1 Gb wolnego RAMu i jeszcze trochę w ramdysku w logu Xray twierdził, że nie ma wystarczająco miejsca na wykonanie operacji czy cuś. Poobniżałem dość mocno detale (i cienie na minimum, najwyraźniej one były problemem) i śmiga :).
Zobacz w Menedżerze Zadań, czy gra wykorzystuje wszystkie rdzenie. Być może jeśli Xray używa tylko 1 rdzenia (tak jest w moim przypadku) to po jakimś czasie jeden rdzeń może zacząć nie wystarczać.
I przy okazji - jakiego systemu operacyjnego używasz?
Spolszczenie do Misery: The Armed Zone (Ja & Imienny)
Ciekawe kiedy ilość moich kozaczków przekroczy moje IQ Image
Awatar użytkownika
Mito
Legenda

Posty: 1007
Dołączenie: 17 Sie 2014, 21:21
Ostatnio był: 29 Mar 2019, 02:46
Kozaki: 271

Re: [MISERY]

Postprzez alex_dragon w 17 Wrz 2014, 19:17

@ Matt
Mówiąc dłuzej masz na myśli czas spedzony w grze czy w realu ?
Tzn czy grasz np 10 godz realnych i masz problem z szybkością czy też jestes w grze 1-2 dni a w rzeczywistosci zajmuje ci to ok 2-3 godz wraz ze spaniem ?

Tak sie zastanawiam czy ten "czerwony celownik" to jest przypadkowym dodatkiem czy specjalnie trzeba go instalowac ?
alex_dragon
Tropiciel

Posty: 251
Dołączenie: 12 Kwi 2014, 16:28
Ostatnio był: 17 Paź 2017, 01:31
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 30

Re: [MISERY]

Postprzez Nietoper w 19 Wrz 2014, 13:05

Tak mnie teraz naszło- a może ten czerwony celownik zależy od poziomu trudności, który wybieramy podczas instalacji?

@Matt- jaki wybrałeś poziom trudności przy instalacji? ;)
Nietoper
Kot

Posty: 30
Dołączenie: 06 Lut 2014, 16:48
Ostatnio był: 21 Sty 2018, 23:27
Kozaki: 1

Re: [MISERY]

Postprzez brudne niebo w 19 Wrz 2014, 16:44

Mod MISERY czerwony celownik usuwa i jesli pojawia sie on po instalacji to znaczy ze mod nie zainstalowal sie prawidlowo albo udalo ci sie w jakis niecny sposób namieszac w plikach lub opcjach.
I z pokorą przyznaję się do bycia uczniem gimnazjum...
brudne niebo
Stalker

Posty: 58
Dołączenie: 06 Lip 2013, 17:59
Ostatnio był: 03 Sty 2015, 01:53
Miejscowość: Poznań
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 5

PoprzedniaNastępna

Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości