Dźwięki wystrzałów mono, stereo głośność... jak to działa?

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Dźwięki wystrzałów mono, stereo głośność... jak to działa?

Postprzez Marcus_Polonus w 27 Sty 2016, 17:05

Witam wszystkich.

Bawię się modami do COP'a już od dłuższego czasu i nie mogę zrozumieć jednej rzeczy - mechaniki dźwięków strzałów.
Mam z związku z tym bardzo ogólne pytania:

1. Ścieżki strzelania są zapisane jako mono, ale gdy się je przerobi na stereo, brzmią wtedy na każdej odległości jakbym to ja strzelał - nie ma znaczenia, czy ja strzelam do kolesia na 300 metrów, czy on do mnie - dźwięki są tak samo głośne - jest na to jakieś rozwiązanie, czy silnik czyta prawidłowo tylko ścieżki mono?

2. Po JAKIELKOWIEK obróbce wystrzału w Audacity powstaje jakiś błąd np. wezmę sobie dźwięk AK 74 i wytnę trochę szumu. W praktyce brzmi to jakbym strzelał z tłumikiem - wystrzały NPC'ta z takim AK są słyszalne tylko z kilku metrów. To samo się tyczy dźwięków ( nieobrobionych i obrobionych ) z innych gier/modów. Robienie głośniej w Audacity nic nie daje poza zniekształceniem dźwięku - czy można to jakoś kontrolować?
Image
Marcus_Polonus
Tropiciel

Posty: 276
Dołączenie: 18 Maj 2013, 22:36
Ostatnio był: 25 Lip 2023, 22:10
Miejscowość: Fabryka nad Jantarem
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 36

Reklamy Google

Re: Dźwięki wystrzałów mono, stereo głośność... jak to dział

Postprzez HitFan w 27 Sty 2016, 17:21

1. Tak. Stalker przyjmuje tylko dźwięki mono
/ Gaming rig / Intel i5-4460 3.2GHz / 8GB DDR3 RAM / GTX 960 STRIX 2GB GDDR5 RAM / Windows 10 x64 /
/ Coding machine / Intel i5-7200U 2.7GHz / 8GB DDR4 RAM / R5 M330 2GB GDDR3 RAM / Windows 10 x64 /
Awatar użytkownika
HitFan
Weteran

Posty: 651
Dołączenie: 21 Sty 2012, 17:26
Ostatnio był: 15 Lut 2022, 20:18
Miejscowość: Bytom
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Obokan
Kozaki: 86

Re: Dźwięki wystrzałów mono, stereo głośność... jak to dział

Postprzez Pangia w 27 Sty 2016, 17:33

1. SoC wykrzaczy się z dźwiękiem stereo, CS i CoP nie, ale nie będzie poprawnie odtwarzany – będzie tak, jak mówisz, czyli równie głośny niezależnie od odległości. Używać tylko mono.
2. Edytowanie plików .ogg w Audacity i innych tego typu programach pozbawia ich komentarza, przez co gra nie potrafi poprawnie zdefiniować, jak ma się dany dźwięk odtwarzać, więc wybiera jakieś domyślne ustawienie – w rezultacie dźwięki są za ciche. Użyj tego programu.
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!

Za ten post Pangia otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Marcus_Polonus.
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: Dźwięki wystrzałów mono, stereo głośność... jak to dział

Postprzez Marcus_Polonus w 28 Sty 2016, 12:38

Wielkie dzięki.
Ten SAVandT rzeczywiście wszystko naprawił, a skoro ten problem został rozwiązany to mam jeszcze jedno pytanie:

Czy jest jakaś możliwość, by stworzyć w Stalkerze podział wystrzałów na te z bliska i z daleka tzn. z bliska jest jedna ścieżka dźwiękowa, a z daleka zastępuje ją inna, która ma imitować huk wystrzałów?
Image
Marcus_Polonus
Tropiciel

Posty: 276
Dołączenie: 18 Maj 2013, 22:36
Ostatnio był: 25 Lip 2023, 22:10
Miejscowość: Fabryka nad Jantarem
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 36

Re: Dźwięki wystrzałów mono, stereo głośność... jak to dział

Postprzez Pangia w 28 Sty 2016, 14:21

Nie sądzę, można jedynie ustawić kilka dźwięków wystrzału dla jednej broni, co da trochę dynamiczniejszy efekt, ale taki patent jak np. w CS:GO (tam każda broń ma dwa dźwięki wystrzału: normalny i na dystansie) raczej nie jest możliwy do wykonania w waniliowych Stalkerach.
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854


Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości