[MISERY]

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Call of Pripyat\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [MISERY]

Postprzez Plaargath w 27 Wrz 2017, 23:27

Wybacz, poprawiłem.

Problem z namiotem: opisz, proszę, co robisz / się dzieje po kolei, może uda się pomóc.
Image Image

Merkantylizm, srerkantylizm.
Awatar użytkownika
Plaargath
Weteran

Posty: 653
Dołączenie: 23 Mar 2010, 15:12
Ostatnio był: 03 Kwi 2022, 22:03
Kozaki: 234

Reklamy Google

Re: [MISERY]

Postprzez Bylu w 28 Wrz 2017, 01:40

Akinaro dobrze prawisz. Ale w wersji 2.1 z ST44 biegałem do końca, więc pokrywa się to z tym o czym piszesz.
A wracając do sztucznie zawyżanych statystyk. https://www.youtube.com/watch?v=ZQxJvRKBP4w Pierwszy lepszy gameplay z yt. Gracz na 30 oddanych strzałów trafia przeciwników 10 razy i mamy pięć trupów co daje 2 kule na osobę. Przeciwnicy oddają w gracza 30/40 strzałów + granat z czego 10 celnych, a on ma jeszcze 45% życia ;)
Przeciwnik zgon po 2 trafieniach, gracz około 14. (14:2=7) Balans 7:1 na korzyść gracza :P Pragnę dodać, że miałem bardzo podobną sytuację. I nie spodziewałem się tam bandytów więc przywitali mnie serią po plecach. A i tak wyszedłem z tego mając jakieś 50% zdrowia i zużywając jeden magazynek. Przy czym jak mnie zaskoczyli to gruba seria poleciała najpierw po cegłach. Później co drugi nabój trafiał już przeciwnika. I myślę sobie kur.. ale zjeb... balans. Wchodzę na forum żeby sprawdzić ocb, a tu zonk. Wszyscy mają zupełnie odmienne wrażenia heh

Za ten post Bylu otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive alex_dragon.
Awatar użytkownika
Bylu
Kot

Posty: 16
Dołączenie: 10 Cze 2017, 15:10
Ostatnio był: 17 Lip 2022, 20:31
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Obokan
Kozaki: 4

Re: [MISERY]

Postprzez alex_dragon w 28 Wrz 2017, 02:16

hmm moze dlatego ze koleś z yt używa zasłony przy prowadzeniu ognia.
Taki mały drobiazg a wazny.
Ale lepiej mówić ze jest coś żle zrobione.

Ja odnoszę wrażenie ze obecnie Misery jest zbyt łatwe.... Nie żartuję i nie, nie gram w trybie rookie.
Moze jest dla mnie za łatwe bo pomyślałem i dlatego ze zamiast polecieć prosto na kontrolera obszedłem go koło tartaku, zebrałem fanty, pogadałem ze stalkerami. Zebrałem mięso z miesacza którego zabili. Znowu pogadałem, zebrałem fanty ze schowków w drodze do Skadowska.
W Zonie jestem 3 dzień, mam sprzet do gotowania, ponad 15 tys, 100% sprawny AK z lunetą, pare pojemników w których były artefakty. Chodze na wypady ze stalkerami a oni się zajmują już dalej dostarczaniem żarcia :-)

Moze problem polega na odbiorze gry, np dla mnie Misery było zawsze takim freeplayem.
Nie interesował mnie major D, ani los innych postaci. Faktycznie jak ktoś chciał tej otoczki z historią to pod tym względem moze poczuc zawód.
Lepiej by było gdyby po prostu Twórcy wywalili historię, dodali kilka zadań jak np, obrona Skadowska przed mutantami/zombie itd a tak kluczowe NPC albo są prawie nieśmiertelne albo pomimo tego i tak giną.
Może problem polega na tym czego oczekujemy od gry...

Aha jeszcze jedna rzecz, ammo w Misery jest tanie jak barszcz, w CoM ta sama paczka kosztuje na oko 2-3 więcej.

Za ten post alex_dragon otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Bylu, czerny, wlodobx.
alex_dragon
Tropiciel

Posty: 251
Dołączenie: 12 Kwi 2014, 16:28
Ostatnio był: 17 Paź 2017, 01:31
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 30

Re: [MISERY]

Postprzez Pilot w 29 Wrz 2017, 17:34

Nie zgadzam się z tym, że wywalenie fabuły dałoby cokolwiek. W najlepszym przypadku to będzie tak samo, a w najgorszym to będzie ledwie grywalne. Grałem CoC z Misery modem i powiadam, że bez jakiegoś celu, to się nie chce "męczyć" (czyli walczyć o przetrwanie, zbierać sprzęt, eksplorować itp). Dzięki zaimplementowanemu "Story mode" chciało się zbierać kasę na sprzęt, by przetrwać kontrolerów, burrerów i poltergeisty.

Fabuła w CoP'ie daje taki cel, a bardziej "dokładne" i różnorodne questy napawają chęcią do gry.
Poziom trudności Misery polega na wyborach gracza, a nie konkretnie samej grze. Jak silnych nie zrobią mutantów, to zawsze można wskoczyć na kamień i stamtąd bezpiecznie je ostrzeliwać. Jak drogiej amunicji/naprawy broni nie zrobią, to NPC zawsze będą jej mieć nieskończoność i takie łażenie za nimi generuje koszty tylko i wyłącznie jedzenia.
Jak się już na pamięć wykuło wszystkie schowki, to nic dziwnego, że komuś łatwo. Zwiadowcą ze startu do Skadowska można nazbierać 20 tysięcy w schowkach i to niekoniecznie zgarniając każdy po drodze.

Za ten post Pilot otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Bylu.
Awatar użytkownika
Pilot
Łowca

Posty: 434
Dołączenie: 26 Lip 2010, 14:34
Ostatnio był: 18 Lip 2021, 12:12
Miejscowość: Red Forest
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: F1 Grenade
Kozaki: 43

Re: [MISERY]

Postprzez KOSHI w 01 Paź 2017, 19:19

alex_dragon napisał(a):Ja odnoszę wrażenie ze obecnie Misery jest zbyt łatwe.... Nie żartuję i nie, nie gram w trybie rookie.

Headshot z 200m przez betonową ścianę, możliwość biegania ze 150kg szrotu, kontroler zabijający aurą z pół planszy... Litości. To nie są rzeczy, świadczące o trudności tylko o poziomie spie*dolenia tego moda. Poza tym w modzie nie ma nic trudnego. Wystarczy zrobić misję ze Skadowskiem i Leśniczówką na zasadzie load jak nam fanty nie pasują i po kilku razach, aż trafimy na dobre losowanie, mamy wszystkiego w ch*j plus ulubiona giwera. Potem wystarczy zrobić schowki od połowy planszy w górę bo są do ogarnięcia bez większych problemów (tylko upierdliwe mutanty, wchodzimy na skałę i killujemy), sprzedać syf, kupić seve lub ekologa = 0 problemów z anomaliami. Ewentualnie maska, protektor lub to chu*ostwo na chemię i też jest ok jak się chce je wcześniej zwiedzać. Anomalie elektryczne to tylko dobre rzucanie śrubkami, Szramę załatwia się psi-blokerem. W zasadzie to jedyne anomalie, które są nie do przejścia na starcie to te cieplne, ale rozwiązanie już podałem. Praktycznie wystarczy parę godzin grania, żeby mieć end-game sprzęt. Mod nie zmienia fabuły więc po ch*j w niego grać jak już wszystko mamy... Potem jest tylko żmudne wku*wianie się podczas misji na zdupiony balans. Ot co, cała mizeria... :facepalm:
Image
Awatar użytkownika
KOSHI
Opowiadacz

Posty: 1324
Dołączenie: 16 Paź 2010, 13:13
Ostatnio był: 15 Kwi 2023, 20:25
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 649

Re: [MISERY]

Postprzez GajgerW w 02 Paź 2017, 17:16

Rozwaliłem całe ZUO Mosinem z 60 sztukami PPanc 7N14 :P

Mam satysfakcję :kotek:
MISERY 2.2.1 100/100

:

попутного ветра :)

Za ten post GajgerW otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive mietek1986.
Awatar użytkownika
GajgerW
Stalker

Posty: 137
Dołączenie: 22 Gru 2011, 01:11
Ostatnio był: 13 Sty 2023, 02:37
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 49

Re: [MISERY]

Postprzez czerny w 03 Paź 2017, 15:00

Panowie, a gdzie da się zmniejszyć zapotrzebowanie na jedzenie?
Mój szturmowiec je jak szalony...:D Zawsze grałem Zwiadowcą to przyzwyczaiłem się do mniejszego zapotrzebowania na jedzenie. Chyba, że podpowiecie jak radzić sobie z głodem...
Zjedzenie przyrządzonego mięsa z mieszacza oprócz ugotowania kosztuje jeszcze parę fajek i coś mocniejszego :E
Awatar użytkownika
czerny
Kot

Posty: 21
Dołączenie: 25 Maj 2017, 18:46
Ostatnio był: 01 Gru 2019, 17:54
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: Noiseless Pistol (PB1s)
Kozaki: 0

Re: [MISERY]

Postprzez Profi w 03 Paź 2017, 18:39

Zainstalowałem i gam już w moda, ale po instalacji natknąłem się na plik Readme.txt.:

Aby ustawić skróty klawiszowe dla "twardego" zapisu, wykonaj poniższe kroki:
1. Otwórz plik user.ltx. Najprawdopodobniej znajduje się on w katalogu C:\users\public\documents\s.t.a.l.k.e.r. - call of pripyat (Windows vista / 7), C:\Documents and Settings\All Users\Shared Documents\s.t.a.l.k.e.r. - call of pripyat (Windows XP) lub w C:\program files (x86)\steam\steamapps\common\stalker call of pripyat\_appdata_ (Steam).

2. Znajdź poniższe linie:
bind quick_save kF5
bind quick_load kF9

3. I zastąp je następującymi:
bind quick_save
bind quick_load
bind_console save quick_hard_save kF5
bind_console load quick_hard_save kF9

Dzięki tej operacji w trakcie rozgrywki możliwe będzie zapisywanie i wczytywanie gry poprzez wciśnięcie klawiszy odpowiednio F5 i F9.


Wykonałem zalecenia i nadal, po wciśniećiu F5 gra zapisuje mi się jako "quick save". Coś zrobiłem źle? Macie jakieś doświadczenia z tym związane? Komunikat o zapisie gry ma być jakiś inny?
Awatar użytkownika
Profi
Kot

Posty: 8
Dołączenie: 28 Sie 2010, 16:37
Ostatnio był: 28 Maj 2019, 20:36
Miejscowość: Wrocław
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 0

Re: [MISERY]

Postprzez alex_dragon w 05 Paź 2017, 01:02

@ Profi
Odruchowo wcisnąłem F5 i jakoś nic sie nie stało, spróbuj zrób test, F5 i F9 i powinno być ok :-)

@czerny
faktem jest że żarcie sporo kosztuje ale na początek fajki, alkohol i żarcie z mutantów wystarczy, potem można zacząć polować na bandytów a oni dosyć często mają coś w kieszeniach do żarcia

@ KOSHI
Masz rację co do pewnych aspektów Misery.
Zacząłem się zastanawiać jak to jest że jeżeli chodzi o Misery to zaczyna z deka przypominać to trochę politykę :-)
Ci co lubią Misery złego słowa nie pozwolą powiedzieć, ci co nie lubią mówią a i tak grają.
Ale na poważnie, sądzę że problem z Misery zależy od tego jak na ten mod patrzymy.
Jeżeli jest to dla kogoś po prostu Call of Pripyat + Misery czyli historia, major D, wyprawa w podziemia, dobre zakończenia to faktycznie może człowiek szlag trafic.

Ale jeżeli dla kogoś jest to po prostu freeplay, tylko i wyłącznie freeplay to wtedy Misery jest naprawdę świetny.
Dodatki, ładne wykonanie, dokładne ikony, tłumaczenie, pogaduszki stalkerów, demontaż broni i inne fajne opcje.
Podług innych modów wykonanych że tak powiem niechlujnie (przykładem COM i ich ikony) Misery jest ..eleganckie.

Wracając do utrudnień w Misery. KOSHI napisał o problemach czyli kontrolery na pełną moc, bandyci o sokolim oku, przeciwpancerne pociski przebijające mur. Do tej pory nie pozwalałem żeby bandyci mnie pierwsi zobaczyli czy zaatakowali, magazynek 30 szt do AK, luneta i zasadzka przygotowana na drodze bandytów.

Zrobiłem ostatnio test.
Zobaczyłem bandytów, poszedłem za nimi, szedłem po rurze a oni po drodze w kierunku dźwigów na Zatonie.
Nie widzieli mnie, strzeliłem koło nich stojąc na rurze i mnie nie zaatakowali.
Strzeliłem drugi raz i po ok 5-10 sekundach dostałem headshota.

Ok, test nr dwa
Zaczaiłem się na bandytów i zamiast posłać 30 pocisków z AK, najpierw załatwiłem jednego bandytę strzałem w łeb.
O dziwo zrobił przewrotkę i padł. Drugi przyjął na klatę z 10 pocisków i tez padł. Pozostałych 2 nieźle dało mi popalić. Straciłem półtora magazynka, połowę zdrowia, no i naprawa trochę mnie kosztowała.

Może jakiś rozwiązaniem jeżeli ktoś chce zagrać "z historią" jest albo zagrać w trybie Rookie albo po prostu zrobić swoje ustawienia do moda.

A Misery ... dla mnie jest świetnym modem, jako freeplay.
Byłoby rewelacyjnym z większą ilością plansz ale to się pewnie nigdy nie zdarzy.
No cóż takie życie.
Warto cieszyć się tym co jest :-)

pozdr
alex_dragon
Tropiciel

Posty: 251
Dołączenie: 12 Kwi 2014, 16:28
Ostatnio był: 17 Paź 2017, 01:31
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 30

Re: [MISERY]

Postprzez Cromm Cruac w 05 Paź 2017, 01:06

alex_dragon napisał(a):Byłoby rewelacyjnym z większą ilością plansz ale to się pewnie nigdy nie zdarzy.

Kto wie, może i się zdarzy. Zespół zaczął już rozkminiać CoCa z zamysłem portu Mizerii do tegoż. No ale jak to mówią: CoC-Mizerii nie będzie :tm:
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2541
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 26 Lip 2023, 10:13
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Re: [MISERY]

Postprzez trolololo w 05 Paź 2017, 07:21

A Call of Misery? To nie jest dobre?
Deszczyk pada , RAM mi zjada...
trolololo
Legenda

Posty: 1106
Dołączenie: 25 Wrz 2013, 13:03
Ostatnio był: 24 Mar 2023, 18:36
Miejscowość: Na granicy LTE
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: "Tunder" 5.45
Kozaki: 118

Re: [MISERY]

Postprzez Cromm Cruac w 05 Paź 2017, 08:52

Dobre, nie dobre. W każdym razie nieoficjalne. Oficjalne będzie pewnie podobne ale z większym hypem :E
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2541
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 26 Lip 2023, 10:13
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

PoprzedniaNastępna

Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: svt07, svt08 oraz 6 gości