[Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Call of Pripyat\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Akinaro w 11 Kwi 2017, 16:56

Provski napisał(a):Wie ktoś jak działają tłumiki w CoCu?

Tłumiki jak w prawie każdej grze działają nierealnie i są zbugowane.
Bo tłumik nie zwalnia pocisku, wręcz przeciwnie, konstrukcja tłumików sprawia że gazy z wystrzału pchają pocisk dając mu większą prędkość, a co za tym idzie, większy zasięg.
Również sam dzwięk tlumików to parodia w grach, bo normalny pocisk traci tylko odrobinę głośności i zmienia ton na odrobinę niższy.
Jedynie pociski poddźwiękowe(subsonic) są dosłownie jak złamanie małej gałązki, takie PYK! i nic więcej, jednak takie pociski są słabsze ale cięższe więc dobre są na max 10m.
Również tłumik sprawia że broń jest celniejsza bo jest to swego rodzaju przeciwwaga, więc przy wystrzale broń mniej odbija w górę(głównie chodzi o broń krótką).

Więc ogólnie tłumik w CoC jest zbugowany od samych podstaw.

Provski napisał(a):Jest jakiś dystans w obrębie którego przeciwnicy wciąż słyszą wystrzał czy w ogóle nas nie słyszą gdy używamy broni z tłumikiem?

Szczerze jest to tak chaotyczne że nie ma na to odpowiedzi. Raz słyszą raz nie. Raz dostaną dosłownie w pysk z tłumika i nie reagują, a drugim razem od razu walą w ciebie z serii nie patrząc gdzie celują...
Jest tylko jedna pewna rzecz: pistolety z tłumikiem rzadziej są wykrywane niż karabiny, ale i tak wszystko zależy od widzimisię samej gry i AI


Provski napisał(a):Byłem w Limańsku i strzelałem w zupełnej ciemności do Najemników, ale oni w ogóle nie reagowali gdy ich zabijałem więc nie wiem czy coś się zbugowało czy tak ma być.


To jest "ficzer" CoC. Raz w Radarze z ok 20m waliłem do żołnierzy monolitu pierwszych dwóch nawet nie raczyło wstać z ogniska gdy ich kolega wpadł w to ognisko, potem nagle inny podbiegł z drugiego ogniska i go ograbił, strzeliłem do niego... nic, wstał i sobie poszedł, dobiłem go... i nagle reszta wstała i zaczęła walić we mnie granatami...
Magia stalkera...

Provski napisał(a):Druga sprawa, czy gdy przeciwnik znajdzie ciało swojego kolegi to nabierze podejrzeń czy po prostu je ograbi i sobie pójdzie?


Nie, tak jak wyżej pisałem, AI ma IQ 3-latka z wadą wzroku i problemami z pamięcią krótkotrwałą.
Poza tym jak gram tyle lat w Stalkera jeszcze nie widziałem by wróg kiedykolwiek przeszedł w stan "alert" gdy zobaczy zabitego kolegę...
Jedynie gdy zobaczy gracza albo go usłyszy, wtedy wszyscy zaczynają cie szukać.

Provski napisał(a):I trzecia rzecz, czy przeciwnicy widzą nasze latarki?


Tak, czasami tak dobrze, że nawet ściana w tym nie przeszkadza :D


Więc ogólnie Sprawa wygląda tak:
- AI w CoC ma super słuch jeśli wleziesz w krzaki w nocy.
- Ma schizofrenie i wadę słuchu jeśli chodzi o wystrzały z tłumików.
- Przeciwnik widzi cię... a czasami nie... Zależy ile wypił.
- AI latarkę widzi z połowy mapy.
- Tłumiki to zupa z kotleta obrana pomidorem przyprawiona patelnią, czyli działa gdy nie trzeba i nie działa gdy trzeba.
- A sama koncepcja tłumika w CoC, to tak jak w większości gier: brednie.

Za ten post Akinaro otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Provski.
Awatar użytkownika
Akinaro
Modder

Posty: 221
Dołączenie: 01 Cze 2016, 10:52
Ostatnio był: 24 Lut 2022, 16:19
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 115

Reklamy Google

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Provski w 11 Kwi 2017, 17:35

Dzięki za spore wytłumaczenie.
Czyli bardzo nieprzewidywalne to wszystko. Szczerze, to jakbym za każdym razem wiedział dokłądnie co zrobi przeciwnik jak ja coś zrobię, to gra szybko stała by się przewidywalna a tak to nie wiadomo czy gościa pykniesz i nikt nie zauważy, czy padnie i wszyscy wokół zaczną mnie szukać albo próbując się przekraść to nie mamy tej 100%wej pewności czy nam się uda czy nagle trzeba będzie brać nogi za pas. Trochę to komiczne i głupie czasami, ale za to lubię Stalkera :E
Твоя цель здесь. Иди ко мне.
Твой путь завершается. Иди ко мне.
Вознаграждён будет только один.
Твоё желание скоро исполнится.
Пришло время. Я вижу твоё желание.
Путь завершён, человек. Иди ко мне.
Иди ко мне. Ты обретёшь то, что заслуживаешь.
Provski
Tropiciel

Posty: 374
Dołączenie: 17 Maj 2011, 09:03
Ostatnio był: 25 Lip 2022, 20:40
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 42

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez sQubany w 15 Kwi 2017, 16:16

Siemanko, otóż mam problem, jak spawnować pojazdy? Jak je spawnuje to prosto na łeb i gine :P a jak raz mi sie udało to da sie je jakos opdalic czy cos? XD
Druga sprawa: czy poleci mi ktos jakieś mody na broń kompatybilne z zew czarnobyla? Albo jakieś inne ciekawe mody? :P
Kto zadziera z elitą, ten nakrywa się pytą.
sQubany
Kot

Posty: 27
Dołączenie: 14 Maj 2016, 12:01
Ostatnio był: 23 Kwi 2018, 16:51
Miejscowość: Zona
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Gauss Gun
Kozaki: 0

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez ZiomB w 16 Kwi 2017, 19:36

Pojazdy spawnujesz debugerem, spawnują sie tam gdzie aktualnie celujesz, silnik odpalasz O, lewy shift i ctrl to skrzynia biegów.

Są 3 główne addony na broń:
-Arsenal Overhaul - Najwięcej broni do zaoferowania, ale nie wszystkie są dobrze zrobione.
-STCoP - Chyba najlepsza opcja, ma mniej broni niż powyższa paczka, ale jakość jest znacznie wyższa.
-Original Weapons Renewal - Jak nazwa sugeruje, oryginalne bronie ze stalkera ale z lepszymi animacji.
Awatar użytkownika
ZiomB
Tropiciel

Posty: 377
Dołączenie: 03 Mar 2010, 21:13
Ostatnio był: 06 Kwi 2019, 00:36
Miejscowość: Crawley
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Obokan
Kozaki: 65

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez sQubany w 17 Kwi 2017, 14:06

1.Niestety jak mam moda na broń tego "STCoP" to jak chce zespawnowac auto to mnie wywala do pulpitu :/
2. I jak gram w trybie fabularnym to skąd wziać kombinezony do zadań głównych? Mam od naukowców ulepszony pod obrone psioniczna a i tak jest za słaby :/
Kto zadziera z elitą, ten nakrywa się pytą.
sQubany
Kot

Posty: 27
Dołączenie: 14 Maj 2016, 12:01
Ostatnio był: 23 Kwi 2018, 16:51
Miejscowość: Zona
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Gauss Gun
Kozaki: 0

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Zwinny w 17 Kwi 2017, 14:22

Z tego co pamiętam to musisz zrobić dla naukowców jakieś zadanie i oni dadzą ci urządzenie do obrony przed falami psionicznymi
Awatar użytkownika
Zwinny
Stalker

Posty: 120
Dołączenie: 23 Lip 2016, 17:48
Ostatnio był: 25 Lis 2018, 01:18
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 5

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez sQubany w 17 Kwi 2017, 16:20

Ale u tych koło stacji Janów?
Kto zadziera z elitą, ten nakrywa się pytą.
sQubany
Kot

Posty: 27
Dołączenie: 14 Maj 2016, 12:01
Ostatnio był: 23 Kwi 2018, 16:51
Miejscowość: Zona
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Gauss Gun
Kozaki: 0

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Zwinny w 17 Kwi 2017, 17:23

U sacharowa
Awatar użytkownika
Zwinny
Stalker

Posty: 120
Dołączenie: 23 Lip 2016, 17:48
Ostatnio był: 25 Lis 2018, 01:18
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 5

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Junx w 17 Kwi 2017, 19:37

Co do paczek broni to jest jeszcze Gulash Mod. Jest to połączenie dwóch modów, AO oraz WP - https://stalkerteam.pl/topic/9078-coc-w ... lash-v021/
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2339
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 06 Gru 2023, 11:10
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 357

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez sQubany w 17 Kwi 2017, 20:09

Dobra dzieki :D
A o co chodzi w zadaniu "tajemnica zony"
I co sie dzieje jak wybiore przy spelniaczy zyczen "ludzkosc musi byc kontrolowana" ?
Kto zadziera z elitą, ten nakrywa się pytą.
sQubany
Kot

Posty: 27
Dołączenie: 14 Maj 2016, 12:01
Ostatnio był: 23 Kwi 2018, 16:51
Miejscowość: Zona
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Gauss Gun
Kozaki: 0

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Zwinny w 17 Kwi 2017, 20:41

Nie wiem bo nie chciało mi się wybiegać z elektrowni taki kawał po każdym życzeniu, ale sprawdziłem
"Chciałbym żyć wiecznie" - Teleportuje nas na bagna i jesteśmy nieśmiertelni z tym że należymy do frakcji zombie i wszyscy nas atakują

"Chcę być bogaty" - dostajemy wszystkie możliwe itemy do plecaka a waży to ponad pół tony :pogarda:

Jakby ktoś opisał co dają pozostałe życzenia to byłoby fajnie
Awatar użytkownika
Zwinny
Stalker

Posty: 120
Dołączenie: 23 Lip 2016, 17:48
Ostatnio był: 25 Lis 2018, 01:18
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 5

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez sQubany w 17 Kwi 2017, 20:57

"Chce żeby zona zniknęła " - wywalilo mi gre z jakimś błędem
"Chce żeby na świecie był pokój" - wszyscy umierają albo znikają i w zonie jesteś tylko ty.
No i te co opisałes :D ale właśnie nie wiem co z tym ostatnim z tym kontrolowaniem.
No a co z tym zadaniem "tajemnice zony"? :P
Kto zadziera z elitą, ten nakrywa się pytą.
sQubany
Kot

Posty: 27
Dołączenie: 14 Maj 2016, 12:01
Ostatnio był: 23 Kwi 2018, 16:51
Miejscowość: Zona
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Gauss Gun
Kozaki: 0

PoprzedniaNastępna

Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości