przez Nightwolf w 01 Sty 2017, 15:14
Witam, jakaś dobra dusza wrzuci link do spolszczenia wersji 0.5.1? (CoP mam w wersji 1.6.02, kupione na Steam)
Przeczytałem opis moda oraz posty w tym temacie i wciąż mam mieszane uczucia jeśli chodzi o instaluję tego moda.
Ośmielony po (prawdopodobnie) udanym połączeniu AF3 i Ai Additions, uzbrojony w Notepad'a ++, WinMerge'a i własną ambicję, chciałem wyciąć odpowiadające mi fragmenty moda i wsadzić je do gry, ale widok masy plików i masy linijek w wielu plikach "trochę" ostudził mój zapał (na razie mod wypakowałem do innego folderu żeby przejrzeć pliki które zawiera).
Koniec końców, odechciało mi się kombinowania, teraz zastanawiam się nad instalacją całego moda, tylko najpierw chcę wiedzieć na czym stoję.
Opis na pierwszej stronie jest zdawkowy, wrzuciłem więc tą ścianę znaczków z ReadMe w Google Tłumacza (osobno z wersji 0.5 i osobno z 0.5.1 żeby zobaczyć różnice między wersjami, co nowa dodaje i poprawia).
Chciałbym poprosić kogoś, kto grał z tym modem i doświadczył tych wszystkich nowości które mod wprowadza, by poopowiadał mi co nieco jak to wygląda. Znaczy, zadam parę(naście/dziesiąt) pytań, pytany powie jak to wygląda porównując nowości do vanilli lub rozwijając nieco podtemat. Żeby nie spamować proponuję rozmowę na pm.
Przykładowo:
Tłumacz tak przetłumaczył punkty 7 i 8 z pliku ReadMe z wersji 0.5.1:
"7. Rozszerzony moduł snu:
⦁ stanie spać w śpiworze;
⦁ Teraz HS jest zmęczony i chce spać.
⦁ Dodano snów. Razem dodano 5 sny.
⦁ Dodano prawdopodobieństwo okradani podczas snu.
⦁ Energetyczne działa jako "Antison" zestawy leków mają niewielki wpływ nasennego.
⦁ Dodano nowy punkt spać w bunkrze naukowców wokół Jowisza.
⦁ Dodano nowy punkt snu na starej barce. Najpierw trzeba mówić do Noego.
8. Dynamiczny osobistej skrzynki na Skadovsk.
⦁ teraz trzeba wynająć pole pod brodą.
⦁ W przypadku braku udzielenia pole dla realizacji przekazywane są przez brody.
⦁ Im dłużej idziesz do brody na nagrodę, tym więcej pieniędzy bierze od ciebie."
Moje pytania to:
- Jak to jest teraz ze skrzynkami na nasze klamoty?
Z tego co rozumiem trzeba płacić Brodaczowi za wynajem skrzynki na Skadowsku (dodatkowo jeśli nie wynajmiemy skrzyni, nagrody od stalkerów za zadanie z "pijawką-lekarzem" przekazywane są przez Brodacza; musimy mu płacić za przechowanie medykamentów, im dłużej ich od niego nie odbieramy, tym więcej musimy mu za nie zapłacić).
W vanilli są trzy takie skrzynki, jedna na Skadowsku (ta się zmienia na płatną?), jedna w Janowie i jedna w Pralni. Czy dwie pozostałe są usuwane czy można dalej z nich korzystać na normalnych zasadach (za darmo)?
Czy jeśli te dwie skrzynki są usuwane lub też trzeba je u kogoś wynająć, to czy amunicję od stalkerów za zadania od Trapera będą przekazywane przez kogoś w Janowie, tak jak z Brodaczem?
- Jak to jest z okradaniem podczas snu? Czy można skradzione przedmioty odzyskać? Jeżeli tak, to jak? Odkupić od handlarzy (że niby NPC sprzedaje), zabić złodzieja, znaleźć nasze ukryte rzeczy?
Czy przedmioty kradzione są z naszego plecaka, naszych skrzyń (trzech wymienionych wyżej), jakiś założonych skrytek na mapie (takie coś przeczytałem w tym temacie, o zakładaniu skrytek w plecakach)? Czy dostajemy info o kradzieży?
W grze dostanę pełno unikalnych przedmiotów których nie zamierzam używać, ale też nie zamierzam ich sprzedawać ani taszczyć ze sobą. Chcę je uchronić przed kradzieżą.
- Czy jeśli założę skrytkę w naprawdę trudno dostępnym miejscu, takim że żaden NPC tam nie dojdzie, to czy i tak może zostać okradziona (nie przez przechodzącego NPC-ta, ale przez losową szansę na kradzież podczas snu, jeżeli nasze skrytki na mapie mogą zostać tą metodą oczyszczone)?
------
Parę pytań też będzie dotyczyło gryzenia się z modami AtmosFear3 i Ai Additions. Nie chcę usuwać tych dwóch, dlatego spróbuję połączyć AF3, Ai Add oraz ARS. Tylko nie wiem które linijki jak działają, tzn. np.:
Jak wygląda zachowanie się NPC-tów z Ai Add to już wiem, walka jest o wiele ciekawsza niż w vanilli. ARS też wpływa na zachowanie się NPC-tów ale chyba w inny sposób. Pewnie jak zostawię zachowanie z Ai Add, to NPC-ty będą wpadać na anomalie z ARS i zachowywać się tak, jakby mod ARS w ogóle nie był wgrany. Z kolei jak zostawię linijki z ARS, NPC-ty będą znowu walczyć jak w vanilli - nie będą lać kolbą i nożem oraz używać bandaży i apteczek. Jak połączę linijki i od Ai Add, i od ARS to najpewniej wywali Fatal Error. Chciałbym wiedzieć więcej, żeby wiedzieć którego moda warto wybrać.
---------
Chyba że ktoś uzna że takie Q&A się przyda, to mogę powypisywać moje pytania w poście i gracze obeznani z modem mogą odpowiadać, tak żeby inni z tego skorzystali.