Kąt zbierania ekwipunku

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Kąt zbierania ekwipunku

Postprzez Marcus_Polonus w 26 Mar 2017, 00:21

Cześć wszystkim,

Na pewno są tutaj ludzie, którzy zauważyli, że na przestrzeni całej trylogii, postać, którą gramy, inaczej zbiera rzeczy leżące na mapie.

W Zewie taki kąt zbierania jest stosunkowo niewielki - można zbierać przedmioty, które są odpowiednio ustawione względem naszej postaci (pojawia się ikona UI), mimo, iż widzisz przedmiot i masz napisaną nazwę przedmiotu.
W Cieniu nie trzeba było się ustawiać, aż pojawi się ikonka.

Moje pytanie brzmi - ktoś wie, gdzie znajdują się te parametry?
Na razie znalazłem dwa:
- w system.ltx
Kod: Zaznacz wszystko
take_dist

- i w actor.ltx
Kod: Zaznacz wszystko
pickup_info_radius


Niestety, pierwszy determinuję odległość, z jakiej możemy coś podnieść, a nie kąt.
Drugi, z kolei, określa odległość, z której widzimy nazwę po przytrzymaniu klawisza "F".
Ostatnio edytowany przez Marcus_Polonus, 26 Mar 2017, 22:04, edytowano w sumie 1 raz
Image
Marcus_Polonus
Tropiciel

Posty: 276
Dołączenie: 18 Maj 2013, 22:36
Ostatnio był: 25 Lip 2023, 22:10
Miejscowość: Fabryka nad Jantarem
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 36

Reklamy Google

Re: Kąt zbierania ekwipunku

Postprzez max1071 w 26 Mar 2017, 00:30

Wiesz... moim zdaniem to jest takie urzeczywistnienie gry bo przecież nie można normalnie podnieś przedmiotu oddalonego o 2 czy 3 metry a nawet więcej.
Ogółem to całkiem fajne pytanie zadałeś.. też z niecierpliwością będę czekał na odpowiedź.
Awatar użytkownika
max1071
Stalker

Posty: 135
Dołączenie: 04 Gru 2010, 13:07
Ostatnio był: 09 Cze 2023, 20:21
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 23

Re: Kąt zbierania ekwipunku

Postprzez Marcus_Polonus w 26 Mar 2017, 00:36

Nie chodzi mi o podnoszenie rzeczy z kilku metrów!

Chodzi o KĄT, a nie ODLEGŁOŚĆ - zobacz, że podnoszenie Wincheaster'a 1300, który się nie przewrócił na bok jest dość kłopotliwe. To samo się tyczy np. wódki na wyższych półkach w magazynie w X8 - musisz wyyysooko podskoczyć, by ją zabrać. Innym przykładem jest schowek z SWU około Janowa i z TOZ'em w rurze koło fabryki Jupiter.
Image
Marcus_Polonus
Tropiciel

Posty: 276
Dołączenie: 18 Maj 2013, 22:36
Ostatnio był: 25 Lip 2023, 22:10
Miejscowość: Fabryka nad Jantarem
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 36

Re: Kąt zbierania ekwipunku

Postprzez max1071 w 26 Mar 2017, 00:46

Dobra faktycznie winchester1300 zawsze lubił robić takie numery.. ale wystarczy nóż i po problemie.
Ze schowkami i x8 nie miałem problemu by je zabrać. ten koło Janowa przy pociągu to właśnie zabijało się jakiegoś zombi np na parkingu, pompa w rękę -> strzał i same pociski do SVU wylatywały a sam karabinek to jest "izi" podnieść.
toz to też w miarę "izi" do podniesienia to już bardziej kłopotliwy ten wyżej..

jedyny chyba schowek w Janowie jaki przyniósł mi kłopot to w tunelu kontrolera ten trs301 pod tą skrzynią gdzie tesla lata.
ale ogarnołem co i jak by go wyjąć.

i jeszcze RPG z warzywniaka lub domu towarowego w samej Prypeci jest trudno wyjąć.
Awatar użytkownika
max1071
Stalker

Posty: 135
Dołączenie: 04 Gru 2010, 13:07
Ostatnio był: 09 Cze 2023, 20:21
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 23

Re: Kąt zbierania ekwipunku

Postprzez Marcus_Polonus w 26 Mar 2017, 01:26

Na wszystko jest jakiś sposób, ale ja chcę naprawić pewne niedociągnięcia twórców gry, między innymi problem z podnoszeniem przedmiotów - dźganie nożem w źle ustawioną broń to nie jest najlepszy pomysł, zwłaszcza, gdy ją przy okazji uszkadzasz.
Image
Marcus_Polonus
Tropiciel

Posty: 276
Dołączenie: 18 Maj 2013, 22:36
Ostatnio był: 25 Lip 2023, 22:10
Miejscowość: Fabryka nad Jantarem
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 36

Re: Kąt zbierania ekwipunku

Postprzez Pangia w 26 Mar 2017, 02:01

Nie ma czegoś takiego jak kąt, po prostu gra liczy odległość od kamery do przedmiotu i tyle. Mossberga nie da się zebrać, gdy leży na sztorc, bo wbija się w ziemię i żeby go przekręcić, wystarczy po nim przebiec (zresztą uderzanie nożem go nie uszkodzi, strzelanie chyba też tego nie robi, ale tego już nie pamiętam – granaty jednak na pewno niszczą przedmioty, które się zużywają, wrzucenie w anomalie tak samo, z tym że ono po prostu zeruje stan broni), zresztą przy niskim przykucnięciu i wycelowaniu w broń można ją zabrać i bez kombinacji ze zmienianiem jej pozycji.
Marcus_Polonus napisał(a):Innym przykładem jest schowek z SWU około Janowa i z TOZ'em w rurze koło fabryki Jupiter.

Chyba ty :tm:
Z TOZ-em nigdy nie miałem problemów. SWU też idzie łatwo zabrać, gorzej z amunicją. Kiedyś próbowałem ją wyciągnąć granatami. Po 34 próbach udało mi się zabrać tylko jedną paczkę i musiałem się poddać, bo skończyły mi się granaty.
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: Kąt zbierania ekwipunku

Postprzez Marcus_Polonus w 26 Mar 2017, 12:09

Wy chyba na prawdę nie rozumiecie, o co mi chodzi!

Ja nie chcę strzelać/wysadzać/ciąć nożem zdobyczy tylko po to, by ją podnieść.
W Cieniu nasza postać spokojnie podnosiła przedmioty, nawet jeśli było wydać tylko fragment - w Zewie podnieść LR300 w Izumrydojach lub w tunelu z latającą elektrą stanowi już problem, ponieważ broń leży nie w pełni odkryta/właściwie ułożona.
Ja chcę właśnie to zmienić, by nie trzeba było strzelać w te rzeczy i/lub kombinować 15 minut tylko po prostu podejść, wziąć i odjeść i to nie z kilkunastu metrów.
Image
Marcus_Polonus
Tropiciel

Posty: 276
Dołączenie: 18 Maj 2013, 22:36
Ostatnio był: 25 Lip 2023, 22:10
Miejscowość: Fabryka nad Jantarem
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 36

Re: Kąt zbierania ekwipunku

Postprzez Pangia w 26 Mar 2017, 14:33

Ależ rozumiemy. I mówimy, że się nie da. :u3:
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: Kąt zbierania ekwipunku

Postprzez Marcus_Polonus w 26 Mar 2017, 20:00

Musi się dać - skoro zmiany są widoczne, a każdy ze Stalkerów jest oparty na takim samym systemie, to znaczy, że gdzieś jest różnica i można ją przerobić.
Ostatnio edytowany przez Marcus_Polonus, 27 Mar 2017, 15:16, edytowano w sumie 1 raz
Image
Marcus_Polonus
Tropiciel

Posty: 276
Dołączenie: 18 Maj 2013, 22:36
Ostatnio był: 25 Lip 2023, 22:10
Miejscowość: Fabryka nad Jantarem
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 36

Re: Kąt zbierania ekwipunku

Postprzez Pangia w 26 Mar 2017, 21:51

Nie ma zmian. Poza jedną – w Zewie jest mniejsze pole widzenia (55 stopni), więc wydaje ci się, że musisz stanąć bliżej, żeby cokolwiek podnieść. W CS i SoC kąt to 65 stopni, dlatego wygląda to tak, że sięgasz po przedmioty z większej odległości. Tak naprawdę wszystko działa tak samo.
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: Kąt zbierania ekwipunku

Postprzez Marcus_Polonus w 26 Mar 2017, 21:57

FOV można sobie zmieniać do woli więc nie gadaj, że zmian nie ma, bo widać czarno na białym, że są - mam ustawiony FOV z Cienia i dalej jest tak samo.
Image
Marcus_Polonus
Tropiciel

Posty: 276
Dołączenie: 18 Maj 2013, 22:36
Ostatnio był: 25 Lip 2023, 22:10
Miejscowość: Fabryka nad Jantarem
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 36

Re: Kąt zbierania ekwipunku

Postprzez Bm16 w 26 Mar 2017, 22:20

Cześć wszystkim.
Święte słowa! Marcus_Polonus ma rację ponieważ w SoC podnieść broń możesz z każdej pozycji i z każdego miejsca zaś w CoP możesz podnieść tylko gdy pojawi ci się ikonka ui. Nawet jeśli masz napis "Podnieś przedmiot" to i tak nie podniesiesz. W SoC nie ważne gdzie jest przedmiot to i tak masz jego ikonkę ui i możesz go podnieść

Za ten post Bm16 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Marcus_Polonus, AbiNek.
Bm16
Kot

Posty: 4
Dołączenie: 10 Paź 2015, 19:59
Ostatnio był: 21 Lip 2017, 21:02
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sawn-off Double-barrel
Kozaki: 3

Następna

Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość