Łączenie broni z różnych modów - jak to zrobić?

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Łączenie broni z różnych modów - jak to zrobić?

Postprzez Marcus_Polonus w 15 Gru 2015, 20:29

Witam.
Już od dawna próbuję dodać i/lub zamienić parę typów broni w OWR MOD 2.1 ( np. zamieniam Sr3-m z As Wał'em ) , ale nie działa to najlepiej - to znaczy:
- zamieniam oba hud'y ( w tym wypadku wrzucam hud'y As Wał'a z The Armed Zone 1.7.4 )
- podmieniam plik hud_animation
- zmieniam nazwy animacji dla broni w w_val.ltx na te z The Armed Zone,
a gdy odpalam grę, mogę sobie dodać Wał'a, mogę go wyrzucić na ziemię, ale gdy NPC podniesie go lub ja, gra się "crashuje".
Z tego co wiem to jest jakiś błąd animacji, a w dodatku dotyczący nie tylko tego przykładu - kiedyś miałem tzw. Weapon Pack'a i chciałem tak samo zamienić Mossberg'a i tak samo się to skończyło.
Jestem tylko amatorem i potrafię tylko zmieniać dane w config'ach, nie umiem tworzyć modeli, czy animacji...

Może ktoś wie co się takiego dzieje lub jak wstawić nową/podmienić istniejącą w modzie broń z nową animacją tak, by wszystko działało?
Image
Marcus_Polonus
Tropiciel

Posty: 276
Dołączenie: 18 Maj 2013, 22:36
Ostatnio był: 25 Lip 2023, 22:10
Miejscowość: Fabryka nad Jantarem
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 36

Reklamy Google

Re: Łączenie broni z różnych modów - jak to zrobić?

Postprzez Pangia w 15 Gru 2015, 22:05

Daj loga z informacją o błędzie, ale na oko to brzmiałoby to na brak wpisu do mp_ranks.ltx… Tylko że mówisz, że zamieniasz w ogóle broń, a nie dodajesz nową do gry. Tak w ciemno to ciężko będzie trafić.
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: Łączenie broni z różnych modów - jak to zrobić?

Postprzez Marcus_Polonus w 16 Gru 2015, 00:02

To jest tak:
Tak naprawdę odnajduję w folderze "meshes" pliki modeli broni, którą chce zamienić i wszystkie podmieniam na docelowe bez zmian nazwy.
Jeśli podmieniona broń ma inne animacje to zmieniam też dopasowane animacje w configu tej broni w kategorii [wpn_cośtam_hud.ogf]. Nazwa configa, broni itp. pozostają też bez zmian, więc, logicznie rzecz ujmując, to raczej nie jest problem mp_ranks.ltx.

I cały haczyk tkwi w tym, że jak znajdę sobie LEŻĄCĄ WOLNO tę broń ( przez obecnie nikogo nieużywaną) już w grze to działa bez zarzutu ( np. zamiast Swd wstawiłem M98b ), ale wystarczy, że zechcę ją wyciągnąć... "xrEngine.exe przestał działać" i to koniec - nie wyskakuje BugTrap, czy inny log.
Image
Marcus_Polonus
Tropiciel

Posty: 276
Dołączenie: 18 Maj 2013, 22:36
Ostatnio był: 25 Lip 2023, 22:10
Miejscowość: Fabryka nad Jantarem
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 36

Re: Łączenie broni z różnych modów - jak to zrobić?

Postprzez Cromm Cruac w 16 Gru 2015, 02:03

Bugtrap może i nie wyskakuje ale logi pewnie są. Przeważnie tu:
"Lokalizacja logów":

Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2541
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 26 Lip 2023, 10:13
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Re: Łączenie broni z różnych modów - jak to zrobić?

Postprzez Pangia w 16 Gru 2015, 02:10

Otwórz sobie fsgame.ltx, w nim będziesz miał zdefiniowaną ścieżkę zapisywania logów z gry. Czasem jest crash bez loga, czasem jest z logiem, ale bez BugTrapa. Jak nie będzie nic w logu, to będziesz musiał robić od nowa – czasem jest tak, że z jakichś przyczyn po prostu X-Ray czegoś nie chce przyjąć i będzie notorycznie wywalał, a czasem jest to jakiś drobny błąd (np. utniesz gdzieś wolną linię i dwie zmienne zleją ci się do jednej linii) i gra się wywali, ale w logu nie poda, co jest nie tak.
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: Łączenie broni z różnych modów - jak to zrobić?

Postprzez Marcus_Polonus w 16 Gru 2015, 18:20

Ok, proszę bardzo, znalazłem tego loga ( dodam tylko, że umieściłem plik wpn_val_hud_animation.omf w folderze wskazanym we wcześniejszym logu):

FATAL ERROR

[error]Expression : pm->m_animations.size()
[error]Function : player_hud_motion_container::load
[error]File : D:\prog_repository\sources\trunk\xrGame\player_hud.cpp
[error]Line : 92
[error]Description : motion not found [lancew_val_no_reload]


stack trace:


Z tego, co rozumiem, silnik nie jest wstanie odnaleść tej animacji mimo, że plik omf jest w dobrym folderze oraz w configu pozmieniałem zapisy animacji dla hud'u na te od lancew'a.
Image
Marcus_Polonus
Tropiciel

Posty: 276
Dołączenie: 18 Maj 2013, 22:36
Ostatnio był: 25 Lip 2023, 22:10
Miejscowość: Fabryka nad Jantarem
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 36

Re: Łączenie broni z różnych modów - jak to zrobić?

Postprzez Cromm Cruac w 16 Gru 2015, 18:25

No ale może ten omf nie zawiera animacji o tej nazwie.
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2541
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 26 Lip 2023, 10:13
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Re: Łączenie broni z różnych modów - jak to zrobić?

Postprzez Marcus_Polonus w 16 Gru 2015, 18:53

W takim razie jest jakiś sposób na sprawdzenie, czy ten omf ma tą animację, czy łatwiej będzie wrzucić pozostałe omf'y z tego moda, z którego wziąłem tego Val'a?
Image
Marcus_Polonus
Tropiciel

Posty: 276
Dołączenie: 18 Maj 2013, 22:36
Ostatnio był: 25 Lip 2023, 22:10
Miejscowość: Fabryka nad Jantarem
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 36

Re: Łączenie broni z różnych modów - jak to zrobić?

Postprzez Pangia w 16 Gru 2015, 19:36

Żeby sprawdzić samo to, czy dany .omf posiada animację, wystarczy otworzyć go Notepadem++ i wpisać w szukajkę nazwę animacji. Chociaż często jest tak, że animacje broni nie muszą wcale być w pliku z jej animacjami, bo X-Ray przeszukuje każdy taki plik – popularnym zabiegiem jest wrzucanie animacji do jednego pliku (vide TFW, gdzie każda broń dodawana przez moda ma swoje animacje w pliku AKS-74).
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: Łączenie broni z różnych modów - jak to zrobić?

Postprzez Cromm Cruac w 16 Gru 2015, 19:44

Calkiem możliwe, że tu jest podobnie i brakująca animacja jest w zupełnie innym pliku. Przeszukaj pliki tego moda, z którego bierzesz animacje czymś co sprawdza teksty. Notepad++ to potrafi.
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2541
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 26 Lip 2023, 10:13
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Re: Łączenie broni z różnych modów - jak to zrobić?

Postprzez Marcus_Polonus w 16 Gru 2015, 21:49

:/ Już z tego nic nie rozumiem (chyba ujawnia się moje amatorstwo w tych sprawach):

- skopiowałem cały folder "meshes z TAZ'a 1.7.4 nie zamieniając istniejących już plików od OWR moda, a Wał dalej nie działa.

- przeszukałem wszystkie pliki wpn_hand_coś_hud_animation.omf oraz większość plików wpn_coś_hud_animation.omf (nie jest ich za dużo) w The Armed Zone 1.7.4. skąd wziąłem tego Wał'a i nigdzie nie ma animacji o nazwie zaczynającej się od "lancew_coś_...".

Chyba będę musiał poprosić kogoś bardziej doświadczonego, by zerknął na to - ma ktoś może ochotę na pobawienie się tymi modami pod tym kątem?
Image
Marcus_Polonus
Tropiciel

Posty: 276
Dołączenie: 18 Maj 2013, 22:36
Ostatnio był: 25 Lip 2023, 22:10
Miejscowość: Fabryka nad Jantarem
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 36

Re: Łączenie broni z różnych modów - jak to zrobić?

Postprzez r_populik w 16 Gru 2015, 22:41

Animacja lancew_val_no_reload to animacja rąk. Wszystkie animacje rąk w Shoker 2.1 są zapisane w pliku wpn_hand_hpsa_hud_animation.omf. Musisz go użyć, inaczej nie zadziała. A co za tym idzie, nie będziesz mógł użyć tego pliku z innego moda, więc poza Wałem musisz polubić też hpsa z Shokera.
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 29 Wrz 2022, 22:03
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Następna

Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość