[AtmosFear 3] Cromm Cruac - Zróżnicowana Pogoda

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Call of Pripyat\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [AtmosFear] Cromm Cruac - Zmodyfikowana Pogoda

Postprzez utak3r w 15 Lut 2010, 13:56

Żeby zmienić mgłę, musisz zajrzeć do pliku particles.xr. Ja w SoCu podkręciłem ją dość mocno (zwiększyłem life-time cząsteczek, spowoliniłem je i inaczej ustawiłem emitery). Ale, żeby pokryć większy teren, musiałbyś zrobić masakrę nie do udźwignięcia przez pecety... nie możesz ot tak sobie całego terenu zarąbać cząsteczkami.
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Reklamy Google

Re: [AtmosFear] Cromm Cruac - Zmodyfikowana Pogoda

Postprzez Dawid0ss w 24 Lut 2010, 22:50

Do autora modyfikacji
Kombinowałeś może coś z ustawieniem r2_sun_near ? Mam problem z pozbyciem się tego cienia, który tak skwapliwie nas otacza i podąża za naszym bohaterem. Wcześniej wystarczyło ustawić, np. r2_sun_near 50 i było gitara.
Pozdrawiam

i5 13600KF
RTX 4070 Ti
2x16GB DDR4 3600Mhz
Awatar użytkownika
Dawid0ss
Łowca

Posty: 401
Dołączenie: 02 Kwi 2008, 17:32
Ostatnio był: 05 Mar 2024, 20:03
Miejscowość: Warszawa
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: Bulldog 6
Kozaki: 5

Re: [AtmosFear] Cromm Cruac - Zmodyfikowana Pogoda

Postprzez Cromm Cruac w 26 Lut 2010, 15:44

KarwaPL napisał(a):Do autora modyfikacji
Kombinowałeś może coś z ustawieniem r2_sun_near ? Mam problem z pozbyciem się tego cienia, który tak skwapliwie nas otacza i podąża za naszym bohaterem. Wcześniej wystarczyło ustawić, np. r2_sun_near 50 i było gitara.
Pozdrawiam

Wiem, że coś kombinowałem ale jak ustawiłem go za daleko to na ziemi widać było wyraźną granicę gdzie cień przestaje był renderowany i chyba wróciłem to oryginalnych ustawień.
Nie pamiętam czy zapisałem moje kombinacje w modzie czy nie (i w której wersji).
Ostatnio edytowany przez Cromm Cruac, 26 Lut 2010, 17:25, edytowano w sumie 1 raz
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2541
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 26 Lip 2023, 10:13
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Re: [AtmosFear] Cromm Cruac - Zmodyfikowana Pogoda

Postprzez Cromm Cruac w 26 Lut 2010, 16:09

Nowa wersja - 1.3

Co nowego w v1.3:
  • Nowy cylk pogodowy - gęsta mgła - w bardzo ograniczoną widocznością.
  • Zmienione zmiany pogody: Mamy teraz 2 główne cykle (dobrej i złej pogody), które trwają on 2 do 8h w zależności od obszaru. Pogoda wciąż zmienia się z godziny na godzinę w ramach cyklu.
  • Oddzielne ustawienia zmian pogody dla poszczególnych obszarów.
    Pogoda na Zatonie jest często mglista jak to na bagnach. W okolicach Jupitera jest głównie słonecznie z częstymi burzami. Prypeć jest deszczowa i burzowa więc nie oczekujcie tam wiele słońca.
  • Podciągnięte definicje pogody w plikach
    Noce są ciemniejsze. Ustawienia światła dostosowane aby osiągnąć jak najlepszy balans bieli.
  • Dostosowane ustawienia konsoli
    Bloom został usunięty. Głębia ostrości dostosowana tak by odległe obiekt płynnie przechodziły w tło. Zwiększono jasność niba by podnieść kontrast pomiędzy niebem a ziemią. Ustawienia adaptacji zmienione by symulować zachowanie ludzkiego oka przy przechodzeniu z ciemnych pomieszczeń na zewnątrz.
  • 8 nowych wyrenderowanych textur nieba.
  • 12 wyedytowanych niskiej jakości tekstur.
  • AtmosFear: Blowout jest teraz opcjonalny.

Screeny:
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage

Więcej screenów, link do pliku i opis instalacji (ang.) tutaj:
atmosfear.crommcruac.com/call-of-pripyat/

Download:
AtmosFear dla S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci v1.3

EDIT: Zmiana linku do pobrania pliku
Ostatnio edytowany przez Cromm Cruac 08 Mar 2010, 19:51, edytowano w sumie 2 razy
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2541
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 26 Lip 2023, 10:13
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Re: [AtmosFear] Cromm Cruac - Zmodyfikowana Pogoda

Postprzez Dawid0ss w 26 Lut 2010, 16:54

Stary, to wygląda coraz lepiej :E Zacząłem nową grę. Już na początku rzuca się w oczy piękniejsza atmosfera. No i ta żółtawa poświata wokół słońca na niebie - miód. Dobra robota.
Pzdr

i5 13600KF
RTX 4070 Ti
2x16GB DDR4 3600Mhz
Awatar użytkownika
Dawid0ss
Łowca

Posty: 401
Dołączenie: 02 Kwi 2008, 17:32
Ostatnio był: 05 Mar 2024, 20:03
Miejscowość: Warszawa
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: Bulldog 6
Kozaki: 5

Re: [AtmosFear] Cromm Cruac - Zmodyfikowana Pogoda

Postprzez n3ro11 w 26 Lut 2010, 19:26

Mod naprawdę świetny, gratulacje.
Czy da się w nim zmienić odległość wzroku bohatera? Niestety nie dysponuje dobrym sprzętem...
Image
Awatar użytkownika
n3ro11
Stalker

Posty: 75
Dołączenie: 03 Paź 2009, 23:15
Ostatnio był: 20 Mar 2015, 19:43
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 0

Re: [AtmosFear] Cromm Cruac - Zmodyfikowana Pogoda

Postprzez Cromm Cruac w 27 Lut 2010, 16:25

n3ro11 napisał(a):Mod naprawdę świetny, gratulacje.
Czy da się w nim zmienić odległość wzroku bohatera? Niestety nie dysponuje dobrym sprzętem...

Dzięki.
Możesz zmniejszyć dystans widzenia w opcjach zaawansowanych (chyba pierwszy suwak)
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2541
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 26 Lip 2023, 10:13
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Re: [AtmosFear] Cromm Cruac - Zmodyfikowana Pogoda

Postprzez SpRiTeo w 27 Lut 2010, 18:53

Mod wspaniały, już miałem dość monotonnej stalkerowskiej grafiki a tu proszę. Na prawdę świetna robota :D
Awatar użytkownika
SpRiTeo
Kot

Posty: 38
Dołączenie: 24 Sty 2010, 21:24
Ostatnio był: 25 Lut 2011, 18:00
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 0

Re: [AtmosFear] Cromm Cruac - Zmodyfikowana Pogoda

Postprzez n3ro11 w 27 Lut 2010, 22:29

Cromm Cruac napisał(a):
n3ro11 napisał(a):Mod naprawdę świetny, gratulacje.
Czy da się w nim zmienić odległość wzroku bohatera? Niestety nie dysponuje dobrym sprzętem...

Dzięki.
Możesz zmniejszyć dystans widzenia w opcjach zaawansowanych (chyba pierwszy suwak)


Chodzi o to, iż to nie skutkuje. Mod najwyraźniej wpływa na zasięg widzenia.
Image
Awatar użytkownika
n3ro11
Stalker

Posty: 75
Dołączenie: 03 Paź 2009, 23:15
Ostatnio był: 20 Mar 2015, 19:43
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 0

Re: [AtmosFear] Cromm Cruac - Zmodyfikowana Pogoda

Postprzez Cromm Cruac w 01 Mar 2010, 12:22

n3ro11 napisał(a):
Cromm Cruac napisał(a):
n3ro11 napisał(a):Mod naprawdę świetny, gratulacje.
Czy da się w nim zmienić odległość wzroku bohatera? Niestety nie dysponuje dobrym sprzętem...

Dzięki.
Możesz zmniejszyć dystans widzenia w opcjach zaawansowanych (chyba pierwszy suwak)


Chodzi o to, iż to nie skutkuje. Mod najwyraźniej wpływa na zasięg widzenia.

Owszem zmienia i to trzykrotnie.
Musisz zmienić wartości far_plane i fog_distance w plikach pogody. Można to zrobić w notatniku. Pliki *.ltx znajdziesz w gamedata/configs/environment/weathers. Najpierw spróbuj zmniejszyć je do 500 (jeśli są większe). Jeśli to ciągle za dużo użyj 350 - wartość z podstawowej wersji.
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2541
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 26 Lip 2023, 10:13
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Re: [AtmosFear] Cromm Cruac - Zmodyfikowana Pogoda

Postprzez Dawid0ss w 03 Mar 2010, 00:47

Wcześniej pisałem, że mod ma jakiś wpływ na ten cień, który uporczywie łazi wokół naszego bohatera.
Zarzucam zrzut z ekranu.
Image
Za promień tego cienia odpowiada komenda r2_sun_near. Zawsze zmieniałem tę wielkość na 50 i było super. Począwszy od wersji modu 1.2 nie ma możliwości modyfikacji tej wielkości. Może coś wskórasz ? :wink:
Pzdr

i5 13600KF
RTX 4070 Ti
2x16GB DDR4 3600Mhz
Awatar użytkownika
Dawid0ss
Łowca

Posty: 401
Dołączenie: 02 Kwi 2008, 17:32
Ostatnio był: 05 Mar 2024, 20:03
Miejscowość: Warszawa
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: Bulldog 6
Kozaki: 5

Re: [AtmosFear] Cromm Cruac - Zmodyfikowana Pogoda

Postprzez Cromm Cruac w 03 Mar 2010, 14:04

Wiem, że r2_sun_near musi być mniejsze niż r2_sun_far, ale r2_sun_far jest ustawione w moim ltx na 180 więc nie wiem czemu nie da się zwiększyć r2_sun_near.
Sprawdź jaka jest wartość r2_sun_far u ciebie.

EDIT: Jeszcze jedno. Jak ustawisz na 50 ten cień dalej będzie łaził za tobą tylko trochę dalej. I niestety może pojawić się taka wyraźna granica na ziemi gdzie r2_sun_near się kończy.

Uwagi moderatora:

Nie wiem po co był ten cytat całej wypowiedzi nad Tobą.
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2541
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 26 Lip 2023, 10:13
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

PoprzedniaNastępna

Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 11 gości