Bronie - kilka pytanek na ich temat i nie tylko

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Bronie - kilka pytanek na ich temat i nie tylko

Postprzez StalkerCell w 09 Wrz 2013, 22:04

Witam. Ktoś może uznać, że to kolejny, Mój spamerski temat, ale cóż. Do rzeczy - dodałem kilka broni, w których był Marauder 1010, FN FAL i UMP 45. Mają niezsynchronizowaną ze sobą muszkę i szczerbinkę (nie są w tej samej linii, lufa jest trochę wyżej), co denerwuje mnie to. Wiem, że interesująca mnie linijka, w której zmienią tego babola jest w pliku konfiguracyjnym danej broni, ale w która to? To samo z odległością broni od "ramion" GG - która to linijka? Następna sprawa - czy animacje, np. aim_idle_bore robi się w SDK? Czwarta rzecz - jak powiększyć pole ui_icon_equipment, by więcej rzeczy tam wkleić?
Awatar użytkownika
StalkerCell
Weteran

Posty: 575
Dołączenie: 17 Lut 2013, 17:06
Ostatnio był: 06 Kwi 2021, 01:46
Miejscowość: Paniewo
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 57

Reklamy Google

Re: Bronie - kilka pytanek na ich temat i nie tylko

Postprzez r_populik w 09 Wrz 2013, 23:17

Podpowiem ci, chociaż przy odrobinie chęci sam być do wszystkiego doszedł (znalazł w sieci/sprawdził metodą prób i błędów). Przemogę więc moją niechęć do leni.

1. Synchronizacja muszki i szczerbinki:
Image
Tak jak na obrazku. Dodam, że jest do tego bardzo pomocny program autorstwa genialnego Sin!'a - link

2. Odległość broni od ramion ?? Nie wiem co masz dokładnie na myśli, ale oto kilka podpowiedzi:

Kod: Zaznacz wszystko
hands_position            = -0.120500,-0.16,0.2
hands_orientation         = -2.599998,0.000000,-2.549999

hands_position_16x9            = -0.1,-0.175,0.15
hands_orientation_16x9         = -0.750000,1.700000,-4.199999


Te wartości odpowiadają za umiejscowienie ramion łącznie z bronią. Poszczególne wartości pozycji i orientacji zmieniasz analogicznie jak na obrazku dotyczącym muszki i szczerbinki (np. trzecia wartość w hands_position odpowiada za przesuwanie rąk wraz z bronią przód-tył)

Kod: Zaznacz wszystko
item_position            = 0.004111,0.008527,-0.005906
item_orientation         = -15.488927,-3.320898,367.220154


Te wartości odpowiadają za umiejscowienie samej broni względem rąk.

3. Animacji nie robi się w SDK, w SDK jedynie się je konfiguruje i eksportuje z formatu skls do omf

4. Pole ui_icon_equipment powiększasz - !uwaga! - powiększając rozmiar obrazu w edytorze graficznym. Cóż za niespodzianka.

Za ten post r_populik otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Pangia.
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 29 Wrz 2022, 22:03
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Re: Bronie - kilka pytanek na ich temat i nie tylko

Postprzez StalkerCell w 10 Wrz 2013, 17:46

Dzienks. Na oberasku pierwsza linijka, trzecie pole to jest rozmiar muszki/szczerbinki? A ,i Paintem tego ui_icon_equipment otworzyć nie można... :E
Awatar użytkownika
StalkerCell
Weteran

Posty: 575
Dołączenie: 17 Lut 2013, 17:06
Ostatnio był: 06 Kwi 2021, 01:46
Miejscowość: Paniewo
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 57

Re: Bronie - kilka pytanek na ich temat i nie tylko

Postprzez scigacz1975 w 10 Wrz 2013, 18:08

Ui_icon otwierasz PaintNet-em. I nie przesadź z powiększaniem bo jak dasz powyżej 2048x2048 to słabsze karty będą miały problem z otwarciem. No i musisz zachować wielokrotność 1024*1024
Awatar użytkownika
scigacz1975
Monolit

Posty: 3243
Dołączenie: 29 Sty 2010, 00:26
Ostatnio był: 28 Gru 2022, 19:35
Miejscowość: Stalowa Wola
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 926

Re: Bronie - kilka pytanek na ich temat i nie tylko

Postprzez r_populik w 10 Wrz 2013, 18:13

StalkerCell napisał(a):Na oberasku pierwsza linijka, trzecie pole to jest rozmiar muszki/szczerbinki?

Jeżeli masz na myśli trzeci rysunek (czyli trzecią wartość) w aim_hud_offset_pos to nie, nie jest to rozmiar muszki szczerbinki. To jest odległość ustawienia muszki i szczerbinki od oka przy celowaniu. Ale jak dasz tu zbyt małą wartość, to podczas strzelania model może brzydko wchodzić w ekran.
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 29 Wrz 2022, 22:03
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Re: Bronie - kilka pytanek na ich temat i nie tylko

Postprzez StalkerCell w 10 Wrz 2013, 20:03

Hmm, pobrałem program, co zapodał @r_populik, ale, ale. Kiedy włączam launch_cop, Fin Address to wywala takie coś:

Error in line 15 (xrGame.dll+2FD5B6:) :This address specifier is not valid

O co chodzi? W instrukcji pisało, że trza wypakować do dowolnego folderu, włączyć Stalka, "dostać się w ręce broni", przejść do katalogu, uruchomić launch_cop.exe, kliknąć Find Address i w tym momencie wyskakuje ten Error. Co robić?
Awatar użytkownika
StalkerCell
Weteran

Posty: 575
Dołączenie: 17 Lut 2013, 17:06
Ostatnio był: 06 Kwi 2021, 01:46
Miejscowość: Paniewo
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 57

Re: Bronie - kilka pytanek na ich temat i nie tylko

Postprzez r_populik w 11 Wrz 2013, 09:40

Rozumiem, że grę masz we właściwej wersji ? Jeżeli tak, to nie pomogę, ja nigdy nie miałem z tym programem problemów.
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 29 Wrz 2022, 22:03
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Re: Bronie - kilka pytanek na ich temat i nie tylko

Postprzez StalkerCell w 14 Paź 2013, 20:28

Mam odpowiednią wersję (1.6.02).

EDIT.
Dodałem dwie wersje HK G36 ("k" i "e") ze SMRTERA. Broń dział, nie wywala przy ruchu/animacjach (dziwne, bo pliku wpn_g36k_hud i wpn_g36e_hud w katalogu meshes nie było, tylko te zwykłe modele) ale przy przeładowaniu magazynek zostaje w modelu. Ch*j, podmieniłem animacje w pliku konfiguracyjnym na takie, które powinny działać (bo działały przy innych broniach), ale nie działają. Dodam, że ręce wchodzą w model broni. Co zrobić, by animacje działały?
Awatar użytkownika
StalkerCell
Weteran

Posty: 575
Dołączenie: 17 Lut 2013, 17:06
Ostatnio był: 06 Kwi 2021, 01:46
Miejscowość: Paniewo
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 57

Re: Bronie - kilka pytanek na ich temat i nie tylko

Postprzez Pangia w 14 Paź 2013, 20:48

Animacje Ci działają, ale model z nimi nie współpracuje. Tak się dzieje, jak używasz domyślnych animacji na modelu, który nie był robiony z myślą o nich (vide Glock 18, ale na domyślnym FOV i tak właściwie nie widać wypadającego magazynka z pistoletu). Musisz sprawdzić, z jakich animacji korzystają te wersje G36 w S.M.R.T.E.R. (choć w sumie też mi się wydaje, że z domyślnych dla G36), wpisać je w config, a następnie metodą prób i błędów wyłapać, w których meshach te animacje siedzą (jak nie wstawisz wszystkich, ujrzysz BugTrapa z błędem „motion not found: …”)
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: Bronie - kilka pytanek na ich temat i nie tylko

Postprzez StalkerCell w 14 Paź 2013, 20:52

Meshes dla obu broni był po jednym (wpn_g36e_sk1 i wpn_g36k_sk1, bez _hud). Animacje dla G36k to g36k_coś_tam, dla G36e - g36e_coś_tam.
Awatar użytkownika
StalkerCell
Weteran

Posty: 575
Dołączenie: 17 Lut 2013, 17:06
Ostatnio był: 06 Kwi 2021, 01:46
Miejscowość: Paniewo
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 57

Re: Bronie - kilka pytanek na ich temat i nie tylko

Postprzez r_populik w 14 Paź 2013, 20:54

StalkerCell napisał(a):(dziwne, bo pliku wpn_g36k_hud i wpn_g36e_hud w katalogu meshes nie było, tylko te zwykłe modele)


Wybacz, ale nic z tego nie zrozumiałem. A co do animacji, to z tego co pamiętam wytłumaczyłem ci to dość dokładnie w jednym ze 120 tysięcy tematów, które założyłeś. Poczytaj, pokombinuj, powinieneś dać radę.
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 29 Wrz 2022, 22:03
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Re: Bronie - kilka pytanek na ich temat i nie tylko

Postprzez StalkerCell w 14 Paź 2013, 21:01

@r_populik - jest np. folder ak113 (meshes>dynamics>weapons) i w nim jest wpn_ak113 i ak113_hud (plus animacja wpn_hand_ak113_hud_animation.omf). We folderze g36k i g36e jest tylko wpn_g36k wpn_g36e, bez wpn_g36k_hud i wpn_g36e_hud (pliku w formacie .omf też nie ma, a pukawki używają swoich własnych animacji).
Awatar użytkownika
StalkerCell
Weteran

Posty: 575
Dołączenie: 17 Lut 2013, 17:06
Ostatnio był: 06 Kwi 2021, 01:46
Miejscowość: Paniewo
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 57

Następna

Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości