Forum Stalker.pl • Zobacz temat - spawn position

spawn position

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

spawn position

Postprzez Plaargath w 05 Lip 2015, 17:21

Pany! Utknąłem z następującą sprawą:

-- tutaj ciach i ciach - starego posta tnę, bo metoda, jaką wtedy wymyśliłem jednak działa wadliwie --

Chcę zespawnować ze skryptu obiekt w mniej więcej określonej odległości od actora, w przednim kwadrancie - zasymulować bezładne upuszczenie. Zainspirowany podpowiedziami Aluna wbijam taki skrypt:
Kod: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
    local spawn_section = "jakiś_tam_item"
    local base_point = db.actor:level_vertex_id()
    local spawn_gvid = db.actor:game_vertex_id()
    local ang = math.random(-40,40)
    local dist = math.random(0.2,2)
    local dir = device().cam_dir
    local new_dir = vector_rotate_y(utils.vector_copy_by_val(dir),ang)
    local spawn_lvid = level.vertex_in_direction(base_point, new_dir, dist)
    local spawn_pos = level.vertex_position(spawn_lvid)
    alife():create(spawn_section,spawn_pos,spawn_lvid,spawn_gvid)
 

Dla jasności - powoływana funkcja wygląda tak:
Kod: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
function vector_copy_by_val(vec)
        return vector():set(vec)
end
 

No i co? No i dupsko. Nic się nie dzieje - przynajmniej nic widocznego. Skrypt się wykonuje, nic w pobliżu się nie zespawnowało. Ktoś może miałby pomysł, co tu trzeba poprawić?
Image Image

Merkantylizm, srerkantylizm.
Awatar użytkownika
Plaargath
Weteran

Posty: 653
Dołączenie: 23 Mar 2010, 15:12
Ostatnio był: 03 Kwi 2022, 22:03
Kozaki: 234

Reklamy Google

Re: spawn position

Postprzez Junx w 05 Lip 2015, 21:02

Edycja/Dodanie w skryptach należy uruchomić ponownie grę. Krok został wykonany?

PS. W all.spawn nic się nie dodaje?
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2339
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 06 Gru 2023, 11:10
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 357

Re: spawn position

Postprzez Plaargath w 06 Lip 2015, 01:48

Junx napisał(a):Edycja/Dodanie w skryptach należy uruchomić ponownie grę.

Ojerunie! Szczęśliwie tu się akurat pomyliłeś. Gdyby tak było to już dawno bym moddowaniem stalkera rzucił w pieruny.
all.spawna nie dekompilowałem, bo i nie było po co.
Niemniej, dzięki za odzew, Junx!

W sumie trochę sobie poradziłem. Trochę, bo generalnie okazuje się, że to ciulstwo działa, tylko kapryśnie. Vertexy mają różne dziwne kształty, chyba nawet nachodzą jakoś na siebie czasem w pionie, w każdym razie w zależności od tego, gdzie actor stoi, to funkcja działa dokładnie tak, jak powinna, albo od czapy. Czasem zaspawnuje pod nosem, a czasem za plerami, czasem obok, a czasem pięciokrotny zadany dystans na bok, bo akurat uskok jakiś jest - wszystko w zależności od tego, jaki teren jest wokół. Czasem imponuje tym, że w ściany obiektów na chama nie wstawia, a czasem obiekt wpierdzielony jest do połowy w ziemię. Wot, stalker. Więcej już z tego nie wycisnę.
Image Image

Merkantylizm, srerkantylizm.
Awatar użytkownika
Plaargath
Weteran

Posty: 653
Dołączenie: 23 Mar 2010, 15:12
Ostatnio był: 03 Kwi 2022, 22:03
Kozaki: 234


Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość