[Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Call of Pripyat\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: Stalker CoC Urozmaicenie gry

Postprzez PotatoStalker w 28 Mar 2018, 18:47

Ja moda jeszcze nie próbowalem tego, lecz poleciłbyś Call of Misery? Słyszałem że super itd.
Btw. Korzystałem z twoich addonków do trawy, teksturek i poduchy pijaczka, kiedyś nawet używałem "A bunch of Spices" czy coś takiego
LOJALNOŚĆ UNII UNIWERSALNEJ!
PotatoStalker
Kot

Posty: 38
Dołączenie: 28 Maj 2017, 20:50
Ostatnio był: 22 Lis 2019, 22:47
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Obokan
Kozaki: 0

Reklamy Google

Re: Stalker CoC Urozmaicenie gry

Postprzez Akinaro w 29 Mar 2018, 12:10

PotatoStalker napisał(a):Ja moda jeszcze nie próbowalem tego, lecz poleciłbyś Call of Misery? Słyszałem że super itd.
Btw. Korzystałem z twoich addonków do trawy, teksturek i poduchy pijaczka, kiedyś nawet używałem "A bunch of Spices" czy coś takiego



Call of Misery to CoC, tylko ma więcej śmieci/itemów(jedzenie, sprzęt do napraw, dodatki na sloty jak nakładki kuloodporne itp itd). Wspominam śmieci bo sporo z tego jest bezużyteczna i tylko zapycha grę i plecak, ale faktem jest że daje takie fajne uczucie "rpg" gdzie spędzasz te 10min wertując co chcesz a czego nie.
Nie mam nic do CoM, Dobrze wspominam tego moda. Jest to w zasadzie to czym Misery powinno być, na dodatek nie ma tak poronionego balansu, więc przyjemnie się gra.

Co do moich modów to wszystkie te mody i nowe tekstury dałem w jedno miejsce: http://www.moddb.com/mods/stalker-two-k

Ostatni rok spędziłem przerabiając wszystkie najważniejsze tekstury Stalkera na nowe starając się utrzymać ten sam styl by nie psuć klimatu. Mod trawy i nowe efekty fx, dzwięki i anomalie też tam są.
Wszystko kompatybilne z CoC, CoM i większością modów na bazie CoP.

Za ten post Akinaro otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Cromm Cruac.
Awatar użytkownika
Akinaro
Modder

Posty: 221
Dołączenie: 01 Cze 2016, 10:52
Ostatnio był: 24 Lut 2022, 16:19
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 115

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez CzłonekDrużynyStriełoka w 29 Mar 2018, 19:13

Witajcie, ostatnio bardzo często zdarza mi się grać w CoC'u samotnikami dlatego ponieważ w kordonie znajdują się "ważne postacie" np. wilk, żwawy i sidorowich. Zlecają nam nietypowe i opłacalne misje. Próbowałem grać wojskowymi, wolnością i najemnikami ale nie znalazłem "ważnych postaci" i nie wiem czy te frakcje posiadają w ogóle takie postacie. Czy jest tu ktoś kto może mi wyznaczyć lokalizacje "ważnych postaci" u wojskowych, najemników i wolności?
CzłonekDrużynyStriełoka
Kot

Posty: 7
Dołączenie: 17 Gru 2017, 19:42
Ostatnio był: 06 Maj 2019, 18:56
Miejscowość: Kordon
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper VLA
Kozaki: 1

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez PotatoStalker w 30 Mar 2018, 12:12

CzłonekDrużynyStriełoka napisał(a): Czy jest tu ktoś kto może mi wyznaczyć lokalizacje "ważnych postaci" u wojskowych, najemników i wolności?


Wolność ma ważnych ludzi w Janowie i w bazie na Magazynach Wojskowych
Wojsko nie ma ważnych ludzi (chyba), ale możesz sprzedawać itemki u Powinności, lub u Sidorowicza który jest zawsze przyjazny dla każdego.
Najemnicy mają technika i handlarza w Dead City

Mniej-Więcej wiem tyle
LOJALNOŚĆ UNII UNIWERSALNEJ!
PotatoStalker
Kot

Posty: 38
Dołączenie: 28 Maj 2017, 20:50
Ostatnio był: 22 Lis 2019, 22:47
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Obokan
Kozaki: 0

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez CzłonekDrużynyStriełoka w 01 Kwi 2018, 02:00

Czy wie ktoś tutaj na jakiej stronie mogę śledzić dalsze postępy prac nad call of chernobyl? i czy w ogóle prace nad CoC trwają czy skończyło się na wersji 1.4.2?
CzłonekDrużynyStriełoka
Kot

Posty: 7
Dołączenie: 17 Gru 2017, 19:42
Ostatnio był: 06 Maj 2019, 18:56
Miejscowość: Kordon
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper VLA
Kozaki: 1

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Akinaro w 01 Kwi 2018, 10:10

CzłonekDrużynyStriełoka napisał(a):Czy wie ktoś tutaj na jakiej stronie mogę śledzić dalsze postępy prac nad call of chernobyl? i czy w ogóle prace nad CoC trwają czy skończyło się na wersji 1.4.2?



Trwają, bez obaw. Dawno nie rozmawiałem z Alundaio(w zasadzie od lutego się nie udziela ale jest online) ale inni z zespołu cały czas wspominają że mod żyje.
Pic w tym że co jak co nie jest to duży zespół i robią go tylko kiedy mają czas. W tej chwili z tego co pamiętam to zmiany są jedynie kosmetyczne i czekanie na bug reporty i sugestie bo po prostu nie mają jak go testować w zamkniętej grupie więc bety są publiczne i "długie"

Jest oficjalne forum, ale nigdy nie było one aktywne: http://forum.epicstalker.com
To samo tyczy się forum na moddb: http://www.moddb.com/mods/call-of-chernobyl/forum
Miałem gdzieś jeszcze link gdzie były umieszczane zmiany i lista "todo" ale i tak chyba nic nie było uaktualniane od grudnia zeszłego roku.


Tak czy owak, nie powinniśmy się zbytnio martwić "wolnym postępem", w porównaniu z innymi modami co są w trybie TBR od lat, CoC jest bardzo aktywny :]

Trzeba pamiętać że mody są robione przez 1-6 ludzi, każdy zajmujący się czymś innym, więc np w wypadku poprawek ze strony programowej, tak naprawdę jedna czy dwie osoby pracują a reszta czeka bo nie można nic innego ruszyć... Takie życie :]
Awatar użytkownika
Akinaro
Modder

Posty: 221
Dołączenie: 01 Cze 2016, 10:52
Ostatnio był: 24 Lut 2022, 16:19
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 115

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Vurn Due w 22 Kwi 2018, 08:33

Kto pomoże temu :wódka:
Gdy włączam CoC'a włącza się ta mała ramka, tylko że z CoP'a, po czym bug trap:
Kod: Zaznacz wszystko
.  * Detected CPU: Intel(R) Pentium(R) CPU N3540 @ 2.16GHz [GenuineIntel], F6/M7/S8, 2167.00 mhz, 30-clk 'rdtsc'
* CPU features: RDTSC, MMX, SSE, SSE2, SSE3, MONITOR/MWAIT, SSSE3, SSE4.1, SSE4.2
* CPU threads: 1

Initializing File System...
using fs-ltx fsgame.ltx
FS: 39846 files cached 50 archives, 6812Kb memory used.
Init FileSystem 9.151011 sec
'xrCore' build 3967, Dec 14 2009

EH: 9BDBD715169AC65D0242294793C84288

-----loading d:\s.t.a.l.k.e.r. - call of chernobyl\gamedata\configs\system.ltx
-----loading d:\s.t.a.l.k.e.r. - call of chernobyl\gamedata\configs\system.ltx
Initializing Engine...
Starting INPUT device...
Loading DLL: xrRender_R2.dll
Loading DLL: xrRender_R3.dll
refCount:m_pAdapter 1
Loading DLL: xrRender_R4.dll
command line
Executing config-script "user.ltx"...
! Cannot open script file [user.ltx]
Loading DLL: xrRender_R1.dll
Loading DLL: xrGame.dll
* [win32]: free[4042672 K], reserved[44564 K], committed[107004 K]
* [ D3D ]: textures[0 K]
* [x-ray]: crt heap[8 K], process heap[2296 K], game lua[0 K], render[0 K]
* [x-ray]: economy: strings[11970 K], smem[0 K]
SOUND: OpenAL: enumerate devices...
SOUND: OpenAL: EnumerationExtension Present
dir[0]=D:\S.T.A.L.K.E.R. - Call of Chernobyl\bin\
dir[1]=D:\S.T.A.L.K.E.R. - Call of Chernobyl\
dir[2]=D:\S.T.A.L.K.E.R. - Call of Chernobyl\bin\
dir[3]=C:\WINDOWS\system32\
CleanDeviceSpecifierList
CleanDeviceSpecifierList OpenAL Soft
devices OpenAL Soft
SOUND: OpenAL: system  default SndDevice name is Generic Hardware
SOUND: OpenAL: default SndDevice name set to Generic Software
SOUND: OpenAL: All available devices:
1. OpenAL Soft, Spec Version 1.1  eax[0] efx[no] xram[no]
2. Generic Software, Spec Version 1.1 (default) eax[0] efx[no] xram[no]
3. Generic Software, Spec Version 1.1 (default) eax[0] efx[no] xram[no]
Executing config-script "d:\s.t.a.l.k.e.r. - call of chernobyl\gamedata\configs\default_controls.ltx"...
[d:\s.t.a.l.k.e.r. - call of chernobyl\gamedata\configs\default_controls.ltx] successfully loaded.
Executing config-script "user.ltx"...
! Cannot open script file [user.ltx]
SOUND: Selected device is Generic Software
* sound: EAX 2.0 extension: absent
* sound: EAX 2.0 deferred: absent
* sound : cache: 65537 kb, 4856 lines, 13820 bpl
Starting RENDER device...
* GPU [vendor:8086]-[device:F31]: Intel(R) HD Graphics
* GPU driver: 10.18.10.4653
* CREATE: DeviceREF: 1
* Vertex Processor: PURE HARDWARE
*     Texture memory: 1783 M
*          DDI-level: 9.0
* GPU shading: vs(fffe0300/3.0/30), ps(ffff0300/3.0/30)
* GPU vertex cache: recognized, 32
* NVAPI is missing.
* Starting rendering as 2-GPU.
* DVB created: 1536K
* DIB created: 512K
* distortion: used, dev(30),need(14)
* color_mapping: used, dev(30),need(14)
* SSample: 1024x768
compiling shader postprocess
compiling shader postprocess_d
compiling shader postprocess_cm_pre
* SSample: enabled
compiling shader particle_distort
compiling shader particle
compiling shader particle
- r__tf_aniso 8
- r1_tf_mipbias 0.
compiling shader simple_color
compiling shader portal
compiling shader editor
stack trace:

0023:00000000 xrEngine.exe
0023:68BC6A6F lua51.dll, lua_error()
 
[error][     127]    : Nie można odnaleźć określonej procedury.

     
Vurn Due
Kot

Posty: 5
Dołączenie: 09 Sty 2018, 18:42
Ostatnio był: 17 Lip 2018, 17:44
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 0

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Akinaro w 22 Kwi 2018, 09:11

Czysty CoC? Która wersja? beta 1.5 czy 1.4? Jeśli 1.4 zgaduje że zainstalowałeś patcha 1.4.22
ramka pojawia się zaraz po kliknięciu czy w menu?
Nie powinno to mieć związku, ale masz zainstalowany visual C++?

I mam nadzieję że nie instalowałeś CoCa do folderu CoP(w logach masz że jest czysty na dysku D ale warto potwierdzić...).

Crash wali się przy shaderach ale twój intel HD graphic jest... niezbyt wysokich lotów ale jest spoko(sam kiedyś na nim grałem, ale fakt że miałem custom-sterowniki) więc pewne jest że to nie hardware, więc winy trzeba szukać w instalacji albo braku składników. Tak z ciekawości weź skopiuj te pliki do bin(lua, instaluj wd wersji)

Poza tym w logach co chwila wyskakuje że nie ma dostępu do user.ltx. Zrób czysty reinstall, sprawdź czy folder appdata nie ma zaznaczonego "read only", no i czy grę uruchamiasz jako administrator.

Za ten post Akinaro otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Vurn Due.
Awatar użytkownika
Akinaro
Modder

Posty: 221
Dołączenie: 01 Cze 2016, 10:52
Ostatnio był: 24 Lut 2022, 16:19
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 115

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Vurn Due w 22 Kwi 2018, 11:25

Wooo mogłem odrazu tu napisać, a nie czekać kilka miesięcy na odpowiedź u ,,teama'' teraz tylko rozdzielczość daje z 1366/768 na 1024/768, ale tylko jak wchodzę w opcje. :wódka: leci
Vurn Due
Kot

Posty: 5
Dołączenie: 09 Sty 2018, 18:42
Ostatnio był: 17 Lip 2018, 17:44
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 0

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Akinaro w 22 Kwi 2018, 18:33

Vurn Due napisał(a):Wooo mogłem odrazu tu napisać, a nie czekać kilka miesięcy na odpowiedź u ,,teama'' teraz tylko rozdzielczość daje z 1366/768 na 1024/768, ale tylko jak wchodzę w opcje. :wódka: leci


Dopisz tylko co w końcu było przyczyną/co pomogło bo może ktoś inny będzie miał podobny problem.


Poza tym uaktualni sterowniki bo masz chyba ver 10.18.10.4653 a najnowsza to 15.33.46.4885
(tylko sprawdź czy na pewno masz Intel HD Z3700)
link: Intel® Graphics Driver for Windows* (15.33)
Awatar użytkownika
Akinaro
Modder

Posty: 221
Dołączenie: 01 Cze 2016, 10:52
Ostatnio był: 24 Lut 2022, 16:19
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 115

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Nightwolf w 03 Maj 2018, 00:34

Hej, mam sytuację do przedstawienia:
Wilk mnie awansował na przewodnika turystycznego :E i dostałem klientelę, którą gra zalicza jako moich kompanionków (konkretnie ta grupa świeżaków, która chce wyjazd w głąb zony. Wilk określa ich mianem "wiercidupków").
Postanowiłem sobie przetestować emisję na nich, żeby widzieć jak konkretnie działają opcje śmierci NPC-tów od "oddechu Zony" (opcje "pod koniec" i "na początku", kiedy konkretnie oni giną i czy prędzej/później ode mnie).
Rozerwanie i zmiana w zombie działa jak trzeba, kiedy towarzyszy moich uderzy druga fala, to się dzieje.
Natomiast śmierć na początku i na koniec nic na nich nie robi. Kiedy wystawiłem się wraz z nimi na otwartym polu i zginąłem wraz z nimi od emisji, oni zginęli razem ze mną - bardzo mały ale zauważalny ułamek sekundy później niż ja, mimo iż to oni byli bliżej fali ode mnie. Czyli wywnioskowałem, że giną dopiero kiedy ja jestem martwy.
Kiedy kazałem im czekać, podszedłem nieco dalej i rzuciłem sobie granat pod nogi, przeżyli oni emisję z opcjami "pod koniec" i "na początku".
Potem nie kazałem im czekać, tylko rzuciłem granat dalej i pobiegłem ku niemu.
Oni za mną, ale przeżyli wybuch (ja nie). Emisję również.
Przeżyli też te opcje kiedy ja przeczekałem emisję w schronieniu a im kazałem czekać na zewnątrz, tak żebym ich widział (tunel w Kordonie - tam gdzie ruchome Elektro w SoC).
Nie przeżyli natomiast rozerwania i przemiany w zombie.
Natomiast przy którymś wczytaniu przed przyjęciem tej samej misji od Wilka (w odpowiedniej godzinie misja cały czas ta sama tylko cel wędrówki się zmienia), kazali się zaprowadzić... na posterunek wojskowych, na północ od wioski kotów (na dół mapy - mapa jest odwrócona, północ jest na dole, a droga na górę mapy -do elektrowni- prowadzi na południe - jeśli wierzyć oznaczeniom na kompasie i sprawdzić to na randomowych rozmowach w PDA (i się to rzeczywiście zgadza)). Wojskowi nas zauważyli, kompani nie przeżyli ostrzału z kaem-a. Ostrzał trwał krótko (hm, w bezwzględnym tego słowa znaczeniu. Jak na serię ze stacjonarnego kaema, to całkiem całkiem), choć mam wrażenie że przyjęli 10-ciokrotność śmiertelnej dawki ołowiu przewidywanej dla zwykłego gracza (może wpływ na to miał fakt iż miałem jedynie kurtkę a oni... w sumie w ich przypadku nie był to Świt ani kombinezon najemników (nawet niczyj kombinezon) tylko coś nieokreślonego ale widać że nieopancerzonego. Jakaś kurtka z ciemnobrązowej skóry (nie ta jasna co świeży gracz ją (zazwyczaj) ma (przynajmniej tak mają model postaci)).
----------------------------------------
Czyli, hm, odporni na emisję? Giną od niej tylko kiedy ja również się smażę w mackach atomowego słoneczka?
Jak to jest z tymi towarzyszami? Czy NPC-ty mają tak samo czy jednak potulnie giną, bez wygłupiania się?
Nie jestem w stanie sprawdzić NPC-tów samemu nie ginąc (na czystej grze, bez modowania albo otwierania pola komend) - idą przeze mnie jak lodołamacz, nie da się im zagrodzić przejścia.
Na przykład NPC zakładnik bandytów na bagnach jest nieśmiertelny póki mu się nie powie że jest uratowany.
Niespecjalnie sprawdzałem to doświadczalnie, ale wybuch granatu metr od klęczącego gościa może być wyraźną wskazówką. No, chyba że jest paladynem/magiem i był pod wpływem magicznej tarczy
(albo magicznych napojów ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Wiem na razie tyle, że gracz w zwykłej kurtce (na golasa pewnie też) potrafi przeżyć pierwszą falę emisji (ta fala kurzu) z uszczerbkiem 5-10% hp - prawie znikomy, a psi-skażenie gracza nie kumuluje się w organizmie jak radiacja (przynajmniej ja mam takie wrażenie) - znika kiedy tylko ikonka psi-radiacji otoczenia znika.
Natomiast jeśli się wystawię tylko na ułamek sekundy ale w nieodpowiednim momencie, ginę natychmiast.
Głupio byłoby gdyby emisja zabijałaby tylko mnie i kruki. A reszta to co?

- "Mamo Zono, a inni mogą sobie wędrować podczas emisji!"
- "Ty nie jesteś inni! Wracaj pod dach, bo jeszcze się przeziębisz!"
:E :E :E

Za ten post Nightwolf otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive GajgerW.
Nightwolf
Kot

Posty: 6
Dołączenie: 29 Gru 2016, 14:00
Ostatnio był: 08 Gru 2019, 15:27
Frakcja: Samotnicy
Kozaki: 1

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez PotatoStalker w 03 Maj 2018, 10:36

Wilk rozdaje zadania w których trzeba kogoś przetransportować? Serio? Mi tylko dawał zadanko na zabicie mutantów i tyle
LOJALNOŚĆ UNII UNIWERSALNEJ!
PotatoStalker
Kot

Posty: 38
Dołączenie: 28 Maj 2017, 20:50
Ostatnio był: 22 Lis 2019, 22:47
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Obokan
Kozaki: 0

PoprzedniaNastępna

Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości